Mam nadzieję Tymczasem będzie czas na przejrzenie recenzji i może przetestowanie gdzieniegdzie przed zakupem, bo w takim wypadku wezmę pod uwagę zakup od razu z dodatkiem.Rocy7 pisze:Sadze ze bedzie dodatek na 5;)Backero pisze:Szkoda, że na 4 graczy :/ Nas w ekipie jest 5 graczy, a strategie 4X to nasz ulubiony gatunek (zarówno planszówkowo jak i komputerowo) i niestety wiele tytułów musimy pasować ze względu na max 4 graczy.
Civilization: Nowy początek / Sid Meier's Civilization: A New Dawn (James Kniffen)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Backero
- Posty: 399
- Rejestracja: 31 maja 2015, 21:34
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 155 times
- Been thanked: 92 times
Re: Cywilizacja od FFG nowa edycja
Re: Cywilizacja od FFG nowa edycja
Jak karty w grach będą miały napisane wielkimi literami: sukces / porażka albo wydarzenie pozytywne / negatywne, to zaczyna się narzekanie na losowość, szczególnie jakbyś losował je z małej talii którą byś ciągle tasował.
Nikt nie narzeka na losowość samą w sobie. Co w tym trudnego do zrozumienia? Narzekam na kostki, szczególnie że b. często są słabo zrobione: wylosuj czy działanie się uda. W dużej liczbie gier z elementami walki jest to sposób na załatwienie bitew - beznadziejny. Nie mówię o grach z rzutami co minutę z modyfikatorami etc. Taki CoH bardzo lubię, a rzucam co chwilę. Jednak przeważa liczba gier gdzie kostki są beznadziejne i psują gry, szczególnie gdy jest to dodatek do core rozgrywki. Może ktoś się do tego odniesie, a nie idziecie w inne tematy z przekonaniem, że skoro karty to jakaś tam losowość to kości są dobre, albo inne pseudo dywagacje.
Co do dodatku na 5 graczy - nie jestem pewien jak to rozwiążą, bo przy każdym innym dodatku musieliby dodawać np. karty technologii dla hipotetycznych posiadaczy dodatku dla 5 graczy.
Nikt nie narzeka na losowość samą w sobie. Co w tym trudnego do zrozumienia? Narzekam na kostki, szczególnie że b. często są słabo zrobione: wylosuj czy działanie się uda. W dużej liczbie gier z elementami walki jest to sposób na załatwienie bitew - beznadziejny. Nie mówię o grach z rzutami co minutę z modyfikatorami etc. Taki CoH bardzo lubię, a rzucam co chwilę. Jednak przeważa liczba gier gdzie kostki są beznadziejne i psują gry, szczególnie gdy jest to dodatek do core rozgrywki. Może ktoś się do tego odniesie, a nie idziecie w inne tematy z przekonaniem, że skoro karty to jakaś tam losowość to kości są dobre, albo inne pseudo dywagacje.
Co do dodatku na 5 graczy - nie jestem pewien jak to rozwiążą, bo przy każdym innym dodatku musieliby dodawać np. karty technologii dla hipotetycznych posiadaczy dodatku dla 5 graczy.
Osoby z Wrocławia zapraszam do wrocławskiej grupy facebookowej zrzeszającej miłośników gier strategicznych i wojennych
- Vester
- Posty: 956
- Rejestracja: 19 lis 2010, 11:12
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 44 times
Re: Cywilizacja od FFG nowa edycja
Każdy, kto nie lubi losowości, wie, że jest losowość i Losowość.
W tym wątku porównujemy raczej szachy z pokerem.
Pierwszy temat jest już przemaglowany od lat, a drugi jest bez sensu.
Zatem pytanie fundamentalne brzmi, do kogo jest adresowana nowa Cywilizacja, i tymże graczom pozostawmy ten wątek. Masochizm pozostawmy na seanse BDSM.
Rzekłem.
W tym wątku porównujemy raczej szachy z pokerem.
Pierwszy temat jest już przemaglowany od lat, a drugi jest bez sensu.
Zatem pytanie fundamentalne brzmi, do kogo jest adresowana nowa Cywilizacja, i tymże graczom pozostawmy ten wątek. Masochizm pozostawmy na seanse BDSM.
Rzekłem.
- Zet
- Posty: 1365
- Rejestracja: 26 paź 2006, 00:08
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Has thanked: 164 times
- Been thanked: 169 times
Re: Cywilizacja od FFG nowa edycja
Pytanie, czy mając CoC jest sens interesować się nową Civką? Wydaje mi się, że nie.
A co do tematu losowości, to myślę, że zupełnie pozbawione losowości kółko i krzyżyk działało by lepiej, jeśli by dodać do niego kości
A co do tematu losowości, to myślę, że zupełnie pozbawione losowości kółko i krzyżyk działało by lepiej, jeśli by dodać do niego kości
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Cywilizacja od FFG nowa edycja
to dla mnie troche zalezy ile prawdy jest w czasie rozgrywki 1-2 h jesli dobrze pamietam.Zet pisze:Pytanie, czy mając CoC jest sens interesować się nową Civką? Wydaje mi się, że nie.
-
- Posty: 133
- Rejestracja: 11 lis 2013, 09:32
- Lokalizacja: Wejherowo
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 8 times
Re: Cywilizacja od FFG nowa edycja
Kostki mają to do siebie, że mogą odzwierciedlać realne wydarzenia w świecie gier.
Ile razy miała miejsce sytuacja, że w realnym świecie, podczas wojny, lepiej uzbrojona armia w większej liczbie przegrywała bitwę? Wiele razy. Może zwycięzcy mieli lepsze rzuty na atak?
Ile razy występowały losowe zdarzenia, które sprawiały, że coś się nie udało? Załóżmy, że chcesz skoczyć w dal. Biegniesz, nagle się okazuje, że rozwiązała się sznurówka, na którą wdepnąłeś i się przewracasz. Z punktu widzenia systemu nie udał Ci się rzut na umiejętność skakania.
Tyle.
Ile razy miała miejsce sytuacja, że w realnym świecie, podczas wojny, lepiej uzbrojona armia w większej liczbie przegrywała bitwę? Wiele razy. Może zwycięzcy mieli lepsze rzuty na atak?
Ile razy występowały losowe zdarzenia, które sprawiały, że coś się nie udało? Załóżmy, że chcesz skoczyć w dal. Biegniesz, nagle się okazuje, że rozwiązała się sznurówka, na którą wdepnąłeś i się przewracasz. Z punktu widzenia systemu nie udał Ci się rzut na umiejętność skakania.
Tyle.
Moja Kolekcja
Dotychczasowe transakcje:
- Zakup World of Warcraft: The Board Game - Dzieniu; Lords of Hellas - virco; Fanowskie dodatki do 7 Wonders - aigimig
Dotychczasowe transakcje:
- Zakup World of Warcraft: The Board Game - Dzieniu; Lords of Hellas - virco; Fanowskie dodatki do 7 Wonders - aigimig
Re: Cywilizacja od FFG nowa edycja
Wybaczcie, że przerwę festiwal kości. ; )
https://pbs.twimg.com/media/DHbo7h8UQAAZHBE.jpg
https://pbs.twimg.com/media/DHWwZBgV0AE8tQU.jpg
Elementy trochę się różnią od tych z zapowiedzi, pewnie ze względu na wczesną kopię.
Z BGG z opisu jednego z użytkowników:
Tak jak wspomniano wcześniej kolejność kart wpływa na ich siłę (zasięg terytorialny), w swojej turze aktywujemy jedną kartę, im bardziej na prawo tym silniejszy jest jej efekt, po zakończeniu akcji karta jest przesuwana na lewo, a inne przesuwają się bardziej na prawo. Kiedy rozwijamy technologię zastępujemy daną kartę tą z wyższego poziomu, a kiedy otrzymujemy zasoby możemy położyć na kartach technologii by wzmocnić ich efekt. Są dwa rodzaje zasobów, odnawialne, i te które zdejmujemy z mapy (mogą pomóc budować cuda).
W walce używa się kostek, atakujący dodaje do wyniku numer nad kartą związanej z walką, a obrońca dodaje bonus za teren.
https://pbs.twimg.com/media/DHbo7h8UQAAZHBE.jpg
https://pbs.twimg.com/media/DHWwZBgV0AE8tQU.jpg
Elementy trochę się różnią od tych z zapowiedzi, pewnie ze względu na wczesną kopię.
Z BGG z opisu jednego z użytkowników:
Tak jak wspomniano wcześniej kolejność kart wpływa na ich siłę (zasięg terytorialny), w swojej turze aktywujemy jedną kartę, im bardziej na prawo tym silniejszy jest jej efekt, po zakończeniu akcji karta jest przesuwana na lewo, a inne przesuwają się bardziej na prawo. Kiedy rozwijamy technologię zastępujemy daną kartę tą z wyższego poziomu, a kiedy otrzymujemy zasoby możemy położyć na kartach technologii by wzmocnić ich efekt. Są dwa rodzaje zasobów, odnawialne, i te które zdejmujemy z mapy (mogą pomóc budować cuda).
W walce używa się kostek, atakujący dodaje do wyniku numer nad kartą związanej z walką, a obrońca dodaje bonus za teren.
- karawanken
- Posty: 2365
- Rejestracja: 28 wrz 2014, 19:53
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 75 times
- Been thanked: 98 times
Re: Cywilizacja od FFG nowa edycja
Wygląda faktycznie mniej skomplikowanie niż wcześniejsza wersja. Pozbyłem się oporów przed zakupem
Re: Cywilizacja od FFG nowa edycja
OFFTOP Czy ktoś może zmienić nazwę wątku? Bo ani nie odpowiada rzeczywistości (nie jest to nowa edycja) ani nie pozwala na poprawne zidentyfikowanie gry (choćby dlatego, że od FFG cywilizacje na tą chwilę są dwie).
Re: Cywilizacja od FFG nowa edycja
Komu jak komu, ale mi - w związku z sygnowaniem mnie na okładce gry - wypadałoby kupić, ale coś czuję, że jednak zostanę przy starej edycji. Poczekam jednak na rzetelne recenzje.
- Vester
- Posty: 956
- Rejestracja: 19 lis 2010, 11:12
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 44 times
Re: Cywilizacja od FFG nowa edycja
Na naszym forum nie trzeba nikomu tłumaczyć, czym jest losowość. Naprawdę.
SirSowa pisze:Kostki mają to do siebie, że mogą odzwierciedlać realne wydarzenia w świecie gier.
Ile razy miała miejsce sytuacja, że w realnym świecie, podczas wojny, lepiej uzbrojona armia w większej liczbie przegrywała bitwę? Wiele razy. Może zwycięzcy mieli lepsze rzuty na atak?
Ile razy występowały losowe zdarzenia, które sprawiały, że coś się nie udało? Załóżmy, że chcesz skoczyć w dal. Biegniesz, nagle się okazuje, że rozwiązała się sznurówka, na którą wdepnąłeś i się przewracasz. Z punktu widzenia systemu nie udał Ci się rzut na umiejętność skakania.
Tyle.
- uyco
- Posty: 1056
- Rejestracja: 09 sty 2006, 13:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 148 times
- Been thanked: 25 times
Re: Cywilizacja od FFG nowa edycja
zastanawiam sie czy czekać na polską wersję. orientujecie sie czy duzo tam tekstu? czy są ukryte karty, czy wszystko idzie ze stołu? gdyby nie było kart kultury (jak w poprzedniczce) to bym chyba wziął angielską, bo polskiej wersji jeszcze nie zapowiedziano.
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Cywilizacja od FFG nowa edycja
Ja wzialem wersje angielska nie wiadomo, ile trzeba bedzie czekac na pl. W sumie dawno nie kupowalem gry nie przed publikacja zasad, ale z tego co widze to jedyny problem moze byc, iz gra okaze sie zbyt uproszczona jak na moj gust.
-
- Posty: 1862
- Rejestracja: 24 cze 2015, 08:57
- Lokalizacja: Jaworzno
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Cywilizacja od FFG nowa edycja
Moj sklep dopiero wysyla, gre dostane w nast. tygodniu, ale nie wiem jak szybko zagram.
Cywilizacja od FFG nowa edycja
Az nie wiem czy czekać na polska edycje [emoji3] czekam na opinie [emoji3]
Re: Cywilizacja od FFG nowa edycja
jesli chodzi o wersje angielska, to galakta mi napisala cos takiego:
Przed chwilą otrzymałem informację z naszego magazynu, że w tym roku raczej nie spodziewamy się już dostawy angielskojęzycznych produktów. Jednak nie jesteśmy w stanie dokładniej wypowiedzieć się na temat aktualnej dostępności tego tytułu na polskim rynku - część sklepów zamawia angielskie wersje gier z innych źródeł.
Przed chwilą otrzymałem informację z naszego magazynu, że w tym roku raczej nie spodziewamy się już dostawy angielskojęzycznych produktów. Jednak nie jesteśmy w stanie dokładniej wypowiedzieć się na temat aktualnej dostępności tego tytułu na polskim rynku - część sklepów zamawia angielskie wersje gier z innych źródeł.
-
- Posty: 259
- Rejestracja: 18 wrz 2016, 11:49
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 18 times
Re: Cywilizacja od FFG nowa edycja
Czy ktoś może już się podzielić wrażeniami?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- MarekB
- Posty: 238
- Rejestracja: 23 lis 2013, 12:45
- Lokalizacja: Warszawa/Łomianki
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Sid Meier's Civilization: A New Dawn
https://boardgamegeek.com/boardgame/233 ... n-new-dawn
Pierwsza rozgrywka za mną - gra na 4 osoby z mapą podstawową, czyli bez wariantu własnego rozkładania. Zaskoczyło nas, że rozstawienie graczy jest mocno asymetryczne, ale to ładnie zróżnicowało rozgrywkę i jeszcze lepiej pokazało, jak należy korzystać ze specyficznych rozwiązań zastosowanych w tym tytule. Ciekaw jestem, jak będzie działać własne rozstawianie. Początek gry jest dość powolny, także możliwe, że dobrze ułożona mapa będzie fundamentalna dla dobrego startu. Tutaj można otworzyć dyskusję pod tytułem "Czy nowa Civka to 4X?", skoro eksploracja nie występuje?
Różnice pomiędzy nacjami są, jak się wydaje, dość drobne, ale nie pomijalne - w specyficznych sytuacjach potrafią pokazać swoją moc (Amerykanie i żeton cudu naturalnego zdejmowany i dodawany przy każdym ataku - kto zagra, ten zrozumie).
Zestaw tych samych kart "focus" dla wszystkich graczy nie budzi zastrzeżeń, gdy zorientujemy się, że nie każdy będzie kończyć grę z tym samym ich rozstawieniem. System "dojrzewania" siły kart uważam za bardzo sprytny i jeden z głównych powodów, dla których w ten tytuł można zagrać tak sprawnie. Zgadzam się w pełni ze zdaniem z instrukcji (cytuję z głowy) - "Clue rozgrywki jest decyzja, czy chcemy użyć najmocniejszej karty w mniej sprzyjającym momencie, czy słabszej karty, ale we właściwej chwili". I nadal oba rozwiązania mogą być dobre!
Grozę budzą niektóre cudy - wyraźnie można dzięki nim wygrać grę, nie tylko dlatego że postawienie niektórych jest twardym warunkiem zwycięstwa. To kolejna rzecz, która wielce mi odpowiada - podstawowej instrukcji raptem 16 stron, a dzięki cudom, też zresztą z zasadami chyba góra 2 zdania każdy, gra potrafi się bardzo zróżnicować. A skoro już o zasadach mowa, to muszę też pochwalić świetną instrukcję. Podczas rozgrywki pojawiło się wiele, jak nam się zdawało, szczególnych sytuacji i każda jedna była opisana w podręczniku. To dla mnie duża ulga po ostatnio, mam wrażenie, postępującej erozji merytorycznej jakości instrukcji na rynku.
Po pierwszej partii zacieram ręce na myśl o kolejnych.
Pierwsza rozgrywka za mną - gra na 4 osoby z mapą podstawową, czyli bez wariantu własnego rozkładania. Zaskoczyło nas, że rozstawienie graczy jest mocno asymetryczne, ale to ładnie zróżnicowało rozgrywkę i jeszcze lepiej pokazało, jak należy korzystać ze specyficznych rozwiązań zastosowanych w tym tytule. Ciekaw jestem, jak będzie działać własne rozstawianie. Początek gry jest dość powolny, także możliwe, że dobrze ułożona mapa będzie fundamentalna dla dobrego startu. Tutaj można otworzyć dyskusję pod tytułem "Czy nowa Civka to 4X?", skoro eksploracja nie występuje?
Różnice pomiędzy nacjami są, jak się wydaje, dość drobne, ale nie pomijalne - w specyficznych sytuacjach potrafią pokazać swoją moc (Amerykanie i żeton cudu naturalnego zdejmowany i dodawany przy każdym ataku - kto zagra, ten zrozumie).
Zestaw tych samych kart "focus" dla wszystkich graczy nie budzi zastrzeżeń, gdy zorientujemy się, że nie każdy będzie kończyć grę z tym samym ich rozstawieniem. System "dojrzewania" siły kart uważam za bardzo sprytny i jeden z głównych powodów, dla których w ten tytuł można zagrać tak sprawnie. Zgadzam się w pełni ze zdaniem z instrukcji (cytuję z głowy) - "Clue rozgrywki jest decyzja, czy chcemy użyć najmocniejszej karty w mniej sprzyjającym momencie, czy słabszej karty, ale we właściwej chwili". I nadal oba rozwiązania mogą być dobre!
Grozę budzą niektóre cudy - wyraźnie można dzięki nim wygrać grę, nie tylko dlatego że postawienie niektórych jest twardym warunkiem zwycięstwa. To kolejna rzecz, która wielce mi odpowiada - podstawowej instrukcji raptem 16 stron, a dzięki cudom, też zresztą z zasadami chyba góra 2 zdania każdy, gra potrafi się bardzo zróżnicować. A skoro już o zasadach mowa, to muszę też pochwalić świetną instrukcję. Podczas rozgrywki pojawiło się wiele, jak nam się zdawało, szczególnych sytuacji i każda jedna była opisana w podręczniku. To dla mnie duża ulga po ostatnio, mam wrażenie, postępującej erozji merytorycznej jakości instrukcji na rynku.
Po pierwszej partii zacieram ręce na myśl o kolejnych.
Re: Sid Meier's Civilization: A New Dawn
Hey, dostałem grę na urodziny, ale też zapoznałem się z nowszymi wrażeniami graczy z BGG, czy ktoś faktycznie spotkał się z wymienianymi tam zarzutami, tj.:
- atakowanie jest niezwykle mocne w porównaniu do obrony, szczególnie karty z poziomu IV mocno boostują gracza,
- mimo różnorodnych celów skupienie się na wojskowości jest najefektywniejsze,
- Aztekowie skupieni na wojskowości odstają mocno balansem od innych cywilizacji
- atakowanie jest niezwykle mocne w porównaniu do obrony, szczególnie karty z poziomu IV mocno boostują gracza,
- mimo różnorodnych celów skupienie się na wojskowości jest najefektywniejsze,
- Aztekowie skupieni na wojskowości odstają mocno balansem od innych cywilizacji
- Markus
- Posty: 2465
- Rejestracja: 04 mar 2005, 00:35
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 572 times
- Been thanked: 279 times
Re: Sid Meier's Civilization: A New Dawn
W większości gier atak jest skuteczniejszy od obrony Taki "mechanizm" aby gracze ruszyli tyłki z swoich pozycji.
Po zapoznaniu się z grą mój zarzut to:
Czuć że z gry wycięto jakiś mechanizm / karty.
Czemu na tym pudełku nie ma napisu CORE SET? Przecież zawartość jest okrojona do minimalnej ilości elementów pozwalających przeprowadzić poprawną rozgrywkę.
W pudełku mamy tylko 2 cuda na epokę/kolor!
Tylko 5 kart warunków zwycięstwa z których losujemy 3 na bieżącą rozgrywkę. Za dużo kombinacji to nie daje, zwłaszcza że warunki często powtarzają się , zmienia się tylko kolor cudów które mamy wybudować.
Dostępne są tylko 4 poziomy technologi. Każdy poziom to tylko 1 karta/dziedzina . Nie ma opcji wyboru pomiędzy kartami danego poziomu w obrębie danej dziedziny np kultura.
Ta gra potrzebuje dodatku ASAP !
Wielki plus tej gry to oczywiście mechanizm "dojrzewania" kart. Dziwne że wcześniej nikt tego nie stosował na taką skalę (jako silnik gry).
Po zapoznaniu się z grą mój zarzut to:
Czuć że z gry wycięto jakiś mechanizm / karty.
Czemu na tym pudełku nie ma napisu CORE SET? Przecież zawartość jest okrojona do minimalnej ilości elementów pozwalających przeprowadzić poprawną rozgrywkę.
W pudełku mamy tylko 2 cuda na epokę/kolor!
Tylko 5 kart warunków zwycięstwa z których losujemy 3 na bieżącą rozgrywkę. Za dużo kombinacji to nie daje, zwłaszcza że warunki często powtarzają się , zmienia się tylko kolor cudów które mamy wybudować.
Dostępne są tylko 4 poziomy technologi. Każdy poziom to tylko 1 karta/dziedzina . Nie ma opcji wyboru pomiędzy kartami danego poziomu w obrębie danej dziedziny np kultura.
Ta gra potrzebuje dodatku ASAP !
Wielki plus tej gry to oczywiście mechanizm "dojrzewania" kart. Dziwne że wcześniej nikt tego nie stosował na taką skalę (jako silnik gry).