Space hulk
Space hulk
Hej,
Mam pytanko odnosnie zacięcia giwery.
Czy majac pkty akcji przy zablokowaniu broni w overwatchu, odblokpwuje bron z automatu, czy dopiero po kolejnym kroku aliena?
Dzieki
Mam pytanko odnosnie zacięcia giwery.
Czy majac pkty akcji przy zablokowaniu broni w overwatchu, odblokpwuje bron z automatu, czy dopiero po kolejnym kroku aliena?
Dzieki
Pzdr
Emil
Emil
- dicer
- Posty: 755
- Rejestracja: 11 sty 2014, 00:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 5 times
Re: Space hulk
Zgodnie z instrukcją dodatkowej akcji można użyć po zakończeniu ruchu przeciwnika, ale przed overwatchem.
Z tego by wynikało, że jak się zatnie broń w overwatchu, to można ją odblokować dopiero po kolejnej akcji przeciwnika.
Z tego by wynikało, że jak się zatnie broń w overwatchu, to można ją odblokować dopiero po kolejnej akcji przeciwnika.
Re: Space hulk
Dzięki.
To jeszcze jedno pytanko. Czy w wyżej opisanej sytuacji po akcji odblokowania broni, marine dalej będzie strzelał ogniem ciągłym tj. 5,6 trafia, czy pierwszy strzał będzie trafiał tylko na 6?
Pewnie instrukcja to tłumaczy, ale nie mam chwilowo pod ręką.
To jeszcze jedno pytanko. Czy w wyżej opisanej sytuacji po akcji odblokowania broni, marine dalej będzie strzelał ogniem ciągłym tj. 5,6 trafia, czy pierwszy strzał będzie trafiał tylko na 6?
Pewnie instrukcja to tłumaczy, ale nie mam chwilowo pod ręką.
Pzdr
Emil
Emil
- dicer
- Posty: 755
- Rejestracja: 11 sty 2014, 00:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 5 times
Re: Space hulk
Zgodnie z instrukcją jeśli Marine wykonuje jakąkolwiek akcję inną niż strzał do tego samego celu (a odblokowanie broni niewątpliwie jest inną akcją), traci bonus wynikający z ognia ciągłego, czyli znów trafia na 6.
Space Hulk - jak działa OVERWATCH ?
Witam
Moje pytanie skierowane jest do zaznajomionych z tematem planszowego Space Hulk'a. Mianowicie jak działa funkcja overwatch? Sam grałem w space hulka dobre kilkanaście lat temu, teraz tworzymy z kolegą programistą grę dedykowaną pc oraz urządzeniom mobilnym. Gra ta ma być taktyczną grą turową w klimatach mrocznego sci-fi z super prostym systemem zbliżonym jednak w pewnych aspektach do space hulk'a ale również x-com, fallout. Mamy jednak problem z uzyskaniem informacji na temat dokładnego funkcjonowania w grze opcji overwatch, wiemy jedynie, że za określoną ilość punktów AP możemy ją aktywować przed zakończeniem własnej tury. Skutkuje to tym, że marine zaatakuje przeciwnika w jego turze znajdującego się w zasięgu wzroku. Wprowadzając taką opcję u nas nie wiemy jednak czy atak ten ma nastąpić tylko raz w trakcie tury przeciwnika czy w każdym momencie kiedy przeciwnik wykonuje jakąś akcję czy jest to uzależnione jeszcze od innych czynników np rzutu kostką, refleksu (np atak następuje co 2 wykorzystane AP przeciwnika), ruchu po planszy. Kondensując, ile razy dochodzi do ataku w turze przeciwnika i w jakich przypadkach?
Proszę pomóżcie o legendarni łowcy genokradów bo stoimy w miejscu a to bardzo ważny aspekt rozgrywki
Moje pytanie skierowane jest do zaznajomionych z tematem planszowego Space Hulk'a. Mianowicie jak działa funkcja overwatch? Sam grałem w space hulka dobre kilkanaście lat temu, teraz tworzymy z kolegą programistą grę dedykowaną pc oraz urządzeniom mobilnym. Gra ta ma być taktyczną grą turową w klimatach mrocznego sci-fi z super prostym systemem zbliżonym jednak w pewnych aspektach do space hulk'a ale również x-com, fallout. Mamy jednak problem z uzyskaniem informacji na temat dokładnego funkcjonowania w grze opcji overwatch, wiemy jedynie, że za określoną ilość punktów AP możemy ją aktywować przed zakończeniem własnej tury. Skutkuje to tym, że marine zaatakuje przeciwnika w jego turze znajdującego się w zasięgu wzroku. Wprowadzając taką opcję u nas nie wiemy jednak czy atak ten ma nastąpić tylko raz w trakcie tury przeciwnika czy w każdym momencie kiedy przeciwnik wykonuje jakąś akcję czy jest to uzależnione jeszcze od innych czynników np rzutu kostką, refleksu (np atak następuje co 2 wykorzystane AP przeciwnika), ruchu po planszy. Kondensując, ile razy dochodzi do ataku w turze przeciwnika i w jakich przypadkach?
Proszę pomóżcie o legendarni łowcy genokradów bo stoimy w miejscu a to bardzo ważny aspekt rozgrywki
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 25 mar 2009, 19:05
Re: Space Hulk - jak działa OVERWATCH ?
Nie mam przed sobą instrukcji i nie grałem już jakiś czas w SH, ale z tego co pamiętam wydawało się 2 pkt akcji, kładło się żeton (w tej grze są dwa rodzaje czuwania - dla broni dystansowej i białej, walki wręcz) i jeśli cokolwiek pojawiło się w widoczności kosmicznego marine, oddawał on strzał do celu. W przypadku gdyby genokrad już znajdował się w jego polu widzenia to wystarczy by przeciwnik ten wykonał zwrot lub ruch, a marine używał broni. W przypadku tego drugiego rodzaju czuwania marine bronił się posiadaną bronią do walki wręcz w przypadku gdy genokrad znalazł się na polu w którą stronę zwrócony był marine i rzecz jasna go atakował. Jeśli coś niedokładnie pamiętam to mam nadzieję, że liczni wielbiciele SH mnie skorygują.
Re: Space Hulk - jak działa OVERWATCH ?
Dzięki za pomoc, nie wiem jednak nadal czy marine atakuje w turze przeciwnika kilkukrotnie a jeśli tak to od czego jest to uzależnione. Czy atak wykonywany jest tylko raz w sytuacjach opisanych przez ciebie ?
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 25 mar 2009, 19:05
Re: Space Hulk - jak działa OVERWATCH ?
Jest to uzależnione od sytuacji w grze. Jeżeli marine ma pole widzenia do pola z którego ruch wykonuje genokrad -strzela do niego raz za razem gdy ten się porusza o kolejne pola (1 ruch w kierunku celu-jeden strzał w trybie warty-czuwania). Natomiast w przypadku warty do walki wręcz/czuwania. Jeśli marine wygrał walkę i podchodzi do niego następny od strony w którą jest zwrócony (od frontu marine) - broni się nadal swoją bronią do walki wręcz. Aż nie zabije wszystkich genokradów bądź one jego. W tym przypadku zależy to też od okoliczności. Tak będzie w prostym odcinku korytarza, jeśli jakiś genokrad go obejdzie i ma punkty ruchu na atak np. z boku lub tyłu, to mimo warty marine ginie. Tak samo warta/czuwanie z bronią dystansową jest ukierunkowane, wyznacza je zwrot (w przód) figurki. Napisałem tutaj o standardowej sytuacji z bolterem. W przypadku walki wręcz i trybu czuwania/warty - marine i genokrad stoją naprzeciw siebie, to warunek konieczny - znowu w standardowej sytuacji.talimoon pisze:Dzięki za pomoc, nie wiem jednak nadal czy marine atakuje w turze przeciwnika kilkukrotnie a jeśli tak to od czego jest to uzależnione. Czy atak wykonywany jest tylko raz w sytuacjach opisanych przez ciebie ?
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 20 cze 2016, 22:29
Re: Space Hulk - jak działa OVERWATCH ?
Należy jeszcze dodać że jeśli Space Marine w trakcie Overwatch wykona inną akcję (np. walke wręcz) traci status Overwatch. Wyjątkiem jest odblokowanie broni po zacięciu. Zacięcie broni występuje gdy przy strzelaniu na rzucie kostkami wypadnie dublet.
Overwatch w walce wręcz ( w zasadach nazywa się to bodajrze Guard) pozwala na przerzut kostek ataku Space Marina.
Overwatch w walce wręcz ( w zasadach nazywa się to bodajrze Guard) pozwala na przerzut kostek ataku Space Marina.
- maciejo
- Posty: 3363
- Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
- Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
- Has thanked: 116 times
- Been thanked: 131 times
Re: Space hulk
Odgrzebałem grę po latach.
Mam pytanko.
Czy mogę strzelić z miotacza ognia przez paląca się już sekcje w tej samej rundzie ?
Mam pytanko.
Czy mogę strzelić z miotacza ognia przez paląca się już sekcje w tej samej rundzie ?
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
- dicer
- Posty: 755
- Rejestracja: 11 sty 2014, 00:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 5 times
Re: Space hulk
Nie możesz.maciejo pisze:Czy mogę strzelić z miotacza ognia przez paląca się już sekcje w tej samej rundzie ?
Paląca się sekcja przesłania widoczność, a możesz strzelać tylko do celu, który widzisz.
- Elrond
- Posty: 193
- Rejestracja: 26 lut 2013, 12:51
- Lokalizacja: Białystok
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 25 times
Re: Space hulk
Czytam dodatkowe zasady (White Dwarf 12/2017) o kulcie genokradów i czegoś nie rozumiem. Mianowicie chodzi o zasadę "ineffective" broni. Napisane jest, że według tej zasady hybryda neophite - nie może zabić terminatora w walce wręcz (gdyż trzeba "zabić" na 2 kostkach, a atakuje tylko jedną). Z tabelki jednak wynika, że hybryda acolite (mający 1d6+1 w walce) również nie może zabić termosa. O nim juz nic nie napisali. Albo ja coś źle interpretuje, albo zapomnieli po prostu dopisać. Idąc dalej, to jeśli zarówno neophite jak i acolite, nie mogą zabić terminatora - to po co właściwie dali im atak wręcz, jak i tak nic nie mogą nim zrobić?