Mocarstwa (Wiktor Koliński, Piotr Poławski)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
wirusman
Posty: 1981
Rejestracja: 08 sty 2014, 19:18
Lokalizacja: Jaworzno
Has thanked: 88 times
Been thanked: 28 times

Re: Mocarstwa - projekt autorski

Post autor: wirusman »

Ja mam trochę inne pytanie, plansza 90x90 + dodatkowe planszetki. Na podłodze w to grać? Dodatkowo czas w jaki można ukończyć ta grę, po rozmiarach planszy to chyba z cały dzień się w to gra.
Sam nie kupię, ale z ciekawością przeglądam projekt. Ciężko mi będzie przejrzeć film instruktażowy z trollem.
Plastik niby oporny, ale jakiś taki dziwny uśmiech wywołuje :)
wirusman
Posty: 1981
Rejestracja: 08 sty 2014, 19:18
Lokalizacja: Jaworzno
Has thanked: 88 times
Been thanked: 28 times

Re: Mocarstwa - projekt autorski

Post autor: wirusman »

W kampanii na wspieram.to nie można zostawiać komentarzy?
Awatar użytkownika
hamish
Posty: 546
Rejestracja: 31 paź 2014, 19:49
Has thanked: 258 times
Been thanked: 113 times

Re: Mocarstwa - projekt autorski

Post autor: hamish »

wirusman pisze:W kampanii na wspieram.to nie można zostawiać komentarzy?
O ile dobrze pamiętam, ludzie ze wspieram.to wspominali, że organizator zbiórki może wyłączyć możliwość komentowania swojego projektu.
Crivens! Whut aboot us, ye daftie!?
Sprzedam
Kupię
Awatar użytkownika
Muad'Dib
Posty: 1562
Rejestracja: 01 paź 2013, 20:53
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 65 times
Been thanked: 106 times

Re: Mocarstwa - projekt autorski

Post autor: Muad'Dib »

Może jest wyłączona dla osób, które nie wspierają? Kilka razy patrzyłem i zauważyłem, że panuje w tej kampanii wyjątkowa cisza.
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.
Awatar użytkownika
Pastorkris
Posty: 901
Rejestracja: 10 lis 2009, 07:30
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Mocarstwa - projekt autorski

Post autor: Pastorkris »

W innym wątku na forum czytałem, że tylko wspierający mogą komentować - jest taka opcja.
Awatar użytkownika
raj
Administrator
Posty: 5226
Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 287 times
Been thanked: 901 times
Kontakt:

Re: Mocarstwa - projekt autorski

Post autor: raj »

Jakieś zmiany wprowadzają, zmodyfikowali ekonomie i coś tam jeszcze (nie wnikałem w szczegóły).
Widocznie słaby start na wspieraczce uświadomił im, ze jednak coś jest nie tak.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."

Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
kmd7
Posty: 1021
Rejestracja: 09 lip 2007, 15:25
Lokalizacja: okolice Bydgoszczy
Has thanked: 42 times
Been thanked: 31 times

Re: Mocarstwa - projekt autorski

Post autor: kmd7 »

Pastorkris pisze:W innym wątku na forum czytałem, że tylko wspierający mogą komentować - jest taka opcja.
I nikt z obecnie 62 wspierających nie chce nic ciekawego napisać w komentarzu? A nawet nieciekawego, w stylu "nie mogę się doczekać"? Żadnych pytań, wszyscy wszystko wiedzą?
Póki co jestem wyleczony ze wspieraczki, ale co jakiś czas tam zaglądam, czekając na Keyflower. Siłą rzeczy zerkam więc na aktualne kampanie i cisza w tej kampanii mnie dziwi.
Awatar użytkownika
Pastorkris
Posty: 901
Rejestracja: 10 lis 2009, 07:30
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Mocarstwa - projekt autorski

Post autor: Pastorkris »

kmd7 pisze: I nikt z obecnie 62 wspierających nie chce nic ciekawego napisać w komentarzu? A nawet nieciekawego, w stylu "nie mogę się doczekać"? Żadnych pytań, wszyscy wszystko wiedzą?
Póki co jestem wyleczony ze wspieraczki, ale co jakiś czas tam zaglądam, czekając na Keyflower. Siłą rzeczy zerkam więc na aktualne kampanie i cisza w tej kampanii mnie dziwi.
To ciekawe... Może skoro istnieje opcja WYŁĄCZ KOMENTARZE DLA OSÓB NIEWSPIERAJĄCYCH to jest i WYŁĄCZ KOMENTARZE DLA WSZYSTKICH. Może ktoś kto był po drugiej stronie by się wypowiedział w tej materii :)
toblakai
Posty: 1287
Rejestracja: 19 mar 2014, 13:57
Has thanked: 231 times
Been thanked: 251 times

Re: Mocarstwa - projekt autorski

Post autor: toblakai »

Pod wpisami w kampanii jest napisane, że 'Wesprzyj projekt, aby móc dodawać komentarze.' tak więc komentarze dodawać można.

Ciekawe czy nie jest tak, że komentarze te widzą tylko wspierający. Musiałoby się Wspieram.to wypowiedzieć.
Mocarz
Posty: 4
Rejestracja: 23 sie 2017, 17:33

Re: Mocarstwa - projekt autorski

Post autor: Mocarz »

Drodzy forumowicze, planszówkowi weterani!

Stwierdziliśmy, że wprowadzimy alternatywną mechanikę walki - zgodnie z waszymi sugestiami!

W instrukcji podstawową mechaniką będzie ta, którą przedstawiliśmy na filmikach - przetestowaną, ograną i rekomendowaną przez nas. Jednocześnie dla wszystkich chętnych przygotujemy dodatek z wersją mechaniki walki opracowaną przez Was - tych którzy chcą czegoś trochę innego! Dlatego chcieliśmy Was poprosić o pomysły. My ze swojej strony przedyskutujemy, pogramy i przetestujemy, zderzymy się głowami, a potem wydamy jako dodatek do tradycyjnej instrukcji, który będzie dołączony do gry. Czyli dla każdego coś miłego - będą dwie wersje mechaniki gry! :)

Wprowadziliśmy też pewne modyfikacje, które warto wziąć pod uwagę:

Karty Władzy - pozwalają zapanować nad losowością w temacie ekonomii (rzuty Kostką Władzy na Planszy Koła Stolicy) i dodają nowe możliwości kontroli przebiegu gry :)

Dowódcy - chyba najbardziej istotny wprowadzony przez nas dodatek. Wchodzą oni bezpośrednio na pole walki i towarzysząc oddziałom pomagają im w walce - oferując przerzuty kostką lub stałe bonusy podczas ataku i obrony. Dajemy Wam do dyspozycji 7 różnych Dowódców, którzy są dostępni w każdym z trybów rozgrywki od scenariuszy po pełną grę. Sami Dowódcy to: Generał Piechoty, Generał Artylerii, Generał Grenadierów, Generał Kawalerii, Admirał, Hetman i Marszałek."
Awatar użytkownika
Wspieram.to
Posty: 675
Rejestracja: 07 lut 2013, 12:00
Lokalizacja: Szczecin
Been thanked: 16 times
Kontakt:

Re: Mocarstwa - projekt autorski

Post autor: Wspieram.to »

toblakai pisze:Pod wpisami w kampanii jest napisane, że 'Wesprzyj projekt, aby móc dodawać komentarze.' tak więc komentarze dodawać można.

Ciekawe czy nie jest tak, że komentarze te widzą tylko wspierający. Musiałoby się Wspieram.to wypowiedzieć.
Komentarze mogą dodawać tylko wspierający. Komentarze są widoczne dla wszystkich.
Awatar użytkownika
Bardok
Posty: 607
Rejestracja: 23 mar 2010, 18:42
Has thanked: 40 times
Been thanked: 111 times

Re: Mocarstwa - projekt autorski

Post autor: Bardok »

Mocarz pisze:Drodzy forumowicze, planszówkowi weterani!

Stwierdziliśmy, że wprowadzimy alternatywną mechanikę walki - zgodnie z waszymi sugestiami!

W instrukcji podstawową mechaniką będzie ta, którą przedstawiliśmy na filmikach - przetestowaną, ograną i rekomendowaną przez nas. Jednocześnie dla wszystkich chętnych przygotujemy dodatek z wersją mechaniki walki opracowaną przez Was - tych którzy chcą czegoś trochę innego! Dlatego chcieliśmy Was poprosić o pomysły. My ze swojej strony przedyskutujemy, pogramy i przetestujemy, zderzymy się głowami, a potem wydamy jako dodatek do tradycyjnej instrukcji, który będzie dołączony do gry. Czyli dla każdego coś miłego - będą dwie wersje mechaniki gry! :)
"
Takie coś to sorry, ale możemy sami sobie zrobić ;)
I nie zrozumcie mnie źle, fajnie, że próbujecie, ale jeżeli ktoś miał wesprzeć i dostosować mechanikę to już wsparł.
When they kick out your front door, How you gonna come? With your hands on your head or on the trigger of your gun!?

______Moja kolekcja______Wymienię/sprzedam______
Awatar użytkownika
Zaan84
Posty: 481
Rejestracja: 16 wrz 2015, 15:14
Has thanked: 18 times
Been thanked: 116 times

Re: Mocarstwa - projekt autorski

Post autor: Zaan84 »

Drodzy Twórcy, tak jak przedmówca uważam ze fajnie że próbujecie. Pomińmy już fakt, że losowość, którą chcecie zniwelować była na tym forum omawiana niemal od początku. Twierdziliście ze tak jest i jest dobrze. Rzeczywistość zweryfikowała to podejście i aktualny wynik kampanii wskazuje, że w obecnej postaci gra się raczej nie sfinansuje.
Gra wymaga modyfikacji, to jasne, ale dodanie, a właściwie doklejenie alternatywnej mechaniki na szybko nie zda egzaminu. Pozostało 20 dni kampanii, czy w tym czasie realne jest wymyślenie, gruntowne przetestowanie i prezentacja mechaniki? Raczej nie. Do tego DOBREJ, zbalansowanej mechaniki? Na pewno nie. No bo chyba nie oczekujecie, że gracze obdarzą was tak dużym zaufaniem, nikt sobie nie pomyśli: "Dobra, dam im swoje 300 zł a oni na pewno zrobią za to lepszą grę."
Pytacie nas o wymyślenie alternatywnej mechaniki, która będzie czymś "trochę innym". Moim zdaniem coś trochę innego może nie wystarczyć, tu potrzebna jest raczej dość gruntowna zmiana. Gdybym ja tworzył taką grę to dokładnie przyjrzałbym się innym grom tego typu jakie są na rynku. Nie ma nic zdrożnego we wzorowaniu się na dobrych pomysłach o ile nie są one totalną zżynką. Nikt przecież nie krzyczy że Clank bazuje na deckbuildingu iże to Dominion. Jeżeli upieracie się przy kościach to może warto by przemyśleć sprawę customowych kostek, i rozwiązań jakie mamy w Memior44 albo chociażby w Magii i Myszach. Może warto pomyśleć o talii kart jakie ma każdy gracz i może dzięki nim wpływać na losy potyczek ala Blood Rage...
Rozwiązań jest wiele, jednak tak jak pisałem potrzebne jest gruntowne przemyślenie całej mechaniki. Nie oczekujcie od graczy złotego rozwiązania, które nagle za pomocą drobnej zmiany sprawi że gra stanie się atrakcyjna dla planszówkowych weteranów. Myślę, że w przypadku aktualnie trwającej kampanii trzeba będzie przełknąć gorzką pigułkę porażki, zastanowić się nad nowymi/nowoczesnymi rozwiązaniami i wystartować z kolejną kampanią w przyszłości, o ile będziecie mieli do tego w dalszym ciągu zapał.
Awatar użytkownika
matoozik
Posty: 403
Rejestracja: 24 sie 2009, 14:19
Lokalizacja: Małopolska

Re: Mocarstwa - projekt autorski

Post autor: matoozik »

Zaan84 pisze:Drodzy Twórcy, tak jak przedmówca uważam ze fajnie że próbujecie. Pomińmy już fakt, że losowość, którą chcecie zniwelować była na tym forum omawiana niemal od początku. Twierdziliście ze tak jest i jest dobrze. Rzeczywistość zweryfikowała to podejście i aktualny wynik kampanii wskazuje, że w obecnej postaci gra się raczej nie sfinansuje.
Gra wymaga modyfikacji, to jasne, ale dodanie, a właściwie doklejenie alternatywnej mechaniki na szybko nie zda egzaminu. Pozostało 20 dni kampanii, czy w tym czasie realne jest wymyślenie, gruntowne przetestowanie i prezentacja mechaniki? Raczej nie. Do tego DOBREJ, zbalansowanej mechaniki? Na pewno nie. No bo chyba nie oczekujecie, że gracze obdarzą was tak dużym zaufaniem, nikt sobie nie pomyśli: "Dobra, dam im swoje 300 zł a oni na pewno zrobią za to lepszą grę."
Pytacie nas o wymyślenie alternatywnej mechaniki, która będzie czymś "trochę innym". Moim zdaniem coś trochę innego może nie wystarczyć, tu potrzebna jest raczej dość gruntowna zmiana. Gdybym ja tworzył taką grę to dokładnie przyjrzałbym się innym grom tego typu jakie są na rynku. Nie ma nic zdrożnego we wzorowaniu się na dobrych pomysłach o ile nie są one totalną zżynką. Nikt przecież nie krzyczy że Clank bazuje na deckbuildingu iże to Dominion. Jeżeli upieracie się przy kościach to może warto by przemyśleć sprawę customowych kostek, i rozwiązań jakie mamy w Memior44 albo chociażby w Magii i Myszach. Może warto pomyśleć o talii kart jakie ma każdy gracz i może dzięki nim wpływać na losy potyczek ala Blood Rage...
Rozwiązań jest wiele, jednak tak jak pisałem potrzebne jest gruntowne przemyślenie całej mechaniki. Nie oczekujcie od graczy złotego rozwiązania, które nagle za pomocą drobnej zmiany sprawi że gra stanie się atrakcyjna dla planszówkowych weteranów. Myślę, że w przypadku aktualnie trwającej kampanii trzeba będzie przełknąć gorzką pigułkę porażki, zastanowić się nad nowymi/nowoczesnymi rozwiązaniami i wystartować z kolejną kampanią w przyszłości, o ile będziecie mieli do tego w dalszym ciągu zapał.
+100!
Małpa nie żyje. Przedstawienie skończone.
Moja skromna kolekcja: matoozik
Awatar użytkownika
MichalStajszczak
Posty: 9479
Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 511 times
Been thanked: 1449 times
Kontakt:

Re: Mocarstwa - projekt autorski

Post autor: MichalStajszczak »

16 sierpnia napisałem w tym wątku
Może cel będzie sformułowany w ten sposób: "przy wsparciu np. milion złotych dorobimy do gry jakąś godziwą mechanikę"?
Tyle, że to miał być w zamierzeniu żart ...
Awatar użytkownika
Marx
Posty: 2420
Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 52 times
Been thanked: 17 times

Re: Mocarstwa - projekt autorski

Post autor: Marx »

Na tym polega robienie gier, że to twórcy projektują mechanikę dla graczy, a nie odwrotnie. Sama otwartość na zmiany jednocześnie godna pochwały.
Waiting is the hardest part.

Z nimi przychodzi mi się pożegnać
Awatar użytkownika
Bardok
Posty: 607
Rejestracja: 23 mar 2010, 18:42
Has thanked: 40 times
Been thanked: 111 times

Re: Mocarstwa - projekt autorski

Post autor: Bardok »

Marx pisze:Na tym polega robienie gier, że to twórcy projektują mechanikę dla graczy, a nie odwrotnie. Sama otwartość na zmiany jednocześnie godna pochwały.
Pytanie tylko czy otwartość, czy desperacja?
Sorry, ale twórcy wielokrotnie bronili swojej mechaniki twierdząc, że jest doskonała, że oddaj realia, pokazywali przykłady nie mających w tym znaczeniu procentów i szans... po czym jak nie idzie kampania stwierdzają "no wspierajcie, wymyślimy coś dla was"... a w sumie nawet nie :D "Wymyślcie coś, to to dodamy jako mini wariant dla was" :D

Brak sukcesu kampanii akurat nie do końca opiera się na mechanice według mnie - problemem jest niestety cena i brak targetu, który się z nią wiąże. Dla zaawansowanych graczy gra jest prosta i zbyt losowa, a dla graczy nie wnikających w mechanikę (casualowych, niedzielnych) jest za droga.

Doskonały przykład heartbreakera - przełknijcie gorzkie piwo, popatrzcie na projekt i zdajcie sobie sprawę, że miłość do niego przesłania wam rzeczywistość. To naprawdę nic złego, każdy kto robił/robi grę tam był :)
When they kick out your front door, How you gonna come? With your hands on your head or on the trigger of your gun!?

______Moja kolekcja______Wymienię/sprzedam______
ostoja
Posty: 213
Rejestracja: 22 sty 2016, 18:38
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mocarstwa - projekt autorski

Post autor: ostoja »

Marx pisze:Sama otwartość na zmiany jednocześnie godna pochwały.
Szkoda, że nie było tej otwartości przed startem kampanii, kiedy autorzy gry byli przekonani o jej rychłym sukcesie.
Awatar użytkownika
Olgierdd
Posty: 1836
Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 81 times
Been thanked: 92 times

Re: Mocarstwa - projekt autorski

Post autor: Olgierdd »

Może się nie znam, ale 30% przed połową czasu kampanii to jeszcze nie porażka. Porażka to 30% po jej zakończeniu.
Awatar użytkownika
Bardok
Posty: 607
Rejestracja: 23 mar 2010, 18:42
Has thanked: 40 times
Been thanked: 111 times

Re: Mocarstwa - projekt autorski

Post autor: Bardok »

Olgierdd pisze:Może się nie znam, ale 30% przed połową czasu kampanii to jeszcze nie porażka. Porażka to 30% po jej zakończeniu.
Porażka jeszcze nie, ale tak naprawdę kampanie mają początek na wysokim otwarciu i końcówkę podobną. Pomiędzy jest już wolniej. Tutaj skoro nie ufundowało się albo nie dobiło do połowy w pierwszych dniach chociaż, a teraz zwolniło lub prawie stanęł - nie wróży to dobrze.

Aczkolwiek wszystko się może zdażyć :)
When they kick out your front door, How you gonna come? With your hands on your head or on the trigger of your gun!?

______Moja kolekcja______Wymienię/sprzedam______
Awatar użytkownika
Brylantino
Posty: 1385
Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 192 times

Re: Mocarstwa - projekt autorski

Post autor: Brylantino »

Ja się wypowiem z pozycji amatorskiego grafika i jestem w szoku, że gra wydawana w 2017 roku na wspieram.to bawi się ciągle w używanie LITEREK! Tak ciężko było opracować jakąś bardzo prostą ikonografię dla surowców itp? Dobrze, że chociaż jest symbol kostki, a nie samo K. To naprawdę jest powrót do lat 90, a autorom życzę, aby przed kolejną kampanią wyszli z jaskini i zobaczyli jak dzisiaj się projektuje gry planszowe, bo przespaliście jakieś ostatnie 25 lat.
sidmeier
Posty: 307
Rejestracja: 28 mar 2015, 20:55

Re: Mocarstwa - projekt autorski

Post autor: sidmeier »

Mocne: oni chcą by to gracze wymyślili im mechanikę, a oni sobie sprzedadzą grę. Padłem. Najpierw wypuszczają chłam na tle nowoczesnych gier w przekonaniu, że genialna mechanika, po czym kilku zapaleńców wspiera, a reszta logików ma to daleko w poważaniu i rynek pokazuje, że ten pomysł jest porażką. Po czym do 20 dni chcą genialnie wpłynąć na zmianę mechaniki, by się sprzedało. To nie nie ufunduje przez 20 lat, a nie dni, więc tyle mniej więcej należy usiąść i pomyśleć o tej grze, a nie oferować to co teraz, bo a tą kasę zjada na śniadanie ich każdy projektant gry, każdy jeden. Plus za ambicję wystartowania w ogóle z takimi czymś, minus za brak dojrzałości i świadomości, że porażka była pisana projektowi od końca.
Awatar użytkownika
MichalStajszczak
Posty: 9479
Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 511 times
Been thanked: 1449 times
Kontakt:

Re: Mocarstwa - projekt autorski

Post autor: MichalStajszczak »

Zaan84 pisze:Pozostało 20 dni kampanii, czy w tym czasie realne jest wymyślenie, gruntowne przetestowanie i prezentacja mechaniki? Raczej nie. Do tego DOBREJ, zbalansowanej mechaniki? Na pewno nie.
Jedyne rozwiązanie, to zwrócić się o pomoc do doktora Knizii. Być może ma jakąś niewykorzystaną jeszcze mechanikę, którą dałoby się zastosować w Mocarstwach. :wink:
Awatar użytkownika
Olgierdd
Posty: 1836
Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 81 times
Been thanked: 92 times

Re: Mocarstwa - projekt autorski

Post autor: Olgierdd »

Na stronie kampanii wspieram.to pojawiła się wczoraj instrukcja: http://www.mocarstwa.pl/Instrukcja.pdf

Nie czytałem, ale zamierzam. Ciekaw jestem jak autorzy poradzili sobie w tej kwestii.
wirusman
Posty: 1981
Rejestracja: 08 sty 2014, 19:18
Lokalizacja: Jaworzno
Has thanked: 88 times
Been thanked: 28 times

Re: Mocarstwa - projekt autorski

Post autor: wirusman »

Chwila, chwila, dla ilu graczy jest to gra. Przejrzałem scenariusze i tak są tylko opcje dla 2 lub 3 graczy.
ODPOWIEDZ