Poza tym wsparłem projekt i mam nadzieję, ze się ufunduje
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Popieram, brak reklamy to największy "grzech" na KSie. Trzeba pisać na forach międzynarodowych, forach o strategiach, bgg, facebookach, różnych tematach jak "interesujące gry na KSie" etc.Sir_Yaro pisze:Mateusz, odnoszę też wrażenie, że gra nie jest prawie nigdzie reklamowana. Nie widzę jej u żadnego znanego recenzenta na YT oraz znalazłem tylko jeden artykuł w necie na jej temat. I to PL necie.
Może było by warto odrobinę zainwestować w kanały informacyjne ?
Kafelki są dwustronne oczywiście, na każdej stronie jest inny rodzaj formacji. DziękiLipa pisze:Kafelki oddziałów są obustronne, czy maja niewykorzystaną jedna stronę?
Poza tym wsparłem projekt i mam nadzieję, ze się ufunduje
Obawiam się, że jak nie pociśniecie z reklamą to nic z tego nie wyjdziematio2007 pisze:Zapraszam wszystkich, którzy chcą nam pomóc do "kciukowania" naszej okładki na BGG. Jest już na 9 miejscu na liście najpopularniejszych obrazków BGG, jeszcze 1 pozycja i wskoczy na pierwsza stronę
https://www.boardgamegeek.com/image/358 ... d-and-dust
Nie znam tej grupy akurat, zaraz poszukam, wrzucaliśmy info na "The Board Game Group" (ponad 22.000 członków) i na Kickstarter Board Games (ponad 6300 członków).KonradT pisze:Wrzuciliście linka do kampanii na grupie FB Board Game Spotlight?
Linki do KS są zabronione niestety: "What not to submit as a link: Pre-Order/P500/Kickstarter/indiegogo/crowd funding sites"Muad'Dib pisze:Przydałoby się również na BGG wrzucić do "official links" przekierowanie na KS. Zazwyczaj gry, które mają zbiórkę, mają tam przekierowanie.
Przygotowanie dodatkowych wersji językowych gry to nie duży dodatkowy koszt?matio2007 pisze:Niestety od kilku dni było widać, że zbiórka potrzebuje cudu aby zakończyć się sukcesem
Mam trochę przemyśleń dotyczących słabego wyniku, jeżeli zgadzacie się z czymś z tej listy lub macie własne przemyślenia, to podzielcie się nimi koniecznie.
1. Potrzebujemy kilka recenzji.
2. Możemy wyrzucić na razie dodatek i skupić się na ufundowaniu tylko gry głównej co pozwoli znacznie obniżyć próg ufundowania.
3. Konieczność zapłacenia za przesyłkę przesuniemy na czas PM, nie podczas kampanii.
4. Spróbujemy znaleźć tańsza drukarnię.
5. Przygotujemy niemiecka i francuską wersje print and play. Lub jeżeli będzie na to szansa, wersję drukowaną jako opcję za dopłatą.
6. Księga kampanii w dodatku (o ile dodatek zostanie) jako normalna wydrukowana książeczka.
7. Większa promocja.
Jeden jeszcze bardzo ciekawy szczegół. Porównywałem dziś wszystkie moje projekty (jak do tej pory 2 udane i 2 nieudane) i zaskakująca była bardzo mała liczba wejść na stronę projektu "Blood and Dust" (około 800 odsłon), za to wysoki procent osób które zdecydowały się na wsparcie (ponad 170 osób).
Dla porównania: w The Convicted było około 16k wejść i ponad 800 backerów, w Wygnańcach około 8k wejść i ponad 700 backerów, w Łowcach (nieudana) ponad 1600 wejść i niecałe 300 backerów (ale akcja trwała tylko kilka dni).
Porównując procentowo: The Convicted 5% skuteczności, Wygnańcy 9% skuteczności, Łowcy 19% skuteczności, Blood and Dust 19% skuteczności.
Co może być tego przyczyną? Kluczowe wydaje się frontowe zdjęcie (miniaturka) oraz jedno zdanie opisu, które pojawia się zarówno na KS jak i na Kicktraq, i powodują że ktoś kliknie albo ni.
Jeżeli uda się zwiększyć klikalność głównego zdjęcia, nie powinno być problemu z ufundowaniem gry.Tak przynajmniej myślę
Dodatkowe wersje językowe jako print and play przygotowuję wspólnie z chętnymi backerami, więc nie ma istotnych kosztów z tym związanych. Co do wersji drukowanej to zależy od wielu czynników, ale przynajmniej instrukcja nie powinna mocno podrożyć produkcji. Znacznie gorzej sprawa wygląda z kartami, gdzie tak czy owak trzeba te 500 zestawów wydrukować każdej wersji.Błysk pisze: Przygotowanie dodatkowych wersji językowych gry to nie duży dodatkowy koszt?
Co do drugiej kwestii, to ponieważ porównuję tylko moje kampanie to mam pełny wgląd we wszystkie daneBłysk pisze: Co do liczby wejść to dużo rzeczy może mieć wpływ. Te, które wymieniłeś są bardzo ważne, ale jest jeszcze "rozgłos" przed samym startem kampanii (czy ktoś już coś gdzieś wspominał itd.), jeśli tak to z jaką częstotliwością i kiedy, czy przypomniał, że kampania właśnie startuje.
Godzina startu nawet może być ważna. Więcej "przeglądających" KSa w danym czasie= większa ilość wejść początkowych co przekłada się na większą ilość wejść później, bo gra jest wyżej wypozycjonowana w domyślnym "widoku", ALE nie jestem pewien, czy Kickstarter tak działa, chyba to "sorted by magic" jest domyślne i podejrzewam, że bierze pod uwagę ilu ludzi tam wlazło/ wsparło.
To są takie rzeczy, które pierwsze mi przychodzą na myśl, jak mi się uda przypomnieć coś więcej z marketingu to dopiszę.
Ciekawi mnie, jaki to ma wpływ. Sam sobie cenię PnP, ale podejrzewam, że jestem w zdecydowanej mniejszości. Chyba, że chodzi jedynie o efekt "dali PnP, czyli się nie wstydzą mechaniki".matio2007 pisze: 5. Przygotujemy niemiecka i francuską wersje print and play. Lub jeżeli będzie na to szansa, wersję drukowaną jako opcję za dopłatą.
W Convicted były pewne rzeczy na Fmatio2007 pisze:The Convicted nie miało absolutnie żadnej promocji przed startem, nawet profilu na FB. Pozostałe miały już profil FB i strony na BGG, a to właśnie Convicted miało najwięcej odsłon.
Właśnie nie, pewne rzeczy na F. (o ile myślimy o tych samychGalatolol pisze:Ciekawi mnie, jaki to ma wpływ. Sam sobie cenię PnP, ale podejrzewam, że jestem w zdecydowanej mniejszości. Chyba, że chodzi jedynie o efekt "dali PnP, czyli się nie wstydzą mechaniki".matio2007 pisze: 5. Przygotujemy niemiecka i francuską wersje print and play. Lub jeżeli będzie na to szansa, wersję drukowaną jako opcję za dopłatą.
W Convicted były pewne rzeczy na Fmatio2007 pisze:The Convicted nie miało absolutnie żadnej promocji przed startem, nawet profilu na FB. Pozostałe miały już profil FB i strony na BGG, a to właśnie Convicted miało najwięcej odsłon.Niestety takie są prawidła KS.
Rzeczywiście, no to faktycznie dziwne.matio2007 pisze:Właśnie nie, pewne rzeczy na F. (o ile myślimy o tych samych) były dopiero w Wygnańcach (The Exiled).
Generalnie się zgadzam, natomiast przy klimacie historycznym na razie zostajemySir_Yaro pisze:Moje obserwacje są takie:
- zero reklamy - po tygodniu od rozpoczęcia zbiórki próbowałem znaleźć tytuł w googlach, kupa.
- dopóki gra była na pierwszej stronie (sortowanie magic) składki leciały, jak wyleciała na drugą to wciąż była na 1 wg sortowania "od najnowszych" ale składki pojawiały się już pojedyncze. Jak i tam poleciała na drugą to był praktycznie koniec wpłat bo nikt gry nie był wstanie znaleźć.
- cena za sam karton wysoka
- klimat historyczny mi się podoba ale uważam, że gdybyście zamienili żołnierzy na krasnoludy, orki, gobliny, elfy itp to by się masa luda rzuciła. A mi to w sumie wisi czy atakuję francuską piechotą czy oddziałem skawenów skoro po za obrazkiem wszystko jest takie samo.
- tytuły które czerpią ze znanych fraz i nazw zawsze uważałem za trochę nie trafione. Bez względu jak dobrze twój produkt jest rozpoznawalny to zawsze musisz dzielić nazwę z resztą produktów/tematów na rynku.
Co do PnP to powtórzę mniej więcej co wydawca "TAU CETI: Planetary Crisis" powiedział na ten temat.
PnP jest dla 2 rodzajów ludzi: tych co to lubią i traktują to jako hobby oraz tych dla których oryginalny produkt jest za drogi, coś im nie pasuje lub nie chcą ryzykować x dolarów na potencjalnie słabą grę. PnP zapełnia tą lukę ponieważ te parę dolarów (<10) nawet w biednych krajach jest do zaakceptowania i przełknięcia. W efekcie produkt trafia do nowej puli ludzi do której wcześniej by nigdy nie trafił.
Chyba później lepiej, choć ja wole od razumatio2007 pisze:Generalnie się zgadzam, natomiast przy klimacie historycznym na razie zostajemySir_Yaro pisze:Moje obserwacje są takie:
- zero reklamy - po tygodniu od rozpoczęcia zbiórki próbowałem znaleźć tytuł w googlach, kupa.
- dopóki gra była na pierwszej stronie (sortowanie magic) składki leciały, jak wyleciała na drugą to wciąż była na 1 wg sortowania "od najnowszych" ale składki pojawiały się już pojedyncze. Jak i tam poleciała na drugą to był praktycznie koniec wpłat bo nikt gry nie był wstanie znaleźć.
- cena za sam karton wysoka
- klimat historyczny mi się podoba ale uważam, że gdybyście zamienili żołnierzy na krasnoludy, orki, gobliny, elfy itp to by się masa luda rzuciła. A mi to w sumie wisi czy atakuję francuską piechotą czy oddziałem skawenów skoro po za obrazkiem wszystko jest takie samo.
- tytuły które czerpią ze znanych fraz i nazw zawsze uważałem za trochę nie trafione. Bez względu jak dobrze twój produkt jest rozpoznawalny to zawsze musisz dzielić nazwę z resztą produktów/tematów na rynku.
Co do PnP to powtórzę mniej więcej co wydawca "TAU CETI: Planetary Crisis" powiedział na ten temat.
PnP jest dla 2 rodzajów ludzi: tych co to lubią i traktują to jako hobby oraz tych dla których oryginalny produkt jest za drogi, coś im nie pasuje lub nie chcą ryzykować x dolarów na potencjalnie słabą grę. PnP zapełnia tą lukę ponieważ te parę dolarów (<10) nawet w biednych krajach jest do zaakceptowania i przełknięcia. W efekcie produkt trafia do nowej puli ludzi do której wcześniej by nigdy nie trafił.
Jedno dodatkowe pytanie, czy jeżeli w kampanii jest konieczność zapłacenia za wysyłkę od razu, lub tez później w PM, to ma to dla Was znaczenie?