Time Stories (T.I.M.E. Stories) - pytania i wątpliwości
- krecilapka
- Posty: 972
- Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 40 times
- Been thanked: 188 times
-
- Posty: 333
- Rejestracja: 16 mar 2007, 11:51
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
- Has thanked: 1 time
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
Jestem przed pierwszą grą i mam wątpliwości co do przedmiotów.
W instrukcji jest napisane, że można przekazywać sobie przedmioty w dowolnym momencie będąc w tym samym miejscu - i tylko jedna postać może z niego korzystać.
Jak to się ma w sytuacji "śmierci" postaci -wg. instrukcji: wszyscy mogą z jej przedmiotów korzystać. Tzn jak wraca to jej oddają nie ważne gdzie są, czy po "śmierci postaci" są rozdzielane między drużynę i już u nich zostają?
W instrukcji jest napisane, że można przekazywać sobie przedmioty w dowolnym momencie będąc w tym samym miejscu - i tylko jedna postać może z niego korzystać.
Jak to się ma w sytuacji "śmierci" postaci -wg. instrukcji: wszyscy mogą z jej przedmiotów korzystać. Tzn jak wraca to jej oddają nie ważne gdzie są, czy po "śmierci postaci" są rozdzielane między drużynę i już u nich zostają?
-
- Posty: 333
- Rejestracja: 16 mar 2007, 11:51
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
- Has thanked: 1 time
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
I jeszcze nie za bardzo rozumiem przykład "żetony zadań" str. 14 - odkrycie zamkniętej karty, oczywiście przez pryzmat osoby która jeszcze nie grała.
Nie pobieram żetonu zadania, a kartę zastępuje inną z symbolem. W instrukcji wcześniej jest napisane, że należny mieć symbol aby wejść na kartę.
W powyższym (tym z instrukcji) przykładzie jak postępuje:
1. Tzn wszyscy tę kartę czytają?
2. Jak chcę się do tego miejsca się udać to muszę zapamiętać że mogę do niego wchodzić?
2. Czy inni gracze też mogą do tego miejsca (ze znakiem) wchodzić czy tylko postać która spowodowała podmianę i jak już wyjdzie to pole jest zablokowane.
3. Czy karta jakoś wyjątkowo jest dla wszystkich odwrócona na stałe.
jakoś kompletnie tego przykładu nie rozumiem.
Nie pobieram żetonu zadania, a kartę zastępuje inną z symbolem. W instrukcji wcześniej jest napisane, że należny mieć symbol aby wejść na kartę.
W powyższym (tym z instrukcji) przykładzie jak postępuje:
1. Tzn wszyscy tę kartę czytają?
2. Jak chcę się do tego miejsca się udać to muszę zapamiętać że mogę do niego wchodzić?
2. Czy inni gracze też mogą do tego miejsca (ze znakiem) wchodzić czy tylko postać która spowodowała podmianę i jak już wyjdzie to pole jest zablokowane.
3. Czy karta jakoś wyjątkowo jest dla wszystkich odwrócona na stałe.
jakoś kompletnie tego przykładu nie rozumiem.
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
Więc tak: czasem w trakcie rozgrywki instrukcja z kart poinformuje Cię byś pobrał jakiś konkretny żeton. Po prostu coś w stylu:ronczi pisze:I jeszcze nie za bardzo rozumiem przykład "żetony zadań" str. 14 - odkrycie zamkniętej karty, oczywiście przez pryzmat osoby która jeszcze nie grała.
Nie pobieram żetonu zadania, a kartę zastępuje inną z symbolem. W instrukcji wcześniej jest napisane, że należny mieć symbol aby wejść na kartę.
W powyższym (tym z instrukcji) przykładzie jak postępuje:
1. Tzn wszyscy tę kartę czytają?
2. Jak chcę się do tego miejsca się udać to muszę zapamiętać że mogę do niego wchodzić?
2. Czy inni gracze też mogą do tego miejsca (ze znakiem) wchodzić czy tylko postać która spowodowała podmianę i jak już wyjdzie to pole jest zablokowane.
3. Czy karta jakoś wyjątkowo jest dla wszystkich odwrócona na stałe.
jakoś kompletnie tego przykładu nie rozumiem.
po zdanym teście pobierzcie żeton z podanym symbolem (ma to oznaczać np. jakiś istotny element jakiejś misji)
I potem w trakcie rozgrywki może np. pojawi się karta lokacji z takim symbolem i Wy jako drużyna macie ten żeton, to ktokolwiek z Was może na tą kartę wejść.
Przykład (kompletnie nie mający wspólnego z grą): podpaliliście śmieci w kuchni.
I ktoś z salonu pobiegł to zgasić. W ten sposób wchodząc do salonu macie dostęp do lokacji bez tego postaci.
A gdybyście nie zgasili, to ta karta byłaby zablokowana (owa postać nie miałaby powodu biec do kuchni).
-
- Posty: 333
- Rejestracja: 16 mar 2007, 11:51
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
- Has thanked: 1 time
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
Tak, samą ideę z żetonem rozumiem, ale w instrukcji jest przykład karty z symbolem i jednocześnie napisane żeby ją przeczytać i nie pobierać żetonu.
W przykładzie Różowy i Niebieski czytają kartę z różowym kwadratem D (nie są na tym polu) i co potem ta karta jest już na zawsze zamknięta, czy pozostaje dla wszystkich odsłonięta a różowy kwadrat (z przykładu) ma pomóc zidentyfikować ja z talii (do podmiany) a nie zablokować ?
W przykładzie Różowy i Niebieski czytają kartę z różowym kwadratem D (nie są na tym polu) i co potem ta karta jest już na zawsze zamknięta, czy pozostaje dla wszystkich odsłonięta a różowy kwadrat (z przykładu) ma pomóc zidentyfikować ja z talii (do podmiany) a nie zablokować ?
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
W skrócie: tego typu sytuacje będą dokładnie opisane na tej konkretnej karcie. Może być tak, że karta będzie niedostępna dla innych postaci (bo np. wpadłeś w pułapkę, drzwi się za tobą zatrzasnęły, to moje własne fantazje, przypomina mi się Indiana Jones i królestwo zaginionej czaszki, jak byli w pomieszczeniu z pułapką), a może też być dostępna potem. Jeśli nie jest napisane, że karta ma jakieś ograniczenia, to traktuje się ją jak każdą inną.ronczi pisze:Tak, samą ideę z żetonem rozumiem, ale w instrukcji jest przykład karty z symbolem i jednocześnie napisane żeby ją przeczytać i nie pobierać żetonu.
W przykładzie Różowy i Niebieski czytają kartę z różowym kwadratem D (nie są na tym polu) i co potem ta karta jest już na zawsze zamknięta, czy pozostaje dla wszystkich odsłonięta a różowy kwadrat (z przykładu) ma pomóc zidentyfikować ja z talii (do podmiany) a nie zablokować ?
-
- Posty: 333
- Rejestracja: 16 mar 2007, 11:51
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
- Has thanked: 1 time
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
Dzięki a jak z tym używaniem przedmiotów (osobistych - nie reprezentowanych przez żetony) przez kolegów tych co polegli i wracają.
- krecilapka
- Posty: 972
- Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 40 times
- Been thanked: 188 times
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
To o czym piszesz, czyli te karty z warunkiem, są dostępne po spełnieniu ich warunku .
W mechanice gry ta karta z warunkiem (najczęściej) po prostu zastępuje tę na której stoisz. Np. wchodzisz do lokacji w której jest karta wymagająca różowego żetonu którego nie macie. Więc nikt nie może stanąć na jej polu. Wchodzisz na jakieś tam inne pole i okazuje się, że to na którym stoisz daje tylko Tobie jakby "wirtualnie" różowy żeton. Wtedy kartę na której stoisz zastępujesz kartą z warunkiem (wymagającą różowego żetonu). Inni gracze nie mogą jej wziąć.
Taka mechanika powoduje, że tylko gracz stojący na konkretnej lokacji ma dostęp do karty z warunkiem. Gdyby po prostu w grze był różowy żeton to wszyscy gracze mogliby wtedy wziąć/ przejść na kartę z warunkowym dostępem.
Według instrukcji, przedmioty i rzeczy poległego agenta przechodzą natychmiast w ręce graczy pozostałych w grze. Mogą je wedle woli sobie rozdysponować i używać. Wrócić mogą do właściciela dopiero po jego powrocie za 7 JC. Nie jest wyjaśnione w jaki sposób. Ja skłaniałbym się do tego, że zgodny z mechaniką. Czyli agent wraca goły. Jeśli wróci w trakcie przejścia między obszarami to przedmiotami można się dowolnie powymieniać. Ale jeśli wróci gdy wszyscy agenci już są rozstawieni na polach w obszarze, to zastosowałbym zasadę, że przedmiot może uzyskać tylko od agenta na którego polu przebywają wspólnie.
W mechanice gry ta karta z warunkiem (najczęściej) po prostu zastępuje tę na której stoisz. Np. wchodzisz do lokacji w której jest karta wymagająca różowego żetonu którego nie macie. Więc nikt nie może stanąć na jej polu. Wchodzisz na jakieś tam inne pole i okazuje się, że to na którym stoisz daje tylko Tobie jakby "wirtualnie" różowy żeton. Wtedy kartę na której stoisz zastępujesz kartą z warunkiem (wymagającą różowego żetonu). Inni gracze nie mogą jej wziąć.
Taka mechanika powoduje, że tylko gracz stojący na konkretnej lokacji ma dostęp do karty z warunkiem. Gdyby po prostu w grze był różowy żeton to wszyscy gracze mogliby wtedy wziąć/ przejść na kartę z warunkowym dostępem.
Według instrukcji, przedmioty i rzeczy poległego agenta przechodzą natychmiast w ręce graczy pozostałych w grze. Mogą je wedle woli sobie rozdysponować i używać. Wrócić mogą do właściciela dopiero po jego powrocie za 7 JC. Nie jest wyjaśnione w jaki sposób. Ja skłaniałbym się do tego, że zgodny z mechaniką. Czyli agent wraca goły. Jeśli wróci w trakcie przejścia między obszarami to przedmiotami można się dowolnie powymieniać. Ale jeśli wróci gdy wszyscy agenci już są rozstawieni na polach w obszarze, to zastosowałbym zasadę, że przedmiot może uzyskać tylko od agenta na którego polu przebywają wspólnie.
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
Witam,
ja mam pytania. Było coś podobnego, ale jednak wole zapytać:
- wchodzę do lokacji. Tam wybieramy kartę i jest w niej "przynosicie się natychmiast do obszaru 14" -
Czy wtedy kapitan rzuca kością czasu?
- wykonaliśmy akcje w danym obszarze (zużyliśmy 1jc). Jedna z postaci (dajmy na to zielona) jest w trakcie testu. Nie wykonała go do końca. Odejmujemy 1jc i postać (zółta) przenosi się w miejsce niedokończonego testu. Czy może od razu brać udział w teście razem z zieloną czy przeniesienie odbiera jej możliwość akcji?
ja mam pytania. Było coś podobnego, ale jednak wole zapytać:
- wchodzę do lokacji. Tam wybieramy kartę i jest w niej "przynosicie się natychmiast do obszaru 14" -
Czy wtedy kapitan rzuca kością czasu?
- wykonaliśmy akcje w danym obszarze (zużyliśmy 1jc). Jedna z postaci (dajmy na to zielona) jest w trakcie testu. Nie wykonała go do końca. Odejmujemy 1jc i postać (zółta) przenosi się w miejsce niedokończonego testu. Czy może od razu brać udział w teście razem z zieloną czy przeniesienie odbiera jej możliwość akcji?
-
- Posty: 2533
- Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
- Has thanked: 1030 times
- Been thanked: 503 times
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
O ile pamiętam w tym pierwszym przypadku niestety rzuca.
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
- krecilapka
- Posty: 972
- Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 40 times
- Been thanked: 188 times
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
Z FAQ:
4. Changing location due to a card effect - does it cost TU?
Yes. Always. Sometimes, a card text will say: "Now Head to Location 94". You roll the time dice and add 2 if moving from a red location, just as if you had chosen to move there.
Source: New Rulebook.
Zmiana obszaru zawsze zabiera czas. Możliwe, że się nie rzuca kostką czasu tylko przechodzi za określoną liczbę jednostek czasu tak mi się kojarzy pewna karta w 4 przygodzie. No ale zawsze zabiera to czas.
4. Changing location due to a card effect - does it cost TU?
Yes. Always. Sometimes, a card text will say: "Now Head to Location 94". You roll the time dice and add 2 if moving from a red location, just as if you had chosen to move there.
Source: New Rulebook.
Zmiana obszaru zawsze zabiera czas. Możliwe, że się nie rzuca kostką czasu tylko przechodzi za określoną liczbę jednostek czasu tak mi się kojarzy pewna karta w 4 przygodzie. No ale zawsze zabiera to czas.
- Andy
- Posty: 5130
- Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
- Lokalizacja: Piastów
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 192 times
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
Tylko gwoli uzupełnienia. Albo: "tylko gracze stojący na konkretnej lokacji". Jak w przykładzie z instrukcji na s. 14.krecilapka pisze:Wchodzisz na jakieś tam inne pole i okazuje się, że to na którym stoisz daje tylko Tobie jakby "wirtualnie" różowy żeton. Wtedy kartę na której stoisz zastępujesz kartą z warunkiem (wymagającą różowego żetonu). Inni gracze nie mogą jej wziąć.
Taka mechanika powoduje, że tylko gracz stojący na konkretnej lokacji ma dostęp do karty z warunkiem.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 646 times
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
Instrukcja mówi, że pozostali gracze mogą korzystać z przedmiotów zmarłej postaci (do czasu aż wróci), a nie że sobie je zabierają. Przedmioty zostają u gracza, którego postać padła, ale reszta może z nich korzystać. Nie ma co nadinterpretować tak prostej zasady.
- Andy
- Posty: 5130
- Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
- Lokalizacja: Piastów
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 192 times
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
Proszę o rozwianie wątpliwości, które mnie ogarnęły w czasie pierwszej podróży w czasie. Chodzi o testy.
Jeśli dobrze rozumiem, przystąpienie do testu nie jest obowiązkowe, jeśli na karcie nie ma kłódki. Jak zatem interpretować tekst z ramki na s. 12 instrukcji:
... i dalej o szkodach wyrządzanych przez czaszki, serca, zegarki i tarcze specjalne.
Czy chodzi tu właśnie o przypadek kłódki? Ale dlaczego gracz miałby wtedy decydować o "nierobieniu niczego"? Albo może wykonać test i go wykonuje aż do skutku, albo nie jest w stanie i ponosi szkody, nie podejmując żadnej decyzji.
A może chodzi o jeszcze jakieś inne sytuacje?
Gdyby odpowiedź na moje wątpliwości ujawniała coś, czego ujawnić nie wolno, to proszę nie odpowiadać.
Jeśli dobrze rozumiem, przystąpienie do testu nie jest obowiązkowe, jeśli na karcie nie ma kłódki. Jak zatem interpretować tekst z ramki na s. 12 instrukcji:
(podkreślenie moje)Jeśli zdecydujesz się nic nie robić podczas testu (ponieważ przykładowo
nosiciel nie posiada wymaganej umiejętności), a ten test posiada
co najmniej jedną tarczę z czaszką...
... i dalej o szkodach wyrządzanych przez czaszki, serca, zegarki i tarcze specjalne.
Czy chodzi tu właśnie o przypadek kłódki? Ale dlaczego gracz miałby wtedy decydować o "nierobieniu niczego"? Albo może wykonać test i go wykonuje aż do skutku, albo nie jest w stanie i ponosi szkody, nie podejmując żadnej decyzji.
A może chodzi o jeszcze jakieś inne sytuacje?
Gdyby odpowiedź na moje wątpliwości ujawniała coś, czego ujawnić nie wolno, to proszę nie odpowiadać.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 646 times
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
Głównie chodzi o testy z kłódką, ale nie tylko. Zasada może tyczyć się również zwykłych testow. Pamiętaj że karta może wprowadzić dodatkowe zasady do testu albo postaci mogą nie mieć umiejętności potrzebnych do wykonania testu.
Na przykład może być test z dopiskiem, że jeśli opuszczę to pole, to przeciwnik ucieka i kartę trzeba odrzucić. Inni gracze wplątani są w swoje walki, więc mimo że sam nie mam odpowiedniej statystyki, to zostaję na miejscu, nic nie robię w teście, gość mnie ciosa, a ja czekam na pomoc. Albo jet gość co cię bije co turę, możesz go zabić ale jak to zrobisz to tracicie TU, żetony czy jeszcze coś innego i nie chcesz zdać tego testu.
Nic nie robienie w teście nie jest zbyt często spotykane, ale czasem się opłaca albo nie ma innego wyjścia.
tap tap tap
Na przykład może być test z dopiskiem, że jeśli opuszczę to pole, to przeciwnik ucieka i kartę trzeba odrzucić. Inni gracze wplątani są w swoje walki, więc mimo że sam nie mam odpowiedniej statystyki, to zostaję na miejscu, nic nie robię w teście, gość mnie ciosa, a ja czekam na pomoc. Albo jet gość co cię bije co turę, możesz go zabić ale jak to zrobisz to tracicie TU, żetony czy jeszcze coś innego i nie chcesz zdać tego testu.
Nic nie robienie w teście nie jest zbyt często spotykane, ale czasem się opłaca albo nie ma innego wyjścia.
tap tap tap
- Andy
- Posty: 5130
- Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
- Lokalizacja: Piastów
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 192 times
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
Pamiętam, dlatego tak ostrożnie pytałem.donmakaron pisze:Pamiętaj że karta może wprowadzić dodatkowe zasady do testu
Dzięki.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
-
- Posty: 333
- Rejestracja: 16 mar 2007, 11:51
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
- Has thanked: 1 time
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
Jeszcze tylko aby się upewnić.
Przechodzę do nowej lokacji, rozkładamy pionki, czytamy karty.
I jeżeli jest test to nie wykonuje go, czekam na wydanie 1JC aby wykonać pierwszy test (wyjątki są opisane na kartach). I tak grałem, tak tez wyglądała ta sytuacja w instrukcji.
Czy też w ramach "eksploracji" mogę jeden rzut (pierwszy test) wykonać?
Przechodzę do nowej lokacji, rozkładamy pionki, czytamy karty.
I jeżeli jest test to nie wykonuje go, czekam na wydanie 1JC aby wykonać pierwszy test (wyjątki są opisane na kartach). I tak grałem, tak tez wyglądała ta sytuacja w instrukcji.
Czy też w ramach "eksploracji" mogę jeden rzut (pierwszy test) wykonać?
- Andy
- Posty: 5130
- Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
- Lokalizacja: Piastów
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 192 times
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
Akcje agentów (testy i ruch między kartami) odbywają się w ramach wydanej jednostki czasu. Czyli "za darmo" wchodzicie na nowy obszar, rozstawiacie się przy kartach, oglądacie je, dyskutujecie, a potem kapitan czasu "wydaje" 1 JC i każdy z Was porusza się, robi test albo nic nie robi.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
Wykonaliśmy akcje w danym obszarze (zużyliśmy 1jc). Jedna z postaci (dajmy na to zielona) jest w trakcie testu. Nie wykonała go do końca. Odejmujemy 1jc i postać (zółta) przenosi się w miejsce niedokończonego testu. Czy może od razu brać udział w teście razem z zieloną czy przeniesienie odbiera jej możliwość akcji?
- Coen
- Posty: 2494
- Rejestracja: 14 wrz 2011, 11:38
- Lokalizacja: Warszawa, Sulejówek
- Has thanked: 436 times
- Been thanked: 126 times
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
Przeniesienie zużywa 1JC, dopiero w kolejnej mogą wykonywać test.GreeN pisze:Wykonaliśmy akcje w danym obszarze (zużyliśmy 1jc). Jedna z postaci (dajmy na to zielona) jest w trakcie testu. Nie wykonała go do końca. Odejmujemy 1jc i postać (zółta) przenosi się w miejsce niedokończonego testu. Czy może od razu brać udział w teście razem z zieloną czy przeniesienie odbiera jej możliwość akcji?
Mam takie gry,
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 646 times
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
Ruch nie odbiera możliwości wykonania akcji, ruch jest akcją w ramach wydanej JCGreeN pisze:Wykonaliśmy akcje w danym obszarze (zużyliśmy 1jc). Jedna z postaci (dajmy na to zielona) jest w trakcie testu. Nie wykonała go do końca. Odejmujemy 1jc i postać (zółta) przenosi się w miejsce niedokończonego testu. Czy może od razu brać udział w teście razem z zieloną czy przeniesienie odbiera jej możliwość akcji?
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 646 times
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
Zasadniczo tylko fluff i fun.adman pisze:Czy dodatkowe postacie do podstawki ze Wspieram.to wnoszą coś do gry?