Dzięki za uwagi
Poprawiłem, link do materiału pozostaje taki sam.
Minus 1 pionek oznacza, że jest on jakby położony na wszystko, na każdy rodzaj akcji. Dopisałem uwagę.
Naprawione armaty działają analogicznie do przedmiotów startowych, np pistolet (na dole jest taki kwadracik, na którym kładzie się znacznik). Pistoletu możemy użyć 2 razy (2 kwadraciki), a armat jeden raz. Pytasz, czy można naprawić armaty po raz drugi? Nie przewidziałem tego, ale nie zabraniam
Z różnych względów, raczej nikt nie zrobi tego drugi raz.
Zieloną piątkę dałem, aby było wiadomo, że zielonymi żetonami odlicza się złoto.
Nazwy przedmiotów i pojęć z gry nawet w instrukcji są pisane różnie, wielką i małą literą. W scenariuszu poprawiłem niektóre, jak poradziłeś. Nazwy przedmiotów pozostawiłem małą, bo dla mnie łopata to łopata i nie widzę potrzeby Łopaty
Źle Wygląda, Jak Są Ciągiem Wymienione W Zdaniu Wyrazy, Wszystkie Z Wielkiej Litery
Jeśli chodzi o nawias (ten oczywisty) to gracze często zapominają o dywersji, kiedy mają atak Indian i myślą, że nie potrzeba już dywersji. Dywersja jest nie tylko w irytacji 5-7, ale także w wyższych, kiedy poza nią są ataki Indian. Zaznaczam to bardzo wyraźnie, żeby się zapamiętało
W kartach wydarzeń jest mowa o przenoszeniu obozu, dlatego piszę obóz, nie schronienie.
Handel formalnie jest pomysłem, który przeradzamy w przedmiot. Trzeba go wynaleźć - wykonać akcję budowy. Kiedy jest wynaleziony, możemy korzystać do woli. Nie trzeba go za każdym razem "budować". Jak w każdym przedmiocie, na górnej połowie karty są wymagania, w tym wypadku odkrycie rzeki oraz niebycie z Indianami w stanie wojny, czyli irytacja <8. Na dolnej połowie karty jest opis działania handlu. Działa on też tylko wtedy, kiedy nie jesteśmy w stanie wojny (irytacja <8). Podsumowując: kiedy "wybudujemy" handel, to zawsze w okresie pokoju będzie można dokonywać wymian handlowych i ta wymiana nie będzie już akcją. Akcją jest wynalezienie handlu.
Napisałem, że przedmioty oddane Indianom stają się pomysłami. Czyli nic nie przeszkadza znowu ich wytworzyć.
Czy poziom trudności "samobójstwo - potrzebujecie +2 żywności/turę" jest jasny? Jak rozumiecie?
Mam też nadzieję, że nie myli się handel z oddawaniem Indianom przedmiotów i żarcia za darmo w celu zmniejszenia ich złości?