Curiosity pisze:1. Gra jest jednoosobowa. Tu nie ma tak, że gracze trzymają przed sobą karty, ktoś jest zdrajca albo ma ukryty cel. Tu wszystko jest na stole i tłoczenie się czterech osób przed rozłożoną rozgrywką Jest chyba zbędne.
Jeden ze scenariuszy wymaga minimum dwóch osób, nie da się go przejść jednoosobowo bez złamania reguł gry - gracze od początku podzieleni są na dwie grupy, które nie mogą ze sobą rozmawiać, dopóki gra nie da im jakiejś formy komunikacji
Curiosity pisze:2. Gra jest jednorazowa. Po rozwiązaniu zagadki nie będziemy robili jej ponownie, bo nie zauważyłem, żeby było kilka dróg do osiągnięcia celu. A nawet jeśli, to rozgrywka trwa 20-30 minut i odnalezienie wszystkich rozwiązań to kwestia jednego wieczoru.
Pełna zgoda, przy czym rozgrywka w jeden scenariusz to raczej około 50-60 minut.
Curiosity pisze:A poza tym - zgadzam się z tym, co powiedział Wookie, że tu pewne rozwiązania podpowiada aż nazbyt dobitnie gra. Nie wiesz jak połączyć ze sobą dwie karty? Sprawdzasz numerki na zakrytych kartach, a potem z tych odkrytych próbujesz uzyskać sumę, która pokrywa się z którąś z zakrytych.
To jest możliwe tylko w scenariuszu Elite (ponieważ jest mało kart), i też nie wszędzie - przecież clue większości zagadek to nie jest kwestia "jakie karty połączyć". Nawet w samej Elite jest tak, że do zagadki z przełącznikami są dwie pasujące karty - jedna z nich jest prawidłowa, druga to kara. W pozostałych scenariuszach także są "pasujące" karty, które jednak oznaczają karę (np. dany klucz nie pasuje do tych drzwi).