Odpowiem zbiorczo na wszystkie pytania:
@Sir_Yaro: "Czy jest opcja, że da się w to grać w jedną osobę?"
Planujemy taki SG, ale musimy to sobie dobrze przemyśleć, bo w niektórych bardziej skomplikowanych scenariuszach symulacja decyzji przeciwników może być bardzo ciężka/skomplikowana. Ale marzy mi się to z uwagi na duży sentyment do "Shadow of the Hornet Rat"
@Sir_Yaro: "Jak jeszcze cena będzie normalna to w ogóle będzie super"
Cena na KS wersji podstawowej gry w języku angielskim wynosi $55 = około 207PLN, można też dokupić dwa dodatki. Podczas KS jedyną wersją będzie angielska. Jeżeli kampania odniesie sukces, to podczas planowanej akcji na WT cena wersji polskiej będzie na pewno niższa, przypuszczam że w granicach 150PLN. Oczywiście tak jak w przypadku mojej poprzedniej gry, jeżeli ktoś wesprze na KS będzie potem mógł wymienić na wersję WT i dostanie zwrot różnicy ceny.
@yNidhogg:"Dlaczego autorzy zrezygnowali z hexów?"
Kwadraty jak i hexy mają swoje plusy i minusy. Przykładowo kwadraty pozwalają na ruch w linii prostej w 4 kierunkach, a hexy wymuszają poruszanie się zygzakiem w dwóch z czterech kierunków. Możliwości ruchu jest nie mniej, ponieważ oddział dysponuje 8 możliwymi ruchami zamiast 6.
@Quba40: " Pytanie czy dostępne będzie wyłącznie Cesarstwo i Szwajcarzy? Widziałbym z chęcią również Hiszpanów z ich osławionymi Tercio, czy zaciężnymi Stradioti, albo szkockich Gallowglass"
W wersji podstawowej znajduje się kampania dla cesarskich najemników walczących przeciwko szwajcarskim rebeliantom. Akcja dzieje się pod koniec XIV wieku, a więc Hiszpanie nie różniliby się jeszcze zbytnio od innych europejskich armii. Natomiast w dodatku do gry dostępnym na KS znajdują się armie angielska i szkocka wraz z kampanią w czasach wojny o niepodległość ("Braveheart" i te sprawy
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
). Na razie jako czas akcji całej serii zakładam XI-XV wiek, ale nic nie stoi na przeszkodzie żeby w przyszłości powstały kampanie z czasów renesansowych. Co do galloglassów, są to zasadniczo oddziały irlandzkie, a dla armii najemników występującej w grze przyjąłem, że są to oddziały rekrutowane w cesarstwie niemieckim (stąd nie ma w ich szeregach np. galloglassow czy almogawarów). Ale kto wie, jak kampania będzie dobrze szła to dobrym pomysłem byłoby dołożenie arkusza z takimi bardziej międzynarodowymi oddziałami.
@kamron6: "dodajcie jakiś mały herb czy coś takiego na każdą jednostkę, by dużo łatwiej było je rozpoznać, tak samo napis na biały, bo ten czarny jest nieczytelny"
Kolor napisów będziemy jeszcze testować. Z herbem jest problem, ponieważ aby był czytelny nie może być zbyt mały, a żetony są już mocno wypełnione przez ikony i współczynniki. Ale sprawa nie jest ostatecznie zamknięta.
@kamron6: "To jest ta gra co kiedyś miała opowiadać o wojnie z krzyżakami i być symulatorem bitew (były tam jakieś hexy?)."
Tamta gra to prawdopodobnie "Teutons" od wydawnictwa Phalanx, i nie ma nic wspólnego z "Blood and Dust".