Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: [KS] Uboot: The Board Game
Już jest Wszak niejednokrotnie odpalaliśmy apkę na piecu, by w niej pogrzebać lub przetestować co nieco, tak więc potwierdzam:!:
-
- Posty: 1981
- Rejestracja: 08 sty 2014, 19:18
- Lokalizacja: Jaworzno
- Has thanked: 88 times
- Been thanked: 28 times
Re: [KS] Uboot: The Board Game
Jak nic pasowało by zmieniać czas gry wraz ze zmianą poziomu trudności gry.
1:60 może być, ale trzeba się zastanowić, czy na niższych poziomach trudności nie wprowadzić pomysłu zwolnienia czasu podczas np. Ataku wroga.
1:60 może być, ale trzeba się zastanowić, czy na niższych poziomach trudności nie wprowadzić pomysłu zwolnienia czasu podczas np. Ataku wroga.
Re: [KS] Uboot: The Board Game
Dokładnie w tę stronę obecnie idziemy Czyli coś a'la 'aktywna pauza', po uruchomieniu której załoga dostawałaby minutę czasu rzeczywistego na omówienie planu itd. Natomiast to ile razy na rozgrywkę takich pauz przysługuje, to już zależałoby pod poziomu trudności wybranego przez kapitana.
Co sądzicie?
Co sądzicie?
Re: [KS] Uboot: The Board Game
Cała gra wygląda coraz ciekawiej, ale mnie interesuje jedna rzecz - jak dział w niepełnym składzie? Czy była testowana np. w składzie 2 graczy, albo solo? Jeśli tak, to czy poza aspektem socjalnym dużo się traci?
- Coen
- Posty: 2494
- Rejestracja: 14 wrz 2011, 11:38
- Lokalizacja: Warszawa, Sulejówek
- Has thanked: 436 times
- Been thanked: 126 times
Re: [KS] Uboot: The Board Game
O to samo miałem zapytaćma_rio pisze:Cała gra wygląda coraz ciekawiej, ale mnie interesuje jedna rzecz - jak dział w niepełnym składzie? Czy była testowana np. w składzie 2 graczy, albo solo? Jeśli tak, to czy poza aspektem socjalnym dużo się traci?
Czy będzie dało się grać solo?
Mam takie gry,
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
Re: [KS] Uboot: The Board Game
Podczas dwutygodniowego urlopu zagrałem 'naście' partii solo i grało się bardzo fajnie Aczkolwiek wtedy to DOPIERO trzeba ogarniać (z drugiej strony odpada problem niemrawej załogi, zbyt wolno reagującej na rozkazy, hehe).
Generalnie tryb solo będzie działał tak, że będzie można 'wyłączyć' wybrane przez siebie komponenty gry (np. grać bez przyrządzania jedzenia dla załogi, albo samodzielnego wyznaczania pozycji na mapie - apka podpowiada wtedy gdzie dokładnie jesteśmy), a nadal dostępny będzie wybór trudności osobno dla każdej z ról (no dobra, to dzisiaj zagram sobie z pełną nawigacją, a dla odmiany uproszczę życie kapitanowi).
Tak więc ogółem poziom kustomizacji będzie spory, choć póki co skupiamy się na maksymalnym doszlifowaniu opcji 'medium' dla 4 graczy
P.S. Równie dobrze można grać we dwójkę i ogarniać po 2 role każdy
Generalnie tryb solo będzie działał tak, że będzie można 'wyłączyć' wybrane przez siebie komponenty gry (np. grać bez przyrządzania jedzenia dla załogi, albo samodzielnego wyznaczania pozycji na mapie - apka podpowiada wtedy gdzie dokładnie jesteśmy), a nadal dostępny będzie wybór trudności osobno dla każdej z ról (no dobra, to dzisiaj zagram sobie z pełną nawigacją, a dla odmiany uproszczę życie kapitanowi).
Tak więc ogółem poziom kustomizacji będzie spory, choć póki co skupiamy się na maksymalnym doszlifowaniu opcji 'medium' dla 4 graczy
P.S. Równie dobrze można grać we dwójkę i ogarniać po 2 role każdy
- costi
- Posty: 3416
- Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
- Lokalizacja: Warszawa - Ochota
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
Re: [KS] Uboot: The Board Game
Osobiście wolę zmienną skalę czasu.Muttah pisze:Dokładnie w tę stronę obecnie idziemy Czyli coś a'la 'aktywna pauza', po uruchomieniu której załoga dostawałaby minutę czasu rzeczywistego na omówienie planu itd. Natomiast to ile razy na rozgrywkę takich pauz przysługuje, to już zależałoby pod poziomu trudności wybranego przez kapitana.
Co sądzicie?
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
Moja kolekcja
- Coen
- Posty: 2494
- Rejestracja: 14 wrz 2011, 11:38
- Lokalizacja: Warszawa, Sulejówek
- Has thanked: 436 times
- Been thanked: 126 times
Re: [KS] Uboot: The Board Game
CudownieMuttah pisze:Podczas dwutygodniowego urlopu zagrałem 'naście' partii solo i grało się bardzo fajnie Aczkolwiek wtedy to DOPIERO trzeba ogarniać (z drugiej strony odpada problem niemrawej załogi, zbyt wolno reagującej na rozkazy, hehe).
Generalnie tryb solo będzie działał tak, że będzie można 'wyłączyć' wybrane przez siebie komponenty gry (np. grać bez przyrządzania jedzenia dla załogi, albo samodzielnego wyznaczania pozycji na mapie - apka podpowiada wtedy gdzie dokładnie jesteśmy), a nadal dostępny będzie wybór trudności osobno dla każdej z ról (no dobra, to dzisiaj zagram sobie z pełną nawigacją, a dla odmiany uproszczę życie kapitanowi).
Tak więc ogółem poziom kustomizacji będzie spory, choć póki co skupiamy się na maksymalnym doszlifowaniu opcji 'medium' dla 4 graczy
P.S. Równie dobrze można grać we dwójkę i ogarniać po 2 role każdy
Mam takie gry,
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
Re: [KS] Uboot: The Board Game
A może po prostu więcej czasu (inna skala czasowa) jak ktoś samemu ogarnia? A najlepiej wybór między ograniczaniem ról, a zdobyciem dodatkowego czasu za brak jakichś graczy.
Osoby z Wrocławia zapraszam do wrocławskiej grupy facebookowej zrzeszającej miłośników gier strategicznych i wojennych
- Apos
- Posty: 996
- Rejestracja: 12 sie 2007, 14:42
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Has thanked: 379 times
- Been thanked: 812 times
- Kontakt:
Re: [KS] Uboot: The Board Game
Moim zdaniem zmiana na czas rzeczywisty w sytuacjach gdy coś się dzieje na okręcie będzie wystarczająca, nawet dla 1 gracza. Grając samemu nie musisz wydawać słownie rozkazów oraz dbać aby wszystkie zostały wykonane.kamron6 pisze:A może po prostu więcej czasu (inna skala czasowa) jak ktoś samemu ogarnia? A najlepiej wybór między ograniczaniem ról, a zdobyciem dodatkowego czasu za brak jakichś graczy.
Brak kompresji czasu sprawdza się to b. dobrze w symulatorach okrętów podwodnych od lat, a tam gra się samemu. W nowszych symulatorach, gdzie masz kilku graczy na jednym okręcie i musisz ręcznie operować urządzeniami i przyrządami również jest zastosowany czas rzeczywisty z powodzeniem.
- wis
- Posty: 1231
- Rejestracja: 20 sty 2009, 18:01
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 24 times
- Kontakt:
Re: [KS] Uboot: The Board Game
+1 dla czasu rzeczywistego. Lotnictwo w trybie przyspieszonym będzie mordować szybciej niż ktoś zdąży krzyknąć "Fliegeralarm"
Re: [KS] Uboot: The Board Game
Oj tam, obecnie na rozkaz zanurzenia jest całe 5 sekund od ogłoszenia alarmu (zakładając, że miałeś obserwatorów na mostku ).
A tak na poważnie, to najpierw spróbujemy motywu 'aktywnej pauzy', żeby jednak nie tracić zbytnio tempa gry. Jeśli i to okaże się niewystarczające, to wprowadzimy tryb 1:1 w większym zakresie (być może zależnie od poziomu trudności).
Tak czy inaczej, na pewno nie pozwolimy sobie na downtime i nudę - wszak chyba lepsze jest przykręcenie śruby i panika niż zasypianie, prawda?
A tak na poważnie, to najpierw spróbujemy motywu 'aktywnej pauzy', żeby jednak nie tracić zbytnio tempa gry. Jeśli i to okaże się niewystarczające, to wprowadzimy tryb 1:1 w większym zakresie (być może zależnie od poziomu trudności).
Tak czy inaczej, na pewno nie pozwolimy sobie na downtime i nudę - wszak chyba lepsze jest przykręcenie śruby i panika niż zasypianie, prawda?
- costi
- Posty: 3416
- Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
- Lokalizacja: Warszawa - Ochota
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
Re: [KS] Uboot: The Board Game
Jak nie chcecie zwalniać tempa, to aktywna pauza nie jest rozwiązaniem - po zapauzowaniu można dyskutować do woli
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
Moja kolekcja
Re: [KS] Uboot: The Board Game
Z tym, że byłaby to nie do końca pauza, a raczej zwolnienie czasu do 1:1 na, powiedzmy, 30 sekund Byłby czas na przemyślenie najbliższych ruchów i opanowanie najcięższych sytuacji ...a potem powrót do standardowej kompresji 1:60.
-
- Posty: 1898
- Rejestracja: 25 cze 2013, 12:45
- Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
- Been thanked: 5 times
Re: [KS] Uboot: The Board Game
No to jest chyba najlepsze wyjście. Pauzy są IMO bez sensu. Choć mam nadzieję, że jakieś pauzy będą możliwe? Wiecie jak jest, na podwodniaku czy nie, sikać trzeba.Muttah pisze:Z tym, że byłaby to nie do końca pauza, a raczej zwolnienie czasu do 1:1 na, powiedzmy, 30 sekund Byłby czas na przemyślenie najbliższych ruchów i opanowanie najcięższych sytuacji ...a potem powrót do standardowej kompresji 1:60.
Moja kolekcja
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
- costi
- Posty: 3416
- Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
- Lokalizacja: Warszawa - Ochota
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
Re: [KS] Uboot: The Board Game
Ja bym preferował opcję dowolnej regulacji kompresji czasu.
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
Moja kolekcja
-
- Posty: 1898
- Rejestracja: 25 cze 2013, 12:45
- Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
- Been thanked: 5 times
Re: [KS] Uboot: The Board Game
Już zostańmy całkiem w klimacie i idźmy w stronę puszki po Surströmming'ach.Muttah pisze:Trzymasz w zasięgu ręki słoik po ogórkach i problem z głowy
Moja kolekcja
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
- raj
- Administrator
- Posty: 5226
- Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 287 times
- Been thanked: 901 times
- Kontakt:
Re: [KS] Uboot: The Board Game
Skoro będą różne poziomy trudności to można ustalić różne zasady pauzowania/kompresji czasu.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Re: [KS] Uboot: The Board Game
Jasna sprawa, wszystko czytamy i nadal bierzemy pod uwagę różne warianty
Re: [KS] Uboot: The Board Game
Przed weekendem jeszcze mały prezent dla tych, którzy nie zaglądali na nasz profil BGG (do czego zachęcamy).
Kilka zdjęć z prac remontowo-załadunkowych po operacji 'Sturmwind':
Kilka zdjęć z prac remontowo-załadunkowych po operacji 'Sturmwind':
-
- Posty: 1898
- Rejestracja: 25 cze 2013, 12:45
- Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
- Been thanked: 5 times
Re: [KS] Uboot: The Board Game
Nie można tak postępować. Ja się na to nie zgadzam. Czy możecie przestać wrzucać już te zdjęcia a zacząć ponownie po tym jak już będę miał swoją grę w domu? W tym tempie zaślinię wszystkie monitory w biurze... Skandal!
Moja kolekcja
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
Re: [KS] Uboot: The Board Game
Cholera, a co dopiero będzie jak zagrasz? Chyba musimy zacząć planować śliniak jako strecza
- playerator
- Posty: 2873
- Rejestracja: 01 lis 2015, 21:11
- Has thanked: 904 times
- Been thanked: 310 times
Re: [KS] Uboot: The Board Game
Obrazki ładne, ale:Szaweł pisze:
Nie można tak postępować. Ja się na to nie zgadzam. Czy możecie przestać wrzucać już te zdjęcia a zacząć ponownie po tym jak już będę miał swoją grę w domu? W tym tempie zaślinię wszystkie monitory w biurze... Skandal!
playerator pisze:Bardzo dalekie strecze czasem się nie fundują. I co wtedy?Muttah pisze:... prawdopodobnie będzie to opcja add-on, albo baaaardzo daleki strecz ...
Muttah pisze:I nic, będzie gra z klasyczną planszą (zresztą bardzo ładną poniekąd). tzn. o ile się ufunduje.
tak że = w takim razie, więc
także = też, również
Piszmy po polsku :)
także = też, również
Piszmy po polsku :)