AMP mają ikony korespondujące z możliwymi Obiektami.Kudtacz pisze:...Gdzie jest napisane, że AMP nie można używać w Sekcji Mieszkalnej?
Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie - pytania, zasady
- Tycjan
- Posty: 3200
- Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 32 times
- Kontakt:
Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie
# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
-
- Posty: 1154
- Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
- Lokalizacja: Kołobrzeg
- Has thanked: 243 times
- Been thanked: 137 times
Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie
No raczej nie wyśle się AMP żeby odpiczął za postać, lub żeby obniżył stres załogi
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie
Na jednym z dwóch miejsc: Watch it played, albo na bgg (info Trzewika).Kudtacz pisze:Gdzie jest napisane, że AMP nie można używać w Sekcji Mieszkalnej?Bary pisze: Ad4. Możesz używać znaczników postaci + 2 pojedynczych znaczników wybranych AMP. Warto pamiętać, że AMP nie mogą być wykorzystane w sekcji mieszkalnej (ale już do wypełnienia zadania z aktualnej/poprzedniej rundy tak).
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
- dragon77
- Posty: 219
- Rejestracja: 08 wrz 2005, 12:20
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie
No a jak z tymi żetonami ? Ktoś coś ?
dragon77 pisze:Jeszcze jedna kwestia dotycząca kładzenia i przesuwania żetonów modyfikacji na obiektach. Wczoraj w trakcie pierwszej misji doszło do sytuacji w której:
1) najpierw miałem położyć żeton X na polu >> laboratorium
2) następnie miałem tam położyć 3 żetony stanów - no to położyłem je na tym żetonie X, który już tam leżał
3)i z jakiejś kolejnej przygody miałem tam położyć żeton -1 pionek, który położyłem na tym stosie stanów leżących już na żetonie.X.
Ostatecznie w fazie czyszczenia na pole ! laboratorium, trafił tylko żeton -1 pion, który umieszczałem na polu >> jako ostatni i po prostu był on na wierzchu całego stosu.
Czy wszystko zrobiłem prawidłowo ?
Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie
Na poziomie łatwym umieszcza się podzespoły i nasiono w obszarze dostępnym. Na poziomie normalnym w oczekujących... Jak jest na hardzie jeszcze nie wiem .Bary pisze:gryfius pisze: ?..
Ad8. Ja trzymam się opisu tekstowego- jak sam się przekonałem (kilka postów wyżej szczegóły) graficzna animacja bywa myląca.
- dragon77
- Posty: 219
- Rejestracja: 08 wrz 2005, 12:20
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie
I jeszcze jedno szybkie pytanko: jak mam np 2 dostępne karty ulepszeń to mogę w dowolnej chwili zamienić je na dwa podane na karcie podzespoły ???
Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie
Takdragon77 pisze:I jeszcze jedno szybkie pytanko: jak mam np 2 dostępne karty ulepszeń to mogę w dowolnej chwili zamienić je na dwa podane na karcie podzespoły ???
A co do tych żetonów stanów to wg mnie zrobiłeś prawidłowo.
Faktycznie nie można używać AMP w Sekcji Mieszkalnej jest o tym tu: https://boardgamegeek.com/thread/181304 ... ving-block
Szkoda tylko, że z instrukcji można wywnioskować zupełnie co innego...
Strona 12 ostatni akapit w polu AMP
Swoja drogą brakuje zamknięcia nawiasu w tym zdaniu.WAŻNE: Jeśli akcja nie ma typu (na przykład jest tylko oznaczona ikoną <<dwa przecinające się okręgi z sylwetkami ludzi>>, również można do niej przypisać AMP.
- dragon77
- Posty: 219
- Rejestracja: 08 wrz 2005, 12:20
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie
No to jeszcze jedno: czy jeśli AMP sam wykonuje akcję i w wyniku rzutu kośćmi ma dostać ranę to czy tą ranę otrzymuje astronauta, który kontrolował AMP ?
Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie
W dalszym ciągu mam problem z moim pytaniem nr 7.
7. Kwestia uszkodzeń. Nie ma konkretnie napisane, że jeśli na torze uszkodzeń osiągamy poziom 5, to: wracamy na 0 i ciągniemy kartę uszkodzeń i ... ZAMIENIAMY KOŚĆ Z ZIELONEJ NA CZERWONĄ, tylko jest napisane, że zamieniamy kość z zielonej na czerwoną w następnej sekcji według kolejności: Robocza->Mieszkalna->Systemowa->Robocza !!!
Czyli gracie tak, ze w sekcji mieszkalnej osiągnęliście 5 poziom, wiec cofanie kostkę na pole 0, dociągacie kartę uszkodzeń i zmieniacie na polu uszkodzeń kostkę z zielonej na czerwoną ale w następnej sekcji, czyli systemowej ???
7. Kwestia uszkodzeń. Nie ma konkretnie napisane, że jeśli na torze uszkodzeń osiągamy poziom 5, to: wracamy na 0 i ciągniemy kartę uszkodzeń i ... ZAMIENIAMY KOŚĆ Z ZIELONEJ NA CZERWONĄ, tylko jest napisane, że zamieniamy kość z zielonej na czerwoną w następnej sekcji według kolejności: Robocza->Mieszkalna->Systemowa->Robocza !!!
Czyli gracie tak, ze w sekcji mieszkalnej osiągnęliście 5 poziom, wiec cofanie kostkę na pole 0, dociągacie kartę uszkodzeń i zmieniacie na polu uszkodzeń kostkę z zielonej na czerwoną ale w następnej sekcji, czyli systemowej ???
- Tycjan
- Posty: 3200
- Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 32 times
- Kontakt:
Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie
castelano pisze:...
7. Kwestia uszkodzeń. Nie ma konkretnie napisane, że jeśli na torze uszkodzeń osiągamy poziom 5, to: wracamy na 0 i ciągniemy kartę uszkodzeń i ... ZAMIENIAMY KOŚĆ Z ZIELONEJ NA CZERWONĄ, tylko jest napisane, że zamieniamy kość z zielonej na czerwoną w następnej sekcji według kolejności: Robocza->Mieszkalna->Systemowa->Robocza !!!.
Jest napisane, że zapalamy czerwoną kontrolkę w następnej sekcji, ale nie robimy tego w sekcji, w której przekroczono próg 5+ uszkodzeń. Czy ja czegoś nie widzę w instrukcji?Kudtacz pisze:... 7. Jest to napisane w instrukcji przy fazie Uszkodzeń
Do akcji możesz go wysłać samego, ale ty nim sterujesz (bierze kartę używanej maszyny). Rezultaty bierze na siebie operator. Jest w instrukcji na str. 12.dragon77 pisze:No to jeszcze jedno: czy jeśli AMP sam wykonuje akcję i w wyniku rzutu kośćmi ma dostać ranę to czy tą ranę otrzymuje astronauta, który kontrolował AMP ?
Str. 17, czarna ramka. To nie jest akcja i możesz to zrobić w dowolnym momencie. Tylko że z dwóch kart otrzymasz nie dwie, ale cztery częścidragon77 pisze:I jeszcze jedno szybkie pytanko: jak mam np 2 dostępne karty ulepszeń to mogę w dowolnej chwili zamienić je na dwa podane na karcie podzespoły ???
Ale dlaczego z instrukcji można wnioskować coś innego skoro wszystkie obiekty w sekcji mieszkaniowej mają swoje typu (ikony)?Kudtacz pisze:Szkoda tylko, że z instrukcji można wywnioskować zupełnie co innego...
Strona 12 ostatni akapit w polu AMPWAŻNE: Jeśli akcja nie ma typu (na przykład jest tylko oznaczona ikoną <<dwa przecinające się okręgi z sylwetkami ludzi>>, również można do niej przypisać AMP.
# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie
Może nieprecyzyjnie się wyraziłem poprzednio, ale też nie widzę w instrukcji nic więcej.Jest napisane, że zapalamy czerwoną kontrolkę w następnej sekcji, ale nie robimy tego w sekcji, w której przekroczono próg 5+ uszkodzeń. Czy ja czegoś nie widzę w instrukcji?
Pytanie tylko co jeśli osiągnę 5 na torze uszkodzeń w Roboczej, a w Mieszkalnej mam już czerwone Pole Uszkodzeń? Nic się nie dzieje czy "psuję" sekcję Systemową?
Do tej pory nie interpretowałem tego jako akcję innego typu. Wg mnie był akcje Eksploracji (zielona), Pozyskania (szara), Badań (niebieska) , Budowy/Naprawy (brązowa) i wszystkie inne. Uznałem, że mogę użyć AMP do odpowiadającej mu akcji ew. do akcji "wszystkie inne". Jak się popatrzy nie na kolory tylko na ikony to faktycznie masz racje i w Sekcji Mieszkalnej są po prostu akcje jeszcze innych typów. Trzeba skorygować sposób gry.Ale dlaczego z instrukcji można wnioskować coś innego skoro wszystkie obiekty w sekcji mieszkaniowej mają swoje typu (ikony)?
- jax
- Posty: 8128
- Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 252 times
Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie
Jak myślicie - czy czerwona kostka przy ikonie 'przesuń znacznik na torze uszkodzeń o 1 w górę' w sekcji gdzie jest PRZESTÓJ, oznacza, że ta kara działa?
Kary przy ikonach kółka zębatego w sekcjach, gdzie jest przestój, nie działają. Zatem może jest analogicznie dla ikon przesuwających na znacznik na torze uszkodzeń?
I pytanie podstawowe (nie jest to jasno napisane w instrukcji): czy sekcje sekcje dostarczające tlen/energię, faktycznie je dostarczają, gdy mają na sobie kafel przestoju?
Kary przy ikonach kółka zębatego w sekcjach, gdzie jest przestój, nie działają. Zatem może jest analogicznie dla ikon przesuwających na znacznik na torze uszkodzeń?
I pytanie podstawowe (nie jest to jasno napisane w instrukcji): czy sekcje sekcje dostarczające tlen/energię, faktycznie je dostarczają, gdy mają na sobie kafel przestoju?
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie
Nie działa. Jest na to odpowiedź w FAQ w aplikacjijax pisze:Jak myślicie - czy czerwona kostka przy ikonie 'przesuń znacznik na torze uszkodzeń o 1 w górę' w sekcji gdzie jest PRZESTÓJ, oznacza, że ta kara działa?
Kary przy ikonach kółka zębatego w sekcjach, gdzie jest przestój, nie działają. Zatem może jest analogicznie dla ikon przesuwających na znacznik na torze uszkodzeń?
Na panelach nie da się zrobić Przestoju, bo one nie zużywają ani prądu ani tlenu. Wg mnie jak dasz przestój w dostawie prądu na oksygeneratory to one nie dostarczają tlenu. Nie znajdę pewnie na to wprost odpowiedzi w instrukcji, ale jest powiedziane, że jak dana sekcja ma przestój to jedyne co można z nią zrobić to usunąć przestój.jax pisze:I pytanie podstawowe (nie jest to jasno napisane w instrukcji): czy sekcje sekcje dostarczające tlen/energię, faktycznie je dostarczają, gdy mają na sobie kafel przestoju?
- jax
- Posty: 8128
- Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 252 times
Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie
Dzięki Kudtacz.
Chyba już mogę atakować pierwszy scenariusz
Chyba już mogę atakować pierwszy scenariusz
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie
Ja mam pytanie trochę z innej beczki. Wczoraj pierwszy raz zagralem i otrzymałem z kart wydarzeń " -2 O2". Co jeśli nie miałbym 2 rezerw? Ignoruje czy trochę jak w Robinsonie dostaje rane za jakikolwiek brak?(instrukcja mówi tylko o ranie w przypadku braku znaczników morale)
- jax
- Posty: 8128
- Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 252 times
Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie
Wydaje mi się, że ignorujesz skoro instrukcja mówi tylko o utracie życia za morale/żywność.rybol pisze:Ja mam pytanie trochę z innej beczki. Wczoraj pierwszy raz zagralem i otrzymałem z kart wydarzeń " -2 O2". Co jeśli nie miałbym 2 rezerw? Ignoruje czy trochę jak w Robinsonie dostaje rane za jakikolwiek brak?(instrukcja mówi tylko o ranie w przypadku braku znaczników morale)
Ogólnej zasady Robinsonowej 'jakikolwiek brak=rana' tu nie zauważyłem.
EDIT: W FAQu dogrzebałem się: There is no unfulfilled demand rule in this game.
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
- Portal Games
- Posty: 1363
- Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 303 times
- Kontakt:
Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie
Dokładnie tak:)jax pisze: EDIT: W FAQu dogrzebałem się: There is no unfulfilled demand rule in this game.
- dragon77
- Posty: 219
- Rejestracja: 08 wrz 2005, 12:20
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie
Pierwsze pytanie:
W scenariuszu Ogród na krańcu świata miałem w ładowni składniki odżywcze Potasu i Magnezu (po jednej sztuce). W pewnym momencie odezwały się konsekwencje niewykonanego wydarzenia, które kazały odrzucić 1 kostkę próbki z ładowni. Pytanie czy powinienem wziąć dwa żetony o nr 2 i 4 z ładowni (potas i magnez), wylosować jeden z nich i odrzucić czy powinienem wylosować kartę badań i jeśli była by to karta nr 2 lub 4 to odrzucić odpowiedni żeton, a jak nie to po prostu nic nie odrzucać z ładowni ?
Zastanawia mnie to dlatego ponieważ jesli rozpatrujemy zdolność specjalną geologa/kierowcy EUREKA! to nie bierzemy sobie z puli dowolnego składnika odżywczego do ładowni, tylko właśnie losujemy kartę badań i na jej podstawie bierzemy składnik (no a jeśli wylosujemy kartę z nr składnika, którego już wszystkie trzy żetony są w grze/na planszy etc, to nie dostajemy nic).
Drugie pytanie:
Zdolność Naukowca/Biogeochemika ŚWIADOMY WYBÓR - czy przed dobraniem karty badań muszę zadeklarować, że będę używał zdolności i wtedy odrzucam dwa żetony morale i od razu ciągnę dwie karty badań, z których wybieram jedną czy np. mogę wylosować jedną kartę, a jak mi nie podpasuje to odrzucam dwa żetony morale, dobieram wtedy drugą kartę i jedną z nich wybieram ?
Z góry dzięki za pomoc
W scenariuszu Ogród na krańcu świata miałem w ładowni składniki odżywcze Potasu i Magnezu (po jednej sztuce). W pewnym momencie odezwały się konsekwencje niewykonanego wydarzenia, które kazały odrzucić 1 kostkę próbki z ładowni. Pytanie czy powinienem wziąć dwa żetony o nr 2 i 4 z ładowni (potas i magnez), wylosować jeden z nich i odrzucić czy powinienem wylosować kartę badań i jeśli była by to karta nr 2 lub 4 to odrzucić odpowiedni żeton, a jak nie to po prostu nic nie odrzucać z ładowni ?
Zastanawia mnie to dlatego ponieważ jesli rozpatrujemy zdolność specjalną geologa/kierowcy EUREKA! to nie bierzemy sobie z puli dowolnego składnika odżywczego do ładowni, tylko właśnie losujemy kartę badań i na jej podstawie bierzemy składnik (no a jeśli wylosujemy kartę z nr składnika, którego już wszystkie trzy żetony są w grze/na planszy etc, to nie dostajemy nic).
Drugie pytanie:
Zdolność Naukowca/Biogeochemika ŚWIADOMY WYBÓR - czy przed dobraniem karty badań muszę zadeklarować, że będę używał zdolności i wtedy odrzucam dwa żetony morale i od razu ciągnę dwie karty badań, z których wybieram jedną czy np. mogę wylosować jedną kartę, a jak mi nie podpasuje to odrzucam dwa żetony morale, dobieram wtedy drugą kartę i jedną z nich wybieram ?
Z góry dzięki za pomoc
Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie
Powstało nam kilka wątpliwości w zasadach w czasie kampanii. Mieliśmy wydarzenie, które położyło nam na obszarze 2 żetony POI i tekst mówił, że przy wykonaniu następnej akcji na tym kaflu można je podnieść. Problem taki, że nie mieliśmy już nic do zrobienia na tym kaflu i zastanawialiśmy czy można iść te żetony po prostu Pozyskać na tym Obszarze. Dodatkowo mieliśmy zagwozdkę czy powinny one tam zostać pomiędzy misjami kampanii.
- dragon77
- Posty: 219
- Rejestracja: 08 wrz 2005, 12:20
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie
Kudtacz niestety nie licz na szybką odpowiedź. 99,9% ludków z forum nie zna odpowiedzi, a Portal w zasadzie jedynie nad angielskim FAQ siedzi... Polscy gracze mogą się jedynie domyślać odpowiedzi na własne pytania albo sobie house-rulesy tworzyć...Kudtacz pisze:Powstało nam kilka wątpliwości w zasadach w czasie kampanii. Mieliśmy wydarzenie, które położyło nam na obszarze 2 żetony POI i tekst mówił, że przy wykonaniu następnej akcji na tym kaflu można je podnieść. Problem taki, że nie mieliśmy już nic do zrobienia na tym kaflu i zastanawialiśmy czy można iść te żetony po prostu Pozyskać na tym Obszarze. Dodatkowo mieliśmy zagwozdkę czy powinny one tam zostać pomiędzy misjami kampanii.
Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie
Kudtacz niestety nie licz na szybką odpowiedź. 99,9% ludków z forum nie zna odpowiedzi, a Portal w zasadzie jedynie nad angielskim FAQ siedzi...
No i to troszkę boli że Portal nas tak olewa bo przecież 90% fanów mówi tylko po angielsku a Portal kocha fanów, szkoda że nie tak bardzo tych mówiących w mniej popularnym języku no ale co zrobić wydawnictwa są bardziej nastawione a zagraniczny target a my maluczcy zawsze musimy sobie jakoś radzić. Na youtube Portal Games Deutschland jakoś dali rade zrobić gameplay i wytłumaczyć zasady na naszym zawsze tłumaczą że to dużo czasu i materiału ludzkiego pochłania , to czemu żaden Polski recenzent nie dostał nawet jednej kopii Marsjan ??? Zawsze mnie to dziwiło duże wydawnictwo i nie można przydzielić jednej , jednej osoby żeby na tu pomagała do tej pory nie ma odpowiedzi o szklarnie a ktoś z Portalu zadeklarował że zapyta u źródła . Ja wszystko rozumiem że terminy że to tamto itp... ale my też jesteśmy klientami ba fanami, a jesteśmy traktowani po macoszemu zawsze się wkur.. denerwuje na to jak Portal do tego podchodzi i nie rozumiem tego może kiedyś się to zmieni, nie sądzę że zmieni to jeden post ale możne kiedyś
Ps.
Wiem że może nie ten wątek ale chciałem nawiązać do wypowiedzi kolegi
Ostatnio zmieniony 31 lip 2017, 10:43 przez crashbull, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie
Jak dla mnie to deklarujesz i ryzyk fizyk albo podejdzie albo nieDrugie pytanie:
Zdolność Naukowca/Biogeochemika ŚWIADOMY WYBÓR - czy przed dobraniem karty badań muszę zadeklarować, że będę używał zdolności i wtedy odrzucam dwa żetony morale i od razu ciągnę dwie karty badań, z których wybieram jedną czy np. mogę wylosować jedną kartę, a jak mi nie podpasuje to odrzucam dwa żetony morale, dobieram wtedy drugą kartę i jedną z nich wybieram ?
-
- Posty: 1154
- Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
- Lokalizacja: Kołobrzeg
- Has thanked: 243 times
- Been thanked: 137 times
Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie
Może też być, że bierzesz karte -> gdy nie pasuje odrzucasz karte i płacisz morale -> bierzesz następną kartę i ją już musisz rozpatrzeć.
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
- Portal Games
- Posty: 1363
- Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 303 times
- Kontakt:
Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie
Moi dordzy parafianie to nie jest, że was olewamy. A zbieramy pytania byście dostali wszystko jak to tylko możliwe w jednym miejscu. Proszę FAQ jest zrobiony ale trzeba go jeszcze sprawdzić przed publikacją. Jeśli czujecie się w jakiś sposób pokrzywdzeniu. To sypie głowę popiąłem. I najmonciej wasz przepraszam nie sądziłem, że kwestia FAQ wzbudzi w was tyle negatywnych emocji. I podejrzewam, że nie chodzi o kwestie FAQ, a kwestie odpowiedzi na pytania. Postaram się naprawić swoje postępowanie. Ale wiedzcie, że jestem tylko człowiekiem.crashbull pisze:Kudtacz niestety nie licz na szybką odpowiedź. 99,9% ludków z forum nie zna odpowiedzi, a Portal w zasadzie jedynie nad angielskim FAQ siedzi...
No i to troszkę boli że Portal nas tak olewa bo przecież 90% fanów mówi tylko po angielsku a Portal kocha fanów, szkoda że nie tak bardzo tych mówiących w mniej popularnym języku no ale co zrobić wydawnictwa są bardziej nastawione a zagraniczny target a my maluczcy zawsze musimy sobie jakoś radzić. Na youtube Portal Games Deutschland jakoś dali rade zrobić gameplay i wytłumaczyć zasady na naszym zawsze tłumaczą że to dużo czasu i materiału ludzkiego pochłania , to czemu żaden Polski recenzent nie dostał nawet jednej kopii Marsjan ??? Zawsze mnie to dziwiło duże wydawnictwo i nie można przydzielić jednej , jednej osoby żeby na tu pomagała do tej pory nie ma odpowiedzi o szklarnie a ktoś z Portalu zadeklarował że zapyta u źródła . Ja wszystko rozumiem że terminy że to tamto itp... ale my też jesteśmy klientami ba fanami, a jesteśmy traktowani po macoszemu zawsze się wkur.. denerwuje na to jak Portal do tego podchodzi i nie rozumiem tego może kiedyś się to zmieni, nie sądzę że zmieni to jeden post ale możne kiedyś
Ps.
Wiem że może nie ten wątek ale chciałem nawiązać do wypowiedzi kolegi
Faq jest sprawdzane
Przepraszam Panie i Panowie...
- dragon77
- Posty: 219
- Rejestracja: 08 wrz 2005, 12:20
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie
Negatywne emocje są dlatego, bo nie wiadomo jak grać. A nikt nie odpowiada np. na moje pytania, bo ludzie nie znają na nie oficjalnej odpowiedzi - w większości to subiektywne domysły. No i grę dzisiaj po prostu złożę do pudełka i pójdzie się kurzyć, bo ja akurat nie wyobrażam sobie grać z wymyślonymi zasadami (a od tygodnia leży rozłożona, bo mnóstwo czasu zabiera to składanie i rozkładanie i choć bardzo chciałem w max 2 tyg rozegrać te 6 scenariuszy, to nie ma szans jak widać). Szkoda, bo odpowiedź na dosłownie kilka pytań, które się tu pojawiły zajęłoby pewnie jakieś 3 minuty...
PS. Zakupienie preordera miało być czymś ekstra, a okazało się morderczym poszukiwaniem odpowiedzi na dziesiątki pytań jak tą zabawkę obsługiwać. To tak w kwestii zrozumienia tych złych emocji, które się pojawiają. I skoro tak nadmuchaliście balon pt Pierwsi Marsjanie to powinniście w tym pierwszym okresie po wydaniu zrobić akcję wszystkie ręce na pokład i wziąć pełną odpowiedzialność za to co wydaliście. Bo zamiast zapowiadanego mega funu jest irytacja. A nie, wróć. Żeby było jasne - jak wiem jak grać to absolutnie mega fun jest, bo to świetna gra. Niestety do momentu kiedy nie wiadomo co i jak. I wtedy przed oczami staje wizja znowu szperania po anglojęzycznych forach, bgg etc. z mikrą szansą na znalezienie poprawnej odpowiedzi...
PS. Zakupienie preordera miało być czymś ekstra, a okazało się morderczym poszukiwaniem odpowiedzi na dziesiątki pytań jak tą zabawkę obsługiwać. To tak w kwestii zrozumienia tych złych emocji, które się pojawiają. I skoro tak nadmuchaliście balon pt Pierwsi Marsjanie to powinniście w tym pierwszym okresie po wydaniu zrobić akcję wszystkie ręce na pokład i wziąć pełną odpowiedzialność za to co wydaliście. Bo zamiast zapowiadanego mega funu jest irytacja. A nie, wróć. Żeby było jasne - jak wiem jak grać to absolutnie mega fun jest, bo to świetna gra. Niestety do momentu kiedy nie wiadomo co i jak. I wtedy przed oczami staje wizja znowu szperania po anglojęzycznych forach, bgg etc. z mikrą szansą na znalezienie poprawnej odpowiedzi...