Star Wars LCG - Czy warto kupić jeszcze karty/dodatki?
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 24 sty 2017, 22:54
Star Wars LCG - Czy warto kupić jeszcze karty/dodatki?
Witam,
Przymierzam sie do kupna Star Wars gry karcianejLCG ale nie wiem czy już gra nie jest "wymarła". Mało o niej się mówi nie widac na horyzoncie nowych zapowiedzi nowych rozszerzeń, dlatego mam pytanko: czy warto wciąż kupować te karty/dodatki? W obliczu Star Wars Destiny/Przeznaczenie boję się, że Star Wars LCG wypadła z obiegu ;P Wiem, ze to inny format wydawniczy LCG vs CCg ale tak jak powiedziałem wcześniej, wydaje mi się ze Star Wars Przeznaczenie teraz już tylko będzie na topie.
Co sądzicie?
Przymierzam sie do kupna Star Wars gry karcianejLCG ale nie wiem czy już gra nie jest "wymarła". Mało o niej się mówi nie widac na horyzoncie nowych zapowiedzi nowych rozszerzeń, dlatego mam pytanko: czy warto wciąż kupować te karty/dodatki? W obliczu Star Wars Destiny/Przeznaczenie boję się, że Star Wars LCG wypadła z obiegu ;P Wiem, ze to inny format wydawniczy LCG vs CCg ale tak jak powiedziałem wcześniej, wydaje mi się ze Star Wars Przeznaczenie teraz już tylko będzie na topie.
Co sądzicie?
-
- Posty: 256
- Rejestracja: 17 sie 2016, 08:51
Re: Star Wars LCG - Czy warto kupić jeszcze karty/dodatki?
LCG wszystkie są skazane na wymarcie. Nie opłaca się to sklepom, nie opłaca się to kolekcjonerom - karty nigdy nie będą droższe jak w chwili zakupu ani nie istnieje rynek sztuk. Planszowkowcom tez się to nie opłaca bo cały cykl to jakby jeden dodatek podzielony na 6 małych i przez to droższy.
Star Wars lcg jest na dodatek jednym ze słabszych lcg i ma potężna konkurencję w postaci SW przeznaczenie.
Jeżeli jednak upierasz się kupić SW lcg to warto poczekać kilka miesięcy aż to oficjalnie zamkną. Wtedy kupisz od kogoś komplet za jakieś 40procent ceny.
Star Wars lcg jest na dodatek jednym ze słabszych lcg i ma potężna konkurencję w postaci SW przeznaczenie.
Jeżeli jednak upierasz się kupić SW lcg to warto poczekać kilka miesięcy aż to oficjalnie zamkną. Wtedy kupisz od kogoś komplet za jakieś 40procent ceny.
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 24 sty 2017, 22:54
-
- Posty: 256
- Rejestracja: 17 sie 2016, 08:51
Re: Star Wars LCG - Czy warto kupić jeszcze karty/dodatki?
Nie ma za co, to nie wiedza tajemna tylko powszechnie znane fakty w środowisku.
Ale ze swojej strony powiem, że jeżeli ten format LCG do Ciebie mimo wszystko przemawia to warto zainteresować się NetRunnerem. Do tej gry FFG się najbardziej przyłożyło. Ale wszystkie wady LCG oczywiście on zachowuje, tyle, że mechanika i design kart najbardziej przemyślane.
Ale ze swojej strony powiem, że jeżeli ten format LCG do Ciebie mimo wszystko przemawia to warto zainteresować się NetRunnerem. Do tej gry FFG się najbardziej przyłożyło. Ale wszystkie wady LCG oczywiście on zachowuje, tyle, że mechanika i design kart najbardziej przemyślane.
- Tyrek
- Posty: 668
- Rejestracja: 10 gru 2011, 13:47
- Lokalizacja: Lubin
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 152 times
Re: Star Wars LCG - Czy warto kupić jeszcze karty/dodatki?
Dużo zależy od tego czego po grze LCG oczekujesz.
SW LCG już w zasadzie w Polsce umarło. Scena praktycznie nie istnieje, co tez powoduje, że zainteresowanie grą jest nikłe i rzutuje na $. Spory zestaw kart można kupić w miarę atrakcyjnej cenie, możliwe, nawet, że z czasem będzie jeszcze bardziej tanieć. Jeśli masz ekipę lokalną, czy chociaż jednego partnera do gry, który da się namówić na regularne granie Twoją pulą kart, to warto rozważyć zakup do domowego grania. Gra nie jest aż taka słaba jak niektórzy tutaj piszą. Potrafi bawić i ma sporą zaletę, jaką jest w miarę prosta mechanika i dość prosty deckbuilding. Grę można szybko wytłumaczyć i się dobrze bawić. Do tego spory zestaw kart można kupić za relatywnie nieduże pieniądze.
Kolega poleca ANR - to chyba najlepszy LCG jaki wyszedł. Świetna mechanika, żywa scena (co rzutuje na utrzymującą się cenę używanych zestawów, nie są tak tanie jak w SW LCG). Jest świetną grą, ale jeśli nie masz stałych partnerów do gry, którzy na serio w to wejdą, to może być dość uciążliwa. Założenia mechaniki da się wytłumaczyć w miarę szybko, ale żeby grać świadomie to trzeba nabrać sporej ilości doświadczenia. Gra dopiero wtedy nabiera rumieńców i pokazuje na co ją stać. Z tego powodu ja pozbyłem się ANR - brak współgraczy wiązał się z brakiem regularnego grania. Jeśli okazjonalnie miałbym wyciągnąć karty, żeby komuś pokazać i zagrać partię od wielkiego dzwonu to była by bardziej męka niż przyjemność (tłumaczenie, uczenie się gry przez nowicjusza etc.). W takiej sytuacji lepiej sprawdzają się prostsze LCG'i jak np SW, AGoT, Conquest, CoC. Wszystkie oczywiście premiują doświadczenie i mają swoją głębię (żeby nie było). Każdy wymaga ogrania, ale łatwiej przy nich o frajdę i łatwiej wprowadzić kogoś nowego i zagrać sobie ot dla rozrywki.
SW LCG już w zasadzie w Polsce umarło. Scena praktycznie nie istnieje, co tez powoduje, że zainteresowanie grą jest nikłe i rzutuje na $. Spory zestaw kart można kupić w miarę atrakcyjnej cenie, możliwe, nawet, że z czasem będzie jeszcze bardziej tanieć. Jeśli masz ekipę lokalną, czy chociaż jednego partnera do gry, który da się namówić na regularne granie Twoją pulą kart, to warto rozważyć zakup do domowego grania. Gra nie jest aż taka słaba jak niektórzy tutaj piszą. Potrafi bawić i ma sporą zaletę, jaką jest w miarę prosta mechanika i dość prosty deckbuilding. Grę można szybko wytłumaczyć i się dobrze bawić. Do tego spory zestaw kart można kupić za relatywnie nieduże pieniądze.
Kolega poleca ANR - to chyba najlepszy LCG jaki wyszedł. Świetna mechanika, żywa scena (co rzutuje na utrzymującą się cenę używanych zestawów, nie są tak tanie jak w SW LCG). Jest świetną grą, ale jeśli nie masz stałych partnerów do gry, którzy na serio w to wejdą, to może być dość uciążliwa. Założenia mechaniki da się wytłumaczyć w miarę szybko, ale żeby grać świadomie to trzeba nabrać sporej ilości doświadczenia. Gra dopiero wtedy nabiera rumieńców i pokazuje na co ją stać. Z tego powodu ja pozbyłem się ANR - brak współgraczy wiązał się z brakiem regularnego grania. Jeśli okazjonalnie miałbym wyciągnąć karty, żeby komuś pokazać i zagrać partię od wielkiego dzwonu to była by bardziej męka niż przyjemność (tłumaczenie, uczenie się gry przez nowicjusza etc.). W takiej sytuacji lepiej sprawdzają się prostsze LCG'i jak np SW, AGoT, Conquest, CoC. Wszystkie oczywiście premiują doświadczenie i mają swoją głębię (żeby nie było). Każdy wymaga ogrania, ale łatwiej przy nich o frajdę i łatwiej wprowadzić kogoś nowego i zagrać sobie ot dla rozrywki.
-
- Posty: 256
- Rejestracja: 17 sie 2016, 08:51
Re: Star Wars LCG - Czy warto kupić jeszcze karty/dodatki?
Na 99% będzie tanieć. Każdy LCG nie tylko SW.Tyrek pisze:Spory zestaw kart można kupić w miarę atrakcyjnej cenie, możliwe, nawet, że z czasem będzie jeszcze bardziej tanieć. .
A:NetRunner już też staniał bo bariera wejścia jest za duża dla początkujących. Polski netrunner można relatywnie tanio kupić. Ale nie tak tanio jak inne LCG, bo on jest z nich najbardziej dopracowany i ma renomę.
Także jeżeli nastawiłeś się na SW (duuużo prostsze jak ANR) to warto zrobić coś takiego : zapisz sobie w kalendarzu np. 10 październik 2017 - sprawdzić ceny używanych SW LCG. Jest duża szansa, że już ludzie będą wywalać za 1/3 ceny co kupowali. Dotyczy to każdego LCG - siedzę w nich od 2009 roku i każdy z czasem mocno tanieje. To nie magic the gathering, żadna karta nie zdrożeje. Raczej nie warto kupować nowych zestawów.
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 24 sty 2017, 22:54
Re: Star Wars LCG - Czy warto kupić jeszcze karty/dodatki?
Bardzo Wam dziękuje za rady. Zobacze tego netrunnera jak radziecie
Re: Star Wars LCG - Czy warto kupić jeszcze karty/dodatki?
Nie rozumiem czemu narzekacie na Star Wars LCG, to fajna i bardzo sympatyczna gra, jeżeli ktoś lubi to uniwersum. Sam posiadam wszystkie podstawki i dodatki (w wersji angielskiej) i naprawdę jest to fajna gra pojedynków dla dwóch osób. Fakt, że Galakta zrezygnowała z jej wydawania po Polsku (ze względu na niskie zainteresowanie), jednakże wersja angielska cały czas się trzyma i wydano już dwa duże rozszerzenia.
Re: Star Wars LCG - Czy warto kupić jeszcze karty/dodatki?
Potwierdzam to co Camperx powiedział powyżej ! Dla mnie gra jest bardzo dobra i ciągle żyje i żyć będzie. Nawet jak będę sam w nią grał. Przetłumaczyłem wariant gry solo i jest nieźle. Może ktoś by dał radę poprawić to tłumaczenie zanim opublikuję je na BGG ?
-
- Posty: 256
- Rejestracja: 17 sie 2016, 08:51
Re: Star Wars LCG - Czy warto kupić jeszcze karty/dodatki?
To jest podobno następna gra do zamknięcia. A jej mechanika jest przeciętna.camperx pisze: Fakt, że Galakta zrezygnowała z jej wydawania po Polsku (ze względu na niskie zainteresowanie), jednakże wersja angielska cały czas się trzyma i wydano już dwa duże rozszerzenia.
Star Wars destiny miażdży popularnością SW LCG to się nie może dobrze skończyć.
- RUNner
- Posty: 4164
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 577 times
- Been thanked: 1030 times
Re: Star Wars LCG - Czy warto kupić jeszcze karty/dodatki?
Do domowego grania można kupić, zwłaszcza jak ktoś lubi tematykę SW. Pula kart i tak jest bardzo duża, więc na luzie można się pobawić. Wszystkie karcianki nadają się do domowego grania i w każdym momencie można w nie wejść.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
- Gromb
- Posty: 2833
- Rejestracja: 08 paź 2015, 19:09
- Lokalizacja: Katowice
- Has thanked: 849 times
- Been thanked: 364 times
Re: Star Wars LCG - Czy warto kupić jeszcze karty/dodatki?
+1RUNner pisze:Do domowego grania można kupić, zwłaszcza jak ktoś lubi tematykę SW. Pula kart i tak jest bardzo duża, więc na luzie można się pobawić. Wszystkie karcianki nadają się do domowego grania i w każdym momencie można w nie wejść.
The Corps Is Mother, the Corps Is Father