Legend of the Five Rings: The Card Game LCG (B. Andres, E. Dahlman, N. French)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
-
- Posty: 1862
- Rejestracja: 24 cze 2015, 08:57
- Lokalizacja: Jaworzno
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Legend of the Five Rings: The Card Game [nowe LCG od FFG
Pomijając wersje językową...
Jakie wybieracie klany? Jeźeli to moźliwe to rozwińcie swój wybór... ja to jestem dupa podczas takiego wybierania... kusi mnie lew, jednorożec, smok lub feniks. Skorpion odpada bo przyjaciel będzie nim grał. Karty Żurawia są według mnie brzydkie a krab to nie mechanika dla mnie.
Jakie są Wasze wybory czym się kierujecie?
Jakie wybieracie klany? Jeźeli to moźliwe to rozwińcie swój wybór... ja to jestem dupa podczas takiego wybierania... kusi mnie lew, jednorożec, smok lub feniks. Skorpion odpada bo przyjaciel będzie nim grał. Karty Żurawia są według mnie brzydkie a krab to nie mechanika dla mnie.
Jakie są Wasze wybory czym się kierujecie?
Re: Legend of the Five Rings: The Card Game [nowe LCG od FFG
Jak zaczynałem przygodę z ccg to przerobiłem podręczniki do erpega. Tzn fabułowo podstawkę i wszystkie "drogi".Wincenty Jan pisze:Pomijając wersje językową...
Jakie wybieracie klany? Jeźeli to moźliwe to rozwińcie swój wybór... ja to jestem dupa podczas takiego wybierania... kusi mnie lew, jednorożec, smok lub feniks. Skorpion odpada bo przyjaciel będzie nim grał. Karty Żurawia są według mnie brzydkie a krab to nie mechanika dla mnie.
Jakie są Wasze wybory czym się kierujecie?
Tak się zakochałem w Rokuganie I zostałem uczniem Togashiego Czyli Smokiem. I mam wywalone na tiery srery, tylko Smok
A potem jeszcze reszta lektury czyli jakaś tam część fabuły cecega i rozkoszowanie się l5r.wikia.com.
Niestety nigdy nie erpegowałem w tym cudnym świecie...
Re: Legend of the Five Rings: The Card Game [nowe LCG od FFG
Smok. Wytatuowni mnisi, kensaie i motto: We will contemplate. Mają gdzieś politykę i wojny, dążą tylko do oświecenia. W tej edycji pewnie dużo stracą, bo kenseiów usunięto tak samo jak zwycięstwo na oświecenie też, ale moje serce jest z nimi. Reszta jest jakaś bleh. Chociaż Pająk też jest ciekawy.
Re: Legend of the Five Rings: The Card Game [nowe LCG od FFG
Tylko Spider jest nieobecny w LCG i chyba w Rokuganie FFG w ogóle go nie będzie.Błysk pisze:Chociaż Pająk też jest ciekawy.
Re: Legend of the Five Rings: The Card Game [nowe LCG od FFG
Że kensajować teraz każdy może to fakt, kiszka. Ale w zamian wygląda na to że Smoczki będą bawić się zabawkami jak żaden inny klan W sumie dla mnie git. A Pająka szkoda.Błysk pisze:Smok. Wytatuowni mnisi, kensaie i motto: We will contemplate. Mają gdzieś politykę i wojny, dążą tylko do oświecenia. W tej edycji pewnie dużo stracą, bo kenseiów usunięto tak samo jak zwycięstwo na oświecenie też, ale moje serce jest z nimi. Reszta jest jakaś bleh. Chociaż Pająk też jest ciekawy.
-
- Posty: 110
- Rejestracja: 29 gru 2014, 16:52
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 28 times
Re: Legend of the Five Rings: The Card Game [nowe LCG od FFG
A gdzie można znaleźć charaktrerystyki stylu gry każdego klanu? Ktoś się podejmował stworzenia takowych?
Re: Legend of the Five Rings: The Card Game [nowe LCG od FFG
Tu masz spoiler wszystkich kart:
http://imgur.com/a/VEWIG
na www.cardgamedb.com jest deckbuilder i decki już złożone.
ogólnie:
krab - obrona prowincji i poświęcanie swoich jednostek dla większego dobra + dishonorowanie przeciwnika.
żuraw - mocna polityka, honorowanie, kucanie kontrowanie efektów + honorowanie postaci.
smok - skupienie się na dodatkach mniejszej liczbie postaci ale które dłużej mają stać,
feniks - manewrowanie krążkami i czary,
lew - mocny militarnie preferowany styl aggro i honorowanie swoich postaci.
skorpion - mocna polityka i dużo brudnych sztuczek + dishonorowanie.
jednorożec - mocny militarnie chce iść pierwszy dochodzenie do konfliktów i odznaczanie swoich postaci.
http://imgur.com/a/VEWIG
na www.cardgamedb.com jest deckbuilder i decki już złożone.
ogólnie:
krab - obrona prowincji i poświęcanie swoich jednostek dla większego dobra + dishonorowanie przeciwnika.
żuraw - mocna polityka, honorowanie, kucanie kontrowanie efektów + honorowanie postaci.
smok - skupienie się na dodatkach mniejszej liczbie postaci ale które dłużej mają stać,
feniks - manewrowanie krążkami i czary,
lew - mocny militarnie preferowany styl aggro i honorowanie swoich postaci.
skorpion - mocna polityka i dużo brudnych sztuczek + dishonorowanie.
jednorożec - mocny militarnie chce iść pierwszy dochodzenie do konfliktów i odznaczanie swoich postaci.
Re: Legend of the Five Rings: The Card Game [nowe LCG od FFG
A jeśli chodzi trochę o feeling, fluff. Nie jestem ekspertem, więc niech ktoś mnie poprawi:0NCK0 pisze:Tu masz spoiler wszystkich kart:
http://imgur.com/a/VEWIG
na http://www.cardgamedb.com jest deckbuilder i decki już złożone.
ogólnie:
krab - obrona prowincji i poświęcanie swoich jednostek dla większego dobra + dishonorowanie przeciwnika.
żuraw - mocna polityka, honorowanie, kucanie kontrowanie efektów + honorowanie postaci.
smok - skupienie się na dodatkach mniejszej liczbie postaci ale które dłużej mają stać,
feniks - manewrowanie krążkami i czary,
lew - mocny militarnie preferowany styl aggro i honorowanie swoich postaci.
skorpion - mocna polityka i dużo brudnych sztuczek + dishonorowanie.
jednorożec - mocny militarnie chce iść pierwszy dochodzenie do konfliktów i odznaczanie swoich postaci.
Krab: Bronią muru przed Oni (demony jakieś). Pierwsza linia i generalnie dużo "berserkerów" mają się za jedynych obrońców imperium.
Żuraw- uzdolnieni politycznie i głównie na tym się skupiają, ale mają też wybitnych szermierzy specjalizujących się w pojedynkach.
Smok- klan dążący do generalnego oświecenia, którym nie do końca wiadomo co kieruje. Wydaje się, że rozumieją pierścienie lepiej niż inni. Siedzą w górach, medytują i mają "magiczne" tatuaże. Słynęli też z najlepszych kenseiów (gości od walki dwoma mieczami).
Feniks- dużo Shugenja i magów, ale nic więcej nie wiem.
Lew- dowódcy największej armii w Rokuganie, bardzo honorowi w walce. W przeciwieństwie do Krabów, którzy trochę tym gardzą, bo dla nich utrzymanie muru było za wszelką cenę. (Chociaż z tego co kojarzę to i tak Mur padł).
Skorpion- szpiedzy i politycy, ale też skrytobójcy. Łażą w maskach i generalnie nie wolno im ufać, chociaż podobno nigdy nie kłamią (o ile dobrze pamiętam).
Jednorożec- jedyny chyba klan, który dużą wagę przywiązywał do kawalerii. Więcej nie wiem.
Tak jak mówię, nie jestem ekspertem.
Re: Legend of the Five Rings: The Card Game [nowe LCG od FFG
Kilka stron wcześniej
Darboh pisze:No to tak pokrótce jak to wygląda fabularnie:Michał M pisze:Skorpion, cokolwiek to znaczy.
Ogólnie świat Legendy to naprawdę ciekawe i głębokie uniwersum, jak na świat erpegowy przystało. Także skracając myślowo wiele rzeczy wiem że bluźnię
W telegraficznym skrócie. Cesarstwo zostało założone przez dziewięcioro Kami - półbogów, dzieci matki słońce i ojca księżyca. Hida, Akodo, Doji, Togashi, Shiba, Bayushi, Shinjo, Fu Leng i Hantei.
Hantei został cesarzem, a jego rodzeństwo utworzyło swoje klany aby służyć cesarzowi. Hantei powierzył każdemu z nich oddzielne zadanie w cesarstwie, wykorzystując ich naturalne zdolności, talenty i predyspozycje.
Klan Feniksa – potomkowie Shiby. Większość Feniksów to shugenja - kapłani-magowie, klan pacyfistycznych "naukowców - filozofów" zgłębiających tajniki żywiołów i magii. Jak kto ich wkurzy to potrafią pokazać czego się naumieli studiując przez lata księgi i żywioły.
Klan Kraba – potomkowie Hidy. Samurajowie tego klanu w większości oddają się obronie Muru Kaiu - wielkiego muru na południu krainy zbudowanego dla obrony przed plugastwem przychodzącym z południowych Krain Cienia. Co do Krabów - to wspaniali budowniczowie i wielcy wojownicy. Życie na murze w ciągłym zagrożeniu nauczyło ich że dobrymi manierami i etykietami dworskimi z demonami No-Oni nie wygrasz i specjalnie ich nie poważają. Za to lubią duże naginaty, tetsubo i inne fajne kaleczące zabawki.
Klan Lwa – potomkowie Akodo. Założyciel tego klanu spisał kodeks bushido - będący wytycznymi do postępowania dla każdego honorowego Samuraja. Klan Lwa dysponuje największą armią w Rokuganie, stanowiąc jej trzon. Posiadają najlepszych strategów w Cesarstwie a wojna to ich żywioł. Honorowa wojna
Klan Skorpiona – potomkowie Bayushi - Przedstawiciele tego klanu kryją twarze za maskami. Maski są tradycją nawiązującą do założyciela i symbolizują, że osobie za maską nie wolno ufać. Klan Skorpiona słynie z wspaniałych dyplomatów. Jest to klan szpiegów i cichych zabójców. Jeśli jest coś czego nikt nie powinien wiedzieć, bądź pewnien, że Skorpion się o tym dowie i upewni się, że wiesz, że on wie. Chodzą plotki, że mają kontakty z ninja, chociaż każde dziecko wie że ninja nie istnieją. Jak skorpion otwiera usta to po to aby kłamać
Klan Żurawia – potomkowie Doji. Klan dyplomatów, artystów i szermierzy. Pławiące się w bogactwie Żurawie, słynące z tych trzech rzeczy należą do najbardziej wpływowych w Rokuganie. Szlachetny klan, który jest najbliżej Cesarza. Armii jako takiej posiadają niewiele, bazują głównie na polityce i intrygach. Bardzo rozwinęli szkołę szermierczą i lubują się w pojedynkach.
Klan Jednorożca – Pod wodzą Kami Shinjo przedstawiciele ludu Ki-Rin (później nazwanego klanem Jednorożca) wyruszyli poza Rokugan by odkryć tajemnice świata. Po kilkuset latach nieobecności powrócili niemal jako zupełnie obcy. Dziś wciąż "nadrabiają zaległości" próbując dostosować się do kultury swoich dawnych braci. Ich atutem są przepiękne rumaki które przywieźli zza gór, posiadają więc w swoich szeregach wspaniałych jeźdźców. Wojskowo bazują na bardzo mobilnej kawalerii, w kontaktach handlowych poza Rokuganem i tajemniczych dziedzinach magii poznanych w odległych krainach.
Klan Smoka – potomkowie Togashiego. Uchodzą za najbardziej tajemniczy i zagadkowy z klanów. To tutaj narodziła się szkoła szermierki, której adepci walczą dwoma mieczami jednocześnie. Z tego klanu wywodzą się również mnisi Ise Zumi którzy pokrywają całe swoje ciało dziwnymi tatuażami. Krótko mówiąc medytują, zgłębiają tajniki umysłu i żywiołów, ćwiczą walkę (mnisi również) i szukają drogi do oświecenia (w wersji ccg warunek zwycięstwa na oświeceniu głównie do zrobienia był w tym klanie).
Na ostatek został nieszczęsny Fu Leng, który podczas upadku Kami z niebios miał pecha, wpadł w jakieś czeluście i rozpadliny gdzie spotkał się z największymi wynaturzeniami i najgorszym złem tego świata. Jakby było mało że ojciec Księżyc odgryzł mu rekę... Po set latach walki wydostał się z nich już jednak całkowicie nimi przesiąknięty. W wersji lcg klanu nie ma ale można się spodziewać frakcji Krainy Cienia, gdzie Fu Leng rządzi. Czyli wszelkiego rodzaju pomioty i wymioty atakujące od południa Cesarstwo, rozbijając się najczęściej o mur Kaiu. Ludzi także tu znajdziemy, bo w zwyczaju wielu samurajów są krucjaty do cienistej krainy, skąd wielu powrócić nie może, gdyż kraina cienia na nich swoje piętno odciska.
Piszę to w takiej formie żeby pewne rzeczy były bardziej zrozumiałe. Jak są karty postaci to nie są jakieś randomowe nazwiska, nazwy, tylko wszystko ładnie jest wpisane w fabułę... było. Typu - głównym rodem w klanie Smoka jest Togashi, ale są również pomniejsze rody typu Mirumoto (kensai czyli specjaliści od walki dwoma mieczami, stanowią trzon armii klanu), ród Agasha czyli alchemicy i shungenje, Kitsuki czyli głównie dyplomaci i dworzanie, itp itd.
Jako ciekawostek powiem że na samym finiszu cecega fabułowo było bardzo ciekawie. Odrzutki spaczone krainą cieni założyły pomniejszy klan Pająka, który pod przywódctwem Daigotsu pretendował do miana jednego z wielkich klanów. Siecią intryg, knowań i manipulacji Daigostu wywiną numer i doprowadził do uznania Pająków jako wielkiego klanu. W skrócie wywołał zadymę którą ugasił poświęcając się (w rzeczywistości ascendował) i ratując tym samym cesarzową. Szefem Pająków został jego syn Daigotsu Kanpeki, które kilka edycji później, idąc w ślady ojca w machinacjach i manipulacjach doprowadził do upadku dynastii Hanteii i sam zasiadł na tronie. A potem AEG sprzedało legende...
Re: Legend of the Five Rings: The Card Game [nowe LCG od FFG
Sorki za postpopoście.
Przyznam że studiując "drogi" klanów do erpega, po Smoku najciekawszy jest dla mnie Jednorożec. Historia i filozofia Shinjo no-kami same w sobie są ciekawe, jak i całość klanu i jego obecna sytuacja. I niech nikogo nazwa klanu nie zwiedzie, w jego szeregach są największe złodupce jakie ziemia Rokugańska nosi, czyli rodzina Moto.
W przeszłości rodzina ta wyprawiła się z radosną wycieczką do Krain Cienia, taki standard wśród samurajów. Ich pycha została szybko ukarana. Wróciło parę osób, informując że reszta wycieczki została spaczona krainą i stała się sługami Fu Lenga. Krótko mówiąc rodzina została okryta największą hańbą jaką sobie można wyobrazić w Rokuganie. Rodzina została zepchnięta na margines społeczeństwa, ale nie wypędzona. Wzięli się za siebie i od lat robią wszystko żeby zmyć hańbę swoich przodków.
Takim klasykiem jest w Rokuganie, że kiedy na polu bitwy pojawia się jazda z rodziny Moto, a w szczególności Biała Straż, to ashigaru przeciwnika dosłownie robią w pory. Dość powiedzieć że takie seppuku to zwykłe marnotrawstwo dla nich jest, więc pozwalają ludziom z utraconym honorem, lub zbyt słabym psychicznie na honorową śmierć w walce. Znaczy mają swoje oddziały kamikadze
Po więcej zachęcam do lektury tego:
http://l5k.valkiria.net/moto_straz.html
Ogólnie stronka pełna materiałów do erpega, świetnie pokazuje czym Rokugan jest.
A oczywiście rodzina obecna jest w lcg, w takiej formie w jakiej ma być
Przyznam że studiując "drogi" klanów do erpega, po Smoku najciekawszy jest dla mnie Jednorożec. Historia i filozofia Shinjo no-kami same w sobie są ciekawe, jak i całość klanu i jego obecna sytuacja. I niech nikogo nazwa klanu nie zwiedzie, w jego szeregach są największe złodupce jakie ziemia Rokugańska nosi, czyli rodzina Moto.
W przeszłości rodzina ta wyprawiła się z radosną wycieczką do Krain Cienia, taki standard wśród samurajów. Ich pycha została szybko ukarana. Wróciło parę osób, informując że reszta wycieczki została spaczona krainą i stała się sługami Fu Lenga. Krótko mówiąc rodzina została okryta największą hańbą jaką sobie można wyobrazić w Rokuganie. Rodzina została zepchnięta na margines społeczeństwa, ale nie wypędzona. Wzięli się za siebie i od lat robią wszystko żeby zmyć hańbę swoich przodków.
Takim klasykiem jest w Rokuganie, że kiedy na polu bitwy pojawia się jazda z rodziny Moto, a w szczególności Biała Straż, to ashigaru przeciwnika dosłownie robią w pory. Dość powiedzieć że takie seppuku to zwykłe marnotrawstwo dla nich jest, więc pozwalają ludziom z utraconym honorem, lub zbyt słabym psychicznie na honorową śmierć w walce. Znaczy mają swoje oddziały kamikadze
Po więcej zachęcam do lektury tego:
http://l5k.valkiria.net/moto_straz.html
Ogólnie stronka pełna materiałów do erpega, świetnie pokazuje czym Rokugan jest.
A oczywiście rodzina obecna jest w lcg, w takiej formie w jakiej ma być
Spoiler:
-
- Posty: 110
- Rejestracja: 29 gru 2014, 16:52
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 28 times
Re: Legend of the Five Rings: The Card Game [nowe LCG od FFG
Błysk, bardzo dziękuję, dokładnie a taką charakterystykę mi chodziło
Darboh, czytałem Twój post, ale bardziej niż o fluff, chodziło mi o mechaniki
W każdym razie, chyba znalazłem swój typ na początek przygody
Darboh, czytałem Twój post, ale bardziej niż o fluff, chodziło mi o mechaniki
W każdym razie, chyba znalazłem swój typ na początek przygody
-
- Posty: 1862
- Rejestracja: 24 cze 2015, 08:57
- Lokalizacja: Jaworzno
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Legend of the Five Rings: The Card Game [nowe LCG od FFG
aggressiveWincenty Jan pisze:Co to styl aggro?
-
- Posty: 1862
- Rejestracja: 24 cze 2015, 08:57
- Lokalizacja: Jaworzno
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Legend of the Five Rings: The Card Game [nowe LCG od FFG
Wiem, Tobie odpowiedział Błysk, ja tylko uzupełniłem temat flufowymr_pepeush pisze: Darboh, czytałem Twój post, ale bardziej niż o fluff, chodziło mi o mechaniki
-
- Posty: 110
- Rejestracja: 29 gru 2014, 16:52
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 28 times
Re: Legend of the Five Rings: The Card Game [nowe LCG od FFG
W końcu ogarnąłem proxy, rozłożyłem dwie talie (ehm... cztery w sumie... ) i zagrałem z bardzo wymagającym przeciwnikiem, który jest bardzo nieprzewidywalny i lubi zaskakiwać - z sobą
Na pewno chwile zajmie nauczenie się wszystkich rzeczy, które powinny następować po sobie i wyjątków (co się dzieje, gdy wygrywamy konflikt, co gdy remisujemy, a co gry demis wynosi 0:0, dalej co robią poszczególne ringi i przede wszystkim czym nas mogą zaskoczyć prowincje). Pod tym kątem to chyba najbardziej złożona karcianka w jaką grałem (nie to żebym miał jakieś wielkie doświadczenie ).
To co pierwsze rzuca się w oczy to pewna cecha tej gry, mianowicie nie tyle jest to gra planowania, co dostosowania się do sytuacji. Coś tam można przewidzieć i zaplanować, ale jak odkryje się np. prowincję zamieniającą typ konfliktu (polityka/wojna), to może się okazać, że nie mamy argumentów. A właśnie sam fakt podebrania przez opsa ringa, w który celujemy, już może utrudnić życie. Do tego pilnowanie dwóch walut (honor i fate), z czego jedna może decydować o przegranej, też wymaga znajomości sztuczek przeciwnika, by się za bardzo nie wystawić na serię "ataków" w pulę honoru. Na dniach pewnie zabiorę się za normalne granie z żywym przeciwnikiem, ciekaw jestem jak pójdą pierwsze normalne gry.
Najbardziej martwi mnie jednak mimo wszystko dość jawny skład prowincji, który na turniejach będzie dawał bonus tym graczom, którzy zdążą przed grą dowiedzieć się jakie prowincje ma u siebie przeciwnik. Może przeceniam ich role, ale widząc twisty, które potrafi zaserwować taka prowincja, mam wrażenie, że ta wiedza może być kluczowa. I chyba spodziewam się jednak, że pytania "Grałeś z XXX? Jakie ma prowincje?" staną się smutną normą :/
Na pewno chwile zajmie nauczenie się wszystkich rzeczy, które powinny następować po sobie i wyjątków (co się dzieje, gdy wygrywamy konflikt, co gdy remisujemy, a co gry demis wynosi 0:0, dalej co robią poszczególne ringi i przede wszystkim czym nas mogą zaskoczyć prowincje). Pod tym kątem to chyba najbardziej złożona karcianka w jaką grałem (nie to żebym miał jakieś wielkie doświadczenie ).
To co pierwsze rzuca się w oczy to pewna cecha tej gry, mianowicie nie tyle jest to gra planowania, co dostosowania się do sytuacji. Coś tam można przewidzieć i zaplanować, ale jak odkryje się np. prowincję zamieniającą typ konfliktu (polityka/wojna), to może się okazać, że nie mamy argumentów. A właśnie sam fakt podebrania przez opsa ringa, w który celujemy, już może utrudnić życie. Do tego pilnowanie dwóch walut (honor i fate), z czego jedna może decydować o przegranej, też wymaga znajomości sztuczek przeciwnika, by się za bardzo nie wystawić na serię "ataków" w pulę honoru. Na dniach pewnie zabiorę się za normalne granie z żywym przeciwnikiem, ciekaw jestem jak pójdą pierwsze normalne gry.
Najbardziej martwi mnie jednak mimo wszystko dość jawny skład prowincji, który na turniejach będzie dawał bonus tym graczom, którzy zdążą przed grą dowiedzieć się jakie prowincje ma u siebie przeciwnik. Może przeceniam ich role, ale widząc twisty, które potrafi zaserwować taka prowincja, mam wrażenie, że ta wiedza może być kluczowa. I chyba spodziewam się jednak, że pytania "Grałeś z XXX? Jakie ma prowincje?" staną się smutną normą :/
Re: Legend of the Five Rings: The Card Game [nowe LCG od FFG
Czy istnieje już polskie forum legendy piecu kręgów lcg?
Re: Legend of the Five Rings: The Card Game [nowe LCG od FFG
http://www.chikan.pl/index.phpMitrel pisze:Czy istnieje już polskie forum legendy piecu kręgów lcg?
Osoby z Wrocławia zapraszam do wrocławskiej grupy facebookowej zrzeszającej miłośników gier strategicznych i wojennych
- rattkin
- Posty: 6518
- Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 382 times
- Been thanked: 930 times
Re: Legend of the Five Rings: The Card Game [nowe LCG od FFG
Tak samo jest w ANR. Dobra talia i dobry pilot wygrywają, nawet gdy przeciwnik zna wszystkie karty. Jeśli natomiast ktoś buduje cały pomysł talii na jednym tricku/sekrecie, który raz odkryty sprawia, że już nikt na niego nie pójdzie, to wiele tak nie ugra. Choć na turniejach oczywiście zawsze są zasady mówiące o zakazie scoutowania, w praktyce są niemożliwe do egzekwowania. A nawet jeśli, to gracze karcianek bywają gadatliwi i lubią opisywać ostatnią rozgrywkę potencjalnym słuchaczom, przy okazji odkrywając tajemnice przeciwnika.mr_pepeush pisze: Najbardziej martwi mnie jednak mimo wszystko dość jawny skład prowincji, który na turniejach będzie dawał bonus tym graczom, którzy zdążą przed grą dowiedzieć się jakie prowincje ma u siebie przeciwnik. Może przeceniam ich role, ale widząc twisty, które potrafi zaserwować taka prowincja, mam wrażenie, że ta wiedza może być kluczowa. I chyba spodziewam się jednak, że pytania "Grałeś z XXX? Jakie ma prowincje?" staną się smutną normą :/
Re: Legend of the Five Rings: The Card Game [nowe LCG od FFG
Powiem tak: zaskoczenie powinno leżeć w tym, że nikt nie jest przygotowany na typ decka którym grasz, a nie tym że rzucisz w przeciwnika z zaskoczenia kartą którą nikt nie gra, zaskoczenie leży w budowie talii, nie jednostkowego użycia karty. Na podstawie l5r (uproszczony nieprawdziwy przykład): wszyscy grają pod ataki na prowincję, a ty zrobisz deck na dyshonor - przeciwnik może o tym wiedzieć przed grą, cała meta może o tym mówić, ale dużo nikt na to nie poradzi, bo nikt nie ma kart pod honor, a cały draw opierają na dialu.
Zresztą prowincji i kart jest tyle, że na pamięć wszyscy wszystko będą znali
Zresztą prowincji i kart jest tyle, że na pamięć wszyscy wszystko będą znali
Osoby z Wrocławia zapraszam do wrocławskiej grupy facebookowej zrzeszającej miłośników gier strategicznych i wojennych
Re: Legend of the Five Rings: The Card Game [nowe LCG od FFG
Galakta utworzyła wydarzenie na FB gdzie na bieżąco informuje o wydaniu pl.
https://www.facebook.com/events/4795458 ... null%22%7D
Jest dostępna pierwsza część instrukcji pl
http://galakta.pl/download/L5K_Zasady_wprowadzajace.pdf
Tylko błagam, nie wylewajcie tutaj kolejnej gównoburzy o tłumaczeniu...
https://www.facebook.com/events/4795458 ... null%22%7D
Jest dostępna pierwsza część instrukcji pl
http://galakta.pl/download/L5K_Zasady_wprowadzajace.pdf
Tylko błagam, nie wylewajcie tutaj kolejnej gównoburzy o tłumaczeniu...
Re: Legend of the Five Rings: The Card Game [nowe LCG od FFG
A co? Poprawiło się?Darboh pisze:Tylko błagam, nie wylewajcie tutaj kolejnej gównoburzy o tłumaczeniu...
Re: Legend of the Five Rings: The Card Game [nowe LCG od FFG
Ty prowokatorze jeden Ty....kempy pisze:A co? Poprawiło się?Darboh pisze:Tylko błagam, nie wylewajcie tutaj kolejnej gównoburzy o tłumaczeniu...
Re: Legend of the Five Rings: The Card Game [nowe LCG od FFG
Jakby ktoś chciał wszystko elegancko i po angielsku od razu gigantyczny cardpool L5R ccg dla 5 klanów to zapraszam :
http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... 41#p974641
moge sprzedać, mogę wymienić
http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... 41#p974641
moge sprzedać, mogę wymienić
Kontynuacja konta DREADNOUGHT2
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 646 times
Re: Legend of the Five Rings: The Card Game [nowe LCG od FFG
Jak już się tak reklamujesz tutaj, to pociągnę za język. Dlaczego uważasz, że L5R LCG jest grą mniej ambitną i przeznaczoną dla młodszych graczy niż CCG?DEATHLOK pisze:Jakby ktoś chciał wszystko elegancko i po angielsku od razu gigantyczny cardpool L5R ccg dla 5 klanów to zapraszam :
http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... 41#p974641
moge sprzedać, mogę wymienić