Mr Jack Pocket
Mr Jack Pocket
Kilka pytań przed pierwszą rozgrywką:
1. Co oznacza sformułowanie w instrukcji: "Uwaga: Barykady pokazane na szarych obszarach postaci są traktowane jako mury". O co tu chodzi? Czy jest coś czego nie widać gołym okiem, a o czym powinienem wiedzieć? Przecież jasne jest, że są ulice i budynki widoczne na płytkach i nie rozumiem po co ta dodatkowa uwaga. I jeszcze jedno pytanie dotyczące sformułowania w powyższej uwadze: jakie "szare obszary postaci"? Nie widzę tam szarego koloru...
2. Jedna z płytek z postacią Josepha Lane'a ma na jednej z krawędzi coś w rodzaju parawanu z "palików". Czy należy to traktować jako drogę zamkniętą? Dlaczego ta płytka różni się od pozostałych i nie wygląda jak litera "T"? Dlaczego ta płytka po odwróceniu ma, jako jedyna, krzyż zamiast "T"?
3. Czy ważne jest w jaki sposób odwracam płytkę, tzn. czy po odwróceniu mogę ją jeszcze obrócić w dowolnym kierunku?
Pozdrawiam.
1. Co oznacza sformułowanie w instrukcji: "Uwaga: Barykady pokazane na szarych obszarach postaci są traktowane jako mury". O co tu chodzi? Czy jest coś czego nie widać gołym okiem, a o czym powinienem wiedzieć? Przecież jasne jest, że są ulice i budynki widoczne na płytkach i nie rozumiem po co ta dodatkowa uwaga. I jeszcze jedno pytanie dotyczące sformułowania w powyższej uwadze: jakie "szare obszary postaci"? Nie widzę tam szarego koloru...
2. Jedna z płytek z postacią Josepha Lane'a ma na jednej z krawędzi coś w rodzaju parawanu z "palików". Czy należy to traktować jako drogę zamkniętą? Dlaczego ta płytka różni się od pozostałych i nie wygląda jak litera "T"? Dlaczego ta płytka po odwróceniu ma, jako jedyna, krzyż zamiast "T"?
3. Czy ważne jest w jaki sposób odwracam płytkę, tzn. czy po odwróceniu mogę ją jeszcze obrócić w dowolnym kierunku?
Pozdrawiam.
Re: Mr Jack Pocket
1,2 nie jestem pewien pierwsze słysze o tych zasadach a zagrałem kilka partii. Generalna zasada - postać stoi na końcu drogi przy krawędzi - widzi wszystkich podejrzanych do jej drugiego końca/muru. Jak są jakieś specjalne postaci które mają dodatkową ochronę to ciekawe czekam na wypowiedzi innych
3. Odwracanie płytki ma wielkie znaczenie. Musisz odwrócić ją dokładnie tak jak była czyli symetrycznie. Litera T będzie symetryczna jka obróciśz ją w pionie. Jakbyś obrócił w poziomie utworzyła by literę 't - poziomo' Rozumiesz ideę ?
3. Odwracanie płytki ma wielkie znaczenie. Musisz odwrócić ją dokładnie tak jak była czyli symetrycznie. Litera T będzie symetryczna jka obróciśz ją w pionie. Jakbyś obrócił w poziomie utworzyła by literę 't - poziomo' Rozumiesz ideę ?
Re: Mr Jack Pocket
Cześć,
Odpowiedź na pytanie znalazłem z opóźnieniem w instrukcji. Wciąż mnie fascynuje odpowiedź na pkt. 2
Odpowiedź na pytanie znalazłem z opóźnieniem w instrukcji. Wciąż mnie fascynuje odpowiedź na pkt. 2
Mr jack pocket
Cześć
Co się dzieje gdy jest 3 runda, Mr. Jack pozostał jako singiel i jest niewidoczny? Czy jeśli do czasu uzbierania 6 klepsydr lub końca 8 rundy Mr. Jack jakimś cudem pozostanie niewidoczny to on wygrywa?
Proszę o rozstrzygnięcie czy warunkiem zwycięstwa detektywa jest widzialność Mr. Jacka.
Co się dzieje gdy jest 3 runda, Mr. Jack pozostał jako singiel i jest niewidoczny? Czy jeśli do czasu uzbierania 6 klepsydr lub końca 8 rundy Mr. Jack jakimś cudem pozostanie niewidoczny to on wygrywa?
Proszę o rozstrzygnięcie czy warunkiem zwycięstwa detektywa jest widzialność Mr. Jacka.
- Hobbity.eu
- Posty: 159
- Rejestracja: 24 maja 2013, 10:55
- Been thanked: 8 times
Re: Mr jack pocket
W opisanym przypadku wygrywa Śledczy. Mr Jack nie musi być widoczny.
Sytuacja się komplikuje jeśli obydwaj gracze jednocześnie spełnili warunki zwycięstwa, czyli pozostał tylko jeden podejrzany (zwycięstwo Śledczego), a Jack zgromadził 6 klepsydr (zwycięstwo Jacka). W tym wypadku sprawdza się czy Jack jest widoczny, czy nie. Jeśli jest widoczny, to Śledczy wygrywa, a jeśli jest niewidoczny to rozgrywana jest kolejna runda. W ten sposób postępujemy aż do końca 8 rundy. Jedyną szansą na wygranie Jacka jest w tym wypadku pozostanie niewidzialnym do końca gry (8 rundy).
Sytuacja się komplikuje jeśli obydwaj gracze jednocześnie spełnili warunki zwycięstwa, czyli pozostał tylko jeden podejrzany (zwycięstwo Śledczego), a Jack zgromadził 6 klepsydr (zwycięstwo Jacka). W tym wypadku sprawdza się czy Jack jest widoczny, czy nie. Jeśli jest widoczny, to Śledczy wygrywa, a jeśli jest niewidoczny to rozgrywana jest kolejna runda. W ten sposób postępujemy aż do końca 8 rundy. Jedyną szansą na wygranie Jacka jest w tym wypadku pozostanie niewidzialnym do końca gry (8 rundy).
- Hobbity.eu
- Posty: 159
- Rejestracja: 24 maja 2013, 10:55
- Been thanked: 8 times
Re: Mr Jack Pocket
Wszystkie płytki z jednej strony mają widoczne skrzyżowanie typu "T", w tym jedna z nich dzięki barykadzie, ograniczającej widoczność. Na rewersie wspomnianej płytki barykady już nie ma i tworzy się skrzyżowanie "X", ułatwiające widoczność.2. Jedna z płytek z postacią Josepha Lane'a ma na jednej z krawędzi coś w rodzaju parawanu z "palików". Czy należy to traktować jako drogę zamkniętą? Dlaczego ta płytka różni się od pozostałych i nie wygląda jak litera "T"? Dlaczego ta płytka po odwróceniu ma, jako jedyna, krzyż zamiast "T"?
- crsunik
- Posty: 2870
- Rejestracja: 03 sty 2014, 12:12
- Lokalizacja: Warszawa Wesoła
- Been thanked: 2 times
Re: Mr Jack Pocket
Takie pytanie. Jak śledczy używa akcji Alibi i dobiera kartę postaci, która jest jeszcze odkryta. On odbiera Jackowi klepsydry czy Jack musi zebrać o tyle więcej? Pytanie ma znaczenie, gdy Jack jeszcze nie ma żadnej klepsydry. Korzystając z Jokera można ruszyć detektywem, który był już ruszany w danej turze przez tego samego lub innego gracza?
- krokodiler
- Posty: 402
- Rejestracja: 30 kwie 2008, 11:04
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 4 times
Re: Mr Jack Pocket
W instrukcji jest to faktycznie kiepsko sformułowane, ale Jack nie traci żadnych klepsydr - po prostu klepsydry z tej postaci nie będą potencjalnie dla niego dostępne w tej grze.
Korzystanie z Jokera: Śledczy musi przesunąć, Jack może przesunąć; to czy był już ruszany nie ma znaczenia.
Korzystanie z Jokera: Śledczy musi przesunąć, Jack może przesunąć; to czy był już ruszany nie ma znaczenia.
- crsunik
- Posty: 2870
- Rejestracja: 03 sty 2014, 12:12
- Lokalizacja: Warszawa Wesoła
- Been thanked: 2 times
Re: Mr Jack Pocket
Po francusku i angielsku jest wyraźnie napisane, że Jack traci te klepsydry i dzięki temu akcja ta jest faktycznie wartościowa także dla Inspektora
- krokodiler
- Posty: 402
- Rejestracja: 30 kwie 2008, 11:04
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 4 times
Re: Mr Jack Pocket
Ona często i tak jest dla niego wartościowa a tak byłaby skrajnie niekorzystna dla Jacka, bo przekreślałaby jedną albo co gorsza dwie wygrane przez niego rundy i wręcz uniemożliwiała wygraną. Na BGG znajdź wątek Unoficial FAQ, tam jest kilka wątpliwości wyjaśnione (między innymi ta).
edycja: o tu konkretnie
edycja: o tu konkretnie
Re: Mr Jack Pocket
1. Nie rozumiem dlaczego Jack przegrywa skoro podczas obławy policyjnej pomimo że został sam nie jest widoczny. Teoretycznie detektywi nie widzą go więc nie mogą go wezwać na świadka?(gra powinna toczyć się aż Jack będzie widoczny) Jeżeli obydwaj gracze jednocześnie spełnili warunki zwycięstwa to wtedy sprawdza się czy Jack jest widoczny..
2. Czy kafelek obrócony może być również przeniesiony w tej samej turze i na odwrót?
2. Czy kafelek obrócony może być również przeniesiony w tej samej turze i na odwrót?
- Olgierdd
- Posty: 1836
- Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 80 times
- Been thanked: 92 times
Re: Mr Jack Pocket
Opierając się na wersji cyfrowej gry:osobisty pisze:1. Nie rozumiem dlaczego Jack przegrywa skoro podczas obławy policyjnej pomimo że został sam nie jest widoczny. Teoretycznie detektywi nie widzą go więc nie mogą go wezwać na świadka?(gra powinna toczyć się aż Jack będzie widoczny) Jeżeli obydwaj gracze jednocześnie spełnili warunki zwycięstwa to wtedy sprawdza się czy Jack jest widoczny..
2. Czy kafelek obrócony może być również przeniesiony w tej samej turze i na odwrót?
1. Jeżeli Jack został "złapany" (jedyna postać) przed 8 turą, ale był niewidoczny i w ten sposób zdobył 6 klepsydr, to wtedy dochodzi do pościgu. Inaczej wygrywają detektywi.
2. Może być.
- KamradziejTomal
- Posty: 1162
- Rejestracja: 04 kwie 2016, 16:40
- Has thanked: 386 times
- Been thanked: 452 times
Re: Mr Jack Pocket
Mam pytanie, w instrukcji przy akcjach Sherlock/Watson/Pieseł jest napisane, że można opdowiedni żeton obrócić o 90 stopni. Przy Jokerze jest napisane że i szukający i Jack mogą obrócić o 90 stopni dowolną postać.
Czy to znaczy że żeton Sherlock/Watson/Pieseł jest zupełnie bezużyteczny dla Jack'a? (może używać tylko jokera?)
Czy to znaczy że żeton Sherlock/Watson/Pieseł jest zupełnie bezużyteczny dla Jack'a? (może używać tylko jokera?)
- krokodiler
- Posty: 402
- Rejestracja: 30 kwie 2008, 11:04
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 4 times
Re: Mr Jack Pocket
Ale jak to: obrócić o 90 stopni?
W instrukcji jest tak:
Holmes/Watson/Pies
Odpowiednie żetony Detektywów należy poruszyć o jedno lub dwa pola zgodnie z ruchem
wskazówek zegara. Więcej niż jeden Detektyw może zajmować jedno pole.
Joker
Jeśli Śledczy wybiera tą akcję:
- przesuwa żeton wybranego Detektywa o jedno pole zgodnie z ruchem wskazówek zegara.
Jeśli Mr. Jack wybiera tą akcję:
- przesuwa żeton Detektywa o jedno pole zgodnie z ruchem wskazówek zegara lub
- pozostawia żetony Detektywów tam gdzie są.
W instrukcji jest tak:
Holmes/Watson/Pies
Odpowiednie żetony Detektywów należy poruszyć o jedno lub dwa pola zgodnie z ruchem
wskazówek zegara. Więcej niż jeden Detektyw może zajmować jedno pole.
Joker
Jeśli Śledczy wybiera tą akcję:
- przesuwa żeton wybranego Detektywa o jedno pole zgodnie z ruchem wskazówek zegara.
Jeśli Mr. Jack wybiera tą akcję:
- przesuwa żeton Detektywa o jedno pole zgodnie z ruchem wskazówek zegara lub
- pozostawia żetony Detektywów tam gdzie są.
- KamradziejTomal
- Posty: 1162
- Rejestracja: 04 kwie 2016, 16:40
- Has thanked: 386 times
- Been thanked: 452 times
Re: Mr Jack Pocket
Fakt zrobiłem zbyt duży skrót myślowy.
Chodziło mi o przesunięcie zgodnie ze wskazówkami zegara.
Chodziło mi o przesunięcie zgodnie ze wskazówkami zegara.
Wiem jak jest w instrukcji ale wg. mnie ten zapis nie mówi, że Jack może skorzystać z tych akcji - przy pozostałych akcjach jest wyraźnie napisane co robi. Czy tylko w takim wypadku liczba akcji dla Jacka nie jest zbyt... uboga?Holmes/Watson/Pies
Odpowiednie żetony Detektywów należy poruszyć o jedno lub dwa pola zgodnie z ruchem
wskazówek zegara. Więcej niż jeden Detektyw może zajmować jedno pole.
- krokodiler
- Posty: 402
- Rejestracja: 30 kwie 2008, 11:04
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 4 times
Re: Mr Jack Pocket
Efekty akcji Joker i Alibi są różne dla Śledczego i Jacka, dlatego są tak rozpisane. Pozostałe akcje działają tak samo dla obu graczy.
Re: Mr Jack Pocket
Wczoraj taka sytuacja...
Runda powiedzmy 6, zostalo 2 podejrzanych.
Śledczy bierze żeton klepsydry i dobierając kafel postaci trafia na jednego z 2ch ostałych.
Zatem - w środku rundy pozamiatane niby... Śledczy wygrywa.
Jednak Jack ma juz 5 klepsydr i już wiadomo było, że zdobędzie 6tą (nie sposób było uwidocznić ulicami ocalałą postać). Tak też się stało.
Zatem na końcu rundy - pozamiatane ponownie, jednak na korzyść Jacka.
Pytanie:
Czy runda winna trwać do swojego końca (wygrana jacka), czy kończy się w środku po spełnieniu pierwszego opisanego
waruknu (wygrana śledczego)?
Runda powiedzmy 6, zostalo 2 podejrzanych.
Śledczy bierze żeton klepsydry i dobierając kafel postaci trafia na jednego z 2ch ostałych.
Zatem - w środku rundy pozamiatane niby... Śledczy wygrywa.
Jednak Jack ma juz 5 klepsydr i już wiadomo było, że zdobędzie 6tą (nie sposób było uwidocznić ulicami ocalałą postać). Tak też się stało.
Zatem na końcu rundy - pozamiatane ponownie, jednak na korzyść Jacka.
Pytanie:
Czy runda winna trwać do swojego końca (wygrana jacka), czy kończy się w środku po spełnieniu pierwszego opisanego
waruknu (wygrana śledczego)?