Tak. Jeśli rzeczy dzieją się w tej samej chwili, badacz wybiera kolejność w jakiej chce je rozpatrzyć.Onishin pisze:Czy to ze dostał ta wskazówkę w tym samym momencie co pokonał potwora, umożliwia mu jej wydanie na tajemnice?
Eldritch Horror - zasady
-
- Posty: 317
- Rejestracja: 27 wrz 2015, 23:27
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 26 times
- Kontakt:
Re: Eldritch Horror
Re: Eldritch Horror
Potrzebuję pomocy. Kupiłem dodatek Zaginiona Wiedza. Karta Przedwiecznego Yiga mówi, że należy odłożyć na bok żeton Wężoludzi. Jednak ja nie mam takiego żetonu, chyba go zgubiłem. Może ktoś przesłać zdjęcie tego żetonu? (Zwłaszcza statystyk.)
-
- Posty: 70
- Rejestracja: 31 sie 2015, 00:40
- Lokalizacja: Ryki (woj. Lubelskie)
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 6 times
Re: Eldritch Horror
http://galakta.pl/reklamacje/Hareton pisze:Potrzebuję pomocy. Kupiłem dodatek Zaginiona Wiedza. Karta Przedwiecznego Yiga mówi, że należy odłożyć na bok żeton Wężoludzi. Jednak ja nie mam takiego żetonu, chyba go zgubiłem. Może ktoś przesłać zdjęcie tego żetonu? (Zwłaszcza statystyk.)
Re: Eldritch Horror
Wężoludzie to żeton potwora z gry podstawowej. Łatwo go wyszukać bo ma zarówno czerwony i zielony symbol (rozrachunek i rozmnożenie).
Wytrzymałość: 2
| 2 poczytalności
-1 | 3 zdrowia
Kiedy ten Potwór jest rozmnażany, przemieść go do Amazonii.
: Rzuć 1 kością. Przy wyniku „1” lub „2” najbliższy badacz przemieszcza się o 1 pole w kierunku tego Potwora.
-
- Posty: 317
- Rejestracja: 27 wrz 2015, 23:27
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 26 times
- Kontakt:
Re: Eldritch Horror
A wygląda tak:sirafin pisze:Wężoludzie to żeton potwora z gry podstawowej. Łatwo go wyszukać bo ma zarówno czerwony i zielony symbol (rozrachunek i rozmnożenie).Hareton pisze:Potrzebuję pomocy. Kupiłem dodatek Zaginiona Wiedza. Karta Przedwiecznego Yiga mówi, że należy odłożyć na bok żeton Wężoludzi. Jednak ja nie mam takiego żetonu, chyba go zgubiłem. Może ktoś przesłać zdjęcie tego żetonu? (Zwłaszcza statystyk.)
Wytrzymałość: 2
| 2 poczytalności
-1 | 3 zdrowia
Kiedy ten Potwór jest rozmnażany, przemieść go do Amazonii.
: Rzuć 1 kością. Przy wyniku „1” lub „2” najbliższy badacz przemieszcza się o 1 pole w kierunku tego Potwora.
- mBird
- Posty: 130
- Rejestracja: 16 lut 2017, 15:33
- Lokalizacja: Wadowice
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 14 times
Re: Eldritch Horror
Jestem jeszcze przed pierwszą partią, ale po przeczytaniu instrukcji mam pewną wątpliwość. Jeżeli dobrze rozumiem, zakup biletu jest akcją. Jaki jest sens w takim razie marnowania jednej akcji, żeby w następnej turze ruszyc się 1 pole więcej? Może pytanie jest głupie, ale jedyne zastosowanie jakie widzę to np w jednej turze wchodzę do miasta i kupuję bilet, a w drugiej ruszam się o 2 pola. Czyli w 2 tury ruszyłem się o 3 zamiast o 2 tak?
Poza tym nie widzę żadnej korzyści, choć w praktyce może się okazać, że to jednak spora korzyść. Mógłby mnie ktoś oświecić? Z góry dzięki.
Poza tym nie widzę żadnej korzyści, choć w praktyce może się okazać, że to jednak spora korzyść. Mógłby mnie ktoś oświecić? Z góry dzięki.
Re: Eldritch Horror
Pamiętaj, że każdą akcję możesz wykonać tylko raz w turze. Czyli w jednej turze akcją podróży, możesz maksymalnie ruszyć się o jedno pole. Więc możesz skończyć na polu, którym nie chcesz, na przykład z potworem. Mając dwa bilety możesz akcję podróży wydłużyć do trzech ruchów wzdłuż odpowiednich szlaków, więc możesz przykładowo dotrzeć do bramy, która się zamknie w tej turze jeżeli ktoś, czegoś z nią nie zrobi.
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
- Breżniew
- Posty: 824
- Rejestracja: 26 paź 2015, 12:47
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 51 times
- Been thanked: 122 times
Re: Eldritch Horror
Nie ma głupich pytań, są tylko głupie odpowiedzi Dokładnie tak to wygląda - zakup biletu pozwala Ci na ruch o jedno pole więcej wzdłuż odpowiedniego szlaku. Wbrew pozorom to całkiem często wykonywana akcja w moich rozgrywkach - 2 sytuacji, gdy nie ma kompletnie co zrobić (np. w zasobach nie ma nic ciekawego, lub nie stać Cię na nic), zakup biletu to ciekawa opcja. Poza tym może się zdarzyć, że możliwość ruchu o 2 zamiast o 1 pole w kolejnej turze, może uchronić Cię przed koniecznością walki. Poza tym pamiętaj, że w dziczy, lub na morzu masz znacznie ograniczone możliwości akcji. Wówczas możliwość ruszenia się z miasta do miasta bez konieczności "postoju" na Atlantyku lub Pacyfiku może być bardzo przydatnabanialuk pisze:Jestem jeszcze przed pierwszą partią, ale po przeczytaniu instrukcji mam pewną wątpliwość. Jeżeli dobrze rozumiem, zakup biletu jest akcją. Jaki jest sens w takim razie marnowania jednej akcji, żeby w następnej turze ruszyc się 1 pole więcej? Może pytanie jest głupie, ale jedyne zastosowanie jakie widzę to np w jednej turze wchodzę do miasta i kupuję bilet, a w drugiej ruszam się o 2 pola. Czyli w 2 tury ruszyłem się o 3 zamiast o 2 tak?
Poza tym nie widzę żadnej korzyści, choć w praktyce może się okazać, że to jednak spora korzyść. Mógłby mnie ktoś oświecić? Z góry dzięki.
Pamiętaj też, że zagrożenia i sprawy do załatwienia w EH zmieniają się bardzo dynamicznie i praktycznie co turę, więc ja osobiście wolałbym mieć na wszelki wypadek możliwość szybkiego przemieszczenia się po planszy
-
- Posty: 317
- Rejestracja: 27 wrz 2015, 23:27
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 26 times
- Kontakt:
Re: Eldritch Horror
Zninjowany, ale i tak postnę.
Dwa najbardziej trywialne zastosowania:
1) Szybsze przemieszczanie: 2 pola na rundę. Często jest potrzeba by przemieszczać się szybko.
2) Jesteś w mieście gdzie masz coś do zrobienia. kolejne miasto gdzie masz coś do zrobienia jest oddalone trzy pola. Możesz to ogarnąć w dwie tury
• Tura 1, akcja 1 - robisz co Ci się podoba np. zdobywasz zasoby
• Tura 1, akcja 2 - załatwiasz sobie bilet
• Tura 1, spotkanie - zamykasz bramę czy cośtam
• Tura 2, akcja 1- załatwiasz sobie kolejny bilet
• Tura 2, akcja 2- Podróż trzy pola dalej (1 standardowe + 2 za bilety)
• Tura 2, spotkanie - zamykasz kolejną bramę czy cośtam robisz
Korzyść jest często bardzo duża, ale to nie jest kwestia zasad tylko doświadczenia w grze.banialuk pisze:Jestem jeszcze przed pierwszą partią, ale po przeczytaniu instrukcji mam pewną wątpliwość. Jeżeli dobrze rozumiem, zakup biletu jest akcją. Jaki jest sens w takim razie marnowania jednej akcji, żeby w następnej turze ruszyc się 1 pole więcej? Może pytanie jest głupie, ale jedyne zastosowanie jakie widzę to np w jednej turze wchodzę do miasta i kupuję bilet, a w drugiej ruszam się o 2 pola. Czyli w 2 tury ruszyłem się o 3 zamiast o 2 tak?
Poza tym nie widzę żadnej korzyści, choć w praktyce może się okazać, że to jednak spora korzyść. Mógłby mnie ktoś oświecić? Z góry dzięki.
Dwa najbardziej trywialne zastosowania:
1) Szybsze przemieszczanie: 2 pola na rundę. Często jest potrzeba by przemieszczać się szybko.
2) Jesteś w mieście gdzie masz coś do zrobienia. kolejne miasto gdzie masz coś do zrobienia jest oddalone trzy pola. Możesz to ogarnąć w dwie tury
• Tura 1, akcja 1 - robisz co Ci się podoba np. zdobywasz zasoby
• Tura 1, akcja 2 - załatwiasz sobie bilet
• Tura 1, spotkanie - zamykasz bramę czy cośtam
• Tura 2, akcja 1- załatwiasz sobie kolejny bilet
• Tura 2, akcja 2- Podróż trzy pola dalej (1 standardowe + 2 za bilety)
• Tura 2, spotkanie - zamykasz kolejną bramę czy cośtam robisz
Re: Eldritch Horror
Pytanko jeśli jest potwór na polu z badaczem czy możne się ruszyć a fazie akcji ?? Jak by go olać uciec coś w ten deseń
-
- Posty: 317
- Rejestracja: 27 wrz 2015, 23:27
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 26 times
- Kontakt:
Re: Eldritch Horror
Tak, można.crashbull pisze:Jeśli jest potwór na polu z badaczem czy możne się ruszyć a fazie akcji ??
-
- Posty: 384
- Rejestracja: 26 kwie 2016, 19:05
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Has thanked: 130 times
- Been thanked: 74 times
Re: Eldritch Horror
W sobotę graliśmy w Eldritcha i mam pytanie.
W efekcie akcji odpoczynku można wykonywać różne testy naszych kart czy to pozbycia się jakiegoś stanu, czy też np. próby otworzenia zasobu unikatowego. Pytanie, podczas akcji odpoczynku możemy testować tylko jedną kartę czy wszystkie jakie posiadamy gdzie zawarta jest informacja "Wykonując akcję odpoczynku wykonaj test" itp.
W efekcie akcji odpoczynku można wykonywać różne testy naszych kart czy to pozbycia się jakiegoś stanu, czy też np. próby otworzenia zasobu unikatowego. Pytanie, podczas akcji odpoczynku możemy testować tylko jedną kartę czy wszystkie jakie posiadamy gdzie zawarta jest informacja "Wykonując akcję odpoczynku wykonaj test" itp.
-
- Posty: 2463
- Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 100 times
- Been thanked: 286 times
Re: Eldritch Horror
Wszystkie ale nie na raz tylko każdą po kolei.IrasArgor pisze:W sobotę graliśmy w Eldritcha i mam pytanie.
W efekcie akcji odpoczynku można wykonywać różne testy naszych kart czy to pozbycia się jakiegoś stanu, czy też np. próby otworzenia zasobu unikatowego. Pytanie, podczas akcji odpoczynku możemy testować tylko jedną kartę czy wszystkie jakie posiadamy gdzie zawarta jest informacja "Wykonując akcję odpoczynku wykonaj test" itp.
Re: Eldritch Horror
Mam pytanie dziwne w sumie. Gra solo na dwie ręce. Jeden badacz oszalał. Czy aby wygrać gram do końca tym przy życiu i musze 1 badaczem wygrać, czy po fazie mitów biorę nowego badacza i gram normalnie dopóki nie przegramy przez brak mitow albo zagładę? Czyli zawsze zamieniam przegranego na nowego i dopiero jak obaj naraz zginą w jednej fazie to przegrywam, czy jak to jest?
- Olgierdd
- Posty: 1836
- Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 81 times
- Been thanked: 92 times
Re: Eldritch Horror
Odpowiedź znajdziesz w almanachu pod hasłem "Pokonany badacz".
To tylko fragment, polecam zapoznać się z całym wpisem:
To tylko fragment, polecam zapoznać się z całym wpisem:
Kiedy badacz został pokonany, gracz wybiera nowego badacza
na koniec Fazy Mitów. Gracz nie może wybrać badacza,
który został pokonany wcześniej podczas tej samej rozgrywki.
Jeśli nie ma żadnych dostępnych badaczy, gracz nie może wybrać
nowego badacza i zostaje wyeliminowany.
^ Gdy badacz zostaje pokonany a Przedwieczny jest przebudzony,
gracz który kierował badaczem zostaje wyeliminowany
Re: Eldritch Horror
Cześć, mam pytanie dotyczące karty tajemnic:
Prawdziwe Imię
"Badacz na polu z żetonem plugastwa może podjąć spotkanie, by..., może poświęcić 2 Wskazówki, aby umieścić żeton plugastwa na tej karcie."
Jak wygląda to spotkanie z żetonem Plugastwa? Z jakiej talii ciągnę kartę? Druga część dotycząca wskazówek jest zrozumiała.
Omen zniszczenia
"Kiedy badacz zamyka bramę z aktualnym symbolem Omenu, może poświęcić 1 Wskazówkę, aby umieścić 1 żeton Plugastwa na tej karcie"
Czyli jedynym sposobem rozwiązania tej tajemnicy jest zdobycie pierw żetonów wskazówek a potem zamknięcie odpowiedniej bramy i dodatkowo poświęcenie tej wskazówki?
Nasienie Sułtana Demonów
"...jeśli zdał, odkrywa dziwny, zielony meteoryt, może poświęcić 2 Wskazówki, aby umieścić 1 żeton Plugastwa na tej karcie"
No niby wszystko spoko, ale skąd wziąć pozostałe żetony Plugastwa? Dobiera się je z elementów dodatkowych gry czy z planszy? Czy jak to wygląda? Czy później np. będąc znowu na polu Tunguska, wykonuje test, jeśli się powiedzie to zabieram żeton Plugastwa z dowolnego miejsca na planszy i kładę na kartę tajemnicy?
Prawdziwe Imię
"Badacz na polu z żetonem plugastwa może podjąć spotkanie, by..., może poświęcić 2 Wskazówki, aby umieścić żeton plugastwa na tej karcie."
Jak wygląda to spotkanie z żetonem Plugastwa? Z jakiej talii ciągnę kartę? Druga część dotycząca wskazówek jest zrozumiała.
Omen zniszczenia
"Kiedy badacz zamyka bramę z aktualnym symbolem Omenu, może poświęcić 1 Wskazówkę, aby umieścić 1 żeton Plugastwa na tej karcie"
Czyli jedynym sposobem rozwiązania tej tajemnicy jest zdobycie pierw żetonów wskazówek a potem zamknięcie odpowiedniej bramy i dodatkowo poświęcenie tej wskazówki?
Nasienie Sułtana Demonów
"...jeśli zdał, odkrywa dziwny, zielony meteoryt, może poświęcić 2 Wskazówki, aby umieścić 1 żeton Plugastwa na tej karcie"
No niby wszystko spoko, ale skąd wziąć pozostałe żetony Plugastwa? Dobiera się je z elementów dodatkowych gry czy z planszy? Czy jak to wygląda? Czy później np. będąc znowu na polu Tunguska, wykonuje test, jeśli się powiedzie to zabieram żeton Plugastwa z dowolnego miejsca na planszy i kładę na kartę tajemnicy?
-
- Posty: 317
- Rejestracja: 27 wrz 2015, 23:27
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 26 times
- Kontakt:
Re: Eldritch Horror
"W ramach spotkania badacz na polu z żetonem plugastwa może poświęcić 2 Wskazówki, aby umieścić żeton plugastwa na tej karcie." Czy tak jest bardziej zrozumiale?Machuu pisze:Prawdziwe Imię
"Badacz na polu z żetonem plugastwa może podjąć spotkanie, by..., może poświęcić 2 Wskazówki aby umieścić żeton plugastwa na tej karcie."
Jak wygląda to spotkanie z żetonem Plugastwa? Z jakiej talii ciągnę kartę? Druga część dotycząca wskazówek jest zrozumiała.
Jeśli wybierzesz opcję oferowaną przez tajemnicę to twoje spotkanie sprowadza się do zapłacenia dwóch wskazówek za żeton plugastwa znajdujący się na twoim polu. (Edit dla Breżniewa)
Odpowiednich bram. Liczba mnoga. Poza tym zgadza się, to jedyny sposób oferowany przez kartę tajemnicy.Machuu pisze:Omen zniszczenia
"Kiedy badacz zamyka bramę z aktualnym symbolem Omenu, może poświęcić 1 Wskazówkę, aby umieścić 1 żeton Plugastwa na tej karcie"
Czyli jedynym sposobem rozwiązania tej tajemnicy jest zdobycie pierw żetonów wskazówek a potem zamknięcie odpowiedniej bramy i dodatkowo poświęcenie tej wskazówki?
Dodatki dają inne możliwości poprzez postępy tajemnicy, ale raczej nie to Cię interesuje.
Z tego samego miejsca co pierwszy żeton czyli z puli. Tajemnica ta nie zawiera instrukcji by kłaść jakiekolwiek żetony na planszy.Machuu pisze:Nasienie Sułtana Demonów
"...jeśli zdał, odkrywa dziwny, zielony meteoryt, może poświęcić 2 Wskazówki, aby umieścić 1 żeton Plugastwa na tej karcie"
No niby wszystko spoko, ale skąd wziąć pozostałe żetony Plugastwa?
Ostatnio zmieniony 18 lip 2017, 13:21 przez Eremita, łącznie zmieniany 1 raz.
- Breżniew
- Posty: 824
- Rejestracja: 26 paź 2015, 12:47
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 51 times
- Been thanked: 122 times
Re: Eldritch Horror
Nie chcę się wbijać między wódkę a zakąskę, ale zerknąłem na Eldritch Wiki i oryginalny tekst jest następujący:Eremita pisze:"W ramach spotkania badacz na polu z żetonem plugastwa może poświęcić 2 Wskazówki, aby umieścić żeton plugastwa na tej karcie." Czy tak jest bardziej zrozumiale?
Jeśli wybierzesz opcję oferowaną przez tajemnicę to twoje spotkanie sprowadza się do zapłacenia dwóch wskazówek za żeton plugastwa.
When this card enters play, place a number of Eldritch tokens equal to half Number of Investigators Icon each on a random space.
As an encounter, an investigator on a space containing an Eldritch token may attempt to find information about Azathoth's true name; he may spend 2 Clues to place that Eldritch token on this card.
At the end of the Mythos Phase, if there are Eldritch tokens on this card equal to half Number of Investigators Icon, solve this Mystery.
Nie pamiętam, jaki dokładnie tekst jest na polskiej karcie, ale w tekście oryginalnej karty jest mowa o żetonie plugastwa z planszy.
-
- Posty: 317
- Rejestracja: 27 wrz 2015, 23:27
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 26 times
- Kontakt:
Re: Eldritch Horror
W tym pytaniu niepewność dotyczyła tego co trzeba zrobić by podnieść dany żeton z planszy.Breżniew pisze:Nie pamiętam, jaki dokładnie tekst jest na polskiej karcie, ale w tekście oryginalnej karty jest mowa o żetonie plugastwa z planszy.
Co do tego skąd ma pochodzić żeton wątpliwości nie było więc w ogóle o tym nie wspominałem.
Re: Eldritch Horror
Ja mam pytanie o niezbalansowanie gry, pewnie ten temat gdzieś się przewinął, ale gdy gramy na trzech graczy jest o wiele trudniej niż w czterech.
Nasza wczorajsza partia. Graliśmy w trzech 3. (a dla 3 i 4 graczy ustawienie początkowe, napływ potworów i wskazówki w czasie gry są takie same)
Mieliśmy tajemnice z połową liczby graczy (czyli 2, bo zaokrąglamy w górę, profit dla 4 graczy)
Jedyne na co natrafiliśmy co tyczy się 3 graczy to, że potężne potwory liczą się liczba graczy + 2. (Na 4 taki potwór miałby +1 życia, ale dużo...)
Gra ktoś jakimiś innymi metodami, balansującymi grę? Czy nikomu to nie przeszkadza i uważa, że gra w trzech ma być trudniejsza niż np; w czterech ?
Całą partię wygraliśmy w ostatniej turze, ale gdybyśmy wzięli na start czwartą postać, to gra byłaby o wiele prostsza...
PS
Dla 5, 6 i 7,8 będzie podobna sytuacja, ale chyba troszkę mniej uciążliwa
Nasza wczorajsza partia. Graliśmy w trzech 3. (a dla 3 i 4 graczy ustawienie początkowe, napływ potworów i wskazówki w czasie gry są takie same)
Mieliśmy tajemnice z połową liczby graczy (czyli 2, bo zaokrąglamy w górę, profit dla 4 graczy)
Jedyne na co natrafiliśmy co tyczy się 3 graczy to, że potężne potwory liczą się liczba graczy + 2. (Na 4 taki potwór miałby +1 życia, ale dużo...)
Gra ktoś jakimiś innymi metodami, balansującymi grę? Czy nikomu to nie przeszkadza i uważa, że gra w trzech ma być trudniejsza niż np; w czterech ?
Całą partię wygraliśmy w ostatniej turze, ale gdybyśmy wzięli na start czwartą postać, to gra byłaby o wiele prostsza...
PS
Dla 5, 6 i 7,8 będzie podobna sytuacja, ale chyba troszkę mniej uciążliwa
-
- Posty: 2463
- Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 100 times
- Been thanked: 286 times
Re: Eldritch Horror
W eng faq są dodatkowe karty na ostatniej stronie. Ułatwiające dla 1 lub 5 graczy i utrudniające dla 4, 7, 8. Pewnie w testach FFG granie z inną ilością graczy miało dobry balans i nie potrzebowało zmian.
Re: Eldritch Horror
No i o to chodziło. Gracie tak? Czemu w polskiej erracie nigdzie czegoś takiego nie mogę znaleźć ?
Edit: ale ta zmiana stosowana jest niby dopiero od dodatku Góry Szaleństwa.
Edit: ale ta zmiana stosowana jest niby dopiero od dodatku Góry Szaleństwa.
-
- Posty: 2463
- Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 100 times
- Been thanked: 286 times
Re: Eldritch Horror
Myślę, że nie ma przeszkód żeby to dodać do podstawki. Gdy gra wychodziła to gracze już narzekali, że nieparzysta liczba grających ma pod górkę. Dodatki tylko trochę uwypukliły ten aspekt. Trudność po za tym można zmieniać przy pomocy odpowiedniego złożenia talii mitów.ixi24 pisze:No i o to chodziło. Gracie tak? Czemu w polskiej erracie nigdzie czegoś takiego nie mogę znaleźć ?
Edit: ale ta zmiana stosowana jest niby dopiero od dodatku Góry Szaleństwa.
Polska errata do gier FFG zawsze jest problemowa niezależnie od tytułu jaki Galakta wydaje.