Not Alone / Obecność (Ghislain Masson)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Not Alone / Obecność (Ghislain Masson)
Ktoś grał, jakie wrażenia?
NOT ALONE
Designer : Ghislain Masson
Number of players: 2 - 7
Playing time: 30-45′
Suggested age : 10 and up
It is the 25th century and it has already been a long while since humanity set off for the stars. Humans have travelled to the edges of the galaxy, yet they have never encountered other intelligent lifeforms.
While searching through the central archives of old Earth, you discover that a planet named Artemia has been removed from official maps and that no other data is available. Intrigued, you set up an expedition.
Initial readings from Artemia’s surface reveal that it is a class M planet: hospitable to human life and home to rich and varied fauna and flora. As you enter the planet’s atmosphere, a strong magnetic field disrupts your ship’s on-board computers. After sending out an SOS, the captain orders an evacuation of the ship before the inevitable crash.
Safe and sound, you begin to explore your surroundings when you hear your captain crying out in agony. In the distance, you make out the silhouette of something observing you.
You are not alone…
Aim of the game
NOT ALONE is an asymmetrical game, with one player (the Creature) playing against the other players (the Shipwreck Survivors).
If you play as one of the Shipwreck Survivors, you explore Artemia using Place cards. Using your Survival cards, your aim is to avoid being hunted down by the Creature until help arrives.
If you play as the Creature, your aim is to hunt down the Shipwreck Survivors from space and assimilate them into the planet’s biomass. Using your Hunt cards and Artemia’s various flora and fauna, you repeatedly attack the Shipwreck Survivors in order to wear down their will and inescapably bind them to the planet.
NOT ALONE
Designer : Ghislain Masson
Number of players: 2 - 7
Playing time: 30-45′
Suggested age : 10 and up
It is the 25th century and it has already been a long while since humanity set off for the stars. Humans have travelled to the edges of the galaxy, yet they have never encountered other intelligent lifeforms.
While searching through the central archives of old Earth, you discover that a planet named Artemia has been removed from official maps and that no other data is available. Intrigued, you set up an expedition.
Initial readings from Artemia’s surface reveal that it is a class M planet: hospitable to human life and home to rich and varied fauna and flora. As you enter the planet’s atmosphere, a strong magnetic field disrupts your ship’s on-board computers. After sending out an SOS, the captain orders an evacuation of the ship before the inevitable crash.
Safe and sound, you begin to explore your surroundings when you hear your captain crying out in agony. In the distance, you make out the silhouette of something observing you.
You are not alone…
Aim of the game
NOT ALONE is an asymmetrical game, with one player (the Creature) playing against the other players (the Shipwreck Survivors).
If you play as one of the Shipwreck Survivors, you explore Artemia using Place cards. Using your Survival cards, your aim is to avoid being hunted down by the Creature until help arrives.
If you play as the Creature, your aim is to hunt down the Shipwreck Survivors from space and assimilate them into the planet’s biomass. Using your Hunt cards and Artemia’s various flora and fauna, you repeatedly attack the Shipwreck Survivors in order to wear down their will and inescapably bind them to the planet.
- crsunik
- Posty: 2870
- Rejestracja: 03 sty 2014, 12:12
- Lokalizacja: Warszawa Wesoła
- Been thanked: 2 times
- sillue
- Posty: 468
- Rejestracja: 18 kwie 2012, 14:23
- Lokalizacja: Piastów
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 1 time
Re: Not Alone
Partia Essenowa, pora okołopółnocna, pięciu śmiałków idzie zapolować na E.T.
Mamy pięć początkowych lokacji, do których możemy się wybrać, każdy ma pięć kart na ręku im odpowiadających... zagrywamy jedną, potem Alien wybiera w którym miejscu na nas poluje...
Dodatkowo zagrywa jedną z trzech kart, które mają nam uprzykrzyć ten piękny czas...
Nasza wola odmierzana jest trzema czerwonymi kostkami...
Złapanie to strata jednej kostki i szybszy marsz kosmity... stracimy wszystkie, dodatkowy krok kosmity...
Karta zostaje na stole i gramy następną... możemy dobierać kolejne karty innych lokacji, zagrywać karty przetrwania, pomagające nam dodatkowo oraz odzyskiwać karty ze stołu kosztem kostek woli... i kto pierwszy ten lepszy...
Rozmowy dozwolone pod warunkiem, że gracz E.T. je słyszy...
Gra dała sporo zabawy, Nasz Alien nam utrudnił i rozpoczęliśmy bez karty przetrwania na ręku i prawie nam się udało...
Nie grałem wcześniej w podobny tytuł, więc plus za oryginalność... u mnie taka (5), nie przepadam za "złap mnie jeśli potrafisz"...
Mamy pięć początkowych lokacji, do których możemy się wybrać, każdy ma pięć kart na ręku im odpowiadających... zagrywamy jedną, potem Alien wybiera w którym miejscu na nas poluje...
Dodatkowo zagrywa jedną z trzech kart, które mają nam uprzykrzyć ten piękny czas...
Nasza wola odmierzana jest trzema czerwonymi kostkami...
Złapanie to strata jednej kostki i szybszy marsz kosmity... stracimy wszystkie, dodatkowy krok kosmity...
Karta zostaje na stole i gramy następną... możemy dobierać kolejne karty innych lokacji, zagrywać karty przetrwania, pomagające nam dodatkowo oraz odzyskiwać karty ze stołu kosztem kostek woli... i kto pierwszy ten lepszy...
Rozmowy dozwolone pod warunkiem, że gracz E.T. je słyszy...
Gra dała sporo zabawy, Nasz Alien nam utrudnił i rozpoczęliśmy bez karty przetrwania na ręku i prawie nam się udało...
Nie grałem wcześniej w podobny tytuł, więc plus za oryginalność... u mnie taka (5), nie przepadam za "złap mnie jeśli potrafisz"...
- rattkin
- Posty: 6518
- Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 382 times
- Been thanked: 930 times
Re: Not Alone
Mnie się bardzo podobało. Dużo blefu, dedukcji, ale opakowanego w sensowną grę, która nie trwa ani za długo, ani za krótko. Artwork na kartach kriczera i na kartach pomagających prześladowanym mógłby być nieco lepszy / zróżnicowany. Trochę bezsensowny token kriczera, ale wydawca się przyznał, że zamówili go zanim jeszcze mieli artwork i zrobił się rozjazd - zmienią w następnej wersji. Stąd "E.T." w poście powyżej. Żadnen z niego E.T. a raczej jakiś potwór symbiotycznie połączony z planetą. No i to potwór poluje, a nie na potwora polują.
Skalując czas gry i stopień zaawansowania: Gringo / Skull - Not Alone - Tragedy Looper
Bardzo dobra gra, ale wymagająca. Jak ktoś zasiądzie do tego z marszu, jak do imprezówki, to nie będzie się dobrze bawił. Tam jest całkiem dużo do dedukowania.
Regrywalność w tej samej grupie może być mniejsza - będą się pojawiać te same wzorce zachowań. Gra się tak samo dobrze na 2 osoby, jak na 5 czy 6, choć nieco inaczej.
Jedna z najlepszych gier tegorocznego Essen.
Skalując czas gry i stopień zaawansowania: Gringo / Skull - Not Alone - Tragedy Looper
Bardzo dobra gra, ale wymagająca. Jak ktoś zasiądzie do tego z marszu, jak do imprezówki, to nie będzie się dobrze bawił. Tam jest całkiem dużo do dedukowania.
Regrywalność w tej samej grupie może być mniejsza - będą się pojawiać te same wzorce zachowań. Gra się tak samo dobrze na 2 osoby, jak na 5 czy 6, choć nieco inaczej.
Jedna z najlepszych gier tegorocznego Essen.
Obecność / Not Alone
Liczba graczy: 2-7
Czas rozgrywki: 30-45 min
Wiek: 10+
Opis
Jest XXV wiek. Minęło wiele pokoleń od czasu, kiedy ludzkość zdecydowała się na ucieczkę w kosmos w poszukiwaniu nowego domu. Mimo lat intensywnych badań prowadzonych w naj-dalszych zakątkach galaktyki, jak dotąd nie znaleziono żadnych innych inteligentnych form życia.Podczas ostatniego przeszukiwania archiwów Starej Ziemi odkryto coś niepokojącego. Wiele wskazuje na to, że wszelkie informacje dotyczące planety zwanej Artemią zostały usunięte z oficjalnych baz danych i katalogów. Zaintrygowani tym faktem wyruszyliście w nieznane na nie-bezpieczną misję badawczą. Wstępne odczyty skanerów sugerowały, że możecie mieć do czynienia z planetą klasy M o bogatej różnorodności fauny i flory, która nadaje się do zasiedlenia przez ludzi. W chwili, w której wasz statek wchodził w atmosferę, silny impuls magnetyczny zakłócił urządzenia nawigacyjne statku i spowodował przeciążenie systemu. Straciliście kontrolę nad sterami, a wasz statek bezwładnie runął w kierunku powierzchni niezbadanej planety. Ostatnie co pamiętasz to krótki sygnał SOS nadany przez kapitana, który zaraz potem nakazał ewakuację załogi. Kiedy się ocknąłeś, uzmy-słowiłeś sobie z ulgą, że jakimś cudem udało ci się ujść z życiem... Chwilę później usłyszałeś prze-raźliwy krzyk kapitana przepełniony rozdzierającym bólem i strachem. A w oddali dostrzegłeś sylwetkę czegoś, a może kogoś, obserwującego cię z ukrycia. Właśnie zdałeś sobie sprawę, że nie jesteś sam...
Cel gry
OBECNOŚĆ to asymetryczna gra karciana, w której jeden gracz (tzw. Obcy) staje do walki przeciwko pozostałym graczom (tzw. Rozbitkom).Jeśli jesteś jednym z Rozbitków, będziesz używał kart Miejsc, aby z ich pomocą przemierzać i badać planetę Artemia. Korzystaj z jej tajemniczych mocy oraz kart Przetrwania i unikaj schwytania przez Obcego do czasu przybycia misji ratunkowej.Jeśli zaś wcielisz się w rolę Obcego, twoim celem będzie schwytanie Rozbitków ze statku badaw-czego i zasymilowanie ich z ekosystemem rodzimej planety. Korzystaj z kart Pościgu oraz aktywuj tajemnicze moce planety, aby przeprowadzać wielokrotne ataki na Rozbitków, osłabiając ich wolę przetrwania i szansę na przeżycie
Zawartość
Rzut z anglojęzycznej wersji gry.
Dodatkowo, nasza edycja, jako jedyna będzie zawierała jedną dodatkową kartkę w pudełku. Na tej kartce (ostatnia strona poniższego PDFa), znajdą się uściślenia zasad i wątpliwości do kart, które powstały na etapie tłumaczenia, korekty i redakcji. Wszelkie uściślenia, powstały przy współpracy z autorem gry.
Instrukcja
https://1drv.ms/b/s!AvhOEEpjJq3Zh5QGZYu2QNDcgAORkQ
Premiera przewidziana jest na pierwszą część marca 2017.
Sugerowana cena detaliczna 79,90 zł.
Ostatnio zmieniony 05 mar 2017, 19:15 przez GFP, łącznie zmieniany 4 razy.
Kampanie:
Aktualna: Dodatki do Najeźdźców z Północy - http://www.wspieram.to/najezdzcydodatki
Archiwalne: https://wspieram.to/profil/GamesFactoryPublishing
Aktualna: Dodatki do Najeźdźców z Północy - http://www.wspieram.to/najezdzcydodatki
Archiwalne: https://wspieram.to/profil/GamesFactoryPublishing
- Chaaber
- Posty: 1054
- Rejestracja: 29 sty 2014, 22:03
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 10 times
Re: Zapowiedź: Obecność /Not Alone/ Asymetryczna gra karcian
Wygląda super. SCD już znacie? Jeśli tak to zdradzicie czy szykujecie jakąś niespodziankę?
-
- Posty: 3950
- Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:42
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 89 times
- Kontakt:
Re: Zapowiedź: Obecność /Not Alone/ Asymetryczna gra karcian
Coś mi się kojarzy,że swego czasu GFP pisał coś o 80 zł. Jeśli coś pomyliłem to przepraszam.
Wysłane z mojego Lenovo A6020a40 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Lenovo A6020a40 przy użyciu Tapatalka
Re: Zapowiedź: Obecność /Not Alone/ Asymetryczna gra karcian
Dodałem SCD do pierwszego postu: 79,90. Zaliczka już zapłacona, więc ewentualne wahnięcie w walucie weźmiemy na siebie. Więc cena, w waszych ulubionych sklepach internetowych, będzie więcej niż atrakcyjna.Chaaber pisze:Wygląda super. SCD już znacie? Jeśli tak to zdradzicie czy szykujecie jakąś niespodziankę?
Ponadto, dziś Tomek z kanału Gambit TV opublikował swoją recenzję : https://www.youtube.com/watch?v=C5DP8B83GmI&t=28s
Kampanie:
Aktualna: Dodatki do Najeźdźców z Północy - http://www.wspieram.to/najezdzcydodatki
Archiwalne: https://wspieram.to/profil/GamesFactoryPublishing
Aktualna: Dodatki do Najeźdźców z Północy - http://www.wspieram.to/najezdzcydodatki
Archiwalne: https://wspieram.to/profil/GamesFactoryPublishing
- crsunik
- Posty: 2870
- Rejestracja: 03 sty 2014, 12:12
- Lokalizacja: Warszawa Wesoła
- Been thanked: 2 times
Re: Zapowiedź: Obecność /Not Alone/ Asymetryczna gra karcian
W polskiej wersji na znaczniku stwora też będzie symbol Obcego?
- citmod
- Posty: 715
- Rejestracja: 11 gru 2014, 15:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 103 times
- Been thanked: 103 times
Re: Zapowiedź: Obecność /Not Alone/ Asymetryczna gra karcian
Grałem na Essen. Niestety tylko we trójkę (z czego jedna osoba to wystawca). Myślę, że gra będzie zdecydowanie ciekawsza w domowym zaciszu niż w głośnej hali oraz przy większej liczbie graczy. Nie mniej jednak gra mi się bardzo spodobała tylko stwierdziłem, że po angielsku nie będę kupował. Także mój portfel znowu się otworzy dla GFP.
Re: Zapowiedź: Obecność /Not Alone/ Asymetryczna gra karcian
crsunik pisze:W polskiej wersji na znaczniku stwora też będzie symbol Obcego?
Tak. Żetony będą takie same.
Przypomnę tylko, że gra ostatecznie była dziesiąta w geekbuzzie. https://boardgamegeek.com/geeklist/2159 ... spiel-2016citmod pisze:Grałem na Essen. Niestety tylko we trójkę (z czego jedna osoba to wystawca). Myślę, że gra będzie zdecydowanie ciekawsza w domowym zaciszu niż w głośnej hali oraz przy większej liczbie graczy. Nie mniej jednak gra mi się bardzo spodobała tylko stwierdziłem, że po angielsku nie będę kupował. Także mój portfel znowu się otworzy dla GFP.
Kampanie:
Aktualna: Dodatki do Najeźdźców z Północy - http://www.wspieram.to/najezdzcydodatki
Archiwalne: https://wspieram.to/profil/GamesFactoryPublishing
Aktualna: Dodatki do Najeźdźców z Północy - http://www.wspieram.to/najezdzcydodatki
Archiwalne: https://wspieram.to/profil/GamesFactoryPublishing
- Olgierdd
- Posty: 1836
- Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 81 times
- Been thanked: 92 times
Re: Zapowiedź: Obecność /Not Alone/ Asymetryczna gra karcian
Czy polska wersja będzie miała takie same żetony i drewniane elementy jak wersja angielska?
Na BGG pisali, że niestety w oryginalnym wydaniu musieli wyprodukować jeszcze zanim mieli pełny koncept artystyczny, dlatego wyglądają tak paskudnie i nieklimatycznie.
Na BGG pisali, że niestety w oryginalnym wydaniu musieli wyprodukować jeszcze zanim mieli pełny koncept artystyczny, dlatego wyglądają tak paskudnie i nieklimatycznie.
- crsunik
- Posty: 2870
- Rejestracja: 03 sty 2014, 12:12
- Lokalizacja: Warszawa Wesoła
- Been thanked: 2 times
Re: Zapowiedź: Obecność /Not Alone/ Asymetryczna gra karcian
Masz post wyżej napisane, że żetony będą takie same
Re: Zapowiedź: Obecność /Not Alone/ Asymetryczna gra karcian
Czy ktoś kto miał okazję już zagrać może powiedzieć coś o skalowaniu na mniejszą liczbę graczy? Zastanawiam się czy jest sens interesować się grą w kontekście rozgrywek trzyosobowych. Nie ukrywam też, że byłoby miło gdyby dało się sensownie pograć we dwójkę.
Członek Stowarzyszenia Pamper - Grupa Testerska - organizatora Designer Camp.
Game developer w wydawnictwie Go On Board.
Dziękuję za pomoc w zakupach: grabash4u, Quaku, Banan2, donmakaron
Game developer w wydawnictwie Go On Board.
Dziękuję za pomoc w zakupach: grabash4u, Quaku, Banan2, donmakaron
Re: Zapowiedź: Obecność /Not Alone/ Asymetryczna gra karcian
Dołączam do pytania. Tez planuje to zamowic. Tyle ze ja bede głównie grac w 4-5 osob.michcic pisze:Czy ktoś kto miał okazję już zagrać może powiedzieć coś o skalowaniu na mniejszą liczbę graczy? Zastanawiam się czy jest sens interesować się grą w kontekście rozgrywek trzyosobowych. Nie ukrywam też, że byłoby miło gdyby dało się sensownie pograć we dwójkę.
- crazygandalf
- Posty: 438
- Rejestracja: 14 lut 2016, 16:25
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 519 times
- Kontakt:
Re: Zapowiedź: Obecność /Not Alone/ Asymetryczna gra karcian
Grałem 1 grę i powiem, że na 5 osób poszło wyśmienicie. Do przedostatniej tury, wszystko wskazywało na to, że wygrają Ci dobrzy. Jednakże w ostatniej rundzie zły przewidział ruch jednego gracza i zadał mu 3 rany, "zabijając go", dzięki czemu wygrał. Bardzo emocjonująca gra.
- Gambit
- Posty: 5244
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 528 times
- Been thanked: 1852 times
- Kontakt:
Re: Zapowiedź: Obecność /Not Alone/ Asymetryczna gra karcian
Gra skaluje się całkiem dobrze. Im mniej osób, tym większe szachy. Na dwie i trzy osoby, Stworzenie musi się postarać i dobrze czytać graczy. Korzystanie z kart Polowania staje się bardzo ważnym czynnikiem. Jasne, ze kiedy gracz zdobędzie kolejne karty zaczyna być trudniej dla Stworzenia, ale nie znaczy to, ze sprawa staje się niemożliwa.
Im więcej graczy tym pozornie łatwiej dla Stworzenia, a trudniej dla Rozbitków. Ale fakt, ze nie ma obowiązku chodzenia każdy gdzie indziej sprawia, że Stworzenie nawet mając stadko Rozbitków do ganiania, często nie trafia w miejscówki. Grałem w różnych konfiguracjach i zawsze były emocje związane z szukaniem i byciem szukanym.
Im więcej graczy tym pozornie łatwiej dla Stworzenia, a trudniej dla Rozbitków. Ale fakt, ze nie ma obowiązku chodzenia każdy gdzie indziej sprawia, że Stworzenie nawet mając stadko Rozbitków do ganiania, często nie trafia w miejscówki. Grałem w różnych konfiguracjach i zawsze były emocje związane z szukaniem i byciem szukanym.
Re: Obecność /Not Alone/ Asymetryczna gra karciana
Miałem przyjemność zagrać dziś kilka partii w Obecność na promocyjnym "release party" w krakowskim Hexie. Mam po grze kilka wniosków:
+ Zagraliśmy 6 partii, w siedmioosobowym gronie. W każdej grze kto inny był kreaturą. Rezultat to 3-3. Zakładam że taka próba pozwala założyć dobre zbilansowanie stron.
+ Praktycznie każda partia była inna. Sporo zależy od kart specjalnych- wyniki w tej samej grupie były podobne. Tylko raz kreatura wygrała znaczącą przewagą punktową. Gra trzyma w napięciu do samego końca
+ Ilustrator wykonał swoją pracę doskonale. Ilustracje na kartach wpisują się w klimat.
+ Jakość wykonania- karty ok, instrukcja ok, pudełko ok. Na plus żetony pokerowe.
Minusów na razie nie zaobserwowałem. Nie wiem jeszcze jak gra się skaluje.
+ Zagraliśmy 6 partii, w siedmioosobowym gronie. W każdej grze kto inny był kreaturą. Rezultat to 3-3. Zakładam że taka próba pozwala założyć dobre zbilansowanie stron.
+ Praktycznie każda partia była inna. Sporo zależy od kart specjalnych- wyniki w tej samej grupie były podobne. Tylko raz kreatura wygrała znaczącą przewagą punktową. Gra trzyma w napięciu do samego końca
+ Ilustrator wykonał swoją pracę doskonale. Ilustracje na kartach wpisują się w klimat.
+ Jakość wykonania- karty ok, instrukcja ok, pudełko ok. Na plus żetony pokerowe.
Minusów na razie nie zaobserwowałem. Nie wiem jeszcze jak gra się skaluje.
- Olgierdd
- Posty: 1836
- Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 81 times
- Been thanked: 92 times
Re: Obecność /Not Alone/ Asymetryczna gra karciana
W weekend rozegrałem kilka partii dwuosobowych, każda trwała 10-15 minut. W tym zestawieniu gra jest okej, ale czuć, że na więcej osób na pewno jest lepiej. Dwuosobowo partia jest bardzo zero jedynkowa: albo potwór złapie rozbitka i go asymiluje, a rozbitek nic nie zrobi, albo potwór nie łapie, nic z tego nie ma, a rozbitek robi to co zaplanował. Przy liczniejszej grupie graczy wyników konfrontacji jest więcej no i oczywiście dochodzą rozmowy pomiędzy rozbitkami.
Co do balansu to w pierwszych partiach zdecydowanie wygrywał potwór: miał dużo więcej ciekawych efektów do zagrywania. W kolejnych partiach połapaliśmy się jak należy prowadzić rozbitka i też zaczął wygrywać. Większość partii była wygrana o włos, tylko jedna rozgrywka skończyła się zdecydowaną wygraną i to po stronie rozbitka.
Gra jest faktycznie asymetryczna, zupełnie inne odczucia po grze obiema stronami: potwór może bardziej pokombinować dzięki kartom, które cały czas dobiera, ale granie rozbitkiem to jednak większy dreszczyk emocji
W najbliższym czasie próbuje zagrać na 2 osoby według zasad na 3. Gra jest na tyle prosta, że ogarnięcie 2 rozbitków przez jedną osobę to żaden problem.
Co do balansu to w pierwszych partiach zdecydowanie wygrywał potwór: miał dużo więcej ciekawych efektów do zagrywania. W kolejnych partiach połapaliśmy się jak należy prowadzić rozbitka i też zaczął wygrywać. Większość partii była wygrana o włos, tylko jedna rozgrywka skończyła się zdecydowaną wygraną i to po stronie rozbitka.
Gra jest faktycznie asymetryczna, zupełnie inne odczucia po grze obiema stronami: potwór może bardziej pokombinować dzięki kartom, które cały czas dobiera, ale granie rozbitkiem to jednak większy dreszczyk emocji
W najbliższym czasie próbuje zagrać na 2 osoby według zasad na 3. Gra jest na tyle prosta, że ogarnięcie 2 rozbitków przez jedną osobę to żaden problem.
- kaimada
- Posty: 1135
- Rejestracja: 06 sty 2007, 13:58
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 131 times
Re: Obecność /Not Alone/ Asymetryczna gra karciana
Zapraszam na świeżutki unboxing i pierwsze wrażenia z Obecności na ZnadPlanszy.
Ogólnie gra robi świetne pierwsze wrażenie i nie mogę się doczekać, żeby wypróbować ją w większym składzie osobowym.
Ogólnie gra robi świetne pierwsze wrażenie i nie mogę się doczekać, żeby wypróbować ją w większym składzie osobowym.
Re: Obecność /Not Alone/ Asymetryczna gra karciana
Jeśli chodzi o pierwsze wrażenia, bo grę już kupiłem i rozpakowałem, a nie było okazji zagrać, to:
-nie podoba mi się plansza postępu
-nie podoba mi się ta kartonowa wkładka, która nie dość, że jest wykonana w najtańszym możliwym wariancie, to jeszcze jest niedopasowana do pudełka
Natomiast same karty już wydają się spoko, a żetony są MEGA.
-nie podoba mi się plansza postępu
-nie podoba mi się ta kartonowa wkładka, która nie dość, że jest wykonana w najtańszym możliwym wariancie, to jeszcze jest niedopasowana do pudełka
Natomiast same karty już wydają się spoko, a żetony są MEGA.
Też myślałem o takim sposobie grania (bo najczęściej gram w 2 osoby), ale wtedy odpada pewien ciekawy aspekt rozgrywki - tj. komunikacja między rozbitkami.Olgierdd pisze:W najbliższym czasie próbuje zagrać na 2 osoby według zasad na 3. Gra jest na tyle prosta, że ogarnięcie 2 rozbitków przez jedną osobę to żaden problem.