Scythe - zasady i pytania

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
osa1908
Posty: 260
Rejestracja: 15 maja 2016, 15:42
Has thanked: 88 times
Been thanked: 11 times

Re: Scythe

Post autor: osa1908 »

Pytanie do gry solo.karty autmy spotkanie/fabryka nie rozumiem zbytnio jak zrobic ruch bohaterem.czy jak wyjdzie karta spotkanie/fabryka to postac odrazu ląduje na fabryca badz na spotkaniu.
Awatar użytkownika
Coen
Posty: 2492
Rejestracja: 14 wrz 2011, 11:38
Lokalizacja: Warszawa, Sulejówek
Has thanked: 426 times
Been thanked: 126 times

Re: Scythe

Post autor: Coen »

Jeśli automa nie ma karty fabryki a fabryka jest w sąsiedztwie jednostek automy, to bohater ląduje w fabryce.
Jeśli kartę fabryki ma lub nie jest w jej sąsiedztwie, to sprawdzasz spotkanie. I analogicznie, musi być ono w sąsiedztwie jednostek automy. Jak nie jest, to bohater chyba się nie rusza (nie pamiętam dokładnie).
Mam takie gry,
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
Dewon23
Posty: 38
Rejestracja: 27 cze 2016, 16:59
Has thanked: 3 times
Been thanked: 8 times

Re: Scythe

Post autor: Dewon23 »

Może to bardzo proste pytanko, ale nie wymyśliliśmy na nie odpowiedzi.

Jaki jest koszt akcji z kart fabryki nr 13 i 18 ?
Padre_W_stare_konto
Posty: 165
Rejestracja: 14 lis 2015, 20:17
Kontakt:

Re: Scythe

Post autor: Padre_W_stare_konto »

Dewon23 pisze:Może to bardzo proste pytanko, ale nie wymyśliliśmy na nie odpowiedzi.

Jaki jest koszt akcji z kart fabryki nr 13 i 18 ?
Dwa dowolne ale różne surowce.
osa1908
Posty: 260
Rejestracja: 15 maja 2016, 15:42
Has thanked: 88 times
Been thanked: 11 times

Re: Scythe

Post autor: osa1908 »

Gdy posiadam umiejetnosc przesuwania o 2 pola bohaterem badz mechem to czy jak wejde w swoim pierwszym ruchu na jednostke przeciwnika badz robotnika to czy moj ruch automatycznie sie konczy i musze rozpatrzyc wojne?
Awatar użytkownika
malekith_86
Posty: 791
Rejestracja: 11 kwie 2016, 14:25
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2 times
Been thanked: 11 times

Re: Scythe

Post autor: malekith_86 »

osa1908 pisze:Gdy posiadam umiejetnosc przesuwania o 2 pola bohaterem badz mechem to czy jak wejde w swoim pierwszym ruchu na jednostke przeciwnika badz robotnika to czy moj ruch automatycznie sie konczy i musze rozpatrzyc wojne?
tak
Salvadore21

Re: Scythe

Post autor: Salvadore21 »

pytanie dotyczące karty fabryki.

Jak mamy zdobyty 5 moduł, czyli odkrytą kartę Fabryki koło naszej karty gracza, to czy gdy robimy ulepszenie/budowę z karty Fabryki to czy dostajemy premię z rekruta ( i oczywiście czy sąsiedzi dostają ewentualne profity z tego tytułu)?

Wydaje mi się, że te 2 karty są od siebie niezależne, jest tak?
Padre_W_stare_konto
Posty: 165
Rejestracja: 14 lis 2015, 20:17
Kontakt:

Re: Scythe

Post autor: Padre_W_stare_konto »

Nie dostajesz ani Ty ani sąsiedzi premi za rekruta.
Masz możliwość wybudowania lub ulepszenia ale to nie jest akcja z dolnego rzędu.
Ostatnio zmieniony 08 sty 2017, 11:02 przez Padre_W_stare_konto, łącznie zmieniany 1 raz.
ulusiek
Posty: 84
Rejestracja: 25 kwie 2011, 15:30
Has thanked: 9 times

Re: Scythe

Post autor: ulusiek »

Salvadore21 pisze:pytanie dotyczące karty fabryki.

Jak mamy zdobyty 5 moduł, czyli odkrytą kartę Fabryki koło naszej karty gracza, to czy gdy robimy ulepszenie/budowę z karty Fabryki to czy dostajemy premię z rekruta ( i oczywiście czy sąsiedzi dostają ewentualne profity z tego tytułu)?

Wydaje mi się, że te 2 karty są od siebie niezależne, jest tak?
Najważniejsza kwestia: premię za rekruta dostają tylko sąsiedni gracze, a nie gracz, który wykonuje akcję.
Rekrut powiązany jest z dolną akcją w module, a na karcie fabryki dolną akcją jest zawsze ruch. Wynika z tego zatem, że premii nie dostajesz. Poza tym każdy moduł należy traktować niezależnie.

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
Padre_W_stare_konto
Posty: 165
Rejestracja: 14 lis 2015, 20:17
Kontakt:

Re: Scythe

Post autor: Padre_W_stare_konto »

ulusiek pisze: Najważniejsza kwestia: premię za rekruta dostają tylko sąsiedni gracze, a nie gracz, który wykonuje akcję.
Rekrut powiązany jest z dolną akcją w module, a na karcie fabryki dolną akcją jest zawsze ruch. Wynika z tego zatem, że premii nie dostajesz. Poza tym każdy moduł należy traktować niezależnie.
Jeśli masz rekruta odkrytego to też dostajesz premię z niego ale tylko z akcji dolnego rzędu z planszy akcji. Możliwości fabryki nie wpływają na bonusy z planszy akcji.
ulusiek
Posty: 84
Rejestracja: 25 kwie 2011, 15:30
Has thanked: 9 times

Re: Scythe

Post autor: ulusiek »

P.Szwanke pisze:
ulusiek pisze: Najważniejsza kwestia: premię za rekruta dostają tylko sąsiedni gracze, a nie gracz, który wykonuje akcję.
Rekrut powiązany jest z dolną akcją w module, a na karcie fabryki dolną akcją jest zawsze ruch. Wynika z tego zatem, że premii nie dostajesz. Poza tym każdy moduł należy traktować niezależnie.
Jeśli masz rekruta odkrytego to też dostajesz premię z niego ale tylko z akcji dolnego rzędu z planszy akcji. Możliwości fabryki nie wpływają na bonusy z planszy akcji.
A faktycznie :) Na stronie 20 wszystko opisane jak wół (o tej karcie fabryki też). Dzięki wielkie!

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
Salvadore21

Re: Scythe

Post autor: Salvadore21 »

ulusiek pisze:
P.Szwanke pisze:
ulusiek pisze: Najważniejsza kwestia: premię za rekruta dostają tylko sąsiedni gracze, a nie gracz, który wykonuje akcję.
Rekrut powiązany jest z dolną akcją w module, a na karcie fabryki dolną akcją jest zawsze ruch. Wynika z tego zatem, że premii nie dostajesz. Poza tym każdy moduł należy traktować niezależnie.
Jeśli masz rekruta odkrytego to też dostajesz premię z niego ale tylko z akcji dolnego rzędu z planszy akcji. Możliwości fabryki nie wpływają na bonusy z planszy akcji.
A faktycznie :) Na stronie 20 wszystko opisane jak wół (o tej karcie fabryki też). Dzięki wielkie!

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

trochę mnie przestraszyłeś tą odpowiedzią, ale dobrze, że kolega ją skorygował:), bo faktycznie nawet na rysunku planszy gracza są narysowane 3 ludziki, czyli po prawej, po lewej i ja;). Dzięki za szybką odpowiedź:)
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 574 times
Been thanked: 1027 times

Re: Scythe

Post autor: RUNner »

Czy akcja ruchu z karty fabryki jest darmowa? Czy trzeba ponieść koszt w górnym rzędzie karty? W instrukcji jest napisane, że można wykonać dowolną z akcji lub obie. W czerwonej ramce z przykładem jest użyty zwrot "następnie" czyli koszt musi być poniesiony żeby się poruszyć?
Akcja ruchu z karty fabryki pozwala przemieścić jedną jednostkę drugi raz. Po odblokowaniu zdolności Szybkość, mech lub postać może się przesunąć o 3 heksy (według instrukcji). Moim zdaniem, skoro jest to dodatkowa akcja ruchu, to mech lub postać z cechą Szybkość, powinna wykonać dwa ruchy po 2 heksy. Albo po prostu akcja ruchu z karty fabryki jednorazowo dodaje wybranej jednostce dodatkowy heks zasięgu ruchu?
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
osa1908
Posty: 260
Rejestracja: 15 maja 2016, 15:42
Has thanked: 88 times
Been thanked: 11 times

Re: Scythe

Post autor: osa1908 »

Musisz poniesc koszt jaki jest na karcie by sie poruszyc.
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4132
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 311 times
Been thanked: 343 times

Re: Scythe

Post autor: tomb »

Moim zdaniem nie musisz płacić za ruch.
Tekst z ramki niewiele wyjaśnia w tym względzie, bo można go interpretować na dwa sposoby. Ale "karta Fabryki traktowana jest jak każda inna część planszy gracza", a przecież tam nie płacimy kosztu akcji górnego rzędu, jeśli chcemy wykonać jedynie akcję dolnego rzędu.

Co do ruchu o 3 - racja, mowa o podwójnym ruchu, a powinno być mowa o ruchu o 2 pola. Dobrze, że wyjaśniono sprawę z ruchem o 3 heksy.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Skiborg
Posty: 60
Rejestracja: 01 gru 2014, 19:19
Been thanked: 1 time

Re: Scythe

Post autor: Skiborg »

osa1908 pisze:Musisz poniesc koszt jaki jest na karcie by sie poruszyc.
Tak jak pisał tomb - nie ponosisz kosztu ruchu. Karta fabryki działa jak każde inne pole z planszy gracza, więc akcję dolnego rzędu wykonuje się niezależnie od akcji górnego rzędu (a w akcji dolnej nie ma wskazanych na karcie żadnych kosztów).
RUNner pisze: Akcja ruchu z karty fabryki pozwala przemieścić jedną jednostkę drugi raz. Po odblokowaniu zdolności Szybkość, mech lub postać może się przesunąć o 3 heksy (według instrukcji). Moim zdaniem, skoro jest to dodatkowa akcja ruchu, to mech lub postać z cechą Szybkość, powinna wykonać dwa ruchy po 2 heksy.
To nie jest dodatkowa akcja ruchu. Standardowa akcja ruchu - to przemieszczenie jednostki o jedno pole. Na karcie fabryki jest jedna akcja ruchu w której przemieszczasz jednostkę do dwóch razy - więc: przemieszczasz raz o jeden heks, potem możesz jeszcze raz ją przemieścić o jeden heks.
Zdolność "szybkość" mówi, że jednostka może się poruszyć dodatkowo o jedno pole do KAŻDEJ AKCJI ruchu. Więc skoro wykonujesz JEDNĄ akcję ruchu z karty fabryki, masz tylko jeden dodatkowy zasięg heksa (w sumie 3 - tak jak to jest wyjaśnione w instrukcji, którą przytoczyłeś).
Adar
Posty: 242
Rejestracja: 05 sty 2015, 12:03
Lokalizacja: Wałcz

Re: Scythe

Post autor: Adar »

Tak w kwestii potwierdzenia - zdolność Polanii "Kamraci" mówi, że

"Nie tracisz popularności, gdy zmuszasz robotników przeciwnika do wycofania się po wygranej walce jako strona atakująca. Dotyczy to również innych działań, jakie podejmiesz w swojej turze, kiedy twoja postać lub mech zmuszą robotników przeciwnika do wycofania się po walce

Rozumiem, że jeśli wejdę na pole, na którym jest tylko robotnik nie dochodzi do walki a tym samy tracę popularność?

Czy ktoś może podać przykład czego dotyczy drugie zdanie (to o innych działaniach). Bo przyznaję, że nie bardzo wiem o co chodzi.
Ostatnio zmieniony 09 sty 2017, 13:37 przez Adar, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5599
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 787 times
Been thanked: 1228 times
Kontakt:

Re: Scythe

Post autor: mat_eyo »

Adar pisze:Tak w kwestii potwierdzenia - zdolność Polanii "Kamraci" mówi, że

"Nie tracisz popularności, gdy zmuszasz robotników przeciwnika do wycofania się po wygranej walce jako strona atakująca. Dotyczy to również inncyh działań, jakie podejmiesz w swojej turze, kiedy twoja postać lub mech zmuszą robotników przeciwnika do wycofania się po walce

Rozumiem, że jeśli wejdę na pole, na którym jest tylko robotnik nie dochodzi do walki a tym samy tracę popularność?

Czy ktoś może podać przykład czego dotyczy drugie zdanie (to o innych działaniach). Bo przyznaję, że nie bardzo wiem o co chodzi.
Te inne działania, to np. wejście mechem na pole, na którym jest tylko robotnik :P
Adar
Posty: 242
Rejestracja: 05 sty 2015, 12:03
Lokalizacja: Wałcz

Re: Scythe

Post autor: Adar »

mat_eyo pisze:
Adar pisze:Tak w kwestii potwierdzenia - zdolność Polanii "Kamraci" mówi, że

"Nie tracisz popularności, gdy zmuszasz robotników przeciwnika do wycofania się po wygranej walce jako strona atakująca. Dotyczy to również inncyh działań, jakie podejmiesz w swojej turze, kiedy twoja postać lub mech zmuszą robotników przeciwnika do wycofania się po walce

Rozumiem, że jeśli wejdę na pole, na którym jest tylko robotnik nie dochodzi do walki a tym samy tracę popularność?

Czy ktoś może podać przykład czego dotyczy drugie zdanie (to o innych działaniach). Bo przyznaję, że nie bardzo wiem o co chodzi.
Te inne działania, to np. wejście mechem na pole, na którym jest tylko robotnik :P
No nie zgodzę się. Na końcu jest tam dodane "po walce". Dla mnie oznacza to brak utraty popularności jedynie po walce. Sprawdziłem w angielskiej instrukcji i tam jest:

Camaraderie: You do not lose popularity when forcing an
opponent’s workers to retreat after winning combat as the
aggressor. This applies any time on your turn when your
character or mechs force an opponent’s workers to retreat after
combat.
Padre_W_stare_konto
Posty: 165
Rejestracja: 14 lis 2015, 20:17
Kontakt:

Re: Scythe

Post autor: Padre_W_stare_konto »

No właśnie moim zdaniem opis jest beznadziejny, albo ja czegoś nie kumam.
Pierwsze zdanie jest zrozumiałe i jasne: atakuje, wygrywam, nie tracę popularności jeśli zmusiłem roboli do odwrotu.
Gorzej z drugim zdaniem, bo:
"Dotyczy innych działań jakie podejmiesz w SWOJEJ turze"
co mogę innego zrobić niż wejść na pole z robolem, żeby doszło do wygonienia. Szczególnie końcówka: "do wycofania się po walce"
A walka nie następuje jeśli jest tylko robol na polu.
Awatar użytkownika
michal2014
Posty: 273
Rejestracja: 08 lut 2014, 15:37
Lokalizacja: Piaseczno koło Warszawy
Has thanked: 11 times
Been thanked: 15 times

Re: Scythe

Post autor: michal2014 »

To i ja mam jeszcze pytanie w sprawie fabryk i werbunku , aby rozwiać wszelkie wątpliwosci.

1.

W instrukcji jest napisane tak:
NIEZALEŻNE OD PREMII Z PLANSZY GRACZA: Nawet jeżeli akcja na karcie Fabryki ma działanie zbliżone
do innej akcji z planszy gracza, należy pamiętać, że są od siebie całkowicie niezależne.
Wykonując je, nie otrzymuje się stałej premii za rekruta, premii za budowle ani monet
(co może mieć miejsce w wyniku wykonywania akcji z planszy gracza).

Co do premii jest dla mnie jasne, ale czy ta niezależność dotyczy również akcji z kart fabryk
jak np upgrade ?
Czyli stając na karcie fabryki robię upgrade jakiejś technologii,nie ponoszę kosztu w ropie ?
Ponoszę tylko ewentualny koszt jaki widnieje na karcie fabryki ? Nie patrzę w ogóle akcje
upgrade z podstawowej karty akcji ?

2.
Drugie pytanie dotyczy WERBUNKU
W instrukcji jest tak:

GRA DWUOSOBOWA: W grze dwuosobowej, gdy przeciwnik
wykonuje akcję, dzięki której możesz skorzystać ze stałej
premii za rekruta, możesz otrzymać ją tylko raz.

Jak mam to odczytać?

Czy chodzi tylko o to, że ponieważ gram z 1 przeciwnikiem, to dostaję
tylko 1 raz bonus, co jest jasne i logiczne i ja to tak odbieram i nie rozumiem po co ta wzmianka.

Czy może raz na grę? :shock:





Pozrawiam.
_______________________________________
Michał
Moje Gry
Mój Archiwalny wątek sprzedażowy
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4132
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 311 times
Been thanked: 343 times

Re: Scythe

Post autor: tomb »

1. Płacisz tylko to, co jest na karcie Fabryki.
2. Chodzi o to, że w grze na dwóch Twój przeciwnik jest i z prawej, i z lewej, więc można by sądzić, że bonus należy Ci się dwa razy. Tak nie jest - bonus odbierasz tylko raz.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Awatar użytkownika
michal2014
Posty: 273
Rejestracja: 08 lut 2014, 15:37
Lokalizacja: Piaseczno koło Warszawy
Has thanked: 11 times
Been thanked: 15 times

Re: Scythe

Post autor: michal2014 »

tomb pisze:1. Płacisz tylko to, co jest na karcie Fabryki.
2. Chodzi o to, że w grze na dwóch Twój przeciwnik jest i z prawej, i z lewej, więc można by sądzić, że bonus należy Ci się dwa razy. Tak nie jest - bonus odbierasz tylko raz.

To w obu przypadkach grałem i myślałem właściwie poprawnie, ale
nie wpadłbym na to, aby zasadę z 2 punktu zinterpretować w taki sposób:
"w grze na dwóch Twój przeciwnik jest i z prawej, i z lewej". ;-)

Pozdrawiam i dziękuję.
Ostatnio zmieniony 11 sty 2017, 00:19 przez michal2014, łącznie zmieniany 1 raz.
_______________________________________
Michał
Moje Gry
Mój Archiwalny wątek sprzedażowy
skimmboard
Posty: 28
Rejestracja: 13 lis 2016, 18:40
Has thanked: 1 time

Re: Scythe

Post autor: skimmboard »

Stawiam na polu x młyn, w akcji górnego rzędu produkcji na 2 lub 3 (w zależności od ulepszeń) produkuje surowce. Czy postawiony młyn jest 3 lub 4 dodatkowym polem na którym produkuje mimo nieobecności robotnika?
ulusiek
Posty: 84
Rejestracja: 25 kwie 2011, 15:30
Has thanked: 9 times

Re: Scythe

Post autor: ulusiek »

skimmboard pisze:Stawiam na polu x młyn, w akcji górnego rzędu produkcji na 2 lub 3 (w zależności od ulepszeń) produkuje surowce. Czy postawiony młyn jest 3 lub 4 dodatkowym polem na którym produkuje mimo nieobecności robotnika?
Tak.

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
ODPOWIEDZ