Star Wars: Rebelia / Rebellion (Corey Konieczka)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
-
- Posty: 64
- Rejestracja: 05 paź 2014, 19:15
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 12 times
Re: STAR WARS: Rebellion
Ad.1
Może źle gracie? Podstawowym błędem jest nie zwrócenie uwagi, że misja imperialna może usunąć sabotaż wyłącznie z systemu popierającego Imperium. Układy, które są znieowolone są albo neutralne albo popierają rebelię i tam właśnie najlepiej jest robić sabotaż, bo przeciwnik nie może ich usunąć dopóki nie zdobędzie w nich poparcia.
Ad.2
Tak
Ad.3
a) Każdy gracz rzuca kośćmi (dowolnego koloru) w liczbie równej sumie symboli umiejętności na wszystkich jego liderach w danym układzie. Gracz rzuca kośćmi jedynie za symbole umiejętności, które odpowiadają wymogom umiejętności wskazanym na danej misji. - (patrz też punkt C)
b) Tak
c) Pochwycony lider nie bierze udziału w misji i jest traktowany tak, jakby nie znajdował się w danym układzie. Jedynym przypadkiem, kiedy pochwycony lider zapewnia swoje symbole umiejętności na potrzeby misji, jest sytuacja, kiedy misja jest podejmowana przeciwko niemu. - to powinno wyjaśnić wątpliwości
Ad.4
Pole „Bazy Rebelii” nie jest układem (instrukcja kompletna) - nie możesz tak zrobić.
Może źle gracie? Podstawowym błędem jest nie zwrócenie uwagi, że misja imperialna może usunąć sabotaż wyłącznie z systemu popierającego Imperium. Układy, które są znieowolone są albo neutralne albo popierają rebelię i tam właśnie najlepiej jest robić sabotaż, bo przeciwnik nie może ich usunąć dopóki nie zdobędzie w nich poparcia.
Ad.2
Tak
Ad.3
a) Każdy gracz rzuca kośćmi (dowolnego koloru) w liczbie równej sumie symboli umiejętności na wszystkich jego liderach w danym układzie. Gracz rzuca kośćmi jedynie za symbole umiejętności, które odpowiadają wymogom umiejętności wskazanym na danej misji. - (patrz też punkt C)
b) Tak
c) Pochwycony lider nie bierze udziału w misji i jest traktowany tak, jakby nie znajdował się w danym układzie. Jedynym przypadkiem, kiedy pochwycony lider zapewnia swoje symbole umiejętności na potrzeby misji, jest sytuacja, kiedy misja jest podejmowana przeciwko niemu. - to powinno wyjaśnić wątpliwości
Ad.4
Pole „Bazy Rebelii” nie jest układem (instrukcja kompletna) - nie możesz tak zrobić.
Re: STAR WARS: Rebellion
stało się, Rebelia czeka na półce.
Pytanie: w pierwszej partii dać żonie Imperium czy Rebelię?
Oczywiście ja będę tłumaczył zasady, w związku z czym obejrzałem urywki gameplay'ów w necie i mniej więcej wiem co i jak ze strategią, ona nie bardzo. Która strona będzie dla niej łątwiejsza, sprawi więcej fanu i zachęci do kolejnych rozgrywek?
w moich oczach:
Rebelia: spełnianie celów jest napewno fajnymi zadaniami, trzymanie w ukryciu bazy i emocje z tym związane na pewno na plus.
Na minus fakt, że pewnie większość walk będzie przegrana, liderzy będa przechwytywani i ogrom Imperium może przytłaczać.
Imperium: poczucie przewagi militarnej, zabawa/dedukcja w szukanie bazy Rebelii, wydaje się łatwiejszą stroną do gry.
Co polecacie?
Pytanie: w pierwszej partii dać żonie Imperium czy Rebelię?
Oczywiście ja będę tłumaczył zasady, w związku z czym obejrzałem urywki gameplay'ów w necie i mniej więcej wiem co i jak ze strategią, ona nie bardzo. Która strona będzie dla niej łątwiejsza, sprawi więcej fanu i zachęci do kolejnych rozgrywek?
w moich oczach:
Rebelia: spełnianie celów jest napewno fajnymi zadaniami, trzymanie w ukryciu bazy i emocje z tym związane na pewno na plus.
Na minus fakt, że pewnie większość walk będzie przegrana, liderzy będa przechwytywani i ogrom Imperium może przytłaczać.
Imperium: poczucie przewagi militarnej, zabawa/dedukcja w szukanie bazy Rebelii, wydaje się łatwiejszą stroną do gry.
Co polecacie?
- wis
- Posty: 1231
- Rejestracja: 20 sty 2009, 18:01
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 24 times
- Kontakt:
Re: STAR WARS: Rebellion
Imperium - nawet jeśli przegra, to przez większość gry ono rządzi. Rebelię łatwo unicestwić na mapie, co wprawdzie nie przekreśla szans, ale może rodzić frustrację.
Re: STAR WARS: Rebellion
Imperium gra jakby to bylo zwykle area control i ma duza przewage na mapie. Rebelia musi sie odnalezc w tym co i jak ma robic zeby wygrac. Moja zona ma szanse tylko jesli gra imperium, tym bardziej ze gralismy duzo w eclipse i forbidden stars i wie co i jak. Kontrolujac rebelie zupelnie sie gubi.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 16 maja 2013, 19:11
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
Re: STAR WARS: Rebellion
Z mojego krótkiego doświadczenia (grę mam od Świąt) polecam, by żona zagrała Imperium. U mnie sprawdziło się doskonale. Dodatkowy plus wynikał z tego że Moja Luba uwielbia rozwiązywać zagadki i w efekcie szukanie bazy rebelii dało jej wiele frajdy. Mimo że pierwsze dwie rozgrywki przegrała(o włos ale jednak) to nadal ma ochotę zagrać w tą przecież nie krótką grę .Tony23 pisze:stało się, Rebelia czeka na półce.
Pytanie: w pierwszej partii dać żonie Imperium czy Rebelię?
Oczywiście ja będę tłumaczył zasady, w związku z czym obejrzałem urywki gameplay'ów w necie i mniej więcej wiem co i jak ze strategią, ona nie bardzo. Która strona będzie dla niej łątwiejsza, sprawi więcej fanu i zachęci do kolejnych rozgrywek.
Co polecacie?
- crsunik
- Posty: 2870
- Rejestracja: 03 sty 2014, 12:12
- Lokalizacja: Warszawa Wesoła
- Been thanked: 2 times
Re: STAR WARS: Rebellion
Normalnie jestem zwolennikiem takich rozwiązań, ale w tym przypadku dwa organizery NOR i każda ze stron ma swoją walizeczkę. Rozwiązanie takie kosztuje 20 zł a nie 20 usd
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 16 maja 2013, 19:11
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
Re: STAR WARS: Rebellion
Gdyby taki organizer był dostępny w polskim sklepie to byłbym zainteresowany ale sprowadzać z zagranicy to w moim odczuciu lekki zbytekTony23 pisze:http://www.miniaturemarket.com/zb-reb.html
-
- Posty: 1898
- Rejestracja: 25 cze 2013, 12:45
- Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
- Been thanked: 5 times
Re: STAR WARS: Rebellion
Przyznam, że wygląda bardzo dobrze. W razie gdyby ktoś się decydował na zamawianie, chętnie się podłącze, zawsze to można trochę na kosztach przesyłki zaoszczędzić.
Moja kolekcja
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
- Yavi
- Posty: 3186
- Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 40 times
- Kontakt:
Re: STAR WARS: Rebellion
Złamałem się i kupiłem
Co do przechowywania figurek, to wszystkie małe (piechotę, myśliwce, transportowce, instalacje naziemne itp.) wrzuciłem do organizera z Castoramy - zmieściły się idealnie.
Przy okazji zostawiam link do unboxingu z kilkoma fotkami i krótkim opisem.
Co do przechowywania figurek, to wszystkie małe (piechotę, myśliwce, transportowce, instalacje naziemne itp.) wrzuciłem do organizera z Castoramy - zmieściły się idealnie.
Przy okazji zostawiam link do unboxingu z kilkoma fotkami i krótkim opisem.
Planszówki we dwoje - blog o grach planszowych nie tylko dla dwojga!
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
- raj
- Administrator
- Posty: 5225
- Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 287 times
- Been thanked: 901 times
- Kontakt:
Re: STAR WARS: Rebellion
Ile za przesyłkę?Yavi pisze:Złamałem się i kupiłem
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
- crsunik
- Posty: 2870
- Rejestracja: 03 sty 2014, 12:12
- Lokalizacja: Warszawa Wesoła
- Been thanked: 2 times
- Yavi
- Posty: 3186
- Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 40 times
- Kontakt:
Re: STAR WARS: Rebellion/Star Wars: Rebelia
Grę, grę, jakoś do insertów mnie nie ciągnie, wolę opcje budżetowecrsunik pisze:On kupił grę, nie insert
Planszówki we dwoje - blog o grach planszowych nie tylko dla dwojga!
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
-
- Posty: 4360
- Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 6 times
Re: STAR WARS: Rebellion/Star Wars: Rebelia
Ale kupowanie grom insertów to jak ukochanej bieliznę Rozumiem, że nie od razu na randce w ciemno, ale po 3 partiach już wypada.
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
- Yavi
- Posty: 3186
- Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 40 times
- Kontakt:
Re: STAR WARS: Rebellion/Star Wars: Rebelia
Moja budżetowa wersja bielizny, czyli "gacie po tacie"schizofretka pisze:Ale kupowanie grom insertów to jak ukochanej bieliznę Rozumiem, że nie od razu na randce w ciemno, ale po 3 partiach już wypada.
Wszystkie małe figurki wchodzą, dodatkowo dorzuciłem żetony rebelii.
Planszówki we dwoje - blog o grach planszowych nie tylko dla dwojga!
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
- raj
- Administrator
- Posty: 5225
- Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 287 times
- Been thanked: 901 times
- Kontakt:
Re: STAR WARS: Rebellion/Star Wars: Rebelia
Zapraszam do przeczytania recenzji.
http://www.gamesfanatic.pl/2017/01/26/s ... s-rebelia/
http://www.gamesfanatic.pl/2017/01/26/s ... s-rebelia/
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
- kastration
- Posty: 1218
- Rejestracja: 08 kwie 2015, 21:37
- Lokalizacja: Kalisz
- Has thanked: 108 times
- Been thanked: 430 times
Re: STAR WARS: Rebellion/Star Wars: Rebelia
Kapitalna recenzja, a przy okazji wabik na niezdecydowanych, na tyle, że aż się zastanawiam, czy w sferze rozbudowy kolekcji klimatycznych gier, nie umieścić tej w top 3 swojej listy z miejsca po przeczytaniu tej recenzji.raj pisze:Zapraszam do przeczytania recenzji.
http://www.gamesfanatic.pl/2017/01/26/s ... s-rebelia/
"Człowiek bez religii, jest jak ryba bez roweru"
Mia San Mia!
Mia San Mia!
- raj
- Administrator
- Posty: 5225
- Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 287 times
- Been thanked: 901 times
- Kontakt:
Re: STAR WARS: Rebellion/Star Wars: Rebelia
Dziękuję za dobre słowo.
To ważne, wiedzieć, że kawał ciężkiej roboty tak się komuś spodobał.
To ważne, wiedzieć, że kawał ciężkiej roboty tak się komuś spodobał.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Re: STAR WARS: Rebellion/Star Wars: Rebelia
Witam. Mam pytanie odnośnie kart taktyki. Czy w tej samej rundzie można zagrać dowolną ilość kart taktyki (oczywiście pytam o karty bez znaczka mieczy)? Np jak mam 3 karty blokujące jedno uszkodzenie, to mogę zablokować 3 uszkodzenia?
i jeszcze 2 sytuacja:
- Gracz imperium atakuje (bitwa lądowa)
- zadaje śmigaczowi 2 uszkodzenia
- Gracz rebelianci ma tylko ten śmigacz i na kostkach wypadają miecze, więc dobiera kartę taktyki (anuluj 1 uszkodzenie).
Może zagrać tą kartę w tym momencie by uratować śmigacz?
i jeszcze 2 sytuacja:
- Gracz imperium atakuje (bitwa lądowa)
- zadaje śmigaczowi 2 uszkodzenia
- Gracz rebelianci ma tylko ten śmigacz i na kostkach wypadają miecze, więc dobiera kartę taktyki (anuluj 1 uszkodzenie).
Może zagrać tą kartę w tym momencie by uratować śmigacz?
- Yavi
- Posty: 3186
- Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 40 times
- Kontakt:
Re: STAR WARS: Rebellion/Star Wars: Rebelia
1. Tak, możesz - w zasadach nic tego nie zabraniaDarkman pisze:Witam. Mam pytanie odnośnie kart taktyki. Czy w tej samej rundzie można zagrać dowolną ilość kart taktyki (oczywiście pytam o karty bez znaczka mieczy)? Np jak mam 3 karty blokujące jedno uszkodzenie, to mogę zablokować 3 uszkodzenia?
i jeszcze 2 sytuacja:
- Gracz imperium atakuje (bitwa lądowa)
- zadaje śmigaczowi 2 uszkodzenia
- Gracz rebelianci ma tylko ten śmigacz i na kostkach wypadają miecze, więc dobiera kartę taktyki (anuluj 1 uszkodzenie).
Może zagrać tą kartę w tym momencie by uratować śmigacz?
2. Nie, śmigacz zginie.
Planszówki we dwoje - blog o grach planszowych nie tylko dla dwojga!
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Re: STAR WARS: Rebellion/Star Wars: Rebelia
Dzięki za odpowiedź.
Czyli wychodzi na to, że blokować uszkodzenia można tylko zaraz po tym, jak przeciwnik je przydzieli.
Czyli wychodzi na to, że blokować uszkodzenia można tylko zaraz po tym, jak przeciwnik je przydzieli.
- Yavi
- Posty: 3186
- Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 40 times
- Kontakt:
Re: STAR WARS: Rebellion/Star Wars: Rebelia
Tak, jest to gdzieś chyba nawet opisane w instrukcji (jednej albo drugiej): rzut, zagranie kart przez atakującego, przydzielenie obrażeń, zagranie kart przez obrońcę, rozpatrzenie (piszę z pamięci)Darkman pisze:Dzięki za odpowiedź.
Czyli wychodzi na to, że blokować uszkodzenia można tylko zaraz po tym, jak przeciwnik je przydzieli.
Planszówki we dwoje - blog o grach planszowych nie tylko dla dwojga!
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
- raj
- Administrator
- Posty: 5225
- Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 287 times
- Been thanked: 901 times
- Kontakt:
Re: STAR WARS: Rebellion/Star Wars: Rebelia
Jest to wprost opisane na 12 stronie pełnych zasad.
Dobranie kart jest przed zadaniem obrażeń, więc jak najbardziej speeder przeżyje.
Dobranie kart jest przed zadaniem obrażeń, więc jak najbardziej speeder przeżyje.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
- Yavi
- Posty: 3186
- Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 40 times
- Kontakt:
Re: STAR WARS: Rebellion/Star Wars: Rebelia
Nie. Obrońca swoje karty taktyki dobierze dopiero po swoim rzucie (mówimy tutaj o kartach za wyniki X na kościach, nie za zdolności lidera), czyli po rozpatrzeniu ataku atakującego.raj pisze:Jest to wprost opisane na 12 stronie pełnych zasad.
Dobranie kart jest przed zadaniem obrażeń, więc jak najbardziej speeder przeżyje.
Gdyby obrońca miał karty od początku rundy - czyli za zdolności lidera - wówczas mógłby ich użyć.
Planszówki we dwoje - blog o grach planszowych nie tylko dla dwojga!
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
- raj
- Administrator
- Posty: 5225
- Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 287 times
- Been thanked: 901 times
- Kontakt:
Re: STAR WARS: Rebellion/Star Wars: Rebelia
Dobra masz rację, obrońca mógłby wykorzystać swoje karty w następnej rundzie walki.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl