- zasady nie mogą przytłaczać, by w miarę szybko można było rozpocząć grę (lub grać i tłumaczyć jednocześnie). Ciągłe zaglądanie do instrukcji odpada.
- możliwie duże urozmaicenie rozgrywki względem prostych zasad. Chodzi o to by ludziska mogli się wykazać sprytem i mieć z tego radochę, a nie tylko liczyć na łut szczęścia.
- plansza musi wizualizować świat, w którym toczy się akcja gry. Najlepiej wyspa, rzeki, oceany, ale ostatecznie może być cokolwiek. Mapa może być stała lub powstawać w czasie gry (vide Carcassonne)
- dopuszczam elementy ekonomiczne, ale bez jakiejś rzeźni objawiającej się ciągłym liczeniem wszystkiego na stole. Gdy jeden liczy, reszta umiera z nudów.
- pozytywna interakcja w dużej ilości - by ludzie ze sobą rozmawiali, śmiali się... Ogólnie ma być kontakt imprezowy.
- negatywna interakcja w minimalnych ilościach lub brak.
- czas rozgrywki do 90 minut by dało radę w jeden wieczór zaliczyć 2 - 3 partie
- mile widziany nietuzinkowy pomysł na rozgrywkę
- imponująca oprawa graficzna będzie dodatkowym atutem
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Wiem, że tego sporo i nie mam zbyt wielkich nadziei, że jest tytuł spełniający wszystkie punkty, ale z pewnością pomożecie wybrać coś zbliżonego. Od przeglądania recenzji i filmów głowa mnie rozbolała
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)