T.I.M.E Stories (Peggy Chassenet, Manuel Rozoy)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: T.I.M.E Stories
Czy Rebel dał jakieś konkretne daty premiery kolejnych dodatków? (Ekspedycja i Światło wiary)
- Shimrod
- Posty: 262
- Rejestracja: 10 cze 2015, 19:04
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 23 times
Re: T.I.M.E Stories
Sklep podaje, że wysyłki dodatkowych scenariuszy rozpoczną się "około 10 października".Gio pisze:Czy Rebel dał jakieś konkretne daty premiery kolejnych dodatków? (Ekspedycja i Światło wiary)
- yosz
- Posty: 6359
- Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 194 times
- Been thanked: 490 times
- Kontakt:
Re: T.I.M.E Stories
Mi udało się przyjrzeć dodatkom przed premierą. Endurance wprawdzie grałem po angielsku, ale Światło Wiary już po polsku i zebrałem swoje przemyślenia w krótkim filmie:
https://www.youtube.com/watch?v=tGznq6dyTEI
Nie pokazuję tam nic poza rozłożenie gry i pierwszą lokalizację więc jest bez spoilerów. (chyba że ktoś naprawdę nie chce nic wiedzieć o tych dodatkach). I z tego co wiem to wysyłka ma się rozpocząć jutro.
https://www.youtube.com/watch?v=tGznq6dyTEI
Nie pokazuję tam nic poza rozłożenie gry i pierwszą lokalizację więc jest bez spoilerów. (chyba że ktoś naprawdę nie chce nic wiedzieć o tych dodatkach). I z tego co wiem to wysyłka ma się rozpocząć jutro.
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Re: T.I.M.E Stories
Właśnie skończyliśmy weekendowe granie w przetłumaczone dodatki do T.I.M.E Stories, trzeba przyznać, dobrze było wrócić.
Pierwszy z nich czyli wyprawa Endurance, moim zdaniem, najbardziej elegancki i konkretny scenariusz, ciekawa historia w połączeniu z nowymi mechanizmami, tworzy coś ciekawego, szkoda że po grze zostaje niedosyt. Scenariusz niestety jest krótki.
Światło wiary, czyli kolejna ciężka bomba w stylu Azylu. Trudna, ale dająca ogromną satysfakcję zagadka, ciekawe postaci i nietypowy setup umiejscawia go w topie listy dotychczasowych scenariuszy.
Kilka pytań do osób które ukończyły scenariusz Ekspedycja Endurance:
Światło wiary
Pierwszy z nich czyli wyprawa Endurance, moim zdaniem, najbardziej elegancki i konkretny scenariusz, ciekawa historia w połączeniu z nowymi mechanizmami, tworzy coś ciekawego, szkoda że po grze zostaje niedosyt. Scenariusz niestety jest krótki.
Światło wiary, czyli kolejna ciężka bomba w stylu Azylu. Trudna, ale dająca ogromną satysfakcję zagadka, ciekawe postaci i nietypowy setup umiejscawia go w topie listy dotychczasowych scenariuszy.
Kilka pytań do osób które ukończyły scenariusz Ekspedycja Endurance:
Spoiler:
Spoiler:
Re: T.I.M.E Stories
Mam dwa pytania o zasady i mechanikę.
1. Trafiliśmy na obszar, gdzie jednocześnie zajrzeliśmy do dwóch pól, z których jedno miało kartę z kłódką, a drugie nakazywało natychmiast odsłonić nowy obszar. Nakazy, które nie wymagają testu są wykonywane przed decyzją o wykorzystaniu JC, więc wydaje się, że powinniśmy odkryć obszar zgodnie z tą drugą kartą, czyli zebrać karty obecnego obszaru. Co jednak z kłódką? Czy w takiej sytuacji należy ją zignorować i można opuścić to pole bez wykonywania testów (może na zasadzie: ważniejszy jest tekst na karcie i może on łamać ogólne reguły, a w tym przypadku regułę o kłódce)?
2. Mam nadzieję, że nikt nie uzna, że temat drugiego pytania jest spoilerem (w końcu nie dotyczy treści).
-- EDIT --
Jednak pojawiły się obawy, że drugi temat może zostać uznane za spoiler, więc dla spokojnego sumienia ukryłem pytania.
--EDIT 2--
Przez 3 godziny była tu informacja o temacie drugiego pytania i stąd komentarz poniżej sugerujący, że nawet to jest spoilerem. Nie bardzo się z tym zgadzam, ale ważniejsze, żeby nikomu nie popsuć zabawy, więc skoro budzi to wątpliwości, jeszcze raz poprawiam wpis.
1. Trafiliśmy na obszar, gdzie jednocześnie zajrzeliśmy do dwóch pól, z których jedno miało kartę z kłódką, a drugie nakazywało natychmiast odsłonić nowy obszar. Nakazy, które nie wymagają testu są wykonywane przed decyzją o wykorzystaniu JC, więc wydaje się, że powinniśmy odkryć obszar zgodnie z tą drugą kartą, czyli zebrać karty obecnego obszaru. Co jednak z kłódką? Czy w takiej sytuacji należy ją zignorować i można opuścić to pole bez wykonywania testów (może na zasadzie: ważniejszy jest tekst na karcie i może on łamać ogólne reguły, a w tym przypadku regułę o kłódce)?
2. Mam nadzieję, że nikt nie uzna, że temat drugiego pytania jest spoilerem (w końcu nie dotyczy treści).
Spoiler:
Jednak pojawiły się obawy, że drugi temat może zostać uznane za spoiler, więc dla spokojnego sumienia ukryłem pytania.
--EDIT 2--
Przez 3 godziny była tu informacja o temacie drugiego pytania i stąd komentarz poniżej sugerujący, że nawet to jest spoilerem. Nie bardzo się z tym zgadzam, ale ważniejsze, żeby nikomu nie popsuć zabawy, więc skoro budzi to wątpliwości, jeszcze raz poprawiam wpis.
Ostatnio zmieniony 16 paź 2017, 15:00 przez _Jarek_, łącznie zmieniany 3 razy.
- Apos
- Posty: 996
- Rejestracja: 12 sie 2007, 14:42
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Has thanked: 379 times
- Been thanked: 812 times
- Kontakt:
Re: T.I.M.E Stories
@_Jarek_ wrzuć to w spoilery. Zdradzasz małą część fabuły.
Ad. 1 (zasady)
Wszystkie postacie stojące na karcie z kłódką muszą wpierw rozwiązać jej zadanie. Nie mogą się przemieścić ani opuścić obszaru. Wyjątek: koniec czasu lub śmierć wszystkich bohaterów i powrót na początek gry.
Ad. 2
Ad. 1 (zasady)
Wszystkie postacie stojące na karcie z kłódką muszą wpierw rozwiązać jej zadanie. Nie mogą się przemieścić ani opuścić obszaru. Wyjątek: koniec czasu lub śmierć wszystkich bohaterów i powrót na początek gry.
Ad. 2
Spoiler:
Re: T.I.M.E Stories
Jeśli już wrzuciłeś to wszystko w spoiler to może nie zdradzaj poza nim tego co w nim jest w taki sposób jak to zrobiłeś._Jarek_ pisze:-- EDIT --
Jednak pojawiły się obawy, że drugi temat może zostać uznane za spoiler, więc dla spokojnego sumienia ukryłem pytania dotyczące ...
Spoiler:
Re: T.I.M.E Stories
Przecież pozostawiona wzmianka nic nie zdradza. Celowo napisałem czego dotyczy pytanie, żeby zainteresowani mogli ocenić czy chcą tam zajrzeć. Nawet w ukrytym tekście nie ma informacji istotnych w moim odczuciu, ale to już jest sprawa subiektywna, więc nie będę się spierał. Ale już samo użycie słowa "kapsułki" przecież nie jest spoilerem. Informacja, że gdzieś o nich piszą jest jedynie potwierdzeniem, że mogą się przydać, ale nie zdradza nic co może wpływać na odbiór gry, albo zachowanie podczas rozgrywki. W końcu są to elementy zawarte w zestawie podstawowym i oczywiste jest, że wcześniej czy później znajdzie się dla nich zastosowanie.KQuest pisze:Jeśli już wrzuciłeś to wszystko w spoiler to może nie zdradzaj poza nim tego co w nim jest w taki sposób jak to zrobiłeś._Jarek_ pisze:-- EDIT --
Jednak pojawiły się obawy, że drugi temat może zostać uznane za spoiler, więc dla spokojnego sumienia ukryłem pytania dotyczące ...
Dzięki za odpowiedzi. Mam jednak pewne wątpliwości (ad.1) i dodatkowe pytanie (ad.2).Apos pisze:Ad. 1 (zasady)
Wszystkie postacie stojące na karcie z kłódką muszą wpierw rozwiązać jej zadanie. Nie mogą się przemieścić ani opuścić obszaru. Wyjątek: koniec czasu lub śmierć wszystkich bohaterów i powrót na początek gry.
Ad. 2Spoiler:
Ad.1
Jeśli na innej karcie jest napisane mniej więcej (wydaje mi się, że takie ogólne sformułowanie też nie jest spoilerem, ale już wolę dmuchać na zimne):
Spoiler:
Być może masz rację, bo w końcu ze względu na wątpliwości w tej kwestii zadałem pytanie. Ja jednak byłem zwolennikiem torii, że skoro nakazuje się nam zrobić coś natychmiast, to nie ma czasu na wykonywanie akcji. A bez tych akcji nie wykonamy testu na karcie z kłódką.
Ad.2
Spoiler:
Re: T.I.M.E Stories
_Jarek_ pisze:Przecież pozostawiona wzmianka nic nie zdradza. Celowo napisałem czego dotyczy pytanie, żeby zainteresowani mogli ocenić czy chcą tam zajrzeć.KQuest pisze:Jeśli już wrzuciłeś to wszystko w spoiler to może nie zdradzaj poza nim tego co w nim jest w taki sposób jak to zrobiłeś._Jarek_ pisze:-- EDIT --
Jednak pojawiły się obawy, że drugi temat może zostać uznane za spoiler, więc dla spokojnego sumienia ukryłem pytania dotyczące ...
Spoiler:
- Apos
- Posty: 996
- Rejestracja: 12 sie 2007, 14:42
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Has thanked: 379 times
- Been thanked: 812 times
- Kontakt:
Re: T.I.M.E Stories
Ad. 1_Jarek_ pisze:Dzięki za odpowiedzi. Mam jednak pewne wątpliwości (ad.1) i dodatkowe pytanie (ad.2).Apos pisze:Ad. 1 (zasady)
Wszystkie postacie stojące na karcie z kłódką muszą wpierw rozwiązać jej zadanie. Nie mogą się przemieścić ani opuścić obszaru. Wyjątek: koniec czasu lub śmierć wszystkich bohaterów i powrót na początek gry.
Ad. 2Spoiler:
Ad.1
Jeśli na innej karcie jest napisane mniej więcej (wydaje mi się, że takie ogólne sformułowanie też nie jest spoilerem, ale już wolę dmuchać na zimne):to jest to w sprzeczności z koniecznością wykonywania testów.Spoiler:
Być może masz rację, bo w końcu ze względu na wątpliwości w tej kwestii zadałem pytanie. Ja jednak byłem zwolennikiem torii, że skoro nakazuje się nam zrobić coś natychmiast, to nie ma czasu na wykonywanie akcji. A bez tych akcji nie wykonamy testu na karcie z kłódką.
Ad.2Spoiler:
Instrukcja angielska poprawiona mówi o: "Agent nie może opuścić takiej karty, zanim nie rozwiąże tego testu". Dodatkowo moim zdaniem mechanicznie i tematycznie wynika, że nie można opuścić danego regionu. Jest wiele sytuacji w scenariuszach, że byłoby nielogicznym natychmiastowa zmiana danej lokalizacji, gdy 1 lub więcej graczy jest związana z sytuacją na karcie z czerwoną kłódką.
Identyczna dyskusja była toczona tutaj:
- https://boardgamegeek.com/thread/149245 ... t-location
Ad. 2
Spoiler:
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 646 times
Re: T.I.M.E Stories
Napisz w spoilerze czy pw, w którym dokładnie miejscu była taka sytuacja z kartą z kłódką i drugą, przenoszącą do innej lokacji, bo wydaje mi się, że twórcy w miarę pilnują żeby nie było takich sprzeczności.
Re: T.I.M.E Stories
Andy pisze:Spoiler:
Spoiler:
KQuest pisze:Spoiler:
Spoiler:
Boję się jawnie podać w jakim scenariuszu natknąłem się na taką sytuację, więc sugeruję nie zaglądać tu nikomu, kto nie przeszedł jeszcze wszystkich oficjalnych scenariuszy poprzedzających Wyprawę Endurance.donmakaron pisze:Napisz w spoilerze czy pw, w którym dokładnie miejscu była taka sytuacja z kartą z kłódką i drugą, przenoszącą do innej lokacji, bo wydaje mi się, że twórcy w miarę pilnują żeby nie było takich sprzeczności.
Spoiler:
- yosz
- Posty: 6359
- Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 194 times
- Been thanked: 490 times
- Kontakt:
Re: T.I.M.E Stories
Gio pisze: Kilka pytań do osób które ukończyły scenariusz Ekspedycja Endurance:
Spoiler:
Światło wiary
Spoiler:
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
- Apos
- Posty: 996
- Rejestracja: 12 sie 2007, 14:42
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Has thanked: 379 times
- Been thanked: 812 times
- Kontakt:
Re: T.I.M.E Stories
_Jarek_ pisze:Spoiler:
W instrukcji jest napisane:_Jarek_ pisze:Spoiler:
To jest specyficzna zasada, która odnosi się do ogólnych zasad poruszania się. Zasada "nie możesz opuścić karty dopóki nie skończysz danego testu na karcie." nadpisuję zasadę "możesz poruszać się swobodnie pomiędzy kartami oraz lokacjami"Lock
When a lock is present on a card, you must pass this test (trap, combat, etc.). You cannot leave the card before you’ve successfully defeated it.
Najprościej ujmując Twoja postać nie przerwie walki w którą jest uwikłana, a są sytuacje w innych dodatkach, że byłoby to nielogiczne aby nagle postać opuściła obszar.
Sytuacja z Sprawa Marcy
Spoiler:
Re: T.I.M.E Stories
Tę zasadę rozumiem, ale nie rozpatrywałem jej w kontekście swobodnego poruszania między obszarami, a nakazu z innej karty mówiącego, że mamy natychmiast rozłożyć karty innego obszaru (tzn. to nie my postanowiliśmy zmienić obszar, tylko nakazała nam to odkryta karta).Apos pisze:To jest specyficzna zasada, która odnosi się do ogólnych zasad poruszania się. Zasada "nie możesz opuścić karty dopóki nie skończysz danego testu na karcie." nadpisuję zasadę "możesz poruszać się swobodnie pomiędzy kartami oraz lokacjami"
Sprawa jednak się wyjaśniła, skoro ta karta została poprawiona, a my graliśmy z jej starą wersją.
Apos pisze:Sytuacja z Sprawa MarcySpoiler:
Spoiler:
- charlie brown
- Posty: 220
- Rejestracja: 01 kwie 2006, 16:59
- Been thanked: 1 time
Re: T.I.M.E Stories
Pytania o scenariusz: Machinacje. Przeszliśmy dzisiaj cały scenariusz, ale pozostał pewien niesmak. Czy jest w grze podpowiedź jak rozwiązać pierwszą (nie finałową) zagadkę, czy trzeba działać metodą prób i błędów?
Może ktoś jest w stanie odpowiedzieć na moje pytania ze spojlera
Może ktoś jest w stanie odpowiedzieć na moje pytania ze spojlera
Spoiler:
- Apos
- Posty: 996
- Rejestracja: 12 sie 2007, 14:42
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Has thanked: 379 times
- Been thanked: 812 times
- Kontakt:
Re: T.I.M.E Stories
Da się, nie jest to łatwe, ale gra podpowiada nam co należy zrobić .charlie brown pisze:Pytania o scenariusz: Machinacje. Przeszliśmy dzisiaj cały scenariusz, ale pozostał pewien niesmak. Czy jest w grze podpowiedź jak rozwiązać pierwszą (nie finałową) zagadkę, czy trzeba działać metodą prób i błędów?
Może ktoś jest w stanie odpowiedzieć na moje pytania ze spojleraSpoiler:
Spoiler:
Re: T.I.M.E Stories
Hej wreszcie udało mi się ukończyć grę, chociaż trochę oszukując (najpewniej). Może ktoś rozwiać moje wątpliwości?
Spoiler:
- Jan_1980
- Posty: 2515
- Rejestracja: 18 maja 2016, 18:18
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 75 times
Re: T.I.M.E Stories
Czy można w to grać solo?
Czy gracze wojenni śnią o drewnianych owieczkach? TAK!
Moja kolekcja:
https://boardgamegeek.com/collection/user/Janek1980
Moja kolekcja:
https://boardgamegeek.com/collection/user/Janek1980