DarkSide pisze:O ile zamianę wartości budynków rozumiem, o tyle kwestię monet uważam za lekko niesprawiedliwą. Rozumiem jeśli byłby układ 0-1 moneta, ale układ 2-3 monety jest przegięty. Jak drugi gracz odpuści jedną kolejkę budowania to zgarniając Poszukiwacza ma już 4 monety, a w następnej rundzie jest Gubernatorem, wybiera budowniczego i ma suszarnię tytoniu.
W grze dwuosobowej bo chyba tą masz na myśli gracz z kukurydzą jest graczem numer 2 więc wariant wygląda 3-2 a nie 2-3. Poza tym ten wariant został wprowadzony po testach trybu dla 4 graczy a nie 2. Twórca komputerowej wersji gry zaprogramował całkiem niezłe SI na poziomie Hard. Następnie uruchomił skrypt dla którego czterech takich komputerowych przeciwników rozegrało między sobą jeśli dobrze pamiętam kilkadziesiąt tysięcy (!) partii. Następnie przeanalizował wyniki dla których gracze numer 1 i 2 którzy mieli na starcie indygo wygrywali po około 20% partii podczas gdy gracze z kukurydzą czyli numer 3 i 4 po około 30% partii. Wniosek był prosty: trzeba osłabić start graczy numer 3 i 4 lub wzmocnić graczy 1 i 2. Wybrano ten pierwszy wariant i wprowadzono na potrzeby testów modyfikację dla której zabrano graczom z kukurydzą 1 dublon więc w wersji dla 4 graczy gracze numer 1 i 2 (z indygo) startowali z 3 dublonami a gracze 3 i 4 z dwoma. Po testach wszystkie 4 pozycje startowe miały podobne rezultaty tzn. po około 25% wygranych partii.
Oprócz zamiany przetwórni z uniwersytetem i zabraniu kukurydzianym graczom 1 dublonu jest jeszcze 3 warta uwagi modyfikacja tj. podwyższenie kosztu małego targu do 2 dublonów. Ten budynek jest ewidentnie zbyt tani jak na swoją zdolność. To dobrze, że w grze jest budynek zwykły warty 1 dublon ale akurat +1 do sprzedaży na targu to zbyt silna zdolność jak na ten koszt.
DarkSide pisze:Ponadto na BGA wykryłem jeden błąd. Gdy ma się 0 monet, ale wezmie się Budowniczego to można kupić Indygo "1" za darmo (wykorzystując przywilej roli), tymczasem w instrukcji stoi jak wół, że aby kupić budynek, nawet jeśli po wszelkich bonusach zapłacimy 0 dublonów, to na starcie musimy mieć chociaż 1.
To nie jest błąd. Nie trzeba mieć dublonów aby móc za darmo za pomocą zniżki budowniczego albo kamieniołomu kupować budynki warte 1 dublon. Możesz przytoczyć dokładny cytat z instrukcji i numer strony gdzie można znaleźć tę twoją stojącą jak wół zasadę?