W końcu miałem wystarczająco czasu, żeby rozłożyć i zagrać Prolog. Jako, że była to pierwsza rozgrywka, wszystko razem z rozstawieniem i posegregowaniem, zajęło mi jakieś 3 godziny. Podsumuję moje pierwsze wrażenia z rozgrywki :
1. Instrukcja rewelacyjnie napisana, nie pozostawia żadnych praktycznie wątpliwości i można znaleźć odpowiedź na każdy dylemat. Przeczytałem całą jeszcze przed grą, ale oczywiście nie uchroniło mnie to od ciągłego wertowania. Na szczęście wszystko można szybko znaleźć w spisie treści i przypomnieć sobie na szybko. A jest tego duuużoo
2. Opowiadana historia jest niebanalna, ale jeśli chodzi i język, jakim jest napisana , nie jest na poziomie np. Warhammer Quest : Silver Tower ( może to i lepiej) .
3. Sama rozgrywka, wydaje się być czymś pomiędzy Descentem, a Mythem. Troszkę bardziej taktyczna od pierwszego tytułu, nie oczekuje od gracza aż takiego "główkowania" co Myth, co znacznie zmniejsza ogranicza "downtime" . Ciężko mi powiedzieć dużo więcej, gdyż był to prolog, który jeszcze na dodatek przegrałem
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
zabrakło mi dosłownie jednej tury, musiałem odrzucić ostatni "Event card" i po ptakach. Grałem Thorgarem i tym elfem z łukiem na "L", nie pamiętam imienia
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
. Postacie na początku mają dość ograniczone możliwości, ze względu na niski poziom i brak dodatkowych umiejętności, ale po wskoczeniu na 2 poziom , można już mówić o większej gamie możliwości taktycznych. Rzuty kośćmi odgrywają oczywiście duża rolę i tak ma być. Walka czasami może stanąć na turę lub 2 w impasie przez kiepskie rzuty, szczególnie.
4. Przeciwnicy i ich AI, są moim zdaniem największym atutem gry. Począwszy od samego systemu cieni, kiedy na mapie nie do końca wiemy kogo spotkamy, dopiero po odkryciu "cieni" dociągamy kartę przeciwnika z ustawionej wcześniej talii przeciwników. Następnie w zależności od koloru/poziomu potworka, dobieramy mu dodatkowe umiejętności lub nie. W każdej turze przeciwnika ciągniemy "encounter card" . która opisuje wstępnie co robią potworki i czy/które aktywujemy. Później posiłkujemy się szczegółami z odpowiednich kart potworków, gdzie są dokładne instrukcje dotyczące ich zachowania. Wszystko bardzo czytelnie, intuicyjni i bez większych wątpliwości.
5. Klimat, figurki, plansza. Wszystko na 4+ , może nawet 5- . Plansza wykonana solidnie, grafiki bardzo ładne, w dość ponurym klimacie, ale wszystko przyjemne dla oka. Bez problemów widzimy granice terytoriów na planszy, ściany, oznaczenia. Figurki ładne, szczegółowe, oczywiście nie jest to GW , ale przynajmniej nie trzeba sklejać
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
aż się proszą o pomalowanie, jednak nie widzę też przeszkód grania bez farby, gdyż potworki mają różne kolory, w zależności od poziomu.
6. Zawartość pudełka wersji retail ( nie z KS) . Jest tego naprawdę sporo, w tej cenie (ok 270 zł) dostajemy ponad 200 ładnie ilustrowanych kart, figurki, kafelki, kostki, tonę żetonów i 3 instrukcje oraz "przypominajkę" na kartce. Wg mnie stosunek ceny do zawartości jest jak najbardziej OK , może nawet ponad to. Problemem może okazać się wypraska, nie zakoszulkowałem jeszcze kart, ale wydaje się być niemożliwe upchnięcie ich na miejsca po zabiegu. Poza tym wszystko mieści się "na styk" i za każdym razem, chowając grę do pudełka trzeba bawić się w "tetris"
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Zastanawiam się nad wyrzucenem wypraski , kiedy zamówię koszulki , a na pewno to zrobie, bo karty z czasem mogą się podniszać (sporo tasowania , szczególnie przed rozgrywką)