Caylus - pytania i wątpliwości
Wczoraj podczas gry nasuneła mi się jeszcze jedna wątpliwość dotycząca ruchu burmistrza (tego cienkiego). Czy każdy z graczy ma tylko 1 możliwość na przesunięcie burmistrza (od 1-3 pol). Gralismy we 2 osoby. Potrzebowałem go przesunąć o 2 pola. Zapłaciłem 2 denary i przesunąłem. Moj przeciwnik też zapłacił i przesunął go z powrotem. Czy mogę jeszcze raz zapłacić i przesunąć go ponownie?
nie rozumiem jeszcze zdania z instrukcji:
"Co więcej – jeżeli chodzi o ruch burmistrza,
gracze nie muszą robić tego, co powiedzieli, że zrobią."
z góry dzięki za pomoc
nie rozumiem jeszcze zdania z instrukcji:
"Co więcej – jeżeli chodzi o ruch burmistrza,
gracze nie muszą robić tego, co powiedzieli, że zrobią."
z góry dzięki za pomoc
- bogas
- Posty: 2808
- Rejestracja: 29 paź 2006, 00:17
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Has thanked: 371 times
- Been thanked: 641 times
rufio pisze:Gralismy we 2 osoby. Potrzebowałem go przesunąć o 2 pola. Zapłaciłem 2 denary i przesunąłem. Moj przeciwnik też zapłacił i przesunął go z powrotem. Czy mogę jeszcze raz zapłacić i przesunąć go ponownie?
Nie. Gracze w kolejności w jakiej pasowali (patrz znaczniki na moście) mogą poruszyć "chudego" tylko raz.
Chodzi o to, że gracze mogą się między sobą dogadywać czy i o ile pól przesunąć "chudego". Tekst z instrukcji oznacza, że nie muszą dotrzymywać danego słowa i nie ponoszą z tego tytułu konsekwencji (przynajmniej jeśli chodzi o zasady gry ). Przy 2 graczach dogadywanie się raczej nie ma sensu.rufio pisze:nie rozumiem jeszcze zdania z instrukcji:
"Co więcej – jeżeli chodzi o ruch burmistrza,
gracze nie muszą robić tego, co powiedzieli, że zrobią."
z góry dzięki za pomoc
- yosz
- Posty: 6364
- Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 195 times
- Been thanked: 491 times
- Kontakt:
Re: Caylus - zasady
To teraz ja a'propos "chudego" :>
Burmistrz nie może przejść dalej niż na ostatnie pole drogi. Czy jako droga mam rozumieć drogę na planszy czy ostatni budynek na drodze? Wątpliwości wzbudzil we mnie fragment przy zarządcy gdzie było wprost napisane że może poruszać sie po pustych polach (a przy burmistrzu tego nie ma).
Jeżeli tylko do ostatniego budynku można go przesunąć to co z sytuacją kiedy zarządca jest na pustym polu - czy wtedy przesuwam go też na puste pole? czy tylko na ostatnie pole zabudowane? A jak jednak na puste to co z cofaniem?
Wydaje mi się że może chodzić po pustej drodze (nawet w instrukcji jest taki rysunek) ale wolę się upewnić (wszystko przez jedno zdanie w instrukcji na temat zarządcy - pownno być napisane tak samo - czyli może iść tylko do ostatniego pola drogi (a tak naprawdę do pola podsumowania wież))
Burmistrz nie może przejść dalej niż na ostatnie pole drogi. Czy jako droga mam rozumieć drogę na planszy czy ostatni budynek na drodze? Wątpliwości wzbudzil we mnie fragment przy zarządcy gdzie było wprost napisane że może poruszać sie po pustych polach (a przy burmistrzu tego nie ma).
Jeżeli tylko do ostatniego budynku można go przesunąć to co z sytuacją kiedy zarządca jest na pustym polu - czy wtedy przesuwam go też na puste pole? czy tylko na ostatnie pole zabudowane? A jak jednak na puste to co z cofaniem?
Wydaje mi się że może chodzić po pustej drodze (nawet w instrukcji jest taki rysunek) ale wolę się upewnić (wszystko przez jedno zdanie w instrukcji na temat zarządcy - pownno być napisane tak samo - czyli może iść tylko do ostatniego pola drogi (a tak naprawdę do pola podsumowania wież))
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
- bogas
- Posty: 2808
- Rejestracja: 29 paź 2006, 00:17
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Has thanked: 371 times
- Been thanked: 641 times
Re: Caylus - zasady
Oboje, zarządca i burmistrz mogą (a nawet muszą) chodzić po pustych polach. Nie jestem na 100% pewny, ale wydaje mi się, że zapis "Burmistrz nie może przejść dalej niż na ostatnie pole drogi" bardziej dotyczy sytuacji, że nie może przekroczyć mostu, a więc raczej w drugą stronę. Ale jakby nie było, to "chudy" z "grubym" mogą hasać po pustych polach do momentu, gdy dojdą do pola podliczania wież.yosz pisze:To teraz ja a'propos "chudego" :>
Burmistrz nie może przejść dalej niż na ostatnie pole drogi.
- macike
- Posty: 2308
- Rejestracja: 07 cze 2007, 18:24
- Lokalizacja: Wrocław
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Caylus - zasady
"Chudy":
- nie może (cofając się) przekroczyć mostu,
- może dojść najdalej do ostatniego pola na drodze,
- może przekroczyć pole rozliczania wież,
- może stanąć na pustym polu.
Si vis pacem, para bellum.
Gratislavia - wrocławski festiwal gier planszowych
Gratislavia - wrocławski festiwal gier planszowych
- yosz
- Posty: 6364
- Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 195 times
- Been thanked: 491 times
- Kontakt:
Re: Caylus - zasady
gracias.... ehh planszówkowe mity działają - czemu nie udało mi się jeszcze rozegrać żadnej pierwszej partii w dowolną grę zgodnie z zasadami
Teraz już sobie odruch wyrobiłem i po pierwszej partii jeszcze raz czytam instrukcję
Teraz już sobie odruch wyrobiłem i po pierwszej partii jeszcze raz czytam instrukcję
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
CALYUS
czesc mam sprawę kupiłam dzis gre CAYLUS (wersja angielska) i nie moge sie połapac w instrukcji - a opinie o niej sa takie rewelacyje ze chcialabym juz w nia pograc
po pierwsze - gdzie mozna zdobyc oznaczenie poszczegolnych kart?nie mam tego w instrukcji a nie sadze zeby bylo obojętne na ktorej karcie postawie swojego pracownika?!
sa oznaczenia kart specjalnych ale co robia neutralne czy stale? oprocz tego kiedy sie zaczyna "produkowac" zasoby?w ktorej fazie?
czy moge w pierwszej rundzie zakupic karte z budynkiem rzemieslniczym i w kolejnej fazie postawic na niej robotnika?
z gory dziekuje i czekam na odpowiedz,
sharka
po pierwsze - gdzie mozna zdobyc oznaczenie poszczegolnych kart?nie mam tego w instrukcji a nie sadze zeby bylo obojętne na ktorej karcie postawie swojego pracownika?!
sa oznaczenia kart specjalnych ale co robia neutralne czy stale? oprocz tego kiedy sie zaczyna "produkowac" zasoby?w ktorej fazie?
czy moge w pierwszej rundzie zakupic karte z budynkiem rzemieslniczym i w kolejnej fazie postawic na niej robotnika?
z gory dziekuje i czekam na odpowiedz,
sharka
Re: CALYUS
oj musisz chyba solidnie poczytać jeszcze instrukcję..
zadajesz tak wiele elementarnych pytań, że musielibyśmy przytoczyć połowę zasad
zadajesz tak wiele elementarnych pytań, że musielibyśmy przytoczyć połowę zasad
Re: CALYUS
http://www.rebel.pl/product.php/1,303/8 ... lska-.html
http://nagroda.gry-planszowe.pl/forum/v ... 06&p=70372
Pierwsze dwa wyniki po wpisaniu <Caylus instrukcja> w google
http://nagroda.gry-planszowe.pl/forum/v ... 06&p=70372
Pierwsze dwa wyniki po wpisaniu <Caylus instrukcja> w google
- BloodyBaron
- Posty: 1308
- Rejestracja: 15 sie 2007, 12:25
- Lokalizacja: War Shau - czyli szał wojny? :)
- Been thanked: 1 time
Re: CALYUS
a o której grze mówimy? o Caylusie czy Caylusie Magna Carta?po pierwsze - gdzie mozna zdobyc oznaczenie poszczegolnych kart?
zapytanie pozostawia tą kwestię co najmniej niedoprecyzowaną
_________
Moje gry
Moje gry
Re: CALYUS
Autorowi chodzi o Calyusa, nie o żadną grę z tych przez Ciebie wymienionychBloodyBaron pisze: a o której grze mówimy? o Caylusie czy Caylusie Magna Carta?
zapytanie pozostawia tą kwestię co najmniej niedoprecyzowaną
Re: CALYUS
wielkie dzieki za informacje:)
ale mam jeszcze kilka pytań, na poczatek: jaka funkcje maja te dwie stale karty (tj. handlarz i stolarz)? (te ktore znajduja sie zaraz po neutralnych kartach) i jaka jest roznica pomiedzy nautralnymi kartami a tymi stałymi??
sharka
ale mam jeszcze kilka pytań, na poczatek: jaka funkcje maja te dwie stale karty (tj. handlarz i stolarz)? (te ktore znajduja sie zaraz po neutralnych kartach) i jaka jest roznica pomiedzy nautralnymi kartami a tymi stałymi??
sharka
- Geko
- Posty: 6491
- Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: CALYUS
Jak rozumiem, masz angielską instrukcję i nie może się połapać? Na stronie http://www.rebel.pl powinnaś znaleźć polskie tłumaczenie. Ściągnij i poczytaj, bo zadajesz bardzo podstawowe pytania. Ewentualnie wtedy pytaj, jak coś będzie dalej niejasne.
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Re: CALYUS
a dokładniej to tuGeko pisze:Jak rozumiem, masz angielską instrukcję i nie może się połapać? Na stronie http://www.rebel.pl powinnaś znaleźć polskie tłumaczenie.
Re: Caylus - zasady
1.
juz troche polapalam te zasady... jednak teraz moje pytanie dotyczy karty "prawnika" - tzn. czy gracz posiadajacy ta karte wraz z robotnikiem na tej karcie posiada monopol na budowe budynkow mieszkalnych a co za tym idzie budynkow prestizowych ..? no bo przeciez tylko ta karta pozwala na wybudowanie mieszkania...
2.
ta sama sytuacja dotyczy zlota - czy tylko dwie karty czyli alchemik oraz bank pozwalaja na zdobycie zlota - chodzi o sytuacje kiedy tylko jeden gracz posiada obydwie karty wraz z robotnikami na tych kartach...
3.
i o co chodzi z ta stala karta kopalni zlota
dzieki za wszystkie odpowiedzi
juz troche polapalam te zasady... jednak teraz moje pytanie dotyczy karty "prawnika" - tzn. czy gracz posiadajacy ta karte wraz z robotnikiem na tej karcie posiada monopol na budowe budynkow mieszkalnych a co za tym idzie budynkow prestizowych ..? no bo przeciez tylko ta karta pozwala na wybudowanie mieszkania...
2.
ta sama sytuacja dotyczy zlota - czy tylko dwie karty czyli alchemik oraz bank pozwalaja na zdobycie zlota - chodzi o sytuacje kiedy tylko jeden gracz posiada obydwie karty wraz z robotnikami na tych kartach...
3.
i o co chodzi z ta stala karta kopalni zlota
dzieki za wszystkie odpowiedzi
Re: Caylus - zasady
Uff, zlituję się i odpowiem. To naprawdę jest opisane w instrukcji, ale...
1. w kolejnej turze taka sytuacja raczej nie wystąpi, bo na co komu kupa złota i nic innego?
2. jeżeli pozostali gracze pozwalają jednemu na monopol i w żaden sposób nie są w stanie dorwać się do tego złota, to grają jak dupy wołowe (pardon my french) i sami są sobie winni.
Earl
Po pierwsze: nie tylko, bo kamienice (zielone budynki) można wybudować w ramach łaski pańskiej. Po drugie: co rozumiesz przez monopol? Przecież każdy gracz może wstawić swojego robotnika do tego (i do dowolnego innego) budynku, jeżeli akurat jest wolny. Za cenę, w tym przypadku, marnego punkcika zwycięstwa dla właściciela.sharka pisze:1.
juz troche polapalam te zasady... jednak teraz moje pytanie dotyczy karty "prawnika" - tzn. czy gracz posiadajacy ta karte wraz z robotnikiem na tej karcie posiada monopol na budowe budynkow mieszkalnych a co za tym idzie budynkow prestizowych ..? no bo przeciez tylko ta karta pozwala na wybudowanie mieszkania...
Poza wspomnianymi dwoma budynkami złoto dostać można jeszcze w ramach łaski pańskiej i w kopalni złota (która jest jak byk wymalowana na planszy). Jeżeli jeden gracz powystawia swoich robotników w każde z tych miejsc, to owszem, tylko on nachapie się złota. Ale:2.
ta sama sytuacja dotyczy zlota - czy tylko dwie karty czyli alchemik oraz bank pozwalaja na zdobycie zlota - chodzi o sytuacje kiedy tylko jeden gracz posiada obydwie karty wraz z robotnikami na tych kartach...
1. w kolejnej turze taka sytuacja raczej nie wystąpi, bo na co komu kupa złota i nic innego?
2. jeżeli pozostali gracze pozwalają jednemu na monopol i w żaden sposób nie są w stanie dorwać się do tego złota, to grają jak dupy wołowe (pardon my french) i sami są sobie winni.
A o co chodzi ze stałym cieślą (czy jak tam się nazywa koleś budujący drewniane domki)? Po prostu przyjmij, że w tym miejscu na planszy jest wybudowana kopalnia złota. Jeśli "chudy" pozwoli z niej skorzystać, korzystaj. Jest niczyja, czyli nikt nie ma zagwarantowanej ceny 1 za wystawienie tam robotnika i nikt nie dostaje za to punktu zwycięstwa. Coś niejasne?3.
i o co chodzi z ta stala karta kopalni zlota
Earl
Re: Caylus - zasady
Grałem dzisiaj w Caylusa w dwójkę i widzę, że grałem źle... Chciałem, więc upewnić się odnośnie znajomości zasad. Kilka pytań:
1. Czy jest tak, że pod koniec każdej tury zliczam kto wybudował najwięcej budynków (jeśli był remis to, ten z remisujących, który wybudował pierwszy budynek)? A następnie, kiedy Ballif dojdzie do pola dajmy na to Dungeona, i zacznie się podliczenie danej sekcji zamku, to wtedy też liczy się ilość budynków i rozdaje favory (punkty królewskiej łaski, przysługi)?
2. Dla pewności. Provost po skończeniu fazy ruchu Ballifa umieszczany jest tam, gdzie teraz stoi Ballif, tak?
3. Jak rozumiem stawiając robotnika na polu do budowy zamku mogę w fazie rozbudowy zamku równie dobrze wybudować 2, 3, czy nawet 4 budynki, jeśli tylko mnie na nie stać, tak?
4. Czyli za samo wybudowania jednego budynku w danej sekcji nie dostaje się PP? Jedynie dostaje się je, jeśli postawilismy tych budynków najwięcej w tej turze?
5. Można, czy to przekupując, czy korzystając z budynku Gilidii, przesunąć Provosta maksymalnie o 3 pola w prawo, bądź w lewo od pola, na którym się znajduje, tak?
To chyba tyle. Z gory dzieki za wszystkie odpowiedzi. Po prostu chce rozegrac go tym razem dobrze
1. Czy jest tak, że pod koniec każdej tury zliczam kto wybudował najwięcej budynków (jeśli był remis to, ten z remisujących, który wybudował pierwszy budynek)? A następnie, kiedy Ballif dojdzie do pola dajmy na to Dungeona, i zacznie się podliczenie danej sekcji zamku, to wtedy też liczy się ilość budynków i rozdaje favory (punkty królewskiej łaski, przysługi)?
2. Dla pewności. Provost po skończeniu fazy ruchu Ballifa umieszczany jest tam, gdzie teraz stoi Ballif, tak?
3. Jak rozumiem stawiając robotnika na polu do budowy zamku mogę w fazie rozbudowy zamku równie dobrze wybudować 2, 3, czy nawet 4 budynki, jeśli tylko mnie na nie stać, tak?
4. Czyli za samo wybudowania jednego budynku w danej sekcji nie dostaje się PP? Jedynie dostaje się je, jeśli postawilismy tych budynków najwięcej w tej turze?
5. Można, czy to przekupując, czy korzystając z budynku Gilidii, przesunąć Provosta maksymalnie o 3 pola w prawo, bądź w lewo od pola, na którym się znajduje, tak?
To chyba tyle. Z gory dzieki za wszystkie odpowiedzi. Po prostu chce rozegrac go tym razem dobrze
- macike
- Posty: 2308
- Rejestracja: 07 cze 2007, 18:24
- Lokalizacja: Wrocław
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Caylus - zasady
Ad 1. Na koniec fazy rozbudowy zamku w każdej turze najlepszym architektem zostaje ten, kto wybudował najwięcej części zamku w danej turze. Przy remisie w ilości wygrywa ten, kto wybudował największą liczbę jako pierwszy.
Na koniec - po ruchu urzędników królewskich - każdego etapu (np. budowy lochów) rozliczany jest wkład w budowę danej części zamku.
Można więc najpierw dostać łaskę jako najlepszy architekt, a potem z rozliczenia budowy.
Ad 2. Tak
Ad 3. Tak
Ad 4. Pytania nie zrozumiałem. Odpowiadam: patrz punkt 1.
Ad 5. Co najwyżej 3 pola (nie tylko dokładnie 3).
Na koniec - po ruchu urzędników królewskich - każdego etapu (np. budowy lochów) rozliczany jest wkład w budowę danej części zamku.
Można więc najpierw dostać łaskę jako najlepszy architekt, a potem z rozliczenia budowy.
Ad 2. Tak
Ad 3. Tak
Ad 4. Pytania nie zrozumiałem. Odpowiadam: patrz punkt 1.
Ad 5. Co najwyżej 3 pola (nie tylko dokładnie 3).
Si vis pacem, para bellum.
Gratislavia - wrocławski festiwal gier planszowych
Gratislavia - wrocławski festiwal gier planszowych
Re: Caylus - zasady
To może doprecyzuję
AD 1,3,4
Po aktywacji budynków następuje faza budowy zamku. Budowniczowie, którzy się zgłosili budują w kolejności zgłoszenia tle sekcji zamku ile chcą/mogą postawić, każda kosztuje 3 różne kostki z których dokładnie jedna jest jedzeniem.
Za każdą wybudowaną sekcję otrzymują punkty zależne od typu sekcji (liczba w lewym górnym przestrzeni na ustawianie domków) jeżeli skończy się miejsce budujemy następną część zamku (po lochach mury, po murach wieże) dostając mniejszą ilość punktów za następne sekcje (nowy przelicznik).
Jeśli gracz odmówi postawienia ani jednej sekcji (bądź nie jest w stanie tego uczynić) traci 2 pkt.
Wyjątek: jeśli gracz nie zbudował bo nie starczyło miejsca na wieże (koniec gry) punktów nie traci.
Po tym jak każdy zbudował król nagradza budowniczego, który postawił najwięcej sekcji w tej turze jedną gratisową przysługą, remisy rozstrzyga kolejność zgłaszania się na budowę.
Po zakończeniu budowy danej części zamku, czy to przez postawienie wymaganej ilości sekcji czy też ruch dużego (nazwy mi się mylą), król nagradza (bądź każe) budowniczych na podstawie efektów ich pracy w obrębie jednej części zamku.
podsumowując:
- każda sekcja to punkty
- w każdej turze rozdajemy 1 favour (chyba że nikt nic nie wybudował)
- po każdej z 3 faz są inne favoruy
AD 2 i 5
Mały każdą turę zaczyna na polu z dużym.
Gildia pozwala przesunąć małego o maksymalnie 3 pola w dowolną stronę w momencie aktywacji tego budynku.
Po aktywacji budynków przed mostem gracze w kolejności zgodnej z pasowaniem mogą przesunąć małego o maksymalnie 3 pola płacąc jedne za każde pole.
Budynek z małym jest aktywowany, następne już nie.
AD 1,3,4
Po aktywacji budynków następuje faza budowy zamku. Budowniczowie, którzy się zgłosili budują w kolejności zgłoszenia tle sekcji zamku ile chcą/mogą postawić, każda kosztuje 3 różne kostki z których dokładnie jedna jest jedzeniem.
Za każdą wybudowaną sekcję otrzymują punkty zależne od typu sekcji (liczba w lewym górnym przestrzeni na ustawianie domków) jeżeli skończy się miejsce budujemy następną część zamku (po lochach mury, po murach wieże) dostając mniejszą ilość punktów za następne sekcje (nowy przelicznik).
Jeśli gracz odmówi postawienia ani jednej sekcji (bądź nie jest w stanie tego uczynić) traci 2 pkt.
Wyjątek: jeśli gracz nie zbudował bo nie starczyło miejsca na wieże (koniec gry) punktów nie traci.
Po tym jak każdy zbudował król nagradza budowniczego, który postawił najwięcej sekcji w tej turze jedną gratisową przysługą, remisy rozstrzyga kolejność zgłaszania się na budowę.
Po zakończeniu budowy danej części zamku, czy to przez postawienie wymaganej ilości sekcji czy też ruch dużego (nazwy mi się mylą), król nagradza (bądź każe) budowniczych na podstawie efektów ich pracy w obrębie jednej części zamku.
podsumowując:
- każda sekcja to punkty
- w każdej turze rozdajemy 1 favour (chyba że nikt nic nie wybudował)
- po każdej z 3 faz są inne favoruy
AD 2 i 5
Mały każdą turę zaczyna na polu z dużym.
Gildia pozwala przesunąć małego o maksymalnie 3 pola w dowolną stronę w momencie aktywacji tego budynku.
Po aktywacji budynków przed mostem gracze w kolejności zgodnej z pasowaniem mogą przesunąć małego o maksymalnie 3 pola płacąc jedne za każde pole.
Budynek z małym jest aktywowany, następne już nie.
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
R.Feynman
- bogas
- Posty: 2808
- Rejestracja: 29 paź 2006, 00:17
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Has thanked: 371 times
- Been thanked: 641 times
Re: Caylus - zasady
Zephyr już doprecyzował, ale tak dla pewności: W przypadku remisu nie wygrywa ten kto zbudował największą liczbę jako pierwszy (zresztą kiedy? od początku gry? w pierwszej rundzie?), ale decyduje kolejność wysyłania robotników do budowy zamku w tej właśnie rozpatrywanej rundzie. Kto wysłał robotnika pierwszy ten zdobywa royala.macike pisze:Ad 1. Na koniec fazy rozbudowy zamku w każdej turze najlepszym architektem zostaje ten, kto wybudował najwięcej części zamku w danej turze. Przy remisie w ilości wygrywa ten, kto wybudował największą liczbę jako pierwszy.
Re: Caylus - zasady
Rozegralem przed chwila kolejna partie w Caylusa, tym razem we trzech graczy i bylo super Wszystkim sie podobal, ja juz znalem dobrze zasady... Jeszcze tylko jedno pytanie:
1. Czy jesli w fazie aktywacji ktorys z graczy aktywuje budynek wymiany, czyli ma np. za 2 denarow 2 surowce to czy moze dokonac takiej wymiany tylko jednej naraz? Czy tez tylu naraz ilu moze? Czyli czy moze za 2 denary wziac dwie kostki zywnosci, i jeszcze za 2 denary wziac 2 kostki drewna?
1. Czy jesli w fazie aktywacji ktorys z graczy aktywuje budynek wymiany, czyli ma np. za 2 denarow 2 surowce to czy moze dokonac takiej wymiany tylko jednej naraz? Czy tez tylu naraz ilu moze? Czyli czy moze za 2 denary wziac dwie kostki zywnosci, i jeszcze za 2 denary wziac 2 kostki drewna?