![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Poratuje ktoś jakimś dropboxem/wetransferem/innym hostingiem zanim naprawią? Sprawdziłbym w długi weekend.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Poprawiłem link na stronie wydawnictwazakwas pisze:Link do dema na stronie rebela nie działa...
Dodajcie jeszcze gdzieś WIELKIMI LITERAMI żeby drukować to w naprawdę dobrej jakości, bo dwóch zagadek nie byliśmy w stanie rozwiązać ze względu na niewyraźne obrazki, a drukowałem na ustawieniach med/high, tylko na kremowym papierze (tylko taki miałem w miarę sztywny).Nataniel pisze:Poprawiłem link na stronie wydawnictwazakwas pisze:Link do dema na stronie rebela nie działa...https://www.wydawnictworebel.pl/games/u ... a-855.html
https://www.wydawnictworebel.pl/games/u ... a-855.html - tutaj w galerii jest trochę kart, z wyszarzonym tekstem. Wg mnie grafiki są świetne, dużo lepsze niż w Elite.rattkin pisze:- grafiki na kartach były bardzo proste, uproszczone. Nie wiem jak w scenariuszach w pudełku, ale to nie jest poziom TIME Stories, gdzie nad kartą można się zachwycać. Rysunki są schludne, funkcjonalne, ale ostatecznie dość nijakie.
Po pierwsze jest to raczej tylko mankament scenariusza Elite, w którym jest po prostu mało kart. Po drugie, fakt, że istnieje taka karta wcale nie oznacza, że jest to prawidłowe rozwiązanie. Może np. istnieć karta będąca połączeniem danego klucza i skrzyni, ale jeżeli ten klucz nie pasuje, to karta wrzuci nam karę. Widać to było w scenariuszu Elita, gdzie można było przełączyć po prostu wszystkie przełączniki - i istniała taka karta, jednak była błędna. Generalnie - w 3 scenariuszach chyba raz nam się zdarzyło dojść do rozwiązania metodą eliminacji, jakie karty zostały.rattkin pisze:- dodawanie numerów kart, chcąc lub nie chcąc, sprawia, że możemy grę rozwiązać od tyłu, przez bruteforce, patrząć co nam zostało i co możemy do siebie dodać. Oczywiście, żadna to wtedy frajda, ale gra niebezpiecznie i niepotrzebnie kusi by iść w tą stronę.
Być może jest to wada Elite. Ale w niektórych przypadkach można drogą eliminacji uzyskać wskazówkę, które rozwiązanie (z tych, które rozważamy) będzie "poprawniejsze". Oczywiście, jest ryzyko kary i oczywiście takie rozwiązywanie gry "od dupy strony" niewiele się różni od forsowania po prostu pełnych podpowiedzi z aplikacji. Ale mam wrażenie, że gdyby wprowadzić minimalną zmianę, która polega na wpisaniu do aplikacji kodu wynikającego z połączenia kart i otrzymaniu numeru następnej karty do przeczytania (która wcale nie musiałaby być sumą) - czyli tak kod-niekod - oszczędziłoby to prób "analizowania" rewersów, nawet podświadomie. Domyślam się jednak, że nie zrobiono tego, bo pewnie ucierpiał by na tym flow gry (za dużo do aplikacji). Coś za coś.Nataniel pisze: Po pierwsze jest to raczej tylko mankament scenariusza Elite, w którym jest po prostu mało kart. Po drugie, fakt, że istnieje taka karta wcale nie oznacza, że jest to prawidłowe rozwiązanie. Może np. istnieć karta będąca połączeniem danego klucza i skrzyni, ale jeżeli ten klucz nie pasuje, to karta wrzuci nam karę. Widać to było w scenariuszu Elita, gdzie można było przełączyć po prostu wszystkie przełączniki - i istniała taka karta, jednak była błędna. Generalnie - w 3 scenariuszach chyba raz nam się zdarzyło dojść do rozwiązania metodą eliminacji, jakie karty zostały.
No tutaj się nie zgodzę. W niejednym escape room byłem, a nad scenariuszem Elite musiałem pogłówkować i nie był to spacerek...rattkin pisze:bywalcy prawdziwych escape-roomów, przelecą przez to huraganem
Hmm, grałem także jedynie w demo, więc ciężko wyrokować, ja działają pełne scenariusze. Jednakże elita nie było w stanie odwzorować klimatu towarzyszącego prawdziwym pokojom w więcej niż 20-30%. Escape room to nie są jedynie zagadki logiczne i kłódeczki, to jest przygoda. Tutaj górował właśnie owy aspekt logiczny. Jednakże nawet, jeżeli poziom klimatu w pełnych scenariuszach będzie podobny, to stosunek cena/ilość zabawy wciąż sprawia, że Unlock jest w stanie się wybronić.rattkin pisze:- feeling bycia w Escape Roomie jest dość wiernie odtworzony
Ja jakoś szybko wszystko rozpykałem, jestem przyzwyczajony do szukania patternów. W ER byłem kilka razy. Ale znam też ludzi, którzy wchodzą do każdego nowootwartego i wychodzą przed czasem. Tak jak ze wszystkim w życiu, to też można wytrenować. Napisałem to, bo skoro gra reklamuje się, że to głównie zagadki, to też siłą rzeczy, będzie przyciągać własnie tych, którzy zagadki lubią. Ci, którzy są już wprawieni, powinni sobie relatywnie szybko poradzić, co nie znaczy, że nie będą się przy tym dobrze bawić.Bary pisze:No tutaj się nie zgodzę. W niejednym escape room byłem, a nad scenariuszem Elite musiałem pogłówkować i nie był to spacerek...rattkin pisze:bywalcy prawdziwych escape-roomów, przelecą przez to huraganem
Ciekawe. Ja tam przygody w ER nie czuję. Tylko challengeBary pisze:Escape room to nie są jedynie zagadki logiczne i kłódeczki, to jest przygoda.rattkin pisze:- feeling bycia w Escape Roomie jest dość wiernie odtworzony
Bardzo pięknie wypunktowane, lepiej bym tego nie ujął. Gra może nie jest słaba, ale bardzo niedopracowana.citmod pisze:Główne rzeczy które zabiły grę (nie zaglądać mocne spoilery!):
Nie spotkałem, jest jedynie wersja na Android i IOS. Można natomiast uruchomić aplikację w systemie Windows, korzystając z emulatora, sam widziałem, że działa pod Nox App Player.hsiale pisze:Czy aplikacja ma wersję na komputer?
Szacunek dla osób, którym podpowiedzi coś pomogły. Jak dla mnie te podpowiedzi w większości przypadków są bezsensu i podpowiadają oczywiste rzeczy zamiast naprowadzić na rozwiązanie.kozz84 pisze:Szacunek dla osób, którym udało się rozwiązać misje w godzinę bez podpowiedzi. Niektóre zagadki były całkowiecie w pupci i osobiście w życiu bym na nie nie wpadł.