Owczy Pęd
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Geko
- Posty: 6491
- Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Owczy Pęd
Jak wiadomo Egmont właśnie wydał w/w tytuł. Jak dobrze rozumiem, to jest to wersja identyczna z niemieckim Haste Bock! Czyli ma planszę i inne zasady niż Shear Panic (której recenzję można zobaczyć u Scotta Nicholsona).
W komentarzach na BGG ze dwie osoby z Polski pisały, że ta wersja jest popsuta i lepiej grać na zasadach Shear Panic. Czy możecie rozwinąć temat? Czy inni gracze też widzą w grze jakiś wielki zgrzyt?
W komentarzach na BGG ze dwie osoby z Polski pisały, że ta wersja jest popsuta i lepiej grać na zasadach Shear Panic. Czy możecie rozwinąć temat? Czy inni gracze też widzą w grze jakiś wielki zgrzyt?
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Re: Owczy Pęd
Wtedy gdy ja grałem (w chyba niemiecką wersję) to Klos mówił, że popsute jej samo użycie planszy (zbytnie ograniczenie ruchów). I graliśmy bez niej Po prostu na stole
Re: Owczy Pęd
Potwierdzam. Rzecza ktora psuje gre jest wlasnie ograniczenie plansza. Po jej usunieciu roznice nie sa na tyle znaczace (choc wciaz sa) zeby psuc zabawe
- yosz
- Posty: 6359
- Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 194 times
- Been thanked: 490 times
- Kontakt:
Re: Owczy Pęd
Od ponad tygodnia widuję ją w empikach (Warszawa i Suwałki)
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
- Geko
- Posty: 6491
- Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: Owczy Pęd
A czy mi się dobrze wydaje, że w wersji angielskiej stado musi być zwarte (gdy jakaś owieczka lub owieczki po ruchu zostają odcięte to trzeba je odpowiednio złączyć stadem) a wersji niemieckiej nie? I jak to się ma do zabawy?Klos pisze:Potwierdzam. Rzecza ktora psuje gre jest wlasnie ograniczenie plansza. Po jej usunieciu roznice nie sa na tyle znaczace (choc wciaz sa) zeby psuc zabawe
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Re: Owczy Pęd
OWCZY PĘD jest już we wszystkich Empikach. Podobnie jak ROBALE i FUTBOL.kruck pisze:Mnie tu przede wszystkim ciekawi, kiedy gra dotrze do cholernych empików...
Pozdrawiam.
Re: Owczy Pęd
widzialam tez w Merlinie, pare groszy taniej niz w Empiku i gratis przesylka.
czyli ta wersja od angielskiej sie rozni tylko zasadami? wszystko inne jest tak samo, wystarczy poznac tamte zasady i grac wedlug nich?
czyli ta wersja od angielskiej sie rozni tylko zasadami? wszystko inne jest tak samo, wystarczy poznac tamte zasady i grac wedlug nich?
- Geko
- Posty: 6491
- Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: Owczy Pęd
Mam pytania, co do zasad, bo z instrukcji nie do końca wywnioskowałem:
1. Czy generalną zasadą jest: robię ruch i przesuwam znacznik czasu, ewentualnie punktuję (np. za owce koło siebie lub za odległość od Rogera, jeśli przekroczyłem kamienne ogrodzenie), ewentualnie wykonuję taranowanie (jeśli znacznik czasu zatrzymał się na polu paniki) wybierając kostką kolor owcy? Chodzi mi tu o upewnienie się, że punktuje się przed ewentualnym taranowaniem, aktywowanym z toru punktacji. Czyli, że taranowanie nie wpływa na bieżące punktowanie a tylko miesza na przyszłość.
2. Przechodząc za mur i uruchamiając punktowanie w fazie 2. lub 4. (pola 26 i 61) przesuwam znacznik czasu o tyle pół, ile wynika z zagranego żetonu/żetonów? Inaczej mówiąc, nie muszę zatrzymywać się zaraz za murem, bo zatrzymywanie ma miejsce tylko na polach 37 i 74 (kamienna zagroda)?
1. Czy generalną zasadą jest: robię ruch i przesuwam znacznik czasu, ewentualnie punktuję (np. za owce koło siebie lub za odległość od Rogera, jeśli przekroczyłem kamienne ogrodzenie), ewentualnie wykonuję taranowanie (jeśli znacznik czasu zatrzymał się na polu paniki) wybierając kostką kolor owcy? Chodzi mi tu o upewnienie się, że punktuje się przed ewentualnym taranowaniem, aktywowanym z toru punktacji. Czyli, że taranowanie nie wpływa na bieżące punktowanie a tylko miesza na przyszłość.
2. Przechodząc za mur i uruchamiając punktowanie w fazie 2. lub 4. (pola 26 i 61) przesuwam znacznik czasu o tyle pół, ile wynika z zagranego żetonu/żetonów? Inaczej mówiąc, nie muszę zatrzymywać się zaraz za murem, bo zatrzymywanie ma miejsce tylko na polach 37 i 74 (kamienna zagroda)?
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Re: Owczy Pęd
Tak. W wersji angielskiej sa jeszcze jednak oddzielne plansze do zaznaczania uplywu czasu i punktow. Mozna je sciagnac z BGG ale mozna tez uzywac tej z Owczego Pedu (otaczajacej plansze, ktorej sie nie bedzie uzywac).cassandra pisze:czyli ta wersja od angielskiej sie rozni tylko zasadami? wszystko inne jest tak samo, wystarczy poznac tamte zasady i grac wedlug nich?
Zgadza sie. Taranowanie jest PO punktowaniu.Geko pisze:1. Czy generalną zasadą jest: robię ruch i przesuwam znacznik czasu, ewentualnie punktuję ... Czyli, że taranowanie nie wpływa na bieżące punktowanie a tylko miesza na przyszłość.
Dokladnie.Geko pisze:2. Przechodząc za mur i uruchamiając punktowanie w fazie 2. lub 4. (pola 26 i 61) przesuwam znacznik czasu o tyle pół, ile wynika z zagranego żetonu/żetonów? Inaczej mówiąc, nie muszę zatrzymywać się zaraz za murem, bo zatrzymywanie ma miejsce tylko na polach 37 i 74 (kamienna zagroda)?
- Geko
- Posty: 6491
- Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: Owczy Pęd
Dzięki Klos za szybką odpowiedź
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
- Geko
- Posty: 6491
- Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: Owczy Pęd
No to mam jeszcze jedno pytanko:
Gdy w grze trzyosobowej (bo w dwu- i czteroosobowej to chyba się nie zdarza) każdy z graczy wykorzysta już wszystkie swoje 12 akcji a mimo to wskaźnik czasu nie dojdzie do końca (bo mało albo wcale nie używali "przyspieszaczy") to odpalamy ostatnie punktowanie?
Gdy w grze trzyosobowej (bo w dwu- i czteroosobowej to chyba się nie zdarza) każdy z graczy wykorzysta już wszystkie swoje 12 akcji a mimo to wskaźnik czasu nie dojdzie do końca (bo mało albo wcale nie używali "przyspieszaczy") to odpalamy ostatnie punktowanie?
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Re: Owczy Pęd
To chyba baaardzo mało prawdopodobne - każdy z graczy ma ze swoimi 12 akcjami związany upływ czasu o 24 czyli w sumie dla 3 graczy o 72 a ostatnie pole wskaźnika czasu to 74 przy czym trzeba jeszcze wziąć pod uwagę, że za każdą nie wykorzystaną kartę ruchu gracz traci 2 punkty.
W grze 2-osobowej (i oczywiście także 4-osobowej) taka sytuacja w ogóle nie może się zdarzyć ponieważ do każdej karty akcji gracz musi (a nie może jak w przypadku rozgrywki 3-osobowej) zagrać kartę ruchu.
W grze 2-osobowej (i oczywiście także 4-osobowej) taka sytuacja w ogóle nie może się zdarzyć ponieważ do każdej karty akcji gracz musi (a nie może jak w przypadku rozgrywki 3-osobowej) zagrać kartę ruchu.
Zawsze gdy zauważysz, że jesteś po stronie większości zatrzymaj się i zastanów.
magazyn
magazyn
- Geko
- Posty: 6491
- Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: Owczy Pęd
Hmm, ale polska instrukcja mówi, że każda wykorzystana karta dodatkowa, to strata dwóch punktów. Czyżby błąd w tłumaczeniu?mst pisze:To chyba baaardzo mało prawdopodobne - każdy z graczy ma ze swoimi 12 akcjami związany upływ czasu o 24 czyli w sumie dla 3 graczy o 72 a ostatnie pole wskaźnika czasu to 74 przy czym trzeba jeszcze wziąć pod uwagę, że za każdą nie wykorzystaną kartę ruchu gracz traci 2 punkty.
A chyba musieliśmy zapomnieć o przesunięciu znacznika czasu ze dwa razy bo razem ze zużytą jedną kartą dodatkową znacznik czasu zakończył grę na polu 70 albo 71.
Choć nie do końca jestem tego pewien, bo przy drugim punktowaniu w fazie Pięknego Rogera zatrzymuje się znacznik na polu 37.
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Re: Owczy Pęd
O, to warte sprawdzenia. Ja mam Haste Bock? wyd.Zoch i zarówno w angielskiej jak i niemieckiej wersji instrukcji mowa jest o 2 punktach odejmowanych za niewykorzystane karty ruchu.Geko pisze:Hmm, ale polska instrukcja mówi, że każda wykorzystana karta dodatkowa, to strata dwóch punktów. Czyżby błąd w tłumaczeniu?
Zawsze gdy zauważysz, że jesteś po stronie większości zatrzymaj się i zastanów.
magazyn
magazyn
- yakos
- Posty: 243
- Rejestracja: 13 cze 2008, 15:22
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 6 times
Re: Owczy Pęd
Racja!mst pisze:O, to warte sprawdzenia. Ja mam Haste Bock? wyd.Zoch i zarówno w angielskiej jak i niemieckiej wersji instrukcji mowa jest o 2 punktach odejmowanych za niewykorzystane karty ruchu.
http://www.zoch-verlag.com/fileadmin/us ... ock-dt.pdf
http://www.zoch-verlag.com/fileadmin/us ... -en-fr.pdf
Inny błąd (na szczęście bez wpływu na rozgrywkę):
- Owce mają racice, a nie kopyta.
Re: Owczy Pęd
Niestety, wkradł się błąd, a raczej chochlik drukarski pożerający "nie". Na stronie intrnetowej uwzględnię to w odpowiednim miejscu.mst pisze:O, to warte sprawdzenia. Ja mam Haste Bock? wyd.Zoch i zarówno w angielskiej jak i niemieckiej wersji instrukcji mowa jest o 2 punktach odejmowanych za niewykorzystane karty ruchu.
Dziękuję za wszystkie uwagi dotyczące naszych gier.
Re: Owczy Pęd
No to może jeszcze inny błąd - nie ma czarnych owiec, albo jeszcze inny nonsens - owca nie może przecież ogolić z wełny innej owcy (to przecież absurd !!) :-/yakos pisze: Inny błąd (na szczęście bez wpływu na rozgrywkę):
- Owce mają racice, a nie kopyta.
Jak mawiał pewien niebieski gość: "Nie cierpię purystów"
- Smoku
- Posty: 464
- Rejestracja: 17 lut 2006, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 2 times
Re: Owczy Pęd
Nie ma czarnych owiec ?????????
Ja kilka w swojch stadach spotkałem.
O kopytach była przecież piosenka baranka "-be,be,be, kopytka niosą mnie" ,a i ludzie też "wyciągają kopyta" i "wcinają kopytka".
Ja kilka w swojch stadach spotkałem.
O kopytach była przecież piosenka baranka "-be,be,be, kopytka niosą mnie" ,a i ludzie też "wyciągają kopyta" i "wcinają kopytka".
Re: Owczy Pęd
[quote="GagarKhan"]Nie ma czarnych owiec ?????????
Ja kilka w swojch stadach spotkałem.
quote]
A to przepraszam
No bo ty pewnie masz zamówioną wełnę na czarne sweterki
Ja kilka w swojch stadach spotkałem.
quote]
A to przepraszam
No bo ty pewnie masz zamówioną wełnę na czarne sweterki
- Legun
- Posty: 1802
- Rejestracja: 20 wrz 2005, 19:22
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 78 times
- Been thanked: 167 times
Re: Owczy Pęd
Po pierwszej rozgrywce - bardzo miłe wrażenia. Gra jest nieprawdopodobnie ładna. Figurki są niezwykle zabawne. Jedna tylko uwaga do tłumaczenia - naprawdę nie rozumiem, dlaczego jest "taranowanie" a nie "trykanie" - obrazek na karcie ewidentnie pokazuje trykanie . My w każdym razie mówiliśmy "trykanie" i było to źródło stałej radości.
Najlepsze gry to te, w które wygrywa się dzięki wybitnej inteligencji, zaś przegrywa przez brak szczęścia...
- Geko
- Posty: 6491
- Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: Owczy Pęd
Ja mówię zamiennie "trykanie" albo "taranowanie". Z tym, że przy nowych ludziach wolę mówić "taranowanie", bo "trykanie" się niektórym kojarzy.Legun pisze:Po pierwszej rozgrywce - bardzo miłe wrażenia. Gra jest nieprawdopodobnie ładna. Figurki są niezwykle zabawne. Jedna tylko uwaga do tłumaczenia - naprawdę nie rozumiem, dlaczego jest "taranowanie" a nie "trykanie" - obrazek na karcie ewidentnie pokazuje trykanie . My w każdym razie mówiliśmy "trykanie" i było to źródło stałej radości.
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
- Legun
- Posty: 1802
- Rejestracja: 20 wrz 2005, 19:22
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 78 times
- Been thanked: 167 times
Re: Owczy Pęd
Niektórym to się wszystko kojarzy . Wedle słownika języka polskiego:Geko pisze:"trykanie" się niektórym kojarzy.
trykać - o baranie lub koźle: uderzać głową, rogami; bóść,
taranować - rozbijać, wyłamywać, niszczyć coś, uderzając z impetem do przodu.
Najlepsze gry to te, w które wygrywa się dzięki wybitnej inteligencji, zaś przegrywa przez brak szczęścia...