1846: The Race for the Midwest - pytania, zasady
- vinnichi
- Posty: 2391
- Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1304 times
- Been thanked: 790 times
- Kontakt:
1846: The Race for the Midwest - pytania, zasady
Hej proszę o pomoc,
jakie są koszty w przypadku tych kafelków
Czy za położenie trasy na E19 odrazu płacimy 40, bo to są góry czy tylko w momencie łączenia bo to jest tunel?
Czy za ulepeszenie C15 zapłacimy maksymalnie 40+60 (tunel most) czy 120 (tunel, most, ulepszenie)
Czy stacje główne spółek, które nie biorą udziału w grze mimo wszystko blokują innych graczy?
jakie są koszty w przypadku tych kafelków
Czy za położenie trasy na E19 odrazu płacimy 40, bo to są góry czy tylko w momencie łączenia bo to jest tunel?
Czy za ulepeszenie C15 zapłacimy maksymalnie 40+60 (tunel most) czy 120 (tunel, most, ulepszenie)
Czy stacje główne spółek, które nie biorą udziału w grze mimo wszystko blokują innych graczy?
- magole
- Posty: 714
- Rejestracja: 12 sty 2010, 12:39
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 33 times
Re: 1846: The Race for the Midwest
W przypadku E19 będzie to 40$, będzie to także 40$ dla spółki która wybuduje tor na kaflu F20.vinnichi pisze:Czy za położenie trasy na E19 odrazu płacimy 40, bo to są góry czy tylko w momencie łączenia bo to jest tunel?
Czy za ulepeszenie C15 zapłacimy maksymalnie 40+60 (tunel most) czy 120 (tunel, most, ulepszenie)
Czy stacje główne spółek, które nie biorą udziału w grze mimo wszystko blokują innych graczy?
W przypadku C15 będzie to 100$: 40$ + 60$
Stacje spółek jeszcze nie działających, nie blokują przejazdu.
Zawsze chętnie zagram i zapraszam na naszego bloga http://www.railsonboards.com/.
- vinnichi
- Posty: 2391
- Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1304 times
- Been thanked: 790 times
- Kontakt:
Re: 1846: The Race for the Midwest
Dziękuje z F20 bym nie wpadł, czyli to nie tunel tylko po prostu góry zachodzące na oba kafle.
Odnośnie tych spółek zmylił mnie fragement instukcji i wątek na BGG:
"The Home City spots of corporations removed from play during setup can not be run through."
Odnośnie tych spółek zmylił mnie fragement instukcji i wątek na BGG:
"The Home City spots of corporations removed from play during setup can not be run through."
- magole
- Posty: 714
- Rejestracja: 12 sty 2010, 12:39
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 33 times
Re: 1846: The Race for the Midwest
Tutaj jest dobra wskazówka z BGG: You can run through a home city of another corporation if the corporation is in the game and hasn't started yet, so there is no token there. If the corporation is not in the game then a token is placed face-down in its home city to indicate that it cannot be run through.vinnichi pisze:Dziękuje z F20 bym nie wpadł, czyli to nie tunel tylko po prostu góry zachodzące na oba kafle.
Odnośnie tych spółek zmylił mnie fragement instukcji i wątek na BGG:
"The Home City spots of corporations removed from play during setup can not be run through."
Zawsze chętnie zagram i zapraszam na naszego bloga http://www.railsonboards.com/.
- vinnichi
- Posty: 2391
- Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1304 times
- Been thanked: 790 times
- Kontakt:
Re: 1846: The Race for the Midwest
Czyli stacje spółek nie biorących udziału w grze blokują przejazd. Można dojechać do nich ale nie przejechać.
Choroba 18xx postępuje dziś gramy kolejny raz a kolega już zamówił Sardynie:)
Edit: oczywiście chodzi o spółki odrzucone na etapie setupu
Choroba 18xx postępuje dziś gramy kolejny raz a kolega już zamówił Sardynie:)
Edit: oczywiście chodzi o spółki odrzucone na etapie setupu
-
- Posty: 407
- Rejestracja: 13 mar 2006, 11:40
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 64 times
- Kontakt:
Re: 1846: The Race for the Midwest
Czekajcie, czekajcievinnichi pisze:Dziękuje z F20 bym nie wpadł, czyli to nie tunel tylko po prostu góry zachodzące na oba kafle.
Odnośnie tych spółek zmylił mnie fragement instukcji i wątek na BGG:
"The Home City spots of corporations removed from play during setup can not be run through."
Przecież F20 jest szarym polem i nie można go zabudować. A budując na E19 płaci się 40$ tylko jeśli tworzy się wtedy połączenie do F20. Generalnie jeśli ksozt jest namalowany na środku to płaci się go zawsze, a jeśli na krawędzi heksa to tylko wtedy, gdy kładzie się drugi kafel (domyka połączenie między heksami).
- warlock
- Posty: 4676
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1045 times
- Been thanked: 1989 times
Re: 1846: The Race for the Midwest
Nie wiem, czy dobrze rozumiem zapis w instrukcji - czy w 1846 (podobnie jak w 1830) korporacja dostaje przymus kupna pociągu dopiero w momencie, gdy będzie miała przynajmniej jedną legalną trasę złożoną z dwóch miast, czy musi posiadać pociąg już od rundy, w której wypłynęła i wciąż ma tylko stację startową (1 miasto)?
BGG (moje oceny i komentarze)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
Re: 1846: The Race for the Midwest
W 1830 "At the start of a railroad’s first turn of operation (czyli po floatingu - przyp. moje), it places one of its tokens in its starting city to create its home station". Na koniec tej OR musi kupić pociąg i to, czy posiada jakieś legalne połączenia, nie ma nic do rzeczy. Tak samo jest podejrzewam w 1846, w który dawno nie grałem. Należy przy tym pamiętać, że zawsze na koniec pierwszej OR danej korporacji jej wartość spadnie, bo nie wypłaci dywidendy.
- warlock
- Posty: 4676
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1045 times
- Been thanked: 1989 times
Re: 1846: The Race for the Midwest
Na pewno?Na koniec tej OR musi kupić pociąg i to, czy posiada jakieś legalne połączenia, nie ma nic do rzeczy.
Instrukcja do 1830 z 2018 r.
W glosariuszu jest napisane:Forced Train Purchases (6.6.2)
If a railroad with a legal train route has no train at the end of its operating turn, it must immediately purchase a train.
Dlatego zastanawiam się, czy mając tylko stację trzeba mieć pociąg, czy dopiero od momentu, gdy stacja jest połączona z przynajmniej jednym innym miastem.Route:
A length of connected track. A railroad may run a train over a route joining two or more cities... (...)
A zatem, jak to wygląda w 1830 i 1846?
BGG (moje oceny i komentarze)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
-
- Posty: 407
- Rejestracja: 13 mar 2006, 11:40
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 64 times
- Kontakt:
Re: 1846: The Race for the Midwest
1846, strona 19: "A corporation must buy a train if it has none"
1830, strona 23: "If a railroad with a legal train route connecting at least 2 cities has no train at the end of its operating turn, it must immediately purchase a train."
W 1830 często gramy tak, że osoba otwierająca Erie robi to tylko po to, żeby mieć kasę dla innych firm, bo nie musi mieć pociągu i jest z dala od innych graczy, którzy mogliby podciągnąć tory wymuszając niejako na Erie zakup pociągu. Podobny "myk" da się zrobić z Canadianem, ale tam jest niebezpieczeństwo, gdy nie ma się w posiadaniu firmy prywatnej, która tam u góry może położyć kafel z miasteczkiem.
1830, strona 23: "If a railroad with a legal train route connecting at least 2 cities has no train at the end of its operating turn, it must immediately purchase a train."
W 1830 często gramy tak, że osoba otwierająca Erie robi to tylko po to, żeby mieć kasę dla innych firm, bo nie musi mieć pociągu i jest z dala od innych graczy, którzy mogliby podciągnąć tory wymuszając niejako na Erie zakup pociągu. Podobny "myk" da się zrobić z Canadianem, ale tam jest niebezpieczeństwo, gdy nie ma się w posiadaniu firmy prywatnej, która tam u góry może położyć kafel z miasteczkiem.
- warlock
- Posty: 4676
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1045 times
- Been thanked: 1989 times
Re: 1846: The Race for the Midwest
Rewelacja Elemele, wielkie dzięki!
Ale muszę podpytać jeszcze o jedną rzecz, bo czytałem te zapisy 40 razy i nie wiem czy do końca rozumiem działanie Steamboat Company (z 1846):
2. W kwestii ostatniego zdania z cytowanego fragmentu: rozumiem, że jeśli korporacja kupi Steamboat Company, to oba te żetony są usuwane i Steamboat jest już do końca przypisany do korporacji-właściciela, ale korporacja ta nadal ma możliwość transferu żetonu portu po planszy?
3. Rozumiem, że jeśli rozpocznie się faza 3, to karta Steamboat jest odrzucana z planszy korporacji, ale jest zastępowana drugim znacznikiem portu (żeby oznaczyć, że to ta korporacja czerpie zysk). Jako, że karty nie ma w grze to nie ma już opcji transferu żetonu portu (jest "przyspawany" do danej lokalizacji) i korporacja czerpie dodatkowy zysk aż do rozpoczęcia fazy IV, kiedy to odrzucane są żetony prywatnych spółek. Czy tak?
Wybaczcie jeśli to są oczywistości, ale jak ktoś ogarnia to na sucho z instrukcji to nie wszystko jest klarowne .
Ale muszę podpytać jeszcze o jedną rzecz, bo czytałem te zapisy 40 razy i nie wiem czy do końca rozumiem działanie Steamboat Company (z 1846):
1. Jeśli dobrze rozumiem, dopóki Steamboat Company jest w posiadaniu gracza (a nie korporacji), to podczas kroku wypłaty kasy z firm prywatnych gracz ten może położyć żeton portu w określonej lokalizacji (lub przenieść go do innej lokalizacji) i dodatkowo przypisać drugi żeton do jakiejś niezależnej kolei lub korporacji po to, żeby zaznaczyć, że ta korporacja/niezależna kolej czerpie z tego dodatkowy zysk. Jeśli powyższe jest prawdziwe to pytanie brzmi: czy można przemieszczać tylko znacznik portu po mapie, czy można też przenieść ten drugi żeton portu z jednej korporacji na inną (bo miałaby z tego większy zysk?)Before the Steamboat Company is purchased by a corporation, its owner can assign its marker during the private income step to
a corporation or Independent Railroad, using its second marker to indicate this. Remove both markers once it is purchased.
2. W kwestii ostatniego zdania z cytowanego fragmentu: rozumiem, że jeśli korporacja kupi Steamboat Company, to oba te żetony są usuwane i Steamboat jest już do końca przypisany do korporacji-właściciela, ale korporacja ta nadal ma możliwość transferu żetonu portu po planszy?
3. Rozumiem, że jeśli rozpocznie się faza 3, to karta Steamboat jest odrzucana z planszy korporacji, ale jest zastępowana drugim znacznikiem portu (żeby oznaczyć, że to ta korporacja czerpie zysk). Jako, że karty nie ma w grze to nie ma już opcji transferu żetonu portu (jest "przyspawany" do danej lokalizacji) i korporacja czerpie dodatkowy zysk aż do rozpoczęcia fazy IV, kiedy to odrzucane są żetony prywatnych spółek. Czy tak?
Wybaczcie jeśli to są oczywistości, ale jak ktoś ogarnia to na sucho z instrukcji to nie wszystko jest klarowne .
BGG (moje oceny i komentarze)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
-
- Posty: 407
- Rejestracja: 13 mar 2006, 11:40
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 64 times
- Kontakt:
Re: 1846: The Race for the Midwest
Steamboat to najwięcej wprowadzająca wątpliwości firma, więc nie dziwię Ci się, że masz z tym problem. Ja też kilka razy sprawdzałem co i jak, a najśmieszniejsze, że jeszcze nigdy nie mieliśmy jej w grze (zawsze była losowo odrzucana, a nie graliśmy nigdy w pełnym składzie).:warlock pisze: ↑14 sty 2019, 10:49 Rewelacja Elemele, wielkie dzięki!
Ale muszę podpytać jeszcze o jedną rzecz, bo czytałem te zapisy 40 razy i nie wiem czy do końca rozumiem działanie Steamboat Company (z 1846):1. Jeśli dobrze rozumiem, dopóki Steamboat Company jest w posiadaniu gracza (a nie korporacji), to podczas kroku wypłaty kasy z firm prywatnych gracz ten może położyć żeton portu w określonej lokalizacji (lub przenieść go do innej lokalizacji) i dodatkowo przypisać drugi żeton do jakiejś niezależnej kolei lub korporacji po to, żeby zaznaczyć, że ta korporacja/niezależna kolej czerpie z tego dodatkowy zysk. Jeśli powyższe jest prawdziwe to pytanie brzmi: czy można przemieszczać tylko znacznik portu po mapie, czy można też przenieść ten drugi żeton portu z jednej korporacji na inną (bo miałaby z tego większy zysk?)Before the Steamboat Company is purchased by a corporation, its owner can assign its marker during the private income step to
a corporation or Independent Railroad, using its second marker to indicate this. Remove both markers once it is purchased.
2. W kwestii ostatniego zdania z cytowanego fragmentu: rozumiem, że jeśli korporacja kupi Steamboat Company, to oba te żetony są usuwane i Steamboat jest już do końca przypisany do korporacji-właściciela, ale korporacja ta nadal ma możliwość transferu żetonu portu po planszy?
3. Rozumiem, że jeśli rozpocznie się faza 3, to karta Steamboat jest odrzucana z planszy korporacji, ale jest zastępowana drugim znacznikiem portu (żeby oznaczyć, że to ta korporacja czerpie zysk). Jako, że karty nie ma w grze to nie ma już opcji transferu żetonu portu (jest "przyspawany" do danej lokalizacji) i korporacja czerpie dodatkowy zysk aż do rozpoczęcia fazy IV, kiedy to odrzucane są żetony prywatnych spółek. Czy tak?
Wybaczcie jeśli to są oczywistości, ale jak ktoś ogarnia to na sucho z instrukcji to nie wszystko jest klarowne .
Natomiast co do zasad to dobrze opisuje je ten tekst z BGG:
"After I buy the Steamboat Company in the beginning of the game, I have the option as the owner [during the Private Income step] to place [or, if it is already placed, to shift] a marker on any port city and to give the ability [to run routes with this token] to any corporation (mine or opponents) or one of the [independent] railroads (Big4, MS). If I do this, they get the +20/+40 bonus, until the SB goes away in Phase 3 or it is purchased by a corporation. Once it is purchased by a corporation, the other private RRs and corporations get no bonus, and only the owning corporation gets the bonus. They get the SB income ($10) until Phase 3, and then you remove the private company card, but you leave a token because the corporation continues to get the bonus until Phase 4. Once the corporation purchases the SB private, the president can shift the port marker to any other port [upon being purchased and, in later rounds] before running its routes [until Phase III]."
Z tego co też w kilku miejscach pisze autor to wygląda to tak, że:
1. Póki firma jest w rękach gracza, to podczas fazy firm prywatnych wybiera on, która z jego spółek dostanie bonus ze Steamboat i kładzie (za pierwszym razem)/lub przesuwa drugi znacznik między portami by pokazać z którego portu ten bonus będzie. (Więc w kolejnej OR możesz zmienić i firmę i port).
2. Jak korporacja kupi firmę Steamboat to dostaje na stałe żetonik i masz wtedy jako prezes tej korporacji ostatnią szansę, by drugi żetonik przesunąć między portami (masz na to czas dopóki nie uruchomisz tras tą firmą).
- warlock
- Posty: 4676
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1045 times
- Been thanked: 1989 times
Re: 1846: The Race for the Midwest
Na pewno to jest ostatnia szansa? Ten zacytowany tekst z BGG mówi: "the president can shift the port marker to any other port [upon being purchased and, in later rounds]", czyli chyba po zakupie mam opcję umieszczenia portu, a potem w kolejnych rundach mogę nadal zmienić jego położenie raz na OR (dopóki karta Steamboat jest w grze w posiadaniu korporacji).2. Jak korporacja kupi firmę Steamboat to dostaje na stałe żetonik i masz wtedy jako prezes tej korporacji ostatnią szansę, by drugi żetonik przesunąć między portami (masz na to czas dopóki nie uruchomisz tras tą firmą).
BGG (moje oceny i komentarze)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
-
- Posty: 407
- Rejestracja: 13 mar 2006, 11:40
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 64 times
- Kontakt:
Re: 1846: The Race for the Midwest
Ok, masz rację. Na BGG Tom Lehamnn odpisał tak:warlock pisze: ↑14 sty 2019, 12:08Na pewno to jest ostatnia szansa? Ten zacytowany tekst z BGG mówi: "the president can shift the port marker to any other port [upon being purchased and, in later rounds]", czyli chyba po zakupie mam opcję umieszczenia portu, a potem w kolejnych rundach mogę nadal zmienić jego położenie raz na OR (dopóki karta Steamboat jest w grze w posiadaniu korporacji).2. Jak korporacja kupi firmę Steamboat to dostaje na stałe żetonik i masz wtedy jako prezes tej korporacji ostatnią szansę, by drugi żetonik przesunąć między portami (masz na to czas dopóki nie uruchomisz tras tą firmą).
Q: Also, can the owning corporation shift the port token as often as they wish?
A: Sure, *before* running its routes (see Steamboat Company rules, first sentence).
czyli jak już Steamboat jest kupiona do korporacji, to może ona w każdej OR przestawiać żetonik między portami, dopóki ma kartę Steamboat. Jak karta Steamboat spada, to zamienia się ją na żetonik (ponieważ żetoniki "działają" o jedną fazę dłużej niż same firmy).
- warlock
- Posty: 4676
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1045 times
- Been thanked: 1989 times
Re: 1846: The Race for the Midwest
Super, wielkie dzięki za cierpliwość . Póki co wszystko chyba jest już jasne .
BGG (moje oceny i komentarze)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
- rob666
- Posty: 76
- Rejestracja: 18 lip 2007, 12:47
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 4 times
Re: 1846: The Race for the Midwest
Hej, takie pytania po zagraniu po raz pierwszy jednej rundy (SR+2xOR):
1. Czy w OR1 po uruchomieniu Big4 w fazie spółki może spółka kupić Big4 po to aby skorzystać z "darmowego" pociągu firmy w OR2 ?
2. Czy mogę uruchomić połączenie, które zaczyna się kończy w tym samym mieście, ale zawsze używa innych torów ?
3. czy heksy zarezerwowane dla firm prywatnych - koszt budowy na nich=0 - moga być zajmowane przez inne spółki ?
4. co oznacza "wycofanie" dwójki podczas 3 fazy - jakie jest różnica pomiędzy "wycofaniem" a "usunięciem" ?
Dzięki za podpowiedź
Robert
1. Czy w OR1 po uruchomieniu Big4 w fazie spółki może spółka kupić Big4 po to aby skorzystać z "darmowego" pociągu firmy w OR2 ?
2. Czy mogę uruchomić połączenie, które zaczyna się kończy w tym samym mieście, ale zawsze używa innych torów ?
3. czy heksy zarezerwowane dla firm prywatnych - koszt budowy na nich=0 - moga być zajmowane przez inne spółki ?
4. co oznacza "wycofanie" dwójki podczas 3 fazy - jakie jest różnica pomiędzy "wycofaniem" a "usunięciem" ?
Dzięki za podpowiedź
Robert
...siedzenie z dzieckiem i zabawa jego zabawkami to dziecinada; wolę z nim zagrać w grę planszową...
- Galatolol
- Posty: 2337
- Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 578 times
- Been thanked: 933 times
Re: 1846: The Race for the Midwest
1. Można
2. Nie, ten sam pociąg nie może dwukrotnie odwiedzić tego samego przystanku
3. Nie
4. Jeszcze raz pojedzie, chyba że wejdzie ostatni typ pociągu zanim to nastąpi, to wtedy jest od razu usunięta
2. Nie, ten sam pociąg nie może dwukrotnie odwiedzić tego samego przystanku
3. Nie
4. Jeszcze raz pojedzie, chyba że wejdzie ostatni typ pociągu zanim to nastąpi, to wtedy jest od razu usunięta
Ostatnio zmieniony 05 gru 2023, 09:11 przez Galatolol, łącznie zmieniany 2 razy.
- rob666
- Posty: 76
- Rejestracja: 18 lip 2007, 12:47
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 4 times
Re: 1846: The Race for the Midwest
3. Rozumiem, że tylko wtedy, kiedy spółka kupi ta firmę prywatną, albo wtedy kiedy nie ma tej firmy prywatnej w grze, albo w fazie "brązowej" ?
...siedzenie z dzieckiem i zabawa jego zabawkami to dziecinada; wolę z nim zagrać w grę planszową...
- Galatolol
- Posty: 2337
- Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 578 times
- Been thanked: 933 times
Re: 1846: The Race for the Midwest
W sumie tak:
Michigan Central or Ohio & Indiana: If the owning corporation
lays both tiles in its reserved hexes, then these tiles must connect to
each other. Other corporations may not lay tiles in these hexes until
these companies have been bought by a corporation or removed.
- rob666
- Posty: 76
- Rejestracja: 18 lip 2007, 12:47
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 4 times
Re: 1846: The Race for the Midwest - pytania, zasady
Hej, wczoraj podczas nauki grania (3 raz gralismy) wyszły nam takie pytania, których odpowiedzi sa ukryte w instrukcji :
- W drugiej rundzie giełdowej gracz kupił od spółki 1 akcje, po czym jak kolejka doszła do niego to sprzedał ją na giełdę i kupił znowu, i tak kilka razy aby na giełdzie było 50% akcji - rozumiem, że to jest legalne - spółka juz operowała
- Czy firma prywatna MS albo Big 4, kupiona przez spółkę, też działa w rundzie operacyjnej na poczatku, czy ją się omija bo jest już kupiona przez spółkę i jej znacznik został zastąpiony znacznikiem spółki ? Chodzi głównie o to czy firma ta w fazie operowania firm prywatnych, może wybudować do 2 torów, a potem spółka może kolejne 2 tory ?
...siedzenie z dzieckiem i zabawa jego zabawkami to dziecinada; wolę z nim zagrać w grę planszową...
- warlock
- Posty: 4676
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1045 times
- Been thanked: 1989 times
Re: 1846: The Race for the Midwest - pytania, zasady
5.38 Once a player sells a share in a given corporation, that player may not buy shares in that corporation until the next Stock Round.
6.93 (...) An Independent Railroad’s train cannot be run by its owning corporation in the round it is purchased.rob666 pisze: ↑21 gru 2023, 09:26 Czy firma prywatna MS albo Big 4, kupiona przez spółkę, też działa w rundzie operacyjnej na poczatku, czy ją się omija bo jest już kupiona przez spółkę i jej znacznik został zastąpiony znacznikiem spółki ? Chodzi głównie o to czy firma ta w fazie operowania firm prywatnych, może wybudować do 2 torów, a potem spółka może kolejne 2 tory ?
BGG (moje oceny i komentarze)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
- rob666
- Posty: 76
- Rejestracja: 18 lip 2007, 12:47
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 4 times
Re: 1846: The Race for the Midwest - pytania, zasady
Ok - to zmienia postać rzeczy
To rozumiem. Ale mi chodziło o późniejsze rundy operacyjne, a nie o runde, w której jest kupiona firma I chodzi mi bardziej o to, czy nadal rozpatruje się to firme jako prywatną, czy ona przestaje już istnieć i tylko pociąg po niej został ?rob666 pisze: ↑21 gru 2023, 09:26 Czy firma prywatna MS albo Big 4, kupiona przez spółkę, też działa w rundzie operacyjnej na poczatku, czy ją się omija bo jest już kupiona przez spółkę i jej znacznik został zastąpiony znacznikiem spółki ? Chodzi głównie o to czy firma ta w fazie operowania firm prywatnych, może wybudować do 2 torów, a potem spółka może kolejne 2 tory ?
6.93 (...) An Independent Railroad’s train cannot be run by its owning corporation in the round it is purchased.
...siedzenie z dzieckiem i zabawa jego zabawkami to dziecinada; wolę z nim zagrać w grę planszową...
- Bruno
- Posty: 2029
- Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1508 times
- Been thanked: 1155 times
Re: 1846: The Race for the Midwest - pytania, zasady
Po wykupieniu MS/Big 4 przez spółkę kolejową prywatna się zamyka. Nie ma jej. Jej majątek - kasa+pociągi - idą do spółki, jej token (stacja) zamieniamy na dodatkowy token spółki. Od tego momentu nie ma MS/Big 4 (odkładasz jej kartę/certyfikat poza obszar gry), więc nie może operować w OR.
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
- rob666
- Posty: 76
- Rejestracja: 18 lip 2007, 12:47
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 4 times
Re: 1846: The Race for the Midwest - pytania, zasady
Tak graliśmy, ale myślałem, że na 18xx.games wyglądało to inaczej Dzięki za odpowiedź.Bruno pisze: ↑21 gru 2023, 15:22Po wykupieniu MS/Big 4 przez spółkę kolejową prywatna się zamyka. Nie ma jej. Jej majątek - kasa+pociągi - idą do spółki, jej token (stacja) zamieniamy na dodatkowy token spółki. Od tego momentu nie ma MS/Big 4 (odkładasz jej kartę/certyfikat poza obszar gry), więc nie może operować w OR.
...siedzenie z dzieckiem i zabawa jego zabawkami to dziecinada; wolę z nim zagrać w grę planszową...
- rob666
- Posty: 76
- Rejestracja: 18 lip 2007, 12:47
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 4 times
Re: 1846: The Race for the Midwest - pytania, zasady
Witam forumowiczów,
taka sytuacja. Graliśmy ostatnio w 4 osoby i syn w 1 SR "wcisnął" mi swoją firme sprzedając akcje prezesa (ja oczywiscie miałem 2 akcje), wiec zaczalem gre z 2 spółkami.
Jak nie trudno się domyśleć, jako początkujący, nie dałem rady pociągnąć 2 spółek. I tutaj mam 2 pytania:
1. czy syn mógł tak zrobic w 1SR, bo wydawało mi się, że nie można sprzedawać akcji, ale gdzies na filmie widziałem, że ktos tak zrobił ?
2. w jakiej kolejności następuje zdobywanie pieniedzy na lokomotywę ?
> kasa spółki
> najpierw akcje spółki (jeżeli jeszcze posiada) po wartości o 1 mniej
> kasa gracza
> nie wiem co w przypadku, jeżeli gracz ma akcje innych spółek ?
> nie wiem co w przypadku jeżeli gracz ma 2 spółkę jeszcze ?
Oczywiscie wiedziałem, że mógłbym odkupic lokomotywę swojej 2giej spółki za grosze, ale ta 2ga spólka także nie miałaby mozliwości kupna lokomotywy. może jakimś wyjściem z sytuacji byłoby ponowne odkupienie tej pierwszej lokomotywy ?
taka sytuacja. Graliśmy ostatnio w 4 osoby i syn w 1 SR "wcisnął" mi swoją firme sprzedając akcje prezesa (ja oczywiscie miałem 2 akcje), wiec zaczalem gre z 2 spółkami.
Jak nie trudno się domyśleć, jako początkujący, nie dałem rady pociągnąć 2 spółek. I tutaj mam 2 pytania:
1. czy syn mógł tak zrobic w 1SR, bo wydawało mi się, że nie można sprzedawać akcji, ale gdzies na filmie widziałem, że ktos tak zrobił ?
2. w jakiej kolejności następuje zdobywanie pieniedzy na lokomotywę ?
> kasa spółki
> najpierw akcje spółki (jeżeli jeszcze posiada) po wartości o 1 mniej
> kasa gracza
> nie wiem co w przypadku, jeżeli gracz ma akcje innych spółek ?
> nie wiem co w przypadku jeżeli gracz ma 2 spółkę jeszcze ?
Oczywiscie wiedziałem, że mógłbym odkupic lokomotywę swojej 2giej spółki za grosze, ale ta 2ga spólka także nie miałaby mozliwości kupna lokomotywy. może jakimś wyjściem z sytuacji byłoby ponowne odkupienie tej pierwszej lokomotywy ?
...siedzenie z dzieckiem i zabawa jego zabawkami to dziecinada; wolę z nim zagrać w grę planszową...