![Obrazek](http://galakta.pl/wp-content/uploads/2017/06/whitehall_box_mini.png)
Nowa gra w "universum" Kuby Rozpruwacza i Listów z Whitechapel
https://boardgamegeek.com/boardgame/190 ... ll-mystery
U nas wydaje ją Galakta:
http://galakta.pl/w-cieniu-kuby-rozpruwacza/
Fabułę można poznać w powyższym linku.
Krótki opis mechaniki/różnic (nie grałem, czytałem instrukcję):
-gra od 2 do 4 graczy
-pudełkowe 60minut
-mapa jest mniejsza niż w listach ( kwadrat)
-nie ma kryjówki, są 4 deklarowane przez Kubę miejsca gdzie ma dotrzeć w ciągu gry
-pola na mapie są białe, czarne i niebieskie (woda)
-trwa 3 rundy
- dodatkowo jest ruch specjalny łódką (po wodzie), działa tak jak ciemna alejka, czyli ruszamy się w granicach obszaru wody
-można dołączyć fałszywe ślady z Listów i/lub karty postaci policjantów z drogiego szefa
Kuba wybiera 4 pola (białe!) w czterech różnych sektorach mapy na samym początku rozgrywki. W tych miejscach będzie podrzucał fragmenty ciał ofiar. Kolejność wpisywania pól nie ma znaczenia
- dla uproszczenia można przyjąć, że deklaruje 4 różne kryjówki. Zaczyna się z jednej, a w trakcie gry trzeba dotrzeć do 3 kolejnych, w dowolnej kolejności.
Zaczyna na jednym z czterech wybranych pól kładąc czerwony znacznik i to jest miejsce zbrodni, od którego Kuba zaczyna uciekać.
Ucieczka i polowanie wygląda dokładnie tak samo jak w Listach - ruchu Kuby, ruch policji itd.
Kuba ma 15 ruchów, nie ma czekania, tylko ucieczka.
Runda kończy się na koniec ruchu policjantów - to też jest zmiana!
Kuba dociera do kolejnego miejsca zbrodni, ale nie mówi o tym policji! Oni wykonują normalnie swoje ruchy i po ich zakończeniu Kuba kończy rundę, mówiąc, że dotarł na miejsce zbrodni.
nowa runda zaczyna się od tego miejsca (czerwony znacznik) i gramy tak 3 razy.
jak Kuba odwiedzi 3 miejsca zbrodni to wygrywa, jak go złapią czy zablokują wiadomo.
Mam w zanadrzu, ale Jeszce nie grałem - opisze wrażenia najpóźniej w poniedziałek.