Posiadłość Szaleństwa / Mansions of Madness 2 ed (Nikki Valens)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
-
- Posty: 158
- Rejestracja: 18 gru 2013, 22:24
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 15 times
Re: Mansions of Madness Second Edition
Haha to widocznie nie doczytalam dobrze instrukcji, bo karty obrazen zbieralismy jak szaleni, ale nie uwazalismy ich za obrazenia same w sobie ok wiec czas jeszcze raz przewertowa instrukcje
Mam i gram: mini-kolekcja
- AkitaInu
- Posty: 4055
- Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 23 times
Re: Mansions of Madness Second Edition
A co robiliście z tymi kartami ?pieprzowa pisze:Haha to widocznie nie doczytalam dobrze instrukcji, bo karty obrazen zbieralismy jak szaleni, ale nie uwazalismy ich za obrazenia same w sobie ok wiec czas jeszcze raz przewertowa instrukcje
Bo tak naprawde to takie mega niedopatrzenie Sprawdzcie lepiej tą instrukcje, przeczytajcie jeszcze raz, może wrażenia z gry będą lepsze
-
- Posty: 158
- Rejestracja: 18 gru 2013, 22:24
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 15 times
Re: Mansions of Madness Second Edition
AkitaInu pisze:A co robiliście z tymi kartami ?pieprzowa pisze:Haha to widocznie nie doczytalam dobrze instrukcji, bo karty obrazen zbieralismy jak szaleni, ale nie uwazalismy ich za obrazenia same w sobie ok wiec czas jeszcze raz przewertowa instrukcje
Bo tak naprawde to takie mega niedopatrzenie Sprawdzcie lepiej tą instrukcje, przeczytajcie jeszcze raz, może wrażenia z gry będą lepsze
składowaliśmy i w sumie trochę byliśmy zdziwieni, że już po pół talii uzbieraliśmy i nic się nie dzieje ale na swoje usprawiedliwienie dodam, że było już dość późno i po pracy i jakoś nie wzbudziło to naszych większych podejrzeń...
Mam i gram: mini-kolekcja
Re: Mansions of Madness Second Edition
pieprzowa pisze: składowaliśmy i w sumie trochę byliśmy zdziwieni, że już po pół talii uzbieraliśmy i nic się nie dzieje ale na swoje usprawiedliwienie dodam, że było już dość późno i po pracy i jakoś nie wzbudziło to naszych większych podejrzeń...
Już sobie wyobrażam to niczym scenę walki z czarnym rycerzem z Monty Pythona:
Nie masz rąk durniu.
Własnie że mam.
Patrz.
To powierzchowne rany
- Quba40
- Posty: 734
- Rejestracja: 27 wrz 2016, 15:17
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 155 times
Re: Mansions of Madness Second Edition
Zwróć jeszcze uwagę na to, że w przykładzie z instrukcji jest błąd i zawsze po otrzymaniu karty obrażeń/przerażenia trzeba je odkryć chyba, że aplikacja każe wystawić je zakryte.pieprzowa pisze: składowaliśmy i w sumie trochę byliśmy zdziwieni, że już po pół talii uzbieraliśmy i nic się nie dzieje ale na swoje usprawiedliwienie dodam, że było już dość późno i po pracy i jakoś nie wzbudziło to naszych większych podejrzeń...
Grupa Facebookowa Horror w Arkham Gra Karciana
Grupa Facebookowa Ameritrashowcy - fani gier z klimatem
Grupa Facebookowa Ameritrashowcy - fani gier z klimatem
-
- Posty: 158
- Rejestracja: 18 gru 2013, 22:24
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 15 times
Re: Mansions of Madness Second Edition
To jeszcze więcej zmienia!Quba40 pisze:Zwróć jeszcze uwagę na to, że w przykładzie z instrukcji jest błąd i zawsze po otrzymaniu karty obrażeń/przerażenia trzeba je odkryć chyba, że aplikacja każe wystawić je zakryte.pieprzowa pisze: składowaliśmy i w sumie trochę byliśmy zdziwieni, że już po pół talii uzbieraliśmy i nic się nie dzieje ale na swoje usprawiedliwienie dodam, że było już dość późno i po pracy i jakoś nie wzbudziło to naszych większych podejrzeń...
Mam i gram: mini-kolekcja
- Quba40
- Posty: 734
- Rejestracja: 27 wrz 2016, 15:17
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 155 times
Re: Mansions of Madness Second Edition
No to polecam ponowne rozegranie najłatwiejszego 1 scenariusza i przekonanie się, że jednak nie jest to lekki spacerekpieprzowa pisze:To jeszcze więcej zmienia!Quba40 pisze:Zwróć jeszcze uwagę na to, że w przykładzie z instrukcji jest błąd i zawsze po otrzymaniu karty obrażeń/przerażenia trzeba je odkryć chyba, że aplikacja każe wystawić je zakryte.pieprzowa pisze: składowaliśmy i w sumie trochę byliśmy zdziwieni, że już po pół talii uzbieraliśmy i nic się nie dzieje ale na swoje usprawiedliwienie dodam, że było już dość późno i po pracy i jakoś nie wzbudziło to naszych większych podejrzeń...
Grupa Facebookowa Horror w Arkham Gra Karciana
Grupa Facebookowa Ameritrashowcy - fani gier z klimatem
Grupa Facebookowa Ameritrashowcy - fani gier z klimatem
Re: Mansions of Madness Second Edition
Jesteście potworni, przecież ci badacze mogli nadal szczęśliwie żyć w (o)błędzie, bez ran i szaleństwa
- Smoku
- Posty: 464
- Rejestracja: 17 lut 2006, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 2 times
Re: Mansions of Madness Second Edition
Graliście w trybie God mode z kodami na nieśmiertelność.
Na poważnie to pierwszy scenariusz wygrałem dwoma badaczami dopiero za drugim podejściem i to "oszalałymi". Trzema badaczami było już dużo łatwiej.
Na poważnie to pierwszy scenariusz wygrałem dwoma badaczami dopiero za drugim podejściem i to "oszalałymi". Trzema badaczami było już dużo łatwiej.
- charlie brown
- Posty: 220
- Rejestracja: 01 kwie 2006, 16:59
- Been thanked: 1 time
Re: Mansions of Madness Second Edition
Właśnie skończyłem swoją pierwszą rozgrywkę, czyli 1 scenariusz na 2 postaci (lokaj + grabarz). Udało się, ale było ciężko. Lokaj padł, grabarz uciekł. Jako przedmioty początkowe dostaliśmy belkę + gaśnicę i sialiśmy prawdziwe spustoszenie wśród plugastwa.Na poważnie to pierwszy scenariusz wygrałem dwoma badaczami dopiero za drugim podejściem i to "oszalałymi".
Zastanawialiśmy się, czy zdolność grabarze, nie jest za mocna: "ilekroć zostanie pokonany potwór, zyskujesz 1 Wskazówkę". Rozumiem, że nie jest ważne kto i gdzie zabił potwora?
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Mansions of Madness Second Edition
Ostatnio odkryłem słabą stronę apki- jest nią obsługa zdarzeń po eliminacji jednego z badaczy. Na moje oko powinno być tak, że w momencie śmierci wybieramy tę opcję i to aplikacja pilnuje, żeby odbyła się jeszcze jedna runda, po czym kończy przygodę. Bez sensu jest to zmuszanie, żebyśmy to my tego pilnowali i manualnie kończyli rozgrywkę.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
- Quba40
- Posty: 734
- Rejestracja: 27 wrz 2016, 15:17
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 155 times
Re: Mansions of Madness Second Edition
Nie jest za mocna, bo nie każdy scenariusz opiera się na walce, według mnie postacie są dość zrównoważone.charlie brown pisze: Zastanawialiśmy się, czy zdolność grabarze, nie jest za mocna: "ilekroć zostanie pokonany potwór, zyskujesz 1 Wskazówkę". Rozumiem, że nie jest ważne kto i gdzie zabił potwora?
.Bary pisze:Ostatnio odkryłem słabą stronę apki- jest nią obsługa zdarzeń po eliminacji jednego z badaczy. Na moje oko powinno być tak, że w momencie śmierci wybieramy tę opcję i to aplikacja pilnuje, żeby odbyła się jeszcze jedna runda, po czym kończy przygodę. Bez sensu jest to zmuszanie, żebyśmy to my tego pilnowali i manualnie kończyli rozgrywkę.
Mi to zupełnie nie przeszkadza, apk-a ma pomóc w prowadzeniu gry a nie prowadzić ją za nas. Poza tym, jak polegnie badacz to każdy już wie, że czasu jest bardzo mało, jest to na tyle kluczowe zdarzenie, że nie ma sensu jeszcze o tym przypominać.
Grupa Facebookowa Horror w Arkham Gra Karciana
Grupa Facebookowa Ameritrashowcy - fani gier z klimatem
Grupa Facebookowa Ameritrashowcy - fani gier z klimatem
- Smoku
- Posty: 464
- Rejestracja: 17 lut 2006, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 2 times
Re: Mansions of Madness Second Edition
Kiedy badacz zostaje wyeliminowany w "apce" zaznaczamy takie wydarzenie ( menu książki, tam gdzie zaznaczamy podpalenie) i gramy tylko do końca następnej rundy. Następnie w tym samym menu zaznaczamy opcję "koniec gry".
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Mansions of Madness Second Edition
Właśnie, to kolejne zaznaczanie opcji "koniec gry" jest już niepotrzebne, apka sama może skończyć, wszak daliśmy jej znać, że następna runda będzie ostatnia. A tak bez sensu klikamy drugi raz to samo.Smoku pisze:Kiedy badacz zostaje wyeliminowany w "apce" zaznaczamy takie wydarzenie ( menu książki, tam gdzie zaznaczamy podpalenie) i gramy tylko do końca następnej rundy. Następnie w tym samym menu zaznaczamy opcję "koniec gry".
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
- Quba40
- Posty: 734
- Rejestracja: 27 wrz 2016, 15:17
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 155 times
Re: Mansions of Madness Second Edition
Ale przecież raz tylko zaznacza się tę opcję. Jak wyeliminowano badacza to turę później przegrywamy i wychodzimy z gry opcją "Wyeliminowano Badacza", następnie potwierdzamy to przez przycisk "Koniec gry" aby nikt przez pomyłkę tego nie nacisnął (podwójne zabezpieczenie przed omyłkowym zakończeniem kilkugodzinnej gry).Bary pisze:Smoku napisał(a):
Kiedy badacz zostaje wyeliminowany w "apce" zaznaczamy takie wydarzenie ( menu książki, tam gdzie zaznaczamy podpalenie) i gramy tylko do końca następnej rundy. Następnie w tym samym menu zaznaczamy opcję "koniec gry".
Właśnie, to kolejne zaznaczanie opcji "koniec gry" jest już niepotrzebne, apka sama może skończyć, wszak daliśmy jej znać, że następna runda będzie ostatnia. A tak bez sensu klikamy drugi raz to samo.
Grupa Facebookowa Horror w Arkham Gra Karciana
Grupa Facebookowa Ameritrashowcy - fani gier z klimatem
Grupa Facebookowa Ameritrashowcy - fani gier z klimatem
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Mansions of Madness Second Edition
Ok, ja właśnie robię tak jak napisałeś. Ale IMO prawidłową procedurę podał Smoku (zaznaczamy w apce wyeliminowanie badacza-> apka nas powiadamia, że została jedna runda->pod koniec owej rundy ponownie wchodzimy do menu i klikamy koniec gry). Jak dla mnie po wyeliminowaniu badacza powinniśmy powiadomić apkę o tym zdarzeniu, ta informuje nas zwrotnie, że została nam jedna tura, po skończeniu której automatycznie następuje koniec gry.Quba40 pisze:Ale przecież raz tylko zaznacza się tę opcję. Jak wyeliminowano badacza to turę później przegrywamy i wychodzimy z gry opcją "Wyeliminowano Badacza", następnie potwierdzamy to przez przycisk "Koniec gry" aby nikt przez pomyłkę tego nie nacisnął (podwójne zabezpieczenie przed omyłkowym zakończeniem kilkugodzinnej gry).Bary pisze:Smoku napisał(a):
Kiedy badacz zostaje wyeliminowany w "apce" zaznaczamy takie wydarzenie ( menu książki, tam gdzie zaznaczamy podpalenie) i gramy tylko do końca następnej rundy. Następnie w tym samym menu zaznaczamy opcję "koniec gry".
Właśnie, to kolejne zaznaczanie opcji "koniec gry" jest już niepotrzebne, apka sama może skończyć, wszak daliśmy jej znać, że następna runda będzie ostatnia. A tak bez sensu klikamy drugi raz to samo.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
- Deem
- Posty: 1221
- Rejestracja: 23 mar 2005, 01:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 392 times
- Been thanked: 266 times
Re: Mansions of Madness Second Edition
Mam jedną wątpliwość przy takiej automatyzacji - skąd apka ma wiedzieć czy w tej ostatniej rundzie wygraliśmy czy przegraliśmy? Dajemy jej tylko znać, że badacz zginął, ale nawet gdyby automatycznie kończyła nam grę to i tak musielibyśmy kliknąć w odpowiedni wynik.
Immanentnie abstrahując od transcendentalnych dywagacji, w kierunku pejoratywnych aczkolwiek konstruktywnych rekapitulacji, dochodzimy do konkluzji, że ewenement jest ewidentnym paradoksem.
- AkitaInu
- Posty: 4055
- Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 23 times
Re: Mansions of Madness Second Edition
To jest bardzo proste.Deem pisze:Mam jedną wątpliwość przy takiej automatyzacji - skąd apka ma wiedzieć czy w tej ostatniej rundzie wygraliśmy czy przegraliśmy? Dajemy jej tylko znać, że badacz zginął, ale nawet gdyby automatycznie kończyła nam grę to i tak musielibyśmy kliknąć w odpowiedni wynik.
Jeżeli spełnicie warunek scenariusza - aplikacja da znać że wygraliście
jeżeli nie spełnicie warunku scenariusza - alikacja da znać że przegraliście i tyle
- Quba40
- Posty: 734
- Rejestracja: 27 wrz 2016, 15:17
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 155 times
Re: Mansions of Madness Second Edition
E tam dla mnie to już czepianie się najmniej istotnych elementów. Główne problemy z apką to nie brak automatyzacja a zbyt mała losowość plansz i pozostałych elementów.
Grupa Facebookowa Horror w Arkham Gra Karciana
Grupa Facebookowa Ameritrashowcy - fani gier z klimatem
Grupa Facebookowa Ameritrashowcy - fani gier z klimatem
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Mansions of Madness Second Edition
Nie twierdzę, że to jest jakaś niesamowicie istotna sprawa, ale w mojej opinii element wart poprawienia. Losowość kafli pozostawia nieco do życzenia, natomiast już losowość elementów, z którymi wchodzimy w interakcje jest już na zadowalającym poziomie.Quba40 pisze:E tam dla mnie to już czepianie się najmniej istotnych elementów. Główne problemy z apką to nie brak automatyzacja a zbyt mała losowość plansz i pozostałych elementów.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
- Quba40
- Posty: 734
- Rejestracja: 27 wrz 2016, 15:17
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 155 times
Re: Mansions of Madness Second Edition
Wiadomo, że mogliby się bardziej przyłożyć i jeszcze długo wygładzać apkę, jednak skupili się raczej na wydawaniu nowych dodatków i zarabianiu kasyBary pisze:Nie twierdzę, że to jest jakaś niesamowicie istotna sprawa, ale w mojej opinii element wart poprawienia. Losowość kafli pozostawia nieco do życzenia, natomiast już losowość elementów, z którymi wchodzimy w interakcje jest już na zadowalającym poziomie.Quba40 pisze:E tam dla mnie to już czepianie się najmniej istotnych elementów. Główne problemy z apką to nie brak automatyzacja a zbyt mała losowość plansz i pozostałych elementów.
Dla mnie losowość elementów interakcji jest ciut za mała, często w tym samym miejscu mamy do dyspozycji dokładnie ten sam przedmiot albo wynikiem będzie dokładnie uzyskanie 1 wskazówki (szczególnie 1 scenariusz), mogłoby być bardziej różnorodnie.
Grupa Facebookowa Horror w Arkham Gra Karciana
Grupa Facebookowa Ameritrashowcy - fani gier z klimatem
Grupa Facebookowa Ameritrashowcy - fani gier z klimatem
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Mansions of Madness Second Edition
Osobiście liczę, że wraz ze wzrostem dodatków i elementów wchodzących w skład gry (kafle terenów, przedmioty, stany itd.) będą co jakiś czas adaptować do nich także istniejące scenariusze, które w konsekwencji zostaną odświeżone i urozmaicone.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
- Quba40
- Posty: 734
- Rejestracja: 27 wrz 2016, 15:17
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 155 times
Re: Mansions of Madness Second Edition
Też chciałbym aby tak było, ale wydaje mi się, że będą woleli spożytkować energię na wydanie nowej przygody i zarobienie dodatkowego hajsu niż ulepszanie tego co już wymyślili. Obym był w błędzie...Bary pisze:Osobiście liczę, że wraz ze wzrostem dodatków i elementów wchodzących w skład gry (kafle terenów, przedmioty, stany itd.) będą co jakiś czas adaptować do nich także istniejące scenariusze, które w konsekwencji zostaną odświeżone i urozmaicone.
Grupa Facebookowa Horror w Arkham Gra Karciana
Grupa Facebookowa Ameritrashowcy - fani gier z klimatem
Grupa Facebookowa Ameritrashowcy - fani gier z klimatem
- Smoku
- Posty: 464
- Rejestracja: 17 lut 2006, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 2 times
Re: Mansions of Madness Second Edition
Dlaczego? Przy wykorzystaniu kafli z pierwszej edycji i dodatku Zew Dziczy, aplikacja całkiem nieźle miesza. Kiedyś już pisałem, że początek pierwszego scenariusza miałem w wielkim holu, małym korytarzu. Koniec na strychu lub przed domem.To chyba nie są spoilery .Zawsze sa inne pomieszczenia i potwory też są dobierane zróżnicowanie. Można to sprawdzić wprowadzając w "apce" opcje dodatków i nawet bez grania przekonać się czy to jest wystarczające mieszanie.
- Quba40
- Posty: 734
- Rejestracja: 27 wrz 2016, 15:17
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 155 times
Re: Mansions of Madness Second Edition
Tylko 2 przygody z podstawki wykorzystują kafelki z dodatków. Największą konfigurację pod tym względem ma 1 scenariusz, który jest najprostszy i najkrótszy. Fajnie jakby te konfiguracje były większe, ale tragedii nie maSmoku pisze:Dlaczego? Przy wykorzystaniu kafli z pierwszej edycji i dodatku Zew Dziczy, aplikacja całkiem nieźle miesza. Kiedyś już pisałem, że początek pierwszego scenariusza miałem w wielkim holu, małym korytarzu. Koniec na strychu lub przed domem.To chyba nie są spoilery .Zawsze sa inne pomieszczenia i potwory też są dobierane zróżnicowanie. Można to sprawdzić wprowadzając w "apce" opcje dodatków i nawet bez grania przekonać się czy to jest wystarczające mieszanie.
Grupa Facebookowa Horror w Arkham Gra Karciana
Grupa Facebookowa Ameritrashowcy - fani gier z klimatem
Grupa Facebookowa Ameritrashowcy - fani gier z klimatem