Bohaterowie z Harendell
Re: Bohaterowie z Harendell
Ja mam różne godziny wolne (praca z nieregularną liczbą godzin każdego dnia i o różnych porach) w danym dniu, ale w czwartek wyjeżdżam do poniedziałku, więc wtedy nie dam rady. Ale od tej niedzieli do środy, zwłaszcza wieczory pasują mi bardzo Albo z rana, też zawsze do około 14 mogę. Także pisz na priv albo na fb.
Re: Bohaterowie z Harendell
Chetnie zagram IRL bo o ile tasbletopii eri mam to hcyba jestem z tych co trzeba okolic
Re: Bohaterowie z Harendell
Asukaji pisze:Ja mam różne godziny wolne (praca z nieregularną liczbą godzin każdego dnia i o różnych porach) w danym dniu, ale w czwartek wyjeżdżam do poniedziałku, więc wtedy nie dam rady. Ale od tej niedzieli do środy, zwłaszcza wieczory pasują mi bardzo Albo z rana, też zawsze do około 14 mogę. Także pisz na priv albo na fb.
spoko, w tygodniu mam pracoholizm 7-17, pozostałe terminy raczej ok. Jak tylko wszystko dogram - dam znać
Draguś pisze:Chetnie zagram IRL bo o ile tasbletopii eri mam to hcyba jestem z tych co trzeba okolic
Zarąbiście
W najbliższym tygodniu na pewno będę w środę w Proscenium w Katowicach. (co tydzień o 17:00 zbiera się tam spora ekipa)
Jakby jakieś inne okazje mi się pojawiły - napiszę tutaj
https://discord.gg/frwH6Fy7ZU - Twilight Imperium 4 na Discordzie
Re: Bohaterowie z Harendell
Ja jednak będę mógł w święta protestować, bo się rozchorowałem i nigdzie nie jadę. Także jak chcesz dziś czy w najbliższych dniach kogoś na testy to pisz
Re: Bohaterowie z Harendell
Inatrukcja jest już prawie goyowa, ale boję się że przez zbieg kilku dat w kalendarzu - do poniedziałku włącznie mogę nie miec czasu na testy...
Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka
https://discord.gg/frwH6Fy7ZU - Twilight Imperium 4 na Discordzie
Re: Bohaterowie z Harendell
Cześć,
podbijam temat - nadal szukam testerów.
Gra chodzi, i sprawia jakiś tam fun (chyba, że dotychczasowi testerzy mnie oszukali )
Tak jak już wyżej wspominałem - Katowice i okolice.
Ktoś, coś?
podbijam temat - nadal szukam testerów.
Gra chodzi, i sprawia jakiś tam fun (chyba, że dotychczasowi testerzy mnie oszukali )
Tak jak już wyżej wspominałem - Katowice i okolice.
Ktoś, coś?
https://discord.gg/frwH6Fy7ZU - Twilight Imperium 4 na Discordzie
Re: Bohaterowie z Harendell
Chyba nastał ten czas, gdy prototyp i ja dojrzeliśmy już do tego, żebym mógł zacząć wrzucać w miarę regularne apdejty.
Spoiler alert - Ten wpis będzie pewnie trochę chaotyczny, może nawet zajeżdżać blogiem.
Patrząc z perspektywy czasu (szit, 3,5 roku minęło) - pierwsze 3 lata były mieszanką zabawy w tworzenie i błądzenia we mgle. Takie coś na zasadzie: "o kurde, ale to będzie super, jaram się, muszę każdemu pokazać i powiedzieć!" i szybkie sprowadzanie do parteru po testach.
Zaskok nastąpił w okolicach marca (gdzieś tam nawet niżej jest post - powstała wersja 13.0 ) - gdzie zaczęła się krystalizować jakaś ogólna wizja mechaniki.
Najpierw chciałem tutaj opisać, jak gra ewoluowała przez ten czas, jakie błędy popełniałem... ale prawdopodobnie popełnię ich jeszcze masę - więc rezerwuję sobie ten "temat do rozmowy" na czas "po wydaniu". Bo na 95% jestem już pewien, że chciałbym to w przyszłości (może jeszcze koniec 2018?) wydać i pokazać szerszej grupie.
Więc tak w największym skrócie - czym ten prototyp jest teraz (pewnie część rzeczy już była wpisywana niżej - ale chyba dobrze to zebrać w jedno miejsce).
O czym jest sama gra?
Każdy gracz otrzymuje do swojej dyspozycji 2 unikatowych bohaterów. Każdy wymusza trochę inny styl gry i posiada inne umiejętności. Więcej na ich temat niżej. Poza samymi bohaterami dochodzą armie. Całość jest narzędziem do zajmowania kluczowych terenów. Lub zabijania wrogich bohaterów. Można wybrać swoją ścieżkę do zwycięstwa.
Bohaterowie
Postaci w testach jest na razie 6 - docelowo będzie 13. Przy mniejszej ilości łatwiej pracować nad balansem - a na tym etapie teraz jest gra. Tzn na tym + szlifowanie mechaniki.
Jednym z głównych założeń jest to, że każda postać ma być inna. Do tego stopnia, że tą inność powinno się czuć. I są takie, które specjalizują się w walce wręcz, są takie co wolą stać z tyłu. Są tzw "koxy" - pierwsze do walki, ale są też "papierki" - walki ogólnie unika, ale jak uderzy to boli. Są bardziej ofensywni, są defensywni. Są nastawieni na agresję, są nastawieni na wsparcie.
Kto grał w jakąś MOBA - ten pewnie wie o co chodzi.
Każda z tych postaci ma jakąś swoją umiejętność pasywną - czyli coś co działa cały czas.
Do tego dochodzą po 2 unikatowe umiejętności, które może wyuczyć i rozwijać (4 poziomy każda)
I dochodzi jedna umiejętność specjalna - do nauki dopiero od pewnego momentu. Zagrana średnio raz na grę - ale swego rodzaju "game-changer".
Co ważne - nawet jeśli "wymaxujemy" swoją postać - nie nauczymy się wszystkiego.
Postacie same w sobie różnią się też swoją wytrzymałością i podstawowymi atutami (atak / obrona).
Mechanika gry
Jest swego rodzaju mixem kilku mechanik.
Przeważa tutaj Area Control - za zajmowanie poszczególnych grup obszarów są punkty - a punkty dają zwycięstwo.
Jest rozwój postaci - każdą postać można rozwijać na różne sposoby co determinuje dalszy styl gry.
Deck building - może za mocne słowo, ale każda z postaci ma swoją własną mini-talię kart - do tego dochodzą karty wspólne, które może pozyskać każdy
Jest też trochę ekonomii - ale bardzo uproszczone i w szczątkowej formie.
Ilość graczy
Docelowo - gra ma chodzić do 4 osób.
Na razie testuję tylko 1v1. Kiedy to będzie śmigać - skupię się na rozwoju.
Tryby 1v1v1 lub 1v1v1v1/2v2 będą wymagać nieco innej mapy.
Mapa najprawdopodobniej będzie modułowa.
Co się teraz dzieje / nad czym pracuję?
5 rzeczy:
1. Balans
2. Upraszczanie zasad
3. Usprawnianie mechaniki
4, 5. Balans i balans
I na sam koniec - NAZWA.
Moje fatum. Przekleństwo. Pięta achillesowa. Ciepłe, wygazowane piwo.
Można zmienić nazwę krainy, bo ją znielubiłęm i ta nienawiść do niej się pogłębia. Bo kojarzy się z Harrenhal z Gry o Tron (którą zacząłem oglądać po wymyśleniu tej nazwy).
Z pomysłów które gdzieś tam mi się przewinęły są na razie takie:
- Tumenn
- Tuate
- Arunil
- Sogleg
- Norant
- Kinasu
Doradzi ktoś coś?
edit - aha, jak będzie nazwa - to zacznę wrzucać grafiki. I będę mógł w końcu nad jakimś wu-wu-wu pomyśleć
Spoiler alert - Ten wpis będzie pewnie trochę chaotyczny, może nawet zajeżdżać blogiem.
Patrząc z perspektywy czasu (szit, 3,5 roku minęło) - pierwsze 3 lata były mieszanką zabawy w tworzenie i błądzenia we mgle. Takie coś na zasadzie: "o kurde, ale to będzie super, jaram się, muszę każdemu pokazać i powiedzieć!" i szybkie sprowadzanie do parteru po testach.
Zaskok nastąpił w okolicach marca (gdzieś tam nawet niżej jest post - powstała wersja 13.0 ) - gdzie zaczęła się krystalizować jakaś ogólna wizja mechaniki.
Najpierw chciałem tutaj opisać, jak gra ewoluowała przez ten czas, jakie błędy popełniałem... ale prawdopodobnie popełnię ich jeszcze masę - więc rezerwuję sobie ten "temat do rozmowy" na czas "po wydaniu". Bo na 95% jestem już pewien, że chciałbym to w przyszłości (może jeszcze koniec 2018?) wydać i pokazać szerszej grupie.
Więc tak w największym skrócie - czym ten prototyp jest teraz (pewnie część rzeczy już była wpisywana niżej - ale chyba dobrze to zebrać w jedno miejsce).
O czym jest sama gra?
Każdy gracz otrzymuje do swojej dyspozycji 2 unikatowych bohaterów. Każdy wymusza trochę inny styl gry i posiada inne umiejętności. Więcej na ich temat niżej. Poza samymi bohaterami dochodzą armie. Całość jest narzędziem do zajmowania kluczowych terenów. Lub zabijania wrogich bohaterów. Można wybrać swoją ścieżkę do zwycięstwa.
Bohaterowie
Postaci w testach jest na razie 6 - docelowo będzie 13. Przy mniejszej ilości łatwiej pracować nad balansem - a na tym etapie teraz jest gra. Tzn na tym + szlifowanie mechaniki.
Jednym z głównych założeń jest to, że każda postać ma być inna. Do tego stopnia, że tą inność powinno się czuć. I są takie, które specjalizują się w walce wręcz, są takie co wolą stać z tyłu. Są tzw "koxy" - pierwsze do walki, ale są też "papierki" - walki ogólnie unika, ale jak uderzy to boli. Są bardziej ofensywni, są defensywni. Są nastawieni na agresję, są nastawieni na wsparcie.
Kto grał w jakąś MOBA - ten pewnie wie o co chodzi.
Każda z tych postaci ma jakąś swoją umiejętność pasywną - czyli coś co działa cały czas.
Do tego dochodzą po 2 unikatowe umiejętności, które może wyuczyć i rozwijać (4 poziomy każda)
I dochodzi jedna umiejętność specjalna - do nauki dopiero od pewnego momentu. Zagrana średnio raz na grę - ale swego rodzaju "game-changer".
Co ważne - nawet jeśli "wymaxujemy" swoją postać - nie nauczymy się wszystkiego.
Postacie same w sobie różnią się też swoją wytrzymałością i podstawowymi atutami (atak / obrona).
Mechanika gry
Jest swego rodzaju mixem kilku mechanik.
Przeważa tutaj Area Control - za zajmowanie poszczególnych grup obszarów są punkty - a punkty dają zwycięstwo.
Jest rozwój postaci - każdą postać można rozwijać na różne sposoby co determinuje dalszy styl gry.
Deck building - może za mocne słowo, ale każda z postaci ma swoją własną mini-talię kart - do tego dochodzą karty wspólne, które może pozyskać każdy
Jest też trochę ekonomii - ale bardzo uproszczone i w szczątkowej formie.
Ilość graczy
Docelowo - gra ma chodzić do 4 osób.
Na razie testuję tylko 1v1. Kiedy to będzie śmigać - skupię się na rozwoju.
Tryby 1v1v1 lub 1v1v1v1/2v2 będą wymagać nieco innej mapy.
Mapa najprawdopodobniej będzie modułowa.
Co się teraz dzieje / nad czym pracuję?
5 rzeczy:
1. Balans
2. Upraszczanie zasad
3. Usprawnianie mechaniki
4, 5. Balans i balans
I na sam koniec - NAZWA.
Moje fatum. Przekleństwo. Pięta achillesowa. Ciepłe, wygazowane piwo.
Można zmienić nazwę krainy, bo ją znielubiłęm i ta nienawiść do niej się pogłębia. Bo kojarzy się z Harrenhal z Gry o Tron (którą zacząłem oglądać po wymyśleniu tej nazwy).
Z pomysłów które gdzieś tam mi się przewinęły są na razie takie:
- Tumenn
- Tuate
- Arunil
- Sogleg
- Norant
- Kinasu
Doradzi ktoś coś?
edit - aha, jak będzie nazwa - to zacznę wrzucać grafiki. I będę mógł w końcu nad jakimś wu-wu-wu pomyśleć
https://discord.gg/frwH6Fy7ZU - Twilight Imperium 4 na Discordzie
-
- Posty: 693
- Rejestracja: 11 lut 2014, 21:37
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 70 times
Re: Bohaterowie z Harendell
Moim zdaniem nie ma co zmieniać nazwy (brzmi dobrze), mi w najmniejszym stopniu nie skojarzyła się ta nazwa z GoT. Najważniejsze żeby gra była dobra i nad tym się skup (jeśli się uprzesz na ewentualne wymyślenie innej nazwy, to będziesz miał na to jeszcze czas).
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
- playerator
- Posty: 2873
- Rejestracja: 01 lis 2015, 21:11
- Has thanked: 904 times
- Been thanked: 310 times
Re: Bohaterowie z Harendell
Mnie obecna nazwa przywodzi na myśl Rivendell, ale akurat czytam Władcę Pierścieni. Myślę, że odpowiednia nazwa "wymyśli się" sama, w trakcie pracy nad grą. Może nawet będzie całkiem inna niż obecnie. Stosowanie w tym celu "brute force" nie da chyba dobrego efektu .
Z wymienionych nazw krain najbardziej podoba mi się Tumenn.
Z wymienionych nazw krain najbardziej podoba mi się Tumenn.
tak że = w takim razie, więc
także = też, również
Piszmy po polsku :)
także = też, również
Piszmy po polsku :)
Re: Bohaterowie z Harendell
HoLi pisze: jeśli się uprzesz na ewentualne wymyślenie innej nazwy, to będziesz miał na to jeszcze czas.
playerator pisze:Myślę, że odpowiednia nazwa "wymyśli się" sama, w trakcie pracy nad grą. Może nawet będzie całkiem inna niż obecnie.
Sama nazwa chyba mi się już "wymyśliła" - będzie to tylko nazwa własna krainy w której to wszystko się dzieje. Musi ona tylko brzmieć jakoś sensownie - żebym nie czuł siary gdy o tym mówię
https://discord.gg/frwH6Fy7ZU - Twilight Imperium 4 na Discordzie
Re: Bohaterowie z Harendell
Karta postaci wygląda teraz tak:
Jadę cały czas na tych grafikach, które były od początku. Ewentualna kosmetyka wszystkiego przyjdzie na sam koniec.
Czyli pracuję nad tym, żeby same karty postaci były jak najbardziej "user friendly"
- Zajmowały jak najmniej miejsca
- Elementy na nich nie były mikroskopijne (no bo c'mon... jest tu ktoś kto lubi przerzucać małe koraliki?:))
- Miały spójny i czytelny układ
- Fajnie jakby zamiast kilogramów tekstu było widać postać
Jadę cały czas na tych grafikach, które były od początku. Ewentualna kosmetyka wszystkiego przyjdzie na sam koniec.
Czyli pracuję nad tym, żeby same karty postaci były jak najbardziej "user friendly"
- Zajmowały jak najmniej miejsca
- Elementy na nich nie były mikroskopijne (no bo c'mon... jest tu ktoś kto lubi przerzucać małe koraliki?:))
- Miały spójny i czytelny układ
- Fajnie jakby zamiast kilogramów tekstu było widać postać
https://discord.gg/frwH6Fy7ZU - Twilight Imperium 4 na Discordzie
Re: Bohaterowie z Harendell
Gdyby ktoś miał ochotę pograć, to prototyp będzie na następujących imprezach:
- 15.09. - nocnr granie w Kopalni Guido (Zabrze)
- 30.09. - testujemy prototypy w Ludiversum (Katowice)
- 25-26.11. - Pionek (Gliwice)
Kalendarium imprez dorzucę do pierwszego posta, będę też wrzucał update'y przy nowych dużych imprezach.
Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka
- 15.09. - nocnr granie w Kopalni Guido (Zabrze)
- 30.09. - testujemy prototypy w Ludiversum (Katowice)
- 25-26.11. - Pionek (Gliwice)
Kalendarium imprez dorzucę do pierwszego posta, będę też wrzucał update'y przy nowych dużych imprezach.
Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka
https://discord.gg/frwH6Fy7ZU - Twilight Imperium 4 na Discordzie
Re: Bohaterowie z Harendell
A w ludiversum w jakich godzinach tego czydziestego xd? Bo bym się może WKONCU stawił i W KOŃCU poznał ta grexd
Re: Bohaterowie z Harendell
Planuję być od 11-ej i jeśli będą chętni - to siedzieć do końca.
Zapraszam
Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka
Zapraszam
Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka
https://discord.gg/frwH6Fy7ZU - Twilight Imperium 4 na Discordzie
Re: Bohaterowie z Harendell
Dzień dobry!
update miejsc, gdzie można będzie zagrać:
- 21 październik - Planszówki na PGE Narodowym 2017 (Warszawa)
- 25-26 listopad - Pionek (Gliwice)
update miejsc, gdzie można będzie zagrać:
- 21 październik - Planszówki na PGE Narodowym 2017 (Warszawa)
- 25-26 listopad - Pionek (Gliwice)
https://discord.gg/frwH6Fy7ZU - Twilight Imperium 4 na Discordzie
Re: Bohaterowie z Harendell
Zachęcam do lektury bloga od Krzyśka:
http://custodianofmecatolrex.znadplansz ... ototypy-2/
spoiler alert: występują Bohaterowie z Harendell
http://custodianofmecatolrex.znadplansz ... ototypy-2/
spoiler alert: występują Bohaterowie z Harendell
https://discord.gg/frwH6Fy7ZU - Twilight Imperium 4 na Discordzie
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Bohaterowie z Harendell
Tekst fajny ale to bardziej dziennik projektanta niż opis gry i jej mechaniki.
- mauserem
- Posty: 1817
- Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
- Has thanked: 253 times
- Been thanked: 165 times
- Kontakt:
Re: Bohaterowie z Harendell
Będzie okazja już w sobotę (21.10) przekonać się osobiście jak to działa.Rocy7 pisze:Tekst fajny ale to bardziej dziennik projektanta niż opis gry i jej mechaniki.
Planszówki na Narodowym