Posiadłość Szaleństwa / Mansions of Madness 2 ed (Nikki Valens)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Tetl
Posty: 8
Rejestracja: 15 sty 2013, 17:32

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Tetl »

pojawiła się aktualizacja aplikacji. jest dostępny scenariusz DLC narazie tylko w wersji angielskiej. cena to 25,99 zl. jedyne co mnie martwi to brak jakiegos konta. W tej chwili wygląda na to że po zakupieniu dlc na telefonie nie zagram tego scenariusza na tablecie z Windowsem czy z ios
Awatar użytkownika
vinnichi
Posty: 2391
Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1300 times
Been thanked: 790 times
Kontakt:

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: vinnichi »

ale to jest dostępne na steamie, więc dostępne jest na każdym urządzeniu na którym masz zainstalowanego steama
http://store.steampowered.com/app/558370

Ja ciekaw jestem jak będzie z tłumaczeniami Galakty, po jakim czasie możemy liczyć na polską wersję
kręcimy wąsem na dobre gry
you tube
discord
Tetl
Posty: 8
Rejestracja: 15 sty 2013, 17:32

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Tetl »

nie do końca mnie to urządza ;)
z dziewczyną gram na jej tablecie z Windows. czyli na steamie. z kumplami gram na ipadzie. ja z kolei mogę grać tylko na telefonie z androidem. jako właściciel gry chciałbym mieć możliwość grania dodatkowych scenariuszy na różnych platformach. rozwiazloby to synchronizowane konto w aplikacji :)
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Bary »

vinnichi pisze:Ja ciekaw jestem jak będzie z tłumaczeniami Galakty, po jakim czasie możemy liczyć na polską wersję
W tej chwili kończą tłumaczenia dla pierwszego dodatku i scenariuszy z pakietów w elementami pierwszej edycji. Pewnie w pierwszym kwartale i ten scenariusz machną.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Awatar użytkownika
vinnichi
Posty: 2391
Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1300 times
Been thanked: 790 times
Kontakt:

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: vinnichi »

No to mam czas oswoić się z podstawką :)
kręcimy wąsem na dobre gry
you tube
discord
Awatar użytkownika
Toudi
Posty: 1089
Rejestracja: 02 lis 2009, 10:21
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Toudi »

26zl, calkiem sporo chyba? :)
KQuest
Posty: 602
Rejestracja: 24 lis 2015, 15:50
Has thanked: 92 times
Been thanked: 60 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: KQuest »

vinnichi pisze:ale to jest dostępne na steamie, więc dostępne jest na każdym urządzeniu na którym masz zainstalowanego steama
http://store.steampowered.com/app/558370
domyślam się, że chodziło o to, że musisz się zdecydować czy kupujesz dodatki do wersji na Androida, na iOS czy na Steamie, bo kupując w jednym miejscu nie dostaniesz go w innych. albo kupujesz w dwóch albo trzech i płacisz dwa albo trzy razy za to samo
Awatar użytkownika
piwoslaw
Posty: 194
Rejestracja: 16 sty 2013, 10:04
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Been thanked: 1 time

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: piwoslaw »

W sklepie play także dostępny.
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Bary »

Toudi pisze:26zl, calkiem sporo chyba? :)

Przeliczę po słowiańsku - wychodzi tyle co "połówka", a można się bawić kilka godzin w pięć osób i zrobić kilka powtórek. :)
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Arius
Posty: 1424
Rejestracja: 30 mar 2016, 16:31
Has thanked: 304 times
Been thanked: 162 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Arius »

Bary pisze:
Toudi pisze:26zl, calkiem sporo chyba? :)

Przeliczę po słowiańsku - wychodzi tyle co "połówka", a można się bawić kilka godzin w pięć osób i zrobić kilka powtórek. :)

Przeliczę nie tylko po słowiańsku.
Bilet do kina (czyli rozrywka na 2h) jest czasem droższy.
A tu jest znacznie dłuższy czas rozrywki.
0NCK0
Posty: 93
Rejestracja: 16 lut 2010, 09:00
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: 0NCK0 »

nie 26 zł tylko 5 Euro jeżeli euro będzie tańsze to scenariusz również. Przynajmniej tak mówi IOS.
Awatar użytkownika
Toudi
Posty: 1089
Rejestracja: 02 lis 2009, 10:21
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Toudi »

Ok, macie racje :)
Awatar użytkownika
Quba40
Posty: 734
Rejestracja: 27 wrz 2016, 15:17
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 155 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Quba40 »

Tetl pisze: pojawiła się aktualizacja aplikacji. jest dostępny scenariusz DLC narazie tylko w wersji angielskiej. cena to 25,99 zl. jedyne co mnie martwi to brak jakiegos konta. W tej chwili wygląda na to że po zakupieniu dlc na telefonie nie zagram tego scenariusza na tablecie z Windowsem czy z ios
Dzięk za info, scenariusz kupiony :D
Tetl pisze:nie do końca mnie to urządza ;)
z dziewczyną gram na jej tablecie z Windows. czyli na steamie. z kumplami gram na ipadzie. ja z kolei mogę grać tylko na telefonie z androidem. jako właściciel gry chciałbym mieć możliwość grania dodatkowych scenariuszy na różnych platformach. rozwiazloby to synchronizowane konto w aplikacji :)
Nie jest to takie proste, na pewno FFG płaci haracz Steamowi, Google Playowi i AppleStore.
Bary pisze:vinnichi napisał(a):
Ja ciekaw jestem jak będzie z tłumaczeniami Galakty, po jakim czasie możemy liczyć na polską wersję

W tej chwili kończą tłumaczenia dla pierwszego dodatku i scenariuszy z pakietów w elementami pierwszej edycji. Pewnie w pierwszym kwartale i ten scenariusz machną.
Miejmy nadzieję, że szybciej, choć pewnie pudełkowy dodatek będzie miał pierwszeństwo przed DLC.
Toudi pisze:26zl, calkiem sporo chyba?
Wcale nie sporo, porównując to do wartości całej gry mielibyśmy ze 14 scenariuszy po 25-26 zł.
Awatar użytkownika
raiden25
Posty: 1401
Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:48
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 29 times
Been thanked: 47 times

Mansions of Madness Second Edition

Post autor: raiden25 »

Bary pisze:
Quba40 pisze:E tam dla mnie to już czepianie się najmniej istotnych elementów. Główne problemy z apką to nie brak automatyzacja a zbyt mała losowość plansz i pozostałych elementów.
Nie twierdzę, że to jest jakaś niesamowicie istotna sprawa, ale w mojej opinii element wart poprawienia. Losowość kafli pozostawia nieco do życzenia, natomiast już losowość elementów, z którymi wchodzimy w interakcje jest już na zadowalającym poziomie.
Według mnie to zostawienie sobie furtki na przyszłość. Może będzie jakaś przygoda lub umiejetność która pozwalać rozegrać jeszcze dwie rundy (lub ich nie ograniczona ilość) jeśli badacz zginie (jakiś scenariusz na wyniszczenie). Ewentualnie zdolność jakiejś nowej postaci której to nie dotyczy i dlatego każdy scenariusz ma to opcjonalne :)


Tapnięte z komóry
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 3362
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1041 times
Been thanked: 2026 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Ardel12 »

raiden25 pisze:
Bary pisze:
Quba40 pisze:E tam dla mnie to już czepianie się najmniej istotnych elementów. Główne problemy z apką to nie brak automatyzacja a zbyt mała losowość plansz i pozostałych elementów.
Nie twierdzę, że to jest jakaś niesamowicie istotna sprawa, ale w mojej opinii element wart poprawienia. Losowość kafli pozostawia nieco do życzenia, natomiast już losowość elementów, z którymi wchodzimy w interakcje jest już na zadowalającym poziomie.
Według mnie to zostawienie sobie furtki na przyszłość. Może będzie jakaś przygoda lub umiejetność która pozwalać rozegrać jeszcze dwie rundy (lub ich nie ograniczona ilość) jeśli badacz zginie (jakiś scenariusz na wyniszczenie). Ewentualnie zdolność jakiejś nowej postaci której to nie dotyczy i dlatego każdy scenariusz ma to opcjonalne :)


Tapnięte z komóry
Jeśli miałby być taki zamysł, to aplikacja na bazie wybranych badaczy oraz scenariusza powinna się w taki sposób zachowywać a nie zawsze :) Ot błąd i tyle, nie ma co się czarować :) Uniemożliwia on grę? NIE Utrudnia ? Trochę. Czy jest to niezbędny element? Nie. Zapewne nie pokryli tego przypadku i tyle.

Mam za sobą 1 scenariusz. W sumie zaliczony na ostatnią chwilę/rundę. Głównie wina takiego czasu gry była w lizaniu każdej ściany i znacznika. Fabularnie bardzo fajne. Mechanicznie też. Gra same plusy.

Jedyne co może mieć wpływ na odbiór to odbiór samej przygody. W przypadku gdy fabuła nie podejdzie i wyda się słaba/nudna/bezsensowna gracz może po prostu stracić całą przyjemność z gry. Niestety minus każdej gry fabularnej, a ile graczy tyle gustów :)
Awatar użytkownika
TOMI
Posty: 378
Rejestracja: 20 maja 2006, 13:14
Lokalizacja: Bydgoszcz
Been thanked: 19 times

Mansions of Madness Second Edition

Post autor: TOMI »

Gra rozegrana i jest naprawdę dobra chociaż ..... zachwytu brak.
Minusy:
- słabe wykonanie figurek
- gra jest za droga jak na tą ilość elementów
- instrukcja dość ogólna więc pierwsza gra trochę na wyczucie
- sporo kulania
- sporo czytania ( po godzinie może męczyć)
- za mało scenariuszy
Plusy:
+ Klimat, klimat, klimat
+ przygoda
+ szybko się rozkłada
+ płynna rozgrywka
+ aplikacja usprawnia grę
To bardziej opowieść niż gra planszowa w czystej postaci. Gra się jednak przyjemnie i na pewno chętnie jeszcze zagram. Fajna odkocznia od innych tytułów. Cena jest jednak zdecydowanie za wysoka a wykonanie przeciętne więc daje max 4.
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6131
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 646 times
Been thanked: 513 times
Kontakt:

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: pan_satyros »

TOMI pisze:Gra rozegrana i jest naprawdę dobra chociaż ..... zachwytu brak.
Minusy:
- słabe wykonanie figurek (wykonanie)
- gra jest za droga jak na tą ilość elementów (kwestia dyskusyjna)
- instrukcja dość ogólna więc pierwsza gra trochę na wyczucie (hmm a to ciekawe, nie spotkałem się jeszcze z narzekaniem na instrukcję - chyba ze za instrukcję bierzesz te małą książeczkę? W FFG to tak nie działa. Czytasz podstawowe a w czasie 1 partii doczytujesz z indeksu zaawansowanych, to norma w nowym modelu fffg)
- sporo kulania (bo to przygodowe AT?)
- sporo czytania (po godzinie może męczyć) (eeeee.. no na tym ta gra polega hehe)
- za mało scenariuszy (fakt jeden więcej byłby mile widziany)
Hmm zatem nawet osoba średnio zachwycona, względem mechaniki gry wystawia niemal zero minusów - jest dobrze :D
Awatar użytkownika
Pan_K
Posty: 2506
Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 189 times
Been thanked: 168 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Pan_K »

TOMI pisze: + szybko się rozkłada
Znaczy się biodegradowalna? High ecology level 8)
„Rzekł głupi w swoim sercu: nie ma Boga.”

Ryba bez roweru, to tylko ryba...
Awatar użytkownika
TOMI
Posty: 378
Rejestracja: 20 maja 2006, 13:14
Lokalizacja: Bydgoszcz
Been thanked: 19 times

Mansions of Madness Second Edition

Post autor: TOMI »

Względem mechaniki nie można mieć zarzutów. Gra fajnie chodzi, dlatego na pewno jeszcze do niej siądę i nie sprzedam.
Niestety gra to też wygląd, cena, wykonanie, regrywalność- tutaj jednak gra kuleje dlatego brak zachwytu.

Po prostu powyżej pewnego pułapu (cenowego) od gry wymaga się więcej ;))
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6131
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 646 times
Been thanked: 513 times
Kontakt:

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: pan_satyros »

TOMI pisze: Po prostu powyżej pewnego pułapu (cenowego) od gry wymaga się więcej ;))
Pełna zgoda, figurki są strasznie liche ;/
Awatar użytkownika
vinnichi
Posty: 2391
Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1300 times
Been thanked: 790 times
Kontakt:

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: vinnichi »

Ja zagrałem narazie kilka tur pierwszego scenariusza i w sumie nie wiem jak lepiej mogłaby wyglądać gra z tego gatunku (może bardziej spersonalizowane motywy postaci - osobiste cele, mocniejsze nawiązanie do historii) ale jest muzyka w tle, odgłosy wydarzeń. Ciężko się jedynie eurograczowi przestawić na taką fabularną sesję :-) ciekaw jestem jak wypadanie Arkham lcg.
kręcimy wąsem na dobre gry
you tube
discord
Awatar użytkownika
Deem
Posty: 1216
Rejestracja: 23 mar 2005, 01:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 375 times
Been thanked: 264 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Deem »

TOMI pisze:regrywalność- tutaj jednak gra kuleje
Rozbrające jest z jakim przekonaniem ludzie piszą takie opinie po jednej rozgrywce...

Jeszcze brakuje zarzutu o braku balansu :wink:
Immanentnie abstrahując od transcendentalnych dywagacji, w kierunku pejoratywnych aczkolwiek konstruktywnych rekapitulacji, dochodzimy do konkluzji, że ewenement jest ewidentnym paradoksem.
Awatar użytkownika
TOMI
Posty: 378
Rejestracja: 20 maja 2006, 13:14
Lokalizacja: Bydgoszcz
Been thanked: 19 times

Mansions of Madness Second Edition

Post autor: TOMI »

Tu nie chodzi o regrywalność sensu stricto ale o przypadłość gier fabularnych. Zarys fabuły przy kolejnym podejściu jest "ogólnie" znany. Efekty zaskoczenia też zostaje potem lekko ograniczony.
Poza tym mamy 4 scenariusze, z których tylko 1 mieści się w półtorej godziny. Pozostałe trwają nawet 4 godziny.
Trudno obecnie znaleźć tyle czasu na grę. Wiem, że można ją zapisywać ale ciężko chyba wracać do gry po kilku tygodniach.

Czekam na dodatki ...... I pewnie o to chodziło wydawcy ;))

P.S. mam tylko wątpliwość kiedy robić test uniku ? Gdy jestem na polu z potworem i chcę się ruszyć czy przy każdej akcji wykonywanej ??
tramwajaz
Posty: 64
Rejestracja: 07 cze 2011, 15:27
Lokalizacja: Poznań

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: tramwajaz »

Nie macie wrażenia, że wszyscy narzekający na cenę zapominają ile kosztuje zrobienie takiej aplikacji. Sam lektor i nagranie dźwięku to duży koszt. To też jest część gry którą kupujecie, to nie jest gratis. Tylko tego nie ma fizycznie w pudełku. Nie można tego porównywać pod tym kontem z poprzednią wersją ani innymi grami FFG które aplikacji nie mają.
Awatar użytkownika
Quba40
Posty: 734
Rejestracja: 27 wrz 2016, 15:17
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 155 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Quba40 »

Deem pisze:
TOMI pisze:regrywalność- tutaj jednak gra kuleje
Rozbrające jest z jakim przekonaniem ludzie piszą takie opinie po jednej rozgrywce...

Jeszcze brakuje zarzutu o braku balansu :wink:
Problem z regrywalnością istnieje, nie jest wielki ale jednak odczuwalny.
Szkoda mi trochę zmarnowanego potencjału małej różnorodności kluczowych elementów każdego scenariusza, tworząc aplikację aż się prosiło o wprowadzenie większej liczby wariantów, w tej chwili niestety poza innym układem mapy (1 i 3 scenariusz + z dodatków) i pobocznymi losowo dobranymi przedmiotami czy potworami to kluczowe przedmioty znajdują się dokładnie w takim samym miejscu. Wystarczyłoby to poprawić i ten problem przestałby istnieć.

Niestety nie wieżę w to aby FFG traciło czas i pieniądze na poprawienie i wzbogacenie gotowych już scenariuszy, poświęcą energię raczej na wydawanie nowych dodatków i zarabianie.
TOMI pisze:P.S. mam tylko wątpliwość kiedy robić test uniku ? Gdy jestem na polu z potworem i chcę się ruszyć czy przy każdej akcji wykonywanej ??
Uniki testujesz wyłącznie wtedy kiedy chcesz wykonać inną akcję niż atak.

Pomimo mojego narzekania i tak dla mnie jest to najlepsza gra przygodowa w jaką kiedykolwiek grałem i wiem, że wszystko co do niej wyjdzie na pewno kupię :cry:

Chciałbym aby Galakta określiła się kiedy i czy wyda po polsku Recurring Nightmares i Dearly Departed. Kupiłbym w wersji anglojęzycznej ale łudzę się, że może polska wersja będzie zauważalnie tańsza :)
ODPOWIEDZ