![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
pozdrawiam
Budynki są spoko jeśli na bazie ich działania oprzesz strategię. Może być ona bezpośrednia albo pośrednia. Za pomocą budynków można wzmacniać niektóre akcje bądź je zastępować itd.dominGeS pisze:Fajnie Chłopaki żeście się porozumieli. Swoją drogą zgadzam się z Wookim odnośnie budowania budynków jako nisko opłacalne. Oczywiście jest np. taki Zakład Krawiecki na który wszyscy się rzucają, ale poza tym to słabo w tych budynkach. Sam już kilka razy się naciąłem, że biorąc budynek potem z niego nie korzystałem. Czekam na dodatki w budynkach, może pojawi się coś korzystniejszego wg. mojej oceny. Poza tym dla mnie gra w dechę. Właśnie oczekuję na kuriera z fan-kit-em![]()
pozdrawiam
Z budynkami można sporo pokombinować. Zakład krawiecki jest spoko, ale co jak większość żetonów z materiałem trafi na mapę?dominGeS pisze: Oczywiście jest np. taki Zakład Krawiecki na który wszyscy się rzucają, ale poza tym to słabo w tych budynkach. Sam już kilka razy się naciąłem, że biorąc budynek potem z niego nie korzystałem. Czekam na dodatki w budynkach, może pojawi się coś korzystniejszego wg. mojej oceny. Poza tym dla mnie gra w dechę. Właśnie oczekuję na kuriera z fan-kit-em![]()
pozdrawiam
Jeśli bag building ma uchodzić za coś innowacyjnego to jest naprawdę źle jeśli chodzi o te powiewy świeżości.Ginet pisze:Podrzucam moją recenzję na GF
Po przeczytaniu tego fragmentu zamknąłem recenzjędetrytusek pisze:Jeśli bag building ma uchodzić za coś innowacyjnego to jest naprawdę źle jeśli chodzi o te powiewy świeżości.Ginet pisze:Podrzucam moją recenzję na GF
Właśnie wróciłaDr. Nikczemniuk pisze:Wookie dał notę 4. Ola dała 3.Wincenty Jan pisze:Wookie dodał dzisiaj recenzję Orleanu, odsłuchałem do połowy i recenzja zniknęła. Byłem ciekaw jego opinii bo jak coś krytykuje to znaczy, że gra ma szanse przypaść mi do gustu. No chyba, że recenzja bezpowrotnie wyparuje jak i recenzja innej gry
Oczywiście pojechali po wykonaniu gry. No ale cóż w końcu to średniowiecze![]()
No i fakt recenzja znikła...
Ale chodzi o to, że nie jest nowa czy że nie jest mechaniką?detrytusek pisze:Jeśli bag building ma uchodzić za coś innowacyjnego to jest naprawdę źle jeśli chodzi o te powiewy świeżości.Ginet pisze:Podrzucam moją recenzję na GF
Hyperborea i King's Pouch to tytuły z pokrewną mechaniką. Oba wydane w 2014 roku.Ginet pisze:Ale chodzi o to, że nie jest nowa czy że nie jest mechaniką?detrytusek pisze:Jeśli bag building ma uchodzić za coś innowacyjnego to jest naprawdę źle jeśli chodzi o te powiewy świeżości.Ginet pisze:Podrzucam moją recenzję na GF
Ja nie spotkałem gry, które wykorzystywałaby taki sposób dystrybucji "siły roboczej", ale to oczywiście nie znaczy, że czegoś nie przegapiłem
Chodzi o to, że jedyne co jest w tym innowacyjne to słówko "bag". Jaka jest różnica między budowaniem sobie talii np w Star Realmsie, a budowaniem...eeee..."woraGinet pisze:Ale chodzi o to, że nie jest nowa czy że nie jest mechaniką?detrytusek pisze:Jeśli bag building ma uchodzić za coś innowacyjnego to jest naprawdę źle jeśli chodzi o te powiewy świeżości.Ginet pisze:Podrzucam moją recenzję na GF
Ja nie spotkałem gry, które wykorzystywałaby taki sposób dystrybucji "siły roboczej", ale to oczywiście nie znaczy, że czegoś nie przegapiłem
+1palladinus pisze:Hyperborea i King's Pouch to tytuły z pokrewną mechaniką. Oba wydane w 2014 roku.Ginet pisze:
Ale chodzi o to, że nie jest nowa czy że nie jest mechaniką?
Ja nie spotkałem gry, które wykorzystywałaby taki sposób dystrybucji "siły roboczej", ale to oczywiście nie znaczy, że czegoś nie przegapiłem
Deck building z żetonami w worku zadebiutował w 2010 r. wraz z Puzzle Strike.Ginet pisze: +1
Faktycznie o Hyperborea słyszałem, że jest podobne, ale bliżej jej nie znam.
Orlean też jest z 2014 r. Czyżby rok bag buildingu?
Różnica jest zasadnicza - wykorzystanie wyciąganych z talii/worka zasobów. We wspomnianym przez Ciebie SR kupując kartę, ma ona dokładanie takie zastosowanie jak mówi akcja na niej, w Orleanie natomiast jest to "tylko" w konkretnym rodzaju i możemy go wysłać na różne pola akcji. W King's Pouch mamy dodatkowo "robotników" o różnych kształtach i świadomie "szukamy" ich w worku, by zwiększyć szansę na odpalenie jakiejś konkretnej akcji. Gry karciane na tej mechanice opierają się na zoptymalizowaniu talii tak, by odpalać co raz to silniejsze comba. W wyminieonych tytułach cel jest nieco inny.detrytusek pisze: Chodzi o to, że jedyne co jest w tym innowacyjne to słówko "bag". Jaka jest różnica między budowaniem sobie talii np w Star Realmsie, a budowaniem...eeee..."wora" w Olreans? Zapewne można by w to miejsce wstawić dowolny deck builder.
Równie dobrze mógłbym wymyślić sobie teraz box building, który polegał by na wrzucaniu meepli do pudełka, a następnie obracaniu go i braniu tego co wypadnie pierwsze.
Zupełnie nie o to chodzi, że te gry są różne. Chodzi o to, że wg recenzji bag building jest innowacyjny sam w sobie. Zresztą napisane jest w niej również, że chodzi o optymalizowanie "worka" poprzez jego czyszczenie. W SR masz optymalizowanie talii również poprzez zmniejszanie liczby kart. To, że pracownika/kartę możesz potem inaczej wykorzystać to jest osobny temat, którego wogóle nie poruszam.palladinus pisze: Różnica jest zasadnicza - wykorzystanie wyciąganych z talii/worka zasobów. We wspomnianym przez Ciebie SR kupując kartę, ma ona dokładanie takie zastosowanie jak mówi akcja na niej, w Orleanie natomiast jest to "tylko" w konkretnym rodzaju i możemy go wysłać na różne pola akcji. W King's Pouch mamy dodatkowo "robotników" o różnych kształtach i świadomie "szukamy" ich w worku, by zwiększyć szansę na odpalenie jakiejś konkretnej akcji. Gry karciane na tej mechanice opierają się na zoptymalizowaniu talii tak, by odpalać co raz to silniejsze comba. W wyminieonych tytułach cel jest nieco inny.
Drobniejszych różnic nie sporo i tylko główny mechanizm jest w ogólności podobny. Zresztą jeśli grałeś w SR i Orlean to powinieneś wiedzieć, że to są zupełnie inne gry.
Starałem się szukać uważnie, ale zdaję sobie sprawę, że mogłem coś przegapić.Leser pisze:Deck building z żetonami w worku zadebiutował w 2010 r. wraz z Puzzle Strike.Ginet pisze: +1
Faktycznie o Hyperborea słyszałem, że jest podobne, ale bliżej jej nie znam.
Orlean też jest z 2014 r. Czyżby rok bag buildingu?
Ale to różnorakie wykorzystanie nie jest związane z losowaniem z worka. Orleans to jest poolbuilding, a że z otrzymanej puli losuje się na ślepo i żetony są wielozadaniowe jest osobną kwestią.palladinus pisze: Różnica jest zasadnicza - wykorzystanie wyciąganych z talii/worka zasobów.
Ale przecież chociażby Wsiąść do Pociągu, które ma podobną skalę popularności do 7 Cudów Świata było popularne znacznie wcześniej. I również zawiera draft jako jedną z głównych mechanik.Ginet pisze:Podobnie zresztą draft nie zaczął się od 7 Cudów świata, jak napisałem, ale przez nie został w takiej formie spopularyzowany.
Rzeczywiście nie można się nie zgodzić, że nie jest to innowacyjność per se, ale raczej rozwinięcie znanej wcześniej mechaniki.tomb pisze:Ale to różnorakie wykorzystanie nie jest związane z losowaniem z worka. Orleans to jest poolbuilding, a że z otrzymanej puli losuje się na ślepo i żetony są wielozadaniowe jest osobną kwestią.palladinus pisze: Różnica jest zasadnicza - wykorzystanie wyciąganych z talii/worka zasobów.
SR nie jest najlepszym przykładem, ale już odpowiedni zestaw kart wielorakiego zastosowania w Dominionie jest całkiem dobrym odniesieniem.palladinus pisze: Rzeczywiście nie można się nie zgodzić, że nie jest to innowacyjność per se, ale raczej rozwinięcie znanej wcześniej mechaniki.
Ale jak na razie bag building wyróżnia się mechanicznie od deck-builderów choćby właśnie tym, że ci workerzy są wtórnie wykorzystywani na różne sposoby/różne akcje. Nie ma między nimi takiej zależności jak we wspomnianym SR, więc poniekąd jest to związane z losowaniem z worka.
Rzeczywiście początkowo źle zrozumiałem Wasze votum separatum, choć jednak osobiście uważam, że można uznać bag building za mechanikę. Jeśli dobrze rozumiem Waszą argumentację, to mówicie: "po co na kwadrat mówić kwadrat skoro jest prostokątem".tomb pisze:SR nie jest najlepszym przykładem, ale już odpowiedni zestaw kart wielorakiego zastosowania w Dominionie jest całkiem dobrym odniesieniem.palladinus pisze: Rzeczywiście nie można się nie zgodzić, że nie jest to innowacyjność per se, ale raczej rozwinięcie znanej wcześniej mechaniki.
Ale jak na razie bag building wyróżnia się mechanicznie od deck-builderów choćby właśnie tym, że ci workerzy są wtórnie wykorzystywani na różne sposoby/różne akcje. Nie ma między nimi takiej zależności jak we wspomnianym SR, więc poniekąd jest to związane z losowaniem z worka.
Worek jest tylko narzędziem, moim zdaniem nie można go uznać za mechanikę. W przeciwnym razie Ginet do nowinek może dopisać cup-building znany z RollftG.