Nie umiesz fachowo utylizować tak niebezpiecznych gier. I nie masz specjalistycznego sprzętu wartego tysiące euro. Za drobną opłatą wyręczę Cięlukwych pisze:Chyba jednak macie rację. Nie pozostaje mi więc nic innego jak zutylizować swój egzemplarz aby ocalić resztę ludzkości.
P.S. Gambit PW
Clash of Cultures (Christian Marcussen)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Pan_K
- Posty: 2506
- Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 189 times
- Been thanked: 168 times
Re: Clash of Cultures
„Rzekł głupi w swoim sercu: nie ma Boga.”
Ryba bez roweru, to tylko ryba...
Ryba bez roweru, to tylko ryba...
-
- Posty: 419
- Rejestracja: 13 sty 2016, 08:25
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 15 times
Re: Clash of Cultures
Udało mi się dorwać nową francuską wersję dodatku. Czekam z ekscytacją, aż wysyłka do mnie dotrze, robię szybkie spolszczenie i niezwłocznie siadam do pierwszej partii. Mam nadzieję, że gra spodoba się zarówno mnie, jak i mojej ekipie
-
- Posty: 419
- Rejestracja: 13 sty 2016, 08:25
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 15 times
Re: Clash of Cultures
We francuskim sklepie z grami planszowymi. Niestety, ale tytuł jest już niedostępnyBea pisze:Gdzie?Carmash pisze:Udało mi się dorwać nową francuską wersję
- Gambit
- Posty: 5246
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 528 times
- Been thanked: 1852 times
- Kontakt:
Re: Clash of Cultures
Tak dokładnie, to udało mu się dorwać dwie sztuki Bardzo Ci dziękuję za info i szybką akcjęCarmash pisze:Udało mi się dorwać nową francuską wersję dodatku. Czekam z ekscytacją, aż wysyłka do mnie dotrze, robię szybkie spolszczenie i niezwłocznie siadam do pierwszej partii. Mam nadzieję, że gra spodoba się zarówno mnie, jak i mojej ekipie
-
- Posty: 419
- Rejestracja: 13 sty 2016, 08:25
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 15 times
Re: Clash of Cultures
Nie ma sprawy Tak się złożyło, że zdążyliśmy dwa dni wcześniej o tym rozmawiaćGambit pisze:Tak dokładnie, to udało mu się dorwać dwie sztuki Bardzo Ci dziękuję za info i szybką akcjęCarmash pisze:Udało mi się dorwać nową francuską wersję dodatku. Czekam z ekscytacją, aż wysyłka do mnie dotrze, robię szybkie spolszczenie i niezwłocznie siadam do pierwszej partii. Mam nadzieję, że gra spodoba się zarówno mnie, jak i mojej ekipie
- michalldz90
- Posty: 572
- Rejestracja: 07 wrz 2014, 20:47
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 60 times
Re: Clash of Cultures
Carmash pisze:We francuskim sklepie z grami planszowymi. Niestety, ale tytuł jest już niedostępnyBea pisze:Gdzie?Carmash pisze:Udało mi się dorwać nową francuską wersję
obstawiam, że stąd
http://www.lere-du-jeu.com/jeux-de-plat ... tions.html
dwie strony wczesniej pisalem o tym, że mają jeszcze dwie sztuki to widocznie nikt zainteresowany nie był
- Gambit
- Posty: 5246
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 528 times
- Been thanked: 1852 times
- Kontakt:
Re: Clash of Cultures
Dobrze obstawiaszmichalldz90 pisze:Carmash pisze: We francuskim sklepie z grami planszowymi. Niestety, ale tytuł jest już niedostępny
obstawiam, że stąd
http://www.lere-du-jeu.com/jeux-de-plat ... tions.html
dwie strony wczesniej pisalem o tym, że mają jeszcze dwie sztuki to widocznie nikt zainteresowany nie był
-
- Posty: 419
- Rejestracja: 13 sty 2016, 08:25
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 15 times
Re: Clash of Cultures
O kurde! I przez tak długi okres czasu nikt na to nie zapolował? Gambit, te kopie były nam przeznaczonemichalldz90 pisze:http://www.lere-du-jeu.com/jeux-de-plat ... tions.html
dwie strony wczesniej pisalem o tym, że mają jeszcze dwie sztuki to widocznie nikt zainteresowany nie był
- michalldz90
- Posty: 572
- Rejestracja: 07 wrz 2014, 20:47
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 60 times
Re: Clash of Cultures
Chciałbym wam przedstawić mój pomysł na nowe jednostki do CoC. Ciekaw jestem waszych opinii. Minaturki można dobrać według uznania. Myślę, że w tej kwestii jest pewne pole do popisu, więc oto moja propozycja:
Łucznicy
Odblokowoani przez Targ
Koszt: 1 Ruda, 1 Złoto
Umiejętności:
a)Może atakować w zasięgu do 2 hexów z pewnymi wyjątkami:
-nie można atakować przez morza i góry
-jeżeli atakujemy przez lasy wtedy mamy -1 kość za każde pole lasu przez które nasz atak przechodzi.
-jeśli atakujemy z lasu to zasięg wynosi tylko 1 hex
-jeśli atakujemy z gór to zasięg wynosi 3 hexy
b)nie mogą brać udziału w bezpośredniej walce więc zachowują się tak samo jak osadnicy; w momencie kiedy na ich pole wkroczy inna wroga jednostka automatycznie zostają pokonane. Jednakże sami łucznicy mogą pokonać osadników innych graczy
Pikinierzy
Odblokowani przez Fort
Koszt: 2 Rudy
Umiejętności:
a)Jeśli walczą przeciwko kawalerii albo słoniom mają wtedy +1 kość w pierwszej rundzie walki
b)blokują uderzenia jeżeli wypadnie 5 i 6 (analogicznie do umiejętności słoni 1ek i 2ek)
c)pierwsi otrzymują obrażenia przed wszysktmi jednostkami
Co sądzicie?
Łucznicy
Odblokowoani przez Targ
Koszt: 1 Ruda, 1 Złoto
Umiejętności:
a)Może atakować w zasięgu do 2 hexów z pewnymi wyjątkami:
-nie można atakować przez morza i góry
-jeżeli atakujemy przez lasy wtedy mamy -1 kość za każde pole lasu przez które nasz atak przechodzi.
-jeśli atakujemy z lasu to zasięg wynosi tylko 1 hex
-jeśli atakujemy z gór to zasięg wynosi 3 hexy
b)nie mogą brać udziału w bezpośredniej walce więc zachowują się tak samo jak osadnicy; w momencie kiedy na ich pole wkroczy inna wroga jednostka automatycznie zostają pokonane. Jednakże sami łucznicy mogą pokonać osadników innych graczy
Pikinierzy
Odblokowani przez Fort
Koszt: 2 Rudy
Umiejętności:
a)Jeśli walczą przeciwko kawalerii albo słoniom mają wtedy +1 kość w pierwszej rundzie walki
b)blokują uderzenia jeżeli wypadnie 5 i 6 (analogicznie do umiejętności słoni 1ek i 2ek)
c)pierwsi otrzymują obrażenia przed wszysktmi jednostkami
Co sądzicie?
Ostatnio zmieniony 15 gru 2016, 14:04 przez michalldz90, łącznie zmieniany 1 raz.
- michalldz90
- Posty: 572
- Rejestracja: 07 wrz 2014, 20:47
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 60 times
Re: Clash of Cultures
Obie jednostki mają swoje słabości, więc nie uważam, że aż tak diametralnie zdominują rozgrywkę. Można ewentualnie zwiększyć koszt np. 2 złota za łuczników i 2 rudy+1 żywność za pikinierów. Ograniczy to nadprodukcje
- AkitaInu
- Posty: 4060
- Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 25 times
Re: Clash of Cultures
Pikinierzy są według mnie strasznie mocni Nie dość że hit i blokowanie hita, to jeszcze +1 kostkamichalldz90 pisze:Obie jednostki mają swoje słabości, więc nie uważam, że aż tak diametralnie zdominują rozgrywkę. Można ewentualnie zwiększyć koszt np. 2 złota za łuczników i 2 rudy+1 żywność za pikinierów. Ograniczy to nadprodukcje
Łucznicy ... hmm też dość mocni. Wiem że łatwo ich zabić ale jednak zabijanie na odległość ... fajny pomysł ale to bardziej bym widzła w stylu przed walką piechoty strzelają łucznicy albo coś takiego.
- michalldz90
- Posty: 572
- Rejestracja: 07 wrz 2014, 20:47
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 60 times
Re: Clash of Cultures
Ale atakuja maksymalnie 4ka na kostce. Nie spowoduje to bog wie jakich wyników poza tym jezeli ich masz w swojej armii to blokujesz innym jednostkom rzucanie 6kami i 5kami
Łucznicy za to musza dobrze sie ustawić na mapie co nie zawsze bedzie takie proste. Spowoduje to moim zdaniem wiecej ciekawych manewrow no i zwracanie uwagi na rodzaj terenu.
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Łucznicy za to musza dobrze sie ustawić na mapie co nie zawsze bedzie takie proste. Spowoduje to moim zdaniem wiecej ciekawych manewrow no i zwracanie uwagi na rodzaj terenu.
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
- warlock
- Posty: 4678
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1045 times
- Been thanked: 1989 times
Re: Clash of Cultures
*dla wariantów do gier jest specjalny dział
BGG (moje oceny i komentarze)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
- Gambit
- Posty: 5246
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 528 times
- Been thanked: 1852 times
- Kontakt:
Re: Clash of Cultures
THIS IS SPARTAAAAA!!!!
Carmash jeszcze raz dziękuję za błyskawiczne ogarnięcie sytuacji w warunkach bojowych
Spoiler:
-
- Posty: 419
- Rejestracja: 13 sty 2016, 08:25
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 15 times
Re: Clash of Cultures
Nie było łatwo, zwłaszcza pod kątem kontaktu z francuzami, ale w końcu mamy dwie kopie dodatku! Już wypatruję terminu, w którym to rozegram pierwszą partię!Gambit pisze:THIS IS SPARTAAAAA!!!!
Carmash jeszcze raz dziękuję za błyskawiczne ogarnięcie sytuacji w warunkach bojowychSpoiler:
- Gambit
- Posty: 5246
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 528 times
- Been thanked: 1852 times
- Kontakt:
Re: Clash of Cultures
No dobra. Jestem po pierwszej grze z dodatkiem. Jest bardzo dobrze.
Co prawda zdolności poszczególnych nacji i liderów bywają mocno sytuacyjne, jednak potrafią zmienić wynik bitwy, czy ogólnie to co dzieje się na planszy. Słonie niszczą system i te cywilizacje, które mają możliwość budowania ich w każdym mieście (dzięki technologii) mają potężny bonus. Kawaleria też daje czadu. Piraci trochę bez wyrazu. Za mało chyba jest kart eventów, które odpalają piratów.
Anyway...chcę więcej
Co prawda zdolności poszczególnych nacji i liderów bywają mocno sytuacyjne, jednak potrafią zmienić wynik bitwy, czy ogólnie to co dzieje się na planszy. Słonie niszczą system i te cywilizacje, które mają możliwość budowania ich w każdym mieście (dzięki technologii) mają potężny bonus. Kawaleria też daje czadu. Piraci trochę bez wyrazu. Za mało chyba jest kart eventów, które odpalają piratów.
Anyway...chcę więcej
- AkitaInu
- Posty: 4060
- Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 25 times
Re: Clash of Cultures
Slonie sa za mocne, my gramy ze moga anulowac tylko jednego hita jk masz 4 slonie to nie ma szans nikt chyba ze ma 4 slonieGambit pisze:No dobra. Jestem po pierwszej grze z dodatkiem. Jest bardzo dobrze.
Co prawda zdolności poszczególnych nacji i liderów bywają mocno sytuacyjne, jednak potrafią zmienić wynik bitwy, czy ogólnie to co dzieje się na planszy. Słonie niszczą system i te cywilizacje, które mają możliwość budowania ich w każdym mieście (dzięki technologii) mają potężny bonus. Kawaleria też daje czadu. Piraci trochę bez wyrazu. Za mało chyba jest kart eventów, które odpalają piratów.
Anyway...chcę więcej
Wysłane z telefonu
- Gambit
- Posty: 5246
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 528 times
- Been thanked: 1852 times
- Kontakt:
Re: Clash of Cultures
Niby tak, ale przecież słonie anulują hity losowo (1/3 szansy), a poza tym, jak już anulują, to nie dodają rzutu do CV. No i są też karty walkiAkitaInu pisze:Slonie sa za mocne, my gramy ze moga anulowac tylko jednego hita jk masz 4 slonie to nie ma szans nikt chyba ze ma 4 slonieGambit pisze:No dobra. Jestem po pierwszej grze z dodatkiem. Jest bardzo dobrze.
Co prawda zdolności poszczególnych nacji i liderów bywają mocno sytuacyjne, jednak potrafią zmienić wynik bitwy, czy ogólnie to co dzieje się na planszy. Słonie niszczą system i te cywilizacje, które mają możliwość budowania ich w każdym mieście (dzięki technologii) mają potężny bonus. Kawaleria też daje czadu. Piraci trochę bez wyrazu. Za mało chyba jest kart eventów, które odpalają piratów.
Anyway...chcę więcej
- AkitaInu
- Posty: 4060
- Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 25 times
Re: Clash of Cultures
Racja, ale słonie albo anulują hita albo dają do CV. Inne jednostki nie mają takich bonusów. Kwaleria daje max +4 o ile pamiętam, to nawet nie jest jeden hit. A jak pójdziesz 4 słoniami to masz np. anulowanie hita + 2/3 hity, przy większy szczęściu masz 2 anulowania i dwa hity.Gambit pisze:Niby tak, ale przecież słonie anulują hity losowo (1/3 szansy), a poza tym, jak już anulują, to nie dodają rzutu do CV. No i są też karty walkiAkitaInu pisze:Slonie sa za mocne, my gramy ze moga anulowac tylko jednego hita jk masz 4 slonie to nie ma szans nikt chyba ze ma 4 slonieGambit pisze:No dobra. Jestem po pierwszej grze z dodatkiem. Jest bardzo dobrze.
Co prawda zdolności poszczególnych nacji i liderów bywają mocno sytuacyjne, jednak potrafią zmienić wynik bitwy, czy ogólnie to co dzieje się na planszy. Słonie niszczą system i te cywilizacje, które mają możliwość budowania ich w każdym mieście (dzięki technologii) mają potężny bonus. Kawaleria też daje czadu. Piraci trochę bez wyrazu. Za mało chyba jest kart eventów, które odpalają piratów.
Anyway...chcę więcej
Karty walki owszem, ale to ma każdy gracz Tak czy siak byłą o tym dyskusja na bgg i ten wariant chyba autor sam proponował czy jakoś tak
Re: Clash of Cultures
Gra od ponad roku jest stałym bywalcem na stole - gramy przynajmniej co drugi weekend. Z każdą kolejną rozgrywką coraz bardziej mi się podoba i zaskakuje (może nie tyle sama gra co przeciwnik).
Co do czasu rozgrywki i tak udało mi się go ograniczyć dzięki wariantowi skróconemu i ignorowaniu tekstów na kartach wydarzeń (bierzemy pod uwagę tylko symbole). A właśnie: czy w takim wariancie jeśli na karcie nie mam symbolu to mam dociągnąć następną, czy cieszyć się, że nic się nie wydarzyło? Kolejną rozgrywkę planuję zagrać z timerem.
Dodatek faktycznie wnosi bardzo dużo do gry. Myślę, że jest dobrze zbilansowany i nie ma co czytać rankingów, która frakcja silniejsza, która słabsza - ostatnio dostałem taki łomot od Celtów grając Wikingami, że po mojej cywilizacji zostały tylko zgliszcza. W kontekście dodatku mam jedynie problem jeśli chodzi o klimat. Dopóki grałem w samą podstawkę, wszystko było ok, ale teraz jakoś razi mnie, że wszystkie frakcje wyglądają tak samo (podobnie nadal nie bardzo potrafię sobie wyobrazić wikingów na słoniach i nawet fakt, że kupują je na targu nie bardzo do mnie przemawia )
Ale i na to znajdzie się rozwiązanie. Ostatnio po zobaczeniu tego:
https://boardgamegeek.com/thread/153368 ... xe-version
postanowiłem zrobić swoją "wypasioną" wersję. sprzedałem kilka mniejszych gier i zakupiłem armie. Na razie Egipcjan, Azteków, Wikingów i Greków.
Komplety starczą na kilka armii więc chętnie się podzielę, jeśli ktoś byłby zainteresowany (np przy robieniu wersji PnP).
Co do czasu rozgrywki i tak udało mi się go ograniczyć dzięki wariantowi skróconemu i ignorowaniu tekstów na kartach wydarzeń (bierzemy pod uwagę tylko symbole). A właśnie: czy w takim wariancie jeśli na karcie nie mam symbolu to mam dociągnąć następną, czy cieszyć się, że nic się nie wydarzyło? Kolejną rozgrywkę planuję zagrać z timerem.
Dodatek faktycznie wnosi bardzo dużo do gry. Myślę, że jest dobrze zbilansowany i nie ma co czytać rankingów, która frakcja silniejsza, która słabsza - ostatnio dostałem taki łomot od Celtów grając Wikingami, że po mojej cywilizacji zostały tylko zgliszcza. W kontekście dodatku mam jedynie problem jeśli chodzi o klimat. Dopóki grałem w samą podstawkę, wszystko było ok, ale teraz jakoś razi mnie, że wszystkie frakcje wyglądają tak samo (podobnie nadal nie bardzo potrafię sobie wyobrazić wikingów na słoniach i nawet fakt, że kupują je na targu nie bardzo do mnie przemawia )
Spoiler:
https://boardgamegeek.com/thread/153368 ... xe-version
Spoiler:
Komplety starczą na kilka armii więc chętnie się podzielę, jeśli ktoś byłby zainteresowany (np przy robieniu wersji PnP).
- Dominik Pietrzak
- Posty: 189
- Rejestracja: 26 sty 2016, 17:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 2 times
Re: Clash of Cultures
Dla tych którzy grają z samą podstawką a nie mają chęci sprowadzać sobie francuskiej wersji dodatku ani bawić się w pnp, podrasowałem trochę dodatek bggowy, który również bardzo fajnie działa. Oto link do folderu z plikami - wystarczy wydrukować na czymś grubszym:
https://drive.google.com/open?id=0B8tXq ... 2t3bTNJbmM
https://drive.google.com/open?id=0B8tXq ... 2t3bTNJbmM
- Dominik Pietrzak
- Posty: 189
- Rejestracja: 26 sty 2016, 17:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 2 times
Re: Clash of Cultures
Czy mógłby mi ktoś wymierzyć planszetki cywilizacji z CoC: Civilizations? Ile dokładnie mają wysokości i szerokości co do mm?
-
- Posty: 4360
- Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 6 times
Clash of Cultures
Hmm, wydawało mi się, że odpisałem na pw - 120x70.
Hmpf, zwlekałem zbyt długo i wykupili rynki z mepla Czy jest tu ktoś kto kupił w innych celach i jednego nie potrzebuje?
Stukał Lucjan Szołajski
Hmpf, zwlekałem zbyt długo i wykupili rynki z mepla Czy jest tu ktoś kto kupił w innych celach i jednego nie potrzebuje?
Stukał Lucjan Szołajski
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść