Runda walki składa się z bitwy kosmicznej i bitwy naziemnej. Karta ma zastosowanie do obu rodzajów bitwy, ale tylko w pierwszej rundzie walki. Jeśli dojdzie do drugiej rundy to karty nie bierzesz już pod uwagę.Kajak pisze:Jest tak imperialna karta akcji:
"Zgodnie z moim planem" (początek walki)
Podczas każdej bitwy
w pierwszej rundzie walk
gracz Rebelii rzuca
1czerwoną kością mniej
i 2 czarnymi kośćmi mniej.
I teraz pytanie: mimo że w instrukcji jest napisane że te karty są jednorazowe faktycznie można to stosować przed każdą bitwa ( czyli karta jest używana wielokrotnie ) , czy też jest to błąd na karcie? Kurde.
Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości
- carlos
- Posty: 573
- Rejestracja: 20 sie 2012, 21:10
- Lokalizacja: Głogów
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 8 times
Re: Star Wars Rebellion
Re: Star Wars Rebellion
Mam takie małe pytanko, właściwie żeby się upewnić. W instrukcji jest, że Karty Akcji z oznaczeniem Przydział rozpatruje w fazie przydziału zamiast przydzielać lidera do misji. Rozumiem, że danego lidera nie mogę już w tej rundzie przydzielić do misji a jednocześnie mogę go wykorzystać do aktywacji układu?
- wis
- Posty: 1231
- Rejestracja: 20 sty 2009, 18:01
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 24 times
- Kontakt:
Re: Star Wars Rebellion
Nie - zwykle (zawsze?) ten lider ląduje na mapie, nie możesz go już ściągnąć i użyć do czegoś innego.
- kudlacz135
- Posty: 645
- Rejestracja: 15 sie 2013, 21:39
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
Re: Star Wars Rebellion
Mam dwa pytania, czy tak jak występuje ograniczenie na liczbę rzuconych kostek w walce, czy jest też ograniczenie na rzut kośćmi w trakcie misji?
Jest taka karta wśród misji Imperium, w której liczy się wszystkie symbole podczas tego testu, czy jeśli misja będzie robiona przez więcej niż jednego bohatera (np. pójdzie dwóch, albo w układzie ktoś już będzie się znajdował z odpowiednimi symbolami), to czy należy zliczać symbole dodatkowych bohaterów?
Jest taka karta wśród misji Imperium, w której liczy się wszystkie symbole podczas tego testu, czy jeśli misja będzie robiona przez więcej niż jednego bohatera (np. pójdzie dwóch, albo w układzie ktoś już będzie się znajdował z odpowiednimi symbolami), to czy należy zliczać symbole dodatkowych bohaterów?
- Valarus
- Posty: 1270
- Rejestracja: 27 lut 2013, 23:12
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 20 times
Re: Star Wars Rebellion
Przy misjach Jest limit 10 kostek, czyli rzucasz wszystkim co dostałeś w pudle z grą - kolor nie ma znaczenia.kudlacz135 pisze:Mam dwa pytania, czy tak jak występuje ograniczenie na liczbę rzuconych kostek w walce, czy jest też ograniczenie na rzut kośćmi w trakcie misji?
Jest taka karta wśród misji Imperium, w której liczy się wszystkie symbole podczas tego testu, czy jeśli misja będzie robiona przez więcej niż jednego bohatera (np. pójdzie dwóch, albo w układzie ktoś już będzie się znajdował z odpowiednimi symbolami), to czy należy zliczać symbole dodatkowych bohaterów?
W przypadku misji liczących wszyskie symbole bierzesz to stwierdzenie dosłownie - wszystkie symbole wszystkich obecnych w systemie bohaterów.
-
- Posty: 423
- Rejestracja: 19 paź 2006, 20:11
- Lokalizacja: Katowice
Re: Star Wars Rebellion
Mam pytanie czy wszystko robię dobrze podczas budowy i wystawiania jednostek.
Po pierwszej rundzie w V kroku fazy uzupełnień przesuwam znacznik czasu o jedno pole. Trafiam na symbol budowy. Powiedzmy, że grając Rebelią mam dwa systemy. Na pierwszym buduję Żołnierza oraz X-winga, system ma symbol "1" więc umieszczam te jednostki na pierwszym polu toru budowy. Na drugim buduję Y-winga oraz Krążownik Mon Calamari, system ma symbol "3" więc umieszczam te jednostki na trzecim polu toru budowy. Następnie przechodzę do VI kroku fazy uzupełnień i przesuwam wszystkie jednostki w dół o jedno pole. Żołnierz i X-wing spadają z toru więc są gotowe do wystawienia. Krążownik i Y-wing przesuwają się o jedno pole w dół, są teraz na drugim polu toru budowy. W trzeciej rundzie w V kroku fazy uzupełnień przesuwam znacznik czasu o jedno pole. Nie trafiam na symbol budowy więc od razu przechodzę do kroku VI. Krążownik i Y-wing przesuwają się o jedno pole w dół, są teraz na pierwszym polu toru budowy. W VI kroku czwartej fazy uzupełnień będą gotowe do wystawienia.
Czy wszystko się zgadza? Dzięki za pomoc
Po pierwszej rundzie w V kroku fazy uzupełnień przesuwam znacznik czasu o jedno pole. Trafiam na symbol budowy. Powiedzmy, że grając Rebelią mam dwa systemy. Na pierwszym buduję Żołnierza oraz X-winga, system ma symbol "1" więc umieszczam te jednostki na pierwszym polu toru budowy. Na drugim buduję Y-winga oraz Krążownik Mon Calamari, system ma symbol "3" więc umieszczam te jednostki na trzecim polu toru budowy. Następnie przechodzę do VI kroku fazy uzupełnień i przesuwam wszystkie jednostki w dół o jedno pole. Żołnierz i X-wing spadają z toru więc są gotowe do wystawienia. Krążownik i Y-wing przesuwają się o jedno pole w dół, są teraz na drugim polu toru budowy. W trzeciej rundzie w V kroku fazy uzupełnień przesuwam znacznik czasu o jedno pole. Nie trafiam na symbol budowy więc od razu przechodzę do kroku VI. Krążownik i Y-wing przesuwają się o jedno pole w dół, są teraz na pierwszym polu toru budowy. W VI kroku czwartej fazy uzupełnień będą gotowe do wystawienia.
Czy wszystko się zgadza? Dzięki za pomoc
Re: Star Wars Rebellion
Parmenides pisze:Wtrzeciejdrugiej rundzie w V kroku fazy uzupełnień przesuwam znacznik czasu o jedno pole.
Teraz się zgadzaParmenides pisze:W trzeciej rundzie w VI krokuczwartejfazy uzupełnień będą gotowe do wystawienia.
Czy wszystko się zgadza? Dzięki za pomoc
-
- Posty: 423
- Rejestracja: 19 paź 2006, 20:11
- Lokalizacja: Katowice
Re: Star Wars Rebellion
[/quote]Teraz się zgadza [/quote]
Super Jeszcze jedno pytanie po ostatniej rozgrywce. Gracz Rebelii pod koniec Fazy Akcji zmienia lokację swojej bazy. Używa do tego dwóch liderów. W Talii Sond jest 7 kart. Czy gracz Rebelii musi wybrać lokalizację nowej bazy tylko z tych 7 kart (zamiast ośmiu) czy może karty sond, które ma przed sobą gracz Imperium są przetasowywane i jedna losowa karta trafia do Talii aby gracz Rebelii mógł wybrać z pośród ośmiu kart?
Super Jeszcze jedno pytanie po ostatniej rozgrywce. Gracz Rebelii pod koniec Fazy Akcji zmienia lokację swojej bazy. Używa do tego dwóch liderów. W Talii Sond jest 7 kart. Czy gracz Rebelii musi wybrać lokalizację nowej bazy tylko z tych 7 kart (zamiast ośmiu) czy może karty sond, które ma przed sobą gracz Imperium są przetasowywane i jedna losowa karta trafia do Talii aby gracz Rebelii mógł wybrać z pośród ośmiu kart?
-
- Posty: 426
- Rejestracja: 28 kwie 2012, 08:07
- Lokalizacja: Słupsk/ Gdańsk
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 2 times
Re: Star Wars Rebellion
Mam pytanie odnośnie zdania ze strony 3 księgi zasad:
"Symbole zasobów z pola "Bazy Rebelii" nadal mogą być używane, kiedy baza jest odkryta pod warunkiem, że w jej układzie nie znajduje się żadna jednostka imperialna oraz że dany układ nie popiera imperium."
Czyli jak Baza Rebelii jest odkryta (wtedy wszystkie jednostki wędrują z bazy na konkretną planetę) to wciąż sama baza daje możliwość rekrutacji (ale juz na planecie - czyli dodatkowy boost do konkretnej planety).
1 problem: końcówka zdanie "oraz że dany układ nie popiera imperium". Jednak czy nie jest tak, że keidy na planetę zawędruje znacznik popracia Imperium to Rebelia przegrywa?
2 problem: Skoro odkryta baza rebelii wciąż daje nam bonusy to nie rozumiem zdania ze strony 4:
Gracz Rebelii może do budowy jednostek dodatkowo używać symboli zasobów przedstawionych na polu "Bazy Rebelii", jeśli baza nie jest ujawniona , a gracz imperium nie ma jednostek w układzie lub ten układ go nie popiera.
To w końcu może być ujawniona czy nie?
z góry dziękuję
"Symbole zasobów z pola "Bazy Rebelii" nadal mogą być używane, kiedy baza jest odkryta pod warunkiem, że w jej układzie nie znajduje się żadna jednostka imperialna oraz że dany układ nie popiera imperium."
Czyli jak Baza Rebelii jest odkryta (wtedy wszystkie jednostki wędrują z bazy na konkretną planetę) to wciąż sama baza daje możliwość rekrutacji (ale juz na planecie - czyli dodatkowy boost do konkretnej planety).
1 problem: końcówka zdanie "oraz że dany układ nie popiera imperium". Jednak czy nie jest tak, że keidy na planetę zawędruje znacznik popracia Imperium to Rebelia przegrywa?
2 problem: Skoro odkryta baza rebelii wciąż daje nam bonusy to nie rozumiem zdania ze strony 4:
Gracz Rebelii może do budowy jednostek dodatkowo używać symboli zasobów przedstawionych na polu "Bazy Rebelii", jeśli baza nie jest ujawniona , a gracz imperium nie ma jednostek w układzie lub ten układ go nie popiera.
To w końcu może być ujawniona czy nie?
z góry dziękuję
Re: Star Wars Rebellion
Mam dziwne pytanie.
Gwiazda Śmierci wysadza w powietrze Dagobah.
- Rebelia nie może wykonywać w tym układzie misji? Szczególnie chodzi mi o kartę Yody i Lukea. Czy jednak jakimś tajemnym sposobem chatka Yody lewituje na fragmencie rozwalonej planety, gdzie Luke dzielnie pobiera nauki od mistrza?
Gwiazda Śmierci wysadza w powietrze Dagobah.
- Rebelia nie może wykonywać w tym układzie misji? Szczególnie chodzi mi o kartę Yody i Lukea. Czy jednak jakimś tajemnym sposobem chatka Yody lewituje na fragmencie rozwalonej planety, gdzie Luke dzielnie pobiera nauki od mistrza?
- Valarus
- Posty: 1270
- Rejestracja: 27 lut 2013, 23:12
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 20 times
Re: Star Wars Rebellion
1. Nie, poparcie dla imperium na polu bazy nie kończy gry. Może natomiast bazę odsłonić, nawet bez obecności tam imperialnych jednostek.Nycte pisze:Mam pytanie odnośnie zdania ze strony 3 księgi zasad:
"Symbole zasobów z pola "Bazy Rebelii" nadal mogą być używane, kiedy baza jest odkryta pod warunkiem, że w jej układzie nie znajduje się żadna jednostka imperialna oraz że dany układ nie popiera imperium."
Czyli jak Baza Rebelii jest odkryta (wtedy wszystkie jednostki wędrują z bazy na konkretną planetę) to wciąż sama baza daje możliwość rekrutacji (ale juz na planecie - czyli dodatkowy boost do konkretnej planety).
1 problem: końcówka zdanie "oraz że dany układ nie popiera imperium". Jednak czy nie jest tak, że keidy na planetę zawędruje znacznik popracia Imperium to Rebelia przegrywa?
2 problem: Skoro odkryta baza rebelii wciąż daje nam bonusy to nie rozumiem zdania ze strony 4:
Gracz Rebelii może do budowy jednostek dodatkowo używać symboli zasobów przedstawionych na polu "Bazy Rebelii", jeśli baza nie jest ujawniona , a gracz imperium nie ma jednostek w układzie lub ten układ go nie popiera.
To w końcu może być ujawniona czy nie?
z góry dziękuję
2. Ten problem to kwestia tłumaczenia. W oryginale zdanie ze strony 4 brzmi unless the base is revealed and the Imperial player has a unit or loyalty in the system. Czyli tłumaczenie właściwie powinno brzmieć:
Gracz Rebelii może do budowy jednostek dodatkowo używać symboli zasobów przedstawionych na polu "Bazy Rebelii" chyba że baza jest odkryta, a w jej systemie znajduje się poparcie lub jednostka imperium.
Tak czy inaczej - można używać tych znaczników, jeżeli baza jest ujawniona.
Można wykonywać misje w zniszczonym systemie. Odpowiedź była w FAQ, więc pytanie nie jest aż takie dziwnie;)Elros pisze:Mam dziwne pytanie.
Gwiazda Śmierci wysadza w powietrze Dagobah.
- Rebelia nie może wykonywać w tym układzie misji? Szczególnie chodzi mi o kartę Yody i Lukea. Czy jednak jakimś tajemnym sposobem chatka Yody lewituje na fragmencie rozwalonej planety, gdzie Luke dzielnie pobiera nauki od mistrza?
-
- Posty: 426
- Rejestracja: 28 kwie 2012, 08:07
- Lokalizacja: Słupsk/ Gdańsk
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 2 times
Re: Star Wars Rebellion
Dwa pytania.
Nie można budować ani wystawiać jednostek w którym znajdują się jednostki nieprzyjaciela. Dotyczy to tylko jednostek naziemnych czy np pojedynczy myśliwiec znajdujący się na orbicie może zablokować cala planetę.
2. Gracz imperium wygrywa gdy w danym układzie nie będzie żadnych jednostek revelianckich. Co jeśli imperium wygrało bitwę lądowa ale na orbicie wygrała rebelia i wciąż jest tam jej flota?
Z góry dzieki
Nie można budować ani wystawiać jednostek w którym znajdują się jednostki nieprzyjaciela. Dotyczy to tylko jednostek naziemnych czy np pojedynczy myśliwiec znajdujący się na orbicie może zablokować cala planetę.
2. Gracz imperium wygrywa gdy w danym układzie nie będzie żadnych jednostek revelianckich. Co jeśli imperium wygrało bitwę lądowa ale na orbicie wygrała rebelia i wciąż jest tam jej flota?
Z góry dzieki
Re: Star Wars Rebellion
"Gracz nie może użyć do budowy symboli zasobów układu,Nycte pisze:Dwa pytania.
Nie można budować ani wystawiać jednostek w którym znajdują się jednostki nieprzyjaciela. Dotyczy to tylko jednostek naziemnych czy np pojedynczy myśliwiec znajdujący się na orbicie może zablokować cala planetę.
2. Gracz imperium wygrywa gdy w danym układzie nie będzie żadnych jednostek revelianckich. Co jeśli imperium wygrało bitwę lądowa ale na orbicie wygrała rebelia i wciąż jest tam jej flota?
Z góry dzieki
jeśli w danym układzie znajduje się jednostka
przeciwnika."
W czym jest problem? Jednostka to jednostka. Czy jest rozpis na jednostki lądowe lub kosmiczne?
"Gracz Imperium wygrywa grę natychmiast, jeśli w układzie bazy
Rebelii znajdować będą się jednostki imperialne i nie będzie tam
żadnych jednostek rebelianckich.
• Gracz Imperium może wygrać tylko wtedy, gdy baza Rebelii
będzie ujawniona."
Słowo klucz: żadnych. Polecam pełną instrukcję.
Re: Star Wars Rebellion
Niestety instrukcje FFG w takiej formie jakie są kompletnie do mnie nie przemawiają, zatem troszkę się nie dziwię, że pytasz. Przy Draculi ostatniej edycji tyle wyszło zapytań, że nie dokończyliśmy partii... Niestety trzeba wkuć na pamięć instrukcję główną, innego wyjścia nie ma.Nycte pisze:czytałem ale wolałem się upewnićPynio pisze: Polecam pełną instrukcję.
Re: Star Wars Rebellion
1) Pytanie z wczorajszej gry, niestety z pamięci:
Misja rebelii która pozwala losowa wybrać 4 karty sond imperium i 2 położyć na wierzchu a 2 na spodzie talii sond.
Te 4 karty wybieram z tych które Imperium już wcześniej pobrało, czyli z tych lokalizacji gdzie wie gdzie mnie nie ma? Zatem kolejność odkładania na talie nie ma znaczenia, zakładając że imperium pamięta co odkrył. Spowolni to tylko przeszukiwanie sond o jedną rundę, bo na koniec imperium odkryje te 2 sondy które już miał?
Pyt 2) co jeśli w zniewolony układzie rebelia uzyska poparcie a nie ma tam jednostek? Żeton kładziony jest pod tym znacznikiem zniewolenia?
Misja rebelii która pozwala losowa wybrać 4 karty sond imperium i 2 położyć na wierzchu a 2 na spodzie talii sond.
Te 4 karty wybieram z tych które Imperium już wcześniej pobrało, czyli z tych lokalizacji gdzie wie gdzie mnie nie ma? Zatem kolejność odkładania na talie nie ma znaczenia, zakładając że imperium pamięta co odkrył. Spowolni to tylko przeszukiwanie sond o jedną rundę, bo na koniec imperium odkryje te 2 sondy które już miał?
Pyt 2) co jeśli w zniewolony układzie rebelia uzyska poparcie a nie ma tam jednostek? Żeton kładziony jest pod tym znacznikiem zniewolenia?
-
- Posty: 1898
- Rejestracja: 25 cze 2013, 12:45
- Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
- Been thanked: 5 times
Re: Star Wars Rebellion
1. To by było bez sensu - po co odkładać na spód karty układów już sprawdzonych. Bierzesz 4 karty z góry talii dobierania (czyli tych, niesprawdzonych) i odkładasz 2 na wierzch stosu a 2 na spód. Wyobraź sobie, że podnosisz 4 karty, patrzysz a tam akurat układ, w którym jest Twoja baza. Nie chcesz jej ujawnić, więc chowasz ją pod spód talii, żeby Imperium dotarło tam jak najpóźniej.Tony23 pisze:1) Pytanie z wczorajszej gry, niestety z pamięci:
Misja rebelii która pozwala losowa wybrać 4 karty sond imperium i 2 położyć na wierzchu a 2 na spodzie talii sond.
Te 4 karty wybieram z tych które Imperium już wcześniej pobrało, czyli z tych lokalizacji gdzie wie gdzie mnie nie ma? Zatem kolejność odkładania na talie nie ma znaczenia, zakładając że imperium pamięta co odkrył. Spowolni to tylko przeszukiwanie sond o jedną rundę, bo na koniec imperium odkryje te 2 sondy które już miał?
Pyt 2) co jeśli w zniewolony układzie rebelia uzyska poparcie a nie ma tam jednostek? Żeton kładziony jest pod tym znacznikiem zniewolenia?
2. Jeśli są tam nadal jednostki Imperium, to tak. Jest to wtedy układ lojalny Rebelii ale zniewolony przez Imperium. Jeśli zniszczysz jednostki Imperium, układ przestaje być zniewolonym i zostaje już tylko i wyłącznie lojalny terro... ekhem Rebelii.
Moja kolekcja
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
Re: Star Wars Rebellion
No jak w talii ma być karta z bazą, skoro jest ona wyciągana na początku rozgrywki? Nie pamiętam w tym momencie z której talii pobiera się karty, ale na wierzch możesz położyć karty, w których imperium ma swoje jednostki i tam i tak nie przeniesiesz bazy, a na spód karty pustych bądź rebelianckich układów, co w konsekwencji może pomóc w przeniesieniu bazySzaweł pisze:1. To by było bez sensu - po co odkładać na spód karty układów już sprawdzonych. Bierzesz 4 karty z góry talii dobierania (czyli tych, niesprawdzonych) i odkładasz 2 na wierzch stosu a 2 na spód. Wyobraź sobie, że podnosisz 4 karty, patrzysz a tam akurat układ, w którym jest Twoja baza. Nie chcesz jej ujawnić, więc chowasz ją pod spód talii, żeby Imperium dotarło tam jak najpóźniej.Tony23 pisze:1) Pytanie z wczorajszej gry, niestety z pamięci:
Misja rebelii która pozwala losowa wybrać 4 karty sond imperium i 2 położyć na wierzchu a 2 na spodzie talii sond.
Te 4 karty wybieram z tych które Imperium już wcześniej pobrało, czyli z tych lokalizacji gdzie wie gdzie mnie nie ma? Zatem kolejność odkładania na talie nie ma znaczenia, zakładając że imperium pamięta co odkrył. Spowolni to tylko przeszukiwanie sond o jedną rundę, bo na koniec imperium odkryje te 2 sondy które już miał?
-
- Posty: 1898
- Rejestracja: 25 cze 2013, 12:45
- Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
- Been thanked: 5 times
Re: Star Wars Rebellion
Słusznie, przepraszam za wprowadzenie w błąd. Zapomniałem o karcie sondy u Rebelii.
Moja kolekcja
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
- Col. Frost
- Posty: 257
- Rejestracja: 15 lis 2015, 17:40
- Lokalizacja: Głogów
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 51 times
Re: Star Wars Rebellion
Jeśli by nie było tam jednostek Imperium to układ nie może być zniewolony. Czyżbym się mylił?Szaweł pisze:2. Jeśli są tam nadal jednostki Imperium, to tak. Jest to wtedy układ lojalny Rebelii ale zniewolony przez Imperium. Jeśli zniszczysz jednostki Imperium, układ przestaje być zniewolonym i zostaje już tylko i wyłącznie lojalny terro... ekhem Rebelii.
-
- Posty: 1898
- Rejestracja: 25 cze 2013, 12:45
- Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
- Been thanked: 5 times
Re: Star Wars Rebellion
Masz rację, w momencie, w którym ostatnia jednostka opuszcza planetę, układ przestaje być zniewolony. O ile dobrze pamiętam Imperium może chyba mieć jednostki w przestrzeni kosmicznej układu a nie mieć jednostek na planecie i ten układ również nie jest zniewolony.Col. Frost pisze:Jeśli by nie było tam jednostek Imperium to układ nie może być zniewolony. Czyżbym się mylił?Szaweł pisze:2. Jeśli są tam nadal jednostki Imperium, to tak. Jest to wtedy układ lojalny Rebelii ale zniewolony przez Imperium. Jeśli zniszczysz jednostki Imperium, układ przestaje być zniewolonym i zostaje już tylko i wyłącznie lojalny terro... ekhem Rebelii.
Moja kolekcja
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
- Col. Frost
- Posty: 257
- Rejestracja: 15 lis 2015, 17:40
- Lokalizacja: Głogów
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 51 times
Re: Star Wars Rebellion
Też mi się tak wydaje. Wówczas takie jednostki "tylko" blokują możliwość budowania w tym systemie jednostek przeciwnikowi.
- Valarus
- Posty: 1270
- Rejestracja: 27 lut 2013, 23:12
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 20 times
Re: Star Wars Rebellion
Zakładam, że mówimy tu o karcie Plant False Leads - bierzesz 4 sondy od gracza imperium i odkładasz je dowolnie (nie 2-2) na górze i spodzie talii sond.Szaweł pisze: 1. To by było bez sensu - po co odkładać na spód karty układów już sprawdzonych. Bierzesz 4 karty z góry talii dobierania (czyli tych, niesprawdzonych) i odkładasz 2 na wierzch stosu a 2 na spód. Wyobraź sobie, że podnosisz 4 karty, patrzysz a tam akurat układ, w którym jest Twoja baza. Nie chcesz jej ujawnić, więc chowasz ją pod spód talii, żeby Imperium dotarło tam jak najpóźniej.
Tak czy inaczej odpowiedź Szaweła była błędna - te karty bierze się z tych, które imperium już sprawdziło, nie z tych, które jeszcze zostały w decku. A odkładnia na spód sprawdzonych układów ma bardzo duży sens. Trzeba pamiętać, że ta karta nie istnieje w prózni i należy ją łaczyć z Rapid Mobilisation, kiedy trzeba ewakuować bazę. Szczególnie, kiedy w tali sond zostało już bardzo mało kart.
Najpierw używasz Plant False Leads, zabierasz imperium 4 karty - dzięki temu masz 4 karty więcej, które do wyboru nowej bazy. Możesz sobie np. położyć jedną na góre, 3 na spód, i lokalizację nowej bazy będziesz wybierał z odłożonej na góre karty i jeszcze 3 losowych. Nawet jak gracz imperium pamięta, które karty mu zabrałeś, to przy odrobinie szczęścia i tak mu to nic nie daje.
Re: Star Wars Rebellion
Potrzebuje pomocy. Użyłem misji Plan Awaryjny.Wykorzystałem do tego lidera z logistyką i trzema dyplomacjamami. A następnie przydzieliłem go do misji ktorą nie udało mi się wcześniej wykonać -Sabotaż, który wymaga odziałów specjalnych. I co w tej sytuacji się liczy. Logistyka czy oddziały do wykonania misji.
Z góry dzięki za pomoc.
Z góry dzięki za pomoc.