Vikings Gone Wild
- raiden25
- Posty: 1409
- Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 47 times
Vikings Gone Wild
Instrukcja gry w wersji PL posiada chyba błąd. "Przygotowanie do rozgrywki", punkt 5 mówi aby podzielić karty misji na dwa stosy, na te warte 1 punkt i 2-3. I po potasowaniu każdy dopiera po dwie karty ze stosu misji 1PZ. Jednak na przykładowym obrazu leży jedna karta 1PZ i jedna karta 3PZ.
Pytanie. Czy ciągniemy dwie karty ze stosu 1PZ (i obrazek wprowadza w błąd), czy ciągniemy po jednej karcie ze stosów (i błąd jest w treści zasad)??
Pytanie. Czy ciągniemy dwie karty ze stosu 1PZ (i obrazek wprowadza w błąd), czy ciągniemy po jednej karcie ze stosów (i błąd jest w treści zasad)??
- mat_eyo
- Posty: 5617
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 809 times
- Been thanked: 1263 times
- Kontakt:
Re: Vikings Gone Wild
W angielskiej instrukcji również jest napisane, że ciągnie się dwie misje ze stosu za 1pz. Widocznie na ilustracji jest błąd.
Re: Vikings Gone Wild
Ciągniemy dwie karty za stosu 1PZraiden25 pisze:Instrukcja gry w wersji PL posiada chyba błąd. "Przygotowanie do rozgrywki", punkt 5 mówi aby podzielić karty misji na dwa stosy, na te warte 1 punkt i 2-3. I po potasowaniu każdy dopiera po dwie karty ze stosu misji 1PZ. Jednak na przykładowym obrazu leży jedna karta 1PZ i jedna karta 3PZ.
Pytanie. Czy ciągniemy dwie karty ze stosu 1PZ (i obrazek wprowadza w błąd), czy ciągniemy po jednej karcie ze stosów (i błąd jest w treści zasad)??
- raiden25
- Posty: 1409
- Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 47 times
Re: Vikings Gone Wild
Ktoś ubrał karty w jakieś koszulki dobrze pasujące? Większość "standard USA", arcane, Mayday, Rebel są za małe....
Re: Vikings Gone Wild
Ktoś orientuje się w jaki sposób używać kart z kampanii Wspieram.to ? Dla przykładu na planszy są 3 miejsca na karty jednostek, czyli tyle rodzajów ile oferuje podstawowa wersja gry. Wraz z dodatkowymi kartami liczba rodzajów jednostek rośnie do 8. Zatem podczas przygotowania do gry wybieramy sobie bądź też losujemy 3 rodzaje jednostek które będą dostępne w grze, czy może w jakiś sposób robimy tak aby wszystkie były w grze?
Edit: albo czy ktoś wie gdzie mogę znaleźć instrukcję do dodatkowych kart, gdyż w moim egzemplarzu takowej nie było?
Edit: albo czy ktoś wie gdzie mogę znaleźć instrukcję do dodatkowych kart, gdyż w moim egzemplarzu takowej nie było?
Re: Vikings Gone Wild
Instrukcja do dodatkowych kart w wersji angielskiej. Przyznam, że jestem zdziwiony jej brakiem w polskim egzemplarzu. Ciekawe czy tylko twój jest wybrakowany, czy innym też brakuje. Swoją przesyłkę odbiorę dopiero wieczorem, to później dam edit czy w moim jest.bandogrel pisze:Ktoś orientuje się w jaki sposób używać kart z kampanii Wspieram.to ? Dla przykładu na planszy są 3 miejsca na karty jednostek, czyli tyle rodzajów ile oferuje podstawowa wersja gry. Wraz z dodatkowymi kartami liczba rodzajów jednostek rośnie do 8. Zatem podczas przygotowania do gry wybieramy sobie bądź też losujemy 3 rodzaje jednostek które będą dostępne w grze, czy może w jakiś sposób robimy tak aby wszystkie były w grze?
Edit: albo czy ktoś wie gdzie mogę znaleźć instrukcję do dodatkowych kart, gdyż w moim egzemplarzu takowej nie było?
Edit: Również brakuje.
Ostatnio zmieniony 28 lip 2017, 19:40 przez Noidea, łącznie zmieniany 1 raz.
- grasowanie.eu
- Posty: 115
- Rejestracja: 31 sty 2017, 11:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 2 times
- Kontakt:
Re: Vikings Gone Wild
W moim wspieramkowym egzemplarzu, oprócz dużej instrukcji, były dwie dodatkowe kartki (chyba wielkości klasycznego zeszytu, czyli mniej więcej B5) z zasadami dotyczącymi dodatkowych kart.
- dragon77
- Posty: 219
- Rejestracja: 08 wrz 2005, 12:20
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
Re: Vikings Gone Wild
Dokładnie. Te kartki były w paczce, ale poza pudełkiem.grasowanie.eu pisze:W moim wspieramkowym egzemplarzu, oprócz dużej instrukcji, były dwie dodatkowe kartki (chyba wielkości klasycznego zeszytu, czyli mniej więcej B5) z zasadami dotyczącymi dodatkowych kart.
-
- Posty: 881
- Rejestracja: 21 kwie 2017, 21:44
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 3 times
Re: Vikings Gone Wild
1.Ile dostaliście dodatkowych kart ze wspieram.to ?
2.Czy ktoś ma pełną listę kart jakie powinny być ?
3.Co prócz kart jeszcze powinno być:
- dwie dodatkowe kartki z zasadami
- 5 podkładek pod browarka
Jeszcze coś ?
2.Czy ktoś ma pełną listę kart jakie powinny być ?
3.Co prócz kart jeszcze powinno być:
- dwie dodatkowe kartki z zasadami
- 5 podkładek pod browarka
Jeszcze coś ?
Mam i się podzielę: Planszostrefa 11%, Planszomania 10%, 3Trolle 7%, AlePlanszówki 3%, Mepel 4%, Portal 2%
Polecam interesy z tymi użytkownikami:
Odradzam interesy z tymi użytkownikami:
Polecam interesy z tymi użytkownikami:
Odradzam interesy z tymi użytkownikami:
- dragon77
- Posty: 219
- Rejestracja: 08 wrz 2005, 12:20
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
Re: Vikings Gone Wild
Jam mam 108 kart ze znaczkiem K (czyli kickstartera) oraz jedną kartę przygotowania i zasad kart wydarzeń, która była między nimi. Z kampanii wynika, że powinno być 105 dodatkowych kart + podkładki + dwie kartki instrukcji. Plansza również jest w wersji deluxe z kickstartera.Norwoks pisze:1.Ile dostaliście dodatkowych kart ze wspieram.to ?
2.Czy ktoś ma pełną listę kart jakie powinny być ?
3.Co prócz kart jeszcze powinno być:
- dwie dodatkowe kartki z zasadami
- 5 podkładek pod browarka
Jeszcze coś ?
-
- Posty: 881
- Rejestracja: 21 kwie 2017, 21:44
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 3 times
Re: Vikings Gone Wild
Z kampanii wynika, ze powinno być 110 lub więcej.
5 "pakietów" za cele na FB.
Ja mam 108 z "k" + karta zasad wydarzeń + SIF (choć nie ma znaczka "k" jest kartą promo.
Tylko, że: np jednym z FB celów jest pakiet Banshee, tych jest 4 w dodatkowych kartach, czyli co ?
1 była z FB a 3 pod innymi celami ? Coś mi tu nie gra.
Dlatego chętnie zobaczyłbym szczegółowy spis kart do każdego celu z osobna.
A jak odróżnić wersję planszy ?
5 "pakietów" za cele na FB.
Ja mam 108 z "k" + karta zasad wydarzeń + SIF (choć nie ma znaczka "k" jest kartą promo.
Tylko, że: np jednym z FB celów jest pakiet Banshee, tych jest 4 w dodatkowych kartach, czyli co ?
1 była z FB a 3 pod innymi celami ? Coś mi tu nie gra.
Dlatego chętnie zobaczyłbym szczegółowy spis kart do każdego celu z osobna.
A jak odróżnić wersję planszy ?
Mam i się podzielę: Planszostrefa 11%, Planszomania 10%, 3Trolle 7%, AlePlanszówki 3%, Mepel 4%, Portal 2%
Polecam interesy z tymi użytkownikami:
Odradzam interesy z tymi użytkownikami:
Polecam interesy z tymi użytkownikami:
Odradzam interesy z tymi użytkownikami:
Re: Vikings Gone Wild
W moim egzemplarzu brakowało instrukcji do rozszerzenia oraz podkładek pod piwo, w piątek napisałem do GFP i przed chwilą odebrałem paczkę od kuriera. Także jeśli komuś brakuje elementów niech śmiało pisze do nich
Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
Re: Vikings Gone Wild
Zgodnie z aktualizacją 51 z KS'a VGW powinny się znaleźć następujące karty (u mnie jest komplet):Norwoks pisze:2.Czy ktoś ma pełną listę kart jakie powinny być ?
Karty podstawowe (220 szt.):
- Karty Talii Początkowych (40 szt.):
Piwo - 24 szt.
Złoto - 8 szt.
Wikiński Wojownik - 8 szt.
- Karty Ścieżki Odyna (40 szt.):
Zabójca - 2 szt.
Ujeżdżacz Niedźwiedzi - 2 szt.
Kufle z Piwem - 3 szt.
Piwny Znawca - 2 szt.
Kryształ - 2 szt.
Sztaby Złota - 3 szt.
Poszukiwacz Złota - 2 szt.
Pułapka na Herosa - 1 szt.
Kradzież Bogactw - 2 szt.
Zagadkowy Prezent (zasób) - 2 szt.
Zagadkowy Prezent (jednostka) - 2 szt.
Moc Odyna - 1 szt.
Kradzież Receptury - 2 szt.
Zwój - 4 szt.
Szaman - 2 szt.
Glebotłuk - 3 szt.
Miecz - 1 szt.
Nieumarły (piwo) - 2 szt.
Nieumarły (złoto) - 2 szt.
- Karty Łask Bogów (12 szt.)
Alviss - 1 szt.
Danina w Piwie - 1 szt.
Dvergar - 1 szt.
Danina w Złocie - 1 szt.
Grendel - 1 szt.
Soczewka Lokiego - 1 szt.
Mjolnir - 1 szt.
Wskrzeszenie - 1 szt.
Thor - 1 szt.
Sterowanie Czasem - 1 szt.
Skrzynia Skarbów - 1 szt.
Walkiria - 1 szt.
- Karty Umocnień (14 szt.)
Armata - 6 szt.
Kurza Wieża - 4 szt.
Wyrzutnia Owiec - 4 szt.
- Karty Jednostek (18 szt.)
Świniobot - 4 szt.
Łamignat - 6 szt.
Elf Łucznik - 8 szt.
- Karty Misji (20 szt.)
Architekt - 1 szt.
Agresor - 1 szt.
Piwko! - 1 szt.
Piwowar - 1 szt.
Kapitan - 1 szt.
Złotnik - 1 szt.
Forsa! - 1 szt.
Karczmarz - 1 szt.
Rozrzutnik - 1 szt.
Tarcza - 2 szt.
Strategia - 2 szt.
Spragniony? - 1 szt.
Wielka Draka - 1 szt.
Zbrojenia - 1 szt.
Robotnik - 2 szt.
Obrzędy - 2 szt.
- Karty Bonusów Końcowych (8 szt.)
Wyznawca - 1 szt.
Piwny Potentat - 1 szt.
Budowniczy - 1 szt.
Zdobywca - 1 szt.
Obrońca - 1 szt.
Przodownik - 1 szt.
Król Świń - 1 szt.
Górnik - 1 szt.
- Karty Budynków (52 szt.)
Skład Piwa - 8 szt.
Warzelnia - 12 szt.
Drakkar - 6 szt.
Skład Złota - 8 szt.
Odlewnia Złota - 12 szt.
Karczma - 6 szt.
- Karty Wielkiej Hali (12 szt.)
Wielka Hala 1. Poz. - 4 szt.
Wielka Hala 2. Poz. - 4 szt.
Wielka Hala 3. Poz. - 4 szt.
- Karty Pomocy (4 szt.)
Karty dodatków (110 szt.):
- Karty Ścieżki Odyna (25 szt.):
Okrzyk Wojenny - 1 szt.
Piwna Łapówka - 1 szt.
Kruk - 2 szt.
Przeklęte Złoto - 2 szt.
Pułapka na Herosa - 1 szt.
Obłęd - 2 szt.
Kradzież Bogactw - 1 szt.
Zagadkowy Prezent (zasób) - 1 szt.
Zagadkowy Prezent (jednostka) - 1 szt.
Kradzież Receptury - 1 szt.
Eliksir Dobrobytu - 2 szt.
Zwój - 1 szt.
Eliksir Siły - 2 szt.
Miecz - 1 szt.
Topór Wojenny - 1 szt.
Sztandar Wojenny - 1 szt.
Kowadło Wolundra - 2 szt.
Znak Wilka - 2 szt.
- Karty Łask Bogów (21 szt.)
Brama Asgardu - 1 szt.
Mistrz Zabójców - 1 szt.
Król Barbarzyńców - 1 szt.
Berserk - 1 szt.
Bragi - 1 szt.
Kurza Furia - 1 szt.
Smocza Wieża - 1 szt.
Fenrir - 1 szt.
Freja - 1 szt.
Złota Ochrona - 1 szt.
Gungir - 1 szt.
Helga - 1 szt.
Hugin i Munin - 1 szt.
Jormungandr - 1 szt.
Loki - 1 szt.
Komando Zółwie - 1 szt.
Odyn - 1 szt.
Przedwieczny - 1 szt.
Tyr - 1 szt.
Wolundr - 1 szt.
Sif - 1 szt.
- Karty Jednostek (22 szt.)
Banshee - 4 szt.
Łamignat - 2 szt.
Elf Łucznik - 2 szt.
Zółw Oblężniczy - 4 szt.
Ogar Odyna - 4 szt.
Wąż Morski - 4 szt.
Świniobot - 2 szt.
- Karty Umocnień (4 szt.)
Kurza Wieża - 2 szt.
Wyrzutnia Owiec - 2 szt.
- Karty Budynków (12 szt.)
Hala Przodków - 4 szt.
Wytwórnia Nektaru - 8 szt.
- Karty Wydarzeń (11 szt.)
Architekt - 1 szt.
Ekonom - 1 szt.
Góra Złota - 1 szt.
Maelstrom - 2 szt.
Piwo Odyna - 1 szt.
Błogosławieństwo Odyna - 1 szt.
Złoto Odyna - 1 szt.
Gniew Odyna - 1 szt.
Wytwórca - 1 szt.
Niedobór Piwa - 1 szt.
- Karty Misji (9 szt.)
Niszczyciel - 1 szt.
Fight Club - 1 szt.
Okazała Wioska - 1 szt.
Niezniszczalny - 1 szt.
Rozrzutnik - 1 szt.
Nektar - 2 szt.
Tarcza - 1 szt.
Spragniony? - 1 szt.
- Karty Bonusów Końcowych (5 szt.)
Girl Power - 1 szt.
Herosi - 1 szt.
Handlarz - 1 szt.
Wojowniczy Zółw - 1 szt.
Wojownicy - 1 szt.
- Karta pomocy (1 szt.)
- grasowanie.eu
- Posty: 115
- Rejestracja: 31 sty 2017, 11:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 2 times
- Kontakt:
Re: Vikings Gone Wild
Dzięki za listę! A co z Sif (Łaska Bogów)? Ona nie ma literki "K" na karcie, a wg polskiej instrukcji do rozszerzenia jest 20 kart Łaski Bogów, co by wskazywało, że zaliczamy ją do podstawki. Z kolei wg dużej instrukcji Sif nie mieściłaby się w podstawce, bo wg niej jest 12 kart Łaski Bogów. Czyli brak "K" to błąd w oznaczeniu karty, o którym trzeba pamiętać i tyle ?
Re: Vikings Gone Wild
Polską instrukcją i listą kart w niej umieszczoną bym się nie sugerował, grunt, że karty zgadzają się z oficjalną listą z KS'a. Sif nie ma literki K, ale traktowana jest jako karta dodatkowa.
- Trampon
- Posty: 359
- Rejestracja: 26 mar 2012, 13:44
- Lokalizacja: Warszawa Ursus
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Vikings Gone Wild
Gierkę pożyczyłem na weekend z wypożyczalni. Z tego co widzę to są w niej karty z KS (te 110 kart o których piszecie powyżej) -ale plansza jest w wersji podstawowej. W każdym razie - jest na niej miejsce na 3 typy jednostek (czerwone karty). Tymczasem w instrukcji do dodatku KS jest podany przykładowy setup - i tam są wymienione 4 typy jednostek. Czy to znaczy że grając z dodatkiem - należy mieć 4 stosy kart jednostek?
I czy tak tak samo jest z umocnieniami? W przykładowym setupie są wykorzystane tylko 2 typy umocnień (Kurza Wieża i Wyrzutnia Owiec) - a nawet w podstawowej wersji planszy jest miejsce na 3 stosy umocnień?
I czy tak tak samo jest z umocnieniami? W przykładowym setupie są wykorzystane tylko 2 typy umocnień (Kurza Wieża i Wyrzutnia Owiec) - a nawet w podstawowej wersji planszy jest miejsce na 3 stosy umocnień?
"W świecie kolekcjonerów nader często dochodzi do zbrodni. Kolekcjonerzy to szaleńcy albo fanatycy na granicy szaleństwa, zaślepieni żądzą posiadania zdolni są do najgorszych przestępstw".
E. Niziurski, Nowe Przygody Marka Piegusa.
E. Niziurski, Nowe Przygody Marka Piegusa.
- morris
- Posty: 605
- Rejestracja: 21 lis 2010, 10:52
- Lokalizacja: okolice Poznania
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 145 times
Re: Vikings Gone Wild
Instrukcja tego stricte nie określa, ile powinno być kart jednostek - są tylko miejsca na planszy, które sugerują, że nie powinno ich być więcej niż 6 (niby że 3 na jednostki i 3 na karty Umocnień). Ale jest to luźna a nie ścisła reguła - jedynie po to, żeby uniknąć paraliżu decyzyjnego. Zatem tak - jeśli masz więcej niż 3 jednostki i więcej niż 3 karty Umocnień, to wybierasz sobie spośród nich 6 typów (nie musi być 3 na 3, możesz np. przygotować grę z samymi jednostkami ataku, jeśli chcesz i masz ich tyle - po prostu dodatkowe kładziesz na miejscach dla kart Umocnień).
W najnowszym rozszerzeniu (Masters of Elements) w ogóle nie ma kart Umocnień - karty jednostek można zagrywać albo atakując, albo broniąc się przed atakiem (taki np. Water Spirit atakuje za 1 lub dodaje 1 do obrony - zależy kiedy się go zagra).
W najnowszym rozszerzeniu (Masters of Elements) w ogóle nie ma kart Umocnień - karty jednostek można zagrywać albo atakując, albo broniąc się przed atakiem (taki np. Water Spirit atakuje za 1 lub dodaje 1 do obrony - zależy kiedy się go zagra).
M.O.R.R.I.S.: Mechanical Obedient Replicant Responsible for Infiltration and Sabotage
m_knox @ BGG
m_knox @ BGG
Re: Vikings Gone Wild
IMHO w sytuacji z dodatkowymi kartami najlepiej je wszystkie przetestować i cały stos położyć na pierwszej pozycji. Następnie rozłożyć odkryte karty na wolnych polach i jedna na odkryta na stosie. Stosujemy to w przypadku jednostek, umocnień i budynków. Zawsze wychodzi inny układ.
Zaczęliśmy tak grać bo zakupiona wersja z wspieram.to przyszła wybrakowana o instrukcje (zresztą do tej pory nie dosłali). Póki co nikt na taką modyfikacje nie narzekał a i każda rozgrywka inna
Zaczęliśmy tak grać bo zakupiona wersja z wspieram.to przyszła wybrakowana o instrukcje (zresztą do tej pory nie dosłali). Póki co nikt na taką modyfikacje nie narzekał a i każda rozgrywka inna
Re: Vikings Gone Wild
Hej,
Orientujecie się jak rozumieć kartę Freji na której jest napisane "skopiuj efekt karty zebranej w tej rundzie"? Co to jest efekt karty ? Czy dzięki tej karcie można skopiować dowolną kartę?
Orientujecie się jak rozumieć kartę Freji na której jest napisane "skopiuj efekt karty zebranej w tej rundzie"? Co to jest efekt karty ? Czy dzięki tej karcie można skopiować dowolną kartę?
- morris
- Posty: 605
- Rejestracja: 21 lis 2010, 10:52
- Lokalizacja: okolice Poznania
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 145 times
Re: Vikings Gone Wild
Efekt karty to po prostu to, co dana karta robi (np. Zwój dobiera dwie karty).
M.O.R.R.I.S.: Mechanical Obedient Replicant Responsible for Infiltration and Sabotage
m_knox @ BGG
m_knox @ BGG
Re: Vikings Gone Wild
Czyli efektem karty Odyna jest atak 7 ? Dla mnie było to jasne ale narzeczona nie mogła przeboleć i uważała, że efekt to tylko to co jest w opisie akcji (np. dobierz 2 karty)
Re: Vikings Gone Wild
1. Kiedy można anulować artefakt? Czy jezeli atakuje budynki przeciwnika a ten do obrony uzyje artefaktu to mogę go anulować za pomocą amuletu? Czy tą kartę zagrywa się od razu z atakiem i wyłącza jeden z wybranych artefaktów?
2. Czy możliwość odrzucenia karty którą atakuje mnie przeciwnik za pomocą niektórych artefaktów działa również na centaura, którego nie można bronić?
2. Czy możliwość odrzucenia karty którą atakuje mnie przeciwnik za pomocą niektórych artefaktów działa również na centaura, którego nie można bronić?
Re: Vikings Gone Wild
Czesc. Mam pytanie, czy jeśli jest tura przeciwnika który mnie atakuje i ja się bronie to mogę używać kart innych niż obrona, chodzi mi o takie co dają możliwość dobrania kart np zwój lub inne których jest dość sporo. Trochę głupio jak jest moja tura i już nikt mnie nie zaatakuje a dobieram np karty obrony (W grze 2os szczególnie)
Re: Vikings Gone Wild
Tylko karty obrony. Poza tym odrzucasz karty na zakończenie tury, więc jak zostają na ręce, to możesz je wykorzystać do obrony, a odrzucasz je jak już wszystko będzie skończone.sindelar pisze: ↑11 paź 2018, 15:38 Czesc. Mam pytanie, czy jeśli jest tura przeciwnika który mnie atakuje i ja się bronie to mogę używać kart innych niż obrona, chodzi mi o takie co dają możliwość dobrania kart np zwój lub inne których jest dość sporo. Trochę głupio jak jest moja tura i już nikt mnie nie zaatakuje a dobieram np karty obrony (W grze 2os szczególnie)
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/Leinadus