Coś nowego dla 4-osobowej grupy (interakcja, niska losowość)
Coś nowego dla 4-osobowej grupy (interakcja, niska losowość)
Cześć,
Tło: Jak w tytule. Gramy w 4 osoby (2xK, 2xM), znamy się b. dobrze (jeśli to ma znaczenie?), nie jesteśmy bardzo zaawansowanymi graczami, ale też nie lubimy trywialnych, losowych gier.
Obecnie posiadamy:
- Cyklady - gramy chętnie i często, choć nieco (tylko nieco) bardziej przypada męskiej części grupy.
Za co lubimy: Dynamiczna rozgrywka, gra mocno interakcyjna, ładne wydanie, regrywalność, mnogość możliwych strategii, każda rozgrywka jest inna.
Za co nie lubimy: Zwykle długi czas trwania rozgrywki (mamy małe dzieci, czasem trzeba przerwać na opiekę nad nimi i to wszystko jeszcze dodatkowo wydłuża grę)
- Ticket to Ride: Europe - gramy chętnie i często, wszystkim odpowiada.
Za co lubimy: Niewielka, ale jednak interakcja przy pełnym składzie (blokowanie), szybko można rozpocząć grę (niewiele elementów do rozkładania), lekkość rozgrywki, stosunkowo niedługi okres trwania rozgrywki, możliwość dyskusji o tematach pobocznych ze względu na niski poziom mózgożerności
Za co nie lubimy: Losowość mogłaby być ciut mniejsza, za to interakcja większa (trochę nadrabia to dodatek, który mamy, ale jakoś dodatkowe zasady rzadko ogrywamy), schematyczność zaczyna trochę przynudzać po dosyć dużej liczbie rozgrywek..
- Mount Everest - zakupiliśmy głównie ze względu na zamiłowanie do gór, ale niestety po kilku rozgrywkach stwierdziliśmy, że nie przypadła nam do gustu
Za co lubimy: Tematyka, umiarkowany czas rozgrywki, system pogody wprowadzający niepewność.
Za co nie lubimy: Ogólnie - wieje nudą, gra nas nie porwała. Nie wiem do końca dlaczego, może to kwestia mechaniki, może całej koncepcji gry. Niewiele się dzieje, znikoma interakcja, przysypiamy grając w to.
- Colt Express - Ciekawa, czasem ląduje na stole, szczególnie późnym wieczorem jak już nie mamy czasu ani chęci coś bardziej złożonego.
Za co lubimy: Wykonanie i ogólnie koncepcję z pociągiem na stole, dynamiczną akcję, dużo śmiechu, interakcję, krótki czas rozgrywki.
Za co nie lubimy: Ograniczony wpływ na przebieg rozgrywki / duża losowość.
Budżet: ok. 200 zł najlepiej na dwie gry (jedna tania, szybka, druga bardziej złożona - poniżej szczegóły)
Oczekiwania i przeciwwskazania ogólne:
- Musi dobrze działać na 4 osoby - w tym gronie gramy przez 95% czasu
- Gra musi być dostępna w sklepach, bo muszę zakupu dokonać w ciągu najbliższych kilku dni ze względu na planowany wyjazd (!!)
- Polskie wydanie lub gra niezależna językową z dobrze napisaną instrukcją po polsku
- Powiew świeżości, jakaś inna mechaniką / świat / tematyka, nie może być powieleniem tego co mamy (np. zamiast układania pociągów, układanie tras samolotów czy linii energetycznych przy podobnej mechanice)
- Zrozumiały dla każdego, niezbyt skomplikowany klimat i świat - tzn. odpadają gry bazujące na serialach, filmach, grach rpg, o fabule, która nie każdemu musi przypaść do gustu i wymaga zrozumienia tła albo jakiegoś wcześniejszego obycia ze światem (np. gra o tron, jakieś gry oparte o seriale sci-fi, warhammery itd)
- Nie chcemy gier kooperacyjnych
- Nie może wiać nudą (długi downtime, bardzo schematyczna rozgrywka, jedna słuszna droga do zwycięstwa itd).
Przemyślenia szczegółowe:
1. Gra szybka, tania, przyjemna.
- Rozgrywka na 30-90 minut spokojnej rozgrywki, przez mało zaawansowanym graczy (cyklady też można zamknąć pewnie w 1,5h, ale my się zmieścić nie potrafimy w tym czasie). Nie mamy czegoś takiego w naszej małej kolekcji, a czasem nie mamy np. 2-3 godzin na grę.
- Myślałem o czymś, co możemy zabrać w plener, na piknik, plażę, może imprezę - mało rozkładania, szybkie przejście do właściwej gry.
- Myślałem o jakiejś grze blefu (Mamy Szpiega?), bo tam karty nie mają tak dużego znaczenia. Gra, którą wskazałem, wymaga chyba jednak dużej kreatywności od graczy (nie wiem czy to plus czy minus), bo inaczej może stać się mało regrywalna (np. ciągle te same pytania) - nie wiem czy podołamy
- Ewentualnie coś z gatunku deck building czy set collection, ale w rozsądnym stosunku ceny do jakości rozgrywki?
- Bardzo ważna jest interakcja, jakakolwiek - czy to przez blokowanie, handlowanie, blefowanie, whatever.
2. Gra bardziej rozbudowana - interakcja, dosyć niska losowość, regrywalność.
- Zależy mi na czymś, co wprowadzi powiew świeżości, jakaś nowa mechanika, coś czego jeszcze nie mamy, mając na uwadze też to, co nam się podoba a co nie w grach, w które obecnie gramy.
- Zastanawiałem się nad czymś z gatunku worker placement (albo z jego elementami), bo typowo takiej gry nie mamy jeszcze w kolekcji. Zależałoby mi jednak na tym, żeby w grze tej była mimo wszystko jakaś sensowna interakcja, dynamika i umiarkowanie niska losowość. Nie chcę raczej typowego pasjansa. Myślałem o nowym wydaniu Puerto Rico, ale gra ma tyle opinii skrajnie pozytywnych, co negatywnych (np. że to gra dla matematycznych maniaków), czy Keyflower (ale tutaj problem z dostępnością, a wydanie wspieram.to dopiero się drukuje). Czy są jakieś regrywalne worker placementy z dużą interakcją między graczami?
- Chodziło mi po głowie coś z zupełnie innej beczki - Listy z Whitechapel. Bardzo mi się podoba (na razie tylko z instrukcji) mechanika, tematyka, cała koncepcja na grę. Mam jednak duże obawy czy w grupie 4-osobowej się przyjmie. Mamy 5 policjantów na 3 graczy. Do tego w grupie jest jedna osoba o dosyć dominującym charakterze, która może zdominować pozostałych graczy po stronie ścigającej. Gra ciekawa, chodzi mi po głowie od dłuższego czasu, ale ze względu na cenę i pewne obawy nie wiem czy jeszcze nie odłożyć tego zakupu...
- Może coś z innego zupełnie gatunku, co nie będzie powieleniem tego, co już mamy, ale będzie ciekawe dla nas?
Trochę się rozpisałem, mam nadzieję, że ktoś dotrwał do końca.
Z góry dziękuję za pomoc
Tło: Jak w tytule. Gramy w 4 osoby (2xK, 2xM), znamy się b. dobrze (jeśli to ma znaczenie?), nie jesteśmy bardzo zaawansowanymi graczami, ale też nie lubimy trywialnych, losowych gier.
Obecnie posiadamy:
- Cyklady - gramy chętnie i często, choć nieco (tylko nieco) bardziej przypada męskiej części grupy.
Za co lubimy: Dynamiczna rozgrywka, gra mocno interakcyjna, ładne wydanie, regrywalność, mnogość możliwych strategii, każda rozgrywka jest inna.
Za co nie lubimy: Zwykle długi czas trwania rozgrywki (mamy małe dzieci, czasem trzeba przerwać na opiekę nad nimi i to wszystko jeszcze dodatkowo wydłuża grę)
- Ticket to Ride: Europe - gramy chętnie i często, wszystkim odpowiada.
Za co lubimy: Niewielka, ale jednak interakcja przy pełnym składzie (blokowanie), szybko można rozpocząć grę (niewiele elementów do rozkładania), lekkość rozgrywki, stosunkowo niedługi okres trwania rozgrywki, możliwość dyskusji o tematach pobocznych ze względu na niski poziom mózgożerności
Za co nie lubimy: Losowość mogłaby być ciut mniejsza, za to interakcja większa (trochę nadrabia to dodatek, który mamy, ale jakoś dodatkowe zasady rzadko ogrywamy), schematyczność zaczyna trochę przynudzać po dosyć dużej liczbie rozgrywek..
- Mount Everest - zakupiliśmy głównie ze względu na zamiłowanie do gór, ale niestety po kilku rozgrywkach stwierdziliśmy, że nie przypadła nam do gustu
Za co lubimy: Tematyka, umiarkowany czas rozgrywki, system pogody wprowadzający niepewność.
Za co nie lubimy: Ogólnie - wieje nudą, gra nas nie porwała. Nie wiem do końca dlaczego, może to kwestia mechaniki, może całej koncepcji gry. Niewiele się dzieje, znikoma interakcja, przysypiamy grając w to.
- Colt Express - Ciekawa, czasem ląduje na stole, szczególnie późnym wieczorem jak już nie mamy czasu ani chęci coś bardziej złożonego.
Za co lubimy: Wykonanie i ogólnie koncepcję z pociągiem na stole, dynamiczną akcję, dużo śmiechu, interakcję, krótki czas rozgrywki.
Za co nie lubimy: Ograniczony wpływ na przebieg rozgrywki / duża losowość.
Budżet: ok. 200 zł najlepiej na dwie gry (jedna tania, szybka, druga bardziej złożona - poniżej szczegóły)
Oczekiwania i przeciwwskazania ogólne:
- Musi dobrze działać na 4 osoby - w tym gronie gramy przez 95% czasu
- Gra musi być dostępna w sklepach, bo muszę zakupu dokonać w ciągu najbliższych kilku dni ze względu na planowany wyjazd (!!)
- Polskie wydanie lub gra niezależna językową z dobrze napisaną instrukcją po polsku
- Powiew świeżości, jakaś inna mechaniką / świat / tematyka, nie może być powieleniem tego co mamy (np. zamiast układania pociągów, układanie tras samolotów czy linii energetycznych przy podobnej mechanice)
- Zrozumiały dla każdego, niezbyt skomplikowany klimat i świat - tzn. odpadają gry bazujące na serialach, filmach, grach rpg, o fabule, która nie każdemu musi przypaść do gustu i wymaga zrozumienia tła albo jakiegoś wcześniejszego obycia ze światem (np. gra o tron, jakieś gry oparte o seriale sci-fi, warhammery itd)
- Nie chcemy gier kooperacyjnych
- Nie może wiać nudą (długi downtime, bardzo schematyczna rozgrywka, jedna słuszna droga do zwycięstwa itd).
Przemyślenia szczegółowe:
1. Gra szybka, tania, przyjemna.
- Rozgrywka na 30-90 minut spokojnej rozgrywki, przez mało zaawansowanym graczy (cyklady też można zamknąć pewnie w 1,5h, ale my się zmieścić nie potrafimy w tym czasie). Nie mamy czegoś takiego w naszej małej kolekcji, a czasem nie mamy np. 2-3 godzin na grę.
- Myślałem o czymś, co możemy zabrać w plener, na piknik, plażę, może imprezę - mało rozkładania, szybkie przejście do właściwej gry.
- Myślałem o jakiejś grze blefu (Mamy Szpiega?), bo tam karty nie mają tak dużego znaczenia. Gra, którą wskazałem, wymaga chyba jednak dużej kreatywności od graczy (nie wiem czy to plus czy minus), bo inaczej może stać się mało regrywalna (np. ciągle te same pytania) - nie wiem czy podołamy
- Ewentualnie coś z gatunku deck building czy set collection, ale w rozsądnym stosunku ceny do jakości rozgrywki?
- Bardzo ważna jest interakcja, jakakolwiek - czy to przez blokowanie, handlowanie, blefowanie, whatever.
2. Gra bardziej rozbudowana - interakcja, dosyć niska losowość, regrywalność.
- Zależy mi na czymś, co wprowadzi powiew świeżości, jakaś nowa mechanika, coś czego jeszcze nie mamy, mając na uwadze też to, co nam się podoba a co nie w grach, w które obecnie gramy.
- Zastanawiałem się nad czymś z gatunku worker placement (albo z jego elementami), bo typowo takiej gry nie mamy jeszcze w kolekcji. Zależałoby mi jednak na tym, żeby w grze tej była mimo wszystko jakaś sensowna interakcja, dynamika i umiarkowanie niska losowość. Nie chcę raczej typowego pasjansa. Myślałem o nowym wydaniu Puerto Rico, ale gra ma tyle opinii skrajnie pozytywnych, co negatywnych (np. że to gra dla matematycznych maniaków), czy Keyflower (ale tutaj problem z dostępnością, a wydanie wspieram.to dopiero się drukuje). Czy są jakieś regrywalne worker placementy z dużą interakcją między graczami?
- Chodziło mi po głowie coś z zupełnie innej beczki - Listy z Whitechapel. Bardzo mi się podoba (na razie tylko z instrukcji) mechanika, tematyka, cała koncepcja na grę. Mam jednak duże obawy czy w grupie 4-osobowej się przyjmie. Mamy 5 policjantów na 3 graczy. Do tego w grupie jest jedna osoba o dosyć dominującym charakterze, która może zdominować pozostałych graczy po stronie ścigającej. Gra ciekawa, chodzi mi po głowie od dłuższego czasu, ale ze względu na cenę i pewne obawy nie wiem czy jeszcze nie odłożyć tego zakupu...
- Może coś z innego zupełnie gatunku, co nie będzie powieleniem tego, co już mamy, ale będzie ciekawe dla nas?
Trochę się rozpisałem, mam nadzieję, że ktoś dotrwał do końca.
Z góry dziękuję za pomoc
Re: Coś nowego dla 4-osobowej grupy (rodzina, 2 pary).
Łatwa, szybka, przyjemna i na plaże - Tajniacy. Świetnie się sprawdza.W tej samej kategorii polecę też Cytadelę (choć zabiera więcej miejsca niż Tajniacy) - dużo interakcji, blefowania.
Listy z Whitechapel na 4 osoby się nie sprawdzą moim zdaniem. Jest to świetna gra, ale 1 vs 1 lub ew. 2 vs 1. Poza tym trwa nawet 2.5h. Jest też krótsza wersja - Tajemnica Whitehall - ta sama mechanika i klimat.
Z worker-placement: Tzolkin (średnio-zaawansowany), Epoka Kamienia (prostszy, ale dający frajdę)
Z innych: Zamki Szalonego Króla.
Listy z Whitechapel na 4 osoby się nie sprawdzą moim zdaniem. Jest to świetna gra, ale 1 vs 1 lub ew. 2 vs 1. Poza tym trwa nawet 2.5h. Jest też krótsza wersja - Tajemnica Whitehall - ta sama mechanika i klimat.
Z worker-placement: Tzolkin (średnio-zaawansowany), Epoka Kamienia (prostszy, ale dający frajdę)
Z innych: Zamki Szalonego Króla.
Re: Coś nowego dla 4-osobowej grupy (interakcja, niska losow
Mogę tylko powiedzieć że Puerto Rico i Keyflower to dobry wybór. Właśnie najlepiej gra się w 4 osoby. Wydaje mi się że PR jest sporo łatwiejszy od Keyflowera, ale obie gry mają naprawdę dużo interakcji. W tej drugiej potrafi być naprawdę wredna.
W PR jedynie nie lubie grać z niedoświadczonymi graczami gdyż jeden głupi ruch z ich strony potrafi zepsuć rozgrywkę osobie siedzącej przed nim (albo mu pomóc).
W Keyflower jest naprawdę dużo kombinowania i strategi do wyboru.
Ale satysfakcja z rozgrywki obu gier jest podobnie wysoka.
W PR jedynie nie lubie grać z niedoświadczonymi graczami gdyż jeden głupi ruch z ich strony potrafi zepsuć rozgrywkę osobie siedzącej przed nim (albo mu pomóc).
W Keyflower jest naprawdę dużo kombinowania i strategi do wyboru.
Ale satysfakcja z rozgrywki obu gier jest podobnie wysoka.
Re: Coś nowego dla 4-osobowej grupy (interakcja, niska losow
@Pixa
Dziękuję za cenne wskazania.
Przejrzałem instrukcję Tajniaków i Cytadeli - dwie fajne, mocne pozycje do pierwszej kategorii (tańsza, szybka gra) - choć Cytadela do najtańszych nie należy i będzie wchodziła w grę tylko, jeśli druga gra nie będzie droższa niż 120-130 zł.
Tzolkin - jak tam z interakcją i dynamiką rozgrywki? Czy w tej gdzie nie jest tak, że każdy sobie tam coś robi, liczy, składa, a na koniec liczymy punkty i to wsio?
@Bruno555
Keyflower - jest w zasadzie niedostępny obecnie, ponadto jego cena nie pozwoli na zakup drugiej gry. Wskazałem go raczej jako przykład.
Puerto Rico - trochę właśnie się tego boję, że to jest matematyczna gra bez klimatu, fun-u, w której tylko każdy liczy, a jak się pomyli i coś przeoczy to jest po grze (?) Trochę możę wyolbrzymiam, ale chcę dobrze poznać Waszą opinię, bo szczerze mówiąc myślałem o tej grze pierwotnie i już prawie ją kupiłem, dopóki nie przeczytałem 2-3 niepochlebnych opinii/recenzji od mniej hardcorowych graczy :/
Dziękuję za cenne wskazania.
Przejrzałem instrukcję Tajniaków i Cytadeli - dwie fajne, mocne pozycje do pierwszej kategorii (tańsza, szybka gra) - choć Cytadela do najtańszych nie należy i będzie wchodziła w grę tylko, jeśli druga gra nie będzie droższa niż 120-130 zł.
Tzolkin - jak tam z interakcją i dynamiką rozgrywki? Czy w tej gdzie nie jest tak, że każdy sobie tam coś robi, liczy, składa, a na koniec liczymy punkty i to wsio?
@Bruno555
Keyflower - jest w zasadzie niedostępny obecnie, ponadto jego cena nie pozwoli na zakup drugiej gry. Wskazałem go raczej jako przykład.
Puerto Rico - trochę właśnie się tego boję, że to jest matematyczna gra bez klimatu, fun-u, w której tylko każdy liczy, a jak się pomyli i coś przeoczy to jest po grze (?) Trochę możę wyolbrzymiam, ale chcę dobrze poznać Waszą opinię, bo szczerze mówiąc myślałem o tej grze pierwotnie i już prawie ją kupiłem, dopóki nie przeczytałem 2-3 niepochlebnych opinii/recenzji od mniej hardcorowych graczy :/
Re: Coś nowego dla 4-osobowej grupy (interakcja, niska losow
Tzolkin ma ciekawą mechanikę, interakcja to głównie blokowanie pól współgraczom. Na pewno poziom interakcji nie jest ogromny, ale jak rozważasz Puerto Rico to jest zbliżony do tego tytułu.
Puerto - miałem hype-a na tę grę, ale zawiodła mnie. Brzydko wykonana, gra bez emocji zarówno w 2 jak i 4 osoby. Poszła do ludzi.
Puerto - miałem hype-a na tę grę, ale zawiodła mnie. Brzydko wykonana, gra bez emocji zarówno w 2 jak i 4 osoby. Poszła do ludzi.
-
- Posty: 931
- Rejestracja: 06 lis 2013, 18:31
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 33 times
Re: Coś nowego dla 4-osobowej grupy (interakcja, niska losow
Odnośnie Puerto Rico.
Ostatnio kupiliśmy sobie tą grę do 2-3 osobowych rozgrywek.
Powiem tak: gra nie bez powodu jest w czołówce ranking BGG. Nie zgodzę się, że jest to matematyczna gra, powiem raczej, że jest to gra z zerową losowością (może poza odkrywaniem dostępnych żetonów plantacji) i wygrana/przegrana zależy tylko od Ciebie i twojej wymyślonej strategii (nam się to bardzo podoba).
Jeśli natomiast chodzi o to, że grając z niedoświadczonym graczem może on popsuć twoją strategię lub pomóc przeciwnikowi to pokażcie mi grę w której tak nie ma. Nowy gracz poznaje dopiero grę i często robi losowe ruchy nie wiedząc co się z nimi wiąże do końca. Wam to jednak nie grozi bo gracie w tym samym składzie i wspólnie od początku będziecie się uczyli tej gry od nowa.
Trzeba jednak zaznaczyć, że gra do najładniejszych nie należy (ale ta surowość dla nas jest jej urokiem i pasuje do klimatu)
Puerto Rico +1
Od siebie dorzucę kilka tytułów do rozpatrzenia:
Szybsze gry:
- Race for The Galaxy
- O mój Zboże!
Dłuższe gry:
- Kemet
- Smallworld
- Agricola/Caverna
Z decbuildingu popatrz sobie na Dominion. Powinno wam się spodobać.
Ostatnio kupiliśmy sobie tą grę do 2-3 osobowych rozgrywek.
Powiem tak: gra nie bez powodu jest w czołówce ranking BGG. Nie zgodzę się, że jest to matematyczna gra, powiem raczej, że jest to gra z zerową losowością (może poza odkrywaniem dostępnych żetonów plantacji) i wygrana/przegrana zależy tylko od Ciebie i twojej wymyślonej strategii (nam się to bardzo podoba).
Jeśli natomiast chodzi o to, że grając z niedoświadczonym graczem może on popsuć twoją strategię lub pomóc przeciwnikowi to pokażcie mi grę w której tak nie ma. Nowy gracz poznaje dopiero grę i często robi losowe ruchy nie wiedząc co się z nimi wiąże do końca. Wam to jednak nie grozi bo gracie w tym samym składzie i wspólnie od początku będziecie się uczyli tej gry od nowa.
Trzeba jednak zaznaczyć, że gra do najładniejszych nie należy (ale ta surowość dla nas jest jej urokiem i pasuje do klimatu)
Puerto Rico +1
Od siebie dorzucę kilka tytułów do rozpatrzenia:
Szybsze gry:
- Race for The Galaxy
- O mój Zboże!
Dłuższe gry:
- Kemet
- Smallworld
- Agricola/Caverna
Z decbuildingu popatrz sobie na Dominion. Powinno wam się spodobać.
Re: Coś nowego dla 4-osobowej grupy (interakcja, niska losow
@Phate
Dzięki za opinię nt. Puerto Rico. Chętnie poznam też opinię innych. Czy ta gra przy 4-osobowej, mało doświadczonej grupie może być ciekawa, fajna, emocjonująca i nie nudzić?
Race for The Galaxy - chyba nie mój/nasz klimat.
O mój Zboże! - przyglądałem się kiedyś tytułowi, ale to chyba zbyt losowa gra
Kemet - Cyklady bis, w nieco innym ujęciu? Chcielibyśmy pograć w coś z nieco inną mechaniką, aby wyrobić sobie opinię na temat różnego typu gier.
Agricola/Caverna - Myślałem o tym, ale tutaj chyba interakcji nie ma w zasadzie w ogóle...
Smallworld - Zastanawia mnie popularność i wysokie oceny tej gry. Nie do końca za czymś takim się rozglądałem, ale w sumie... przyjrzę się.
Dominion - Chyba trochę zbyt mało interakcyjna gra i droga jak na karciankę.
Na bazie tego, co piszecie, na tą chwilę najpoważniej rozważam:
1) Gra tańsza, szybka, przyjemna: Tajniacy vs Cytadela
2) Coś nowego, bardziej złożonego, uzupełniającego kolekcję: Puerto Rico vs Tzolkin
Dzięki za opinię nt. Puerto Rico. Chętnie poznam też opinię innych. Czy ta gra przy 4-osobowej, mało doświadczonej grupie może być ciekawa, fajna, emocjonująca i nie nudzić?
Race for The Galaxy - chyba nie mój/nasz klimat.
O mój Zboże! - przyglądałem się kiedyś tytułowi, ale to chyba zbyt losowa gra
Kemet - Cyklady bis, w nieco innym ujęciu? Chcielibyśmy pograć w coś z nieco inną mechaniką, aby wyrobić sobie opinię na temat różnego typu gier.
Agricola/Caverna - Myślałem o tym, ale tutaj chyba interakcji nie ma w zasadzie w ogóle...
Smallworld - Zastanawia mnie popularność i wysokie oceny tej gry. Nie do końca za czymś takim się rozglądałem, ale w sumie... przyjrzę się.
Dominion - Chyba trochę zbyt mało interakcyjna gra i droga jak na karciankę.
Na bazie tego, co piszecie, na tą chwilę najpoważniej rozważam:
1) Gra tańsza, szybka, przyjemna: Tajniacy vs Cytadela
2) Coś nowego, bardziej złożonego, uzupełniającego kolekcję: Puerto Rico vs Tzolkin
Re: Coś nowego dla 4-osobowej grupy (interakcja, niska losow
Race jest bardzo dobry - ale dla mnie to gra 1 vs 1. Do takiej rozgrywki nadaje się idealnie. Kemet - masz rację, to takie trochę Cyklady bis Smallworld - zaskakuje mnie popularność tej gry - dla mnie wieje nudą, mało kombinowania, strategii, emocji.
-
- Posty: 931
- Rejestracja: 06 lis 2013, 18:31
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 33 times
Re: Coś nowego dla 4-osobowej grupy (interakcja, niska losow
Kemet z Cykladami nie ma nic wspólnego - może poza tym, że w obu są figurki
RFtG - u nas też na początku współgracze kręcili nosem ale gra chwyciła strasznie - myślę, że najwięcej partii ze wszytskihc gier rozegraliśmy w to (gry po ok 30 minut więc jest syndrom kolejnej partii)
Agricola / Caverna - interakcja w postaci podbierania pól na które przeciwnik chce wysłać swoich robotników
Smallworld - mimo bajkowej grafiki naprawdę rewelacyjna (proste zasady) gra z mechaniką area control
Dominion - podobno są dodatki które zwiększają interakcje ale sam w to nie gram (wole inne deckbuildingi) więc ręki nie dam sobie obciąć
Z prostych i szybkich karcianek przychodzi mi do głowy jeszcze:
Zaklinacze
Najemnicy
Celuje w ich zakup ale sam nie grałem więc za dużo o nich nie powiem
RFtG - u nas też na początku współgracze kręcili nosem ale gra chwyciła strasznie - myślę, że najwięcej partii ze wszytskihc gier rozegraliśmy w to (gry po ok 30 minut więc jest syndrom kolejnej partii)
Agricola / Caverna - interakcja w postaci podbierania pól na które przeciwnik chce wysłać swoich robotników
Smallworld - mimo bajkowej grafiki naprawdę rewelacyjna (proste zasady) gra z mechaniką area control
Dominion - podobno są dodatki które zwiększają interakcje ale sam w to nie gram (wole inne deckbuildingi) więc ręki nie dam sobie obciąć
Z prostych i szybkich karcianek przychodzi mi do głowy jeszcze:
Zaklinacze
Najemnicy
Celuje w ich zakup ale sam nie grałem więc za dużo o nich nie powiem
Re: Coś nowego dla 4-osobowej grupy (interakcja, niska losow
Czemu nie mówicie, że powstało coś takiego jak Tajemnica Whitehall (vs. Whitechapel, który rozważałem):o Z tego co widzę stworzona jest dla 4 graczy (3 pionki policjantów), mniejsza mapa, dużo szybsza rozgrywka...
Chodzi mi po głowie teraz Puerto Rico + Tajemnica Whitehall, tylko nie wiem, czy ta druga sprawdzi się w plenerze? Ale w sumie nie ma tu kart, pionków też ledwie kilka... w razie większego podmuchu dużego problemu być nie powinno?
Chodzi mi po głowie teraz Puerto Rico + Tajemnica Whitehall, tylko nie wiem, czy ta druga sprawdzi się w plenerze? Ale w sumie nie ma tu kart, pionków też ledwie kilka... w razie większego podmuchu dużego problemu być nie powinno?
Re: Coś nowego dla 4-osobowej grupy (interakcja, niska losow
Hanys pisze:Czemu nie mówicie, że powstało coś takiego jak Tajemnica Whitehall (vs. Whitechapel, który rozważałem):o Z tego co widzę stworzona jest dla 4 graczy (3 pionki policjantów), mniejsza mapa, dużo szybsza rozgrywka...
Chodzi mi po głowie teraz Puerto Rico + Tajemnica Whitehall, tylko nie wiem, czy ta druga sprawdzi się w plenerze? Ale w sumie nie ma tu kart, pionków też ledwie kilka... w razie większego podmuchu dużego problemu być nie powinno?
Jak nie mówicie, jak napisałem o tym w pierwszym swoim poście Listy są świetne, w Tajemnice nie grałem, ale można przypuszczać, że są równie dobre. Problem jest taki, że to gra 1 vs 1, w ostateczności 2 vs 1. Z tego prostego powodu, że tak naprawdę nie ma setek ruchów do wykonania, a przesuwamy raptem 4 czy 5 pionków. O ile jeszcze w parze można dyskutować gdzie je przesunąć, to w 3 osoby już się robi nudnawo i jedna zwykle się wyłącza. Gra nie nadaje się na plaże - jest bardzo ważne, gdzie stoją pionki, a morderca musi zapisywać swoje ruchy na kartce tak by nikt nie widział, co na kocu nie będzie zbyt wygodne.
Zagraj sobie w Puerto on-line na Board Game Arena, Tzolkin chyba zresztą też tam jest.
Re: Coś nowego dla 4-osobowej grupy (interakcja, niska losow
Z nieco innej beczki, ale idealne na plażę i kosztujące ze 20zł normalnie... Empire Engine Idealne na 4 osoby, bardzo mało miejsca zajmuje (każdy ma przed sobą 2 karty i kilka drewnianych kosteczek). Losowości nie ma praktycznie, jest za to blefowanie, przewidywanie przeciwników i blef. Rasowe euro w formie kieszonkowej.
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Re: Coś nowego dla 4-osobowej grupy (interakcja, niska losow
Puerto Rico zdecydowanie na plus.
Bardzo dobra gra. Ja używam jej do wprowadzania nowych osób w planszówki i pod tym względem jest idealna.
Eleganckie i nieskomplikowane zasady + duża głębia i strategia.
Polecam również Agricole (wersja dla graczy). Jest świetna.
Tzolkin też jest bardzo dobry, ale według mnie sporo cięższy niż powyższe (dużo więcej opcji do wyboru).
Niektórych może to przytłoczyć i zniechęcić.
Bardzo dobra gra. Ja używam jej do wprowadzania nowych osób w planszówki i pod tym względem jest idealna.
Eleganckie i nieskomplikowane zasady + duża głębia i strategia.
Polecam również Agricole (wersja dla graczy). Jest świetna.
Tzolkin też jest bardzo dobry, ale według mnie sporo cięższy niż powyższe (dużo więcej opcji do wyboru).
Niektórych może to przytłoczyć i zniechęcić.
- Chaaber
- Posty: 1054
- Rejestracja: 29 sty 2014, 22:03
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 10 times
Re: Coś nowego dla 4-osobowej grupy (interakcja, niska losow
Może Zamki Burgundii pana Felda. Mistrzowsko zrobiony dice placement. Gra niestety paskudna, ale jakoś dziwnie zawsze pasuje płci pięknej. Nie wiem co w tym jest.
Druga propozycja to Concordia, bardzo paskudna okładka, ale sama gra już fajnie wydana, mało losowa, daje bardzo dużo wyborów w trakcie rozgrywki, klimat na maksa neutralny, bo o rozwoju antycznego świata. Moim zdaniem gra genialna.
Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
Druga propozycja to Concordia, bardzo paskudna okładka, ale sama gra już fajnie wydana, mało losowa, daje bardzo dużo wyborów w trakcie rozgrywki, klimat na maksa neutralny, bo o rozwoju antycznego świata. Moim zdaniem gra genialna.
Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 777
- Rejestracja: 10 paź 2016, 18:35
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 229 times
- Been thanked: 282 times
Re: Coś nowego dla 4-osobowej grupy (interakcja, niska losow
Wow, aż dziwne, że nikt nie wspomniał o Concordii. Zasady proste. Losowość znikoma. Regrywalność spora, bo stan początkowy jest losowy w pewnym zakresie.
mam 3trolle-7% (S) errata do 1861/67 (K) 1882, 1817/USA