WarTime - taktyczny skirmish w czasie rzeczywistym
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- KubaP
- Posty: 5834
- Rejestracja: 22 wrz 2010, 15:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 137 times
- Been thanked: 409 times
WarTime - taktyczny skirmish w czasie rzeczywistym
WarTime to najnowsza zabawka od Wizkids i, musze przyznac, super udana. Grałem wyłacznie w tutorialowy scenariusz, ale było mega wciągająco, szybko i zabawnie, a jednocześnie cały czas trzeba podejmować znaczace decyzje. Potencjał dodatków jest spory, chociaż samo pudło naładowane jest po brzegi.
Link do BGG: https://boardgamegeek.com/boardgame/218 ... yance-vale
Szybki rzut okiem na przedpremierowy egzemplarz: https://www.youtube.com/watch?v=z_UOSYDhMA0
Link do BGG: https://boardgamegeek.com/boardgame/218 ... yance-vale
Szybki rzut okiem na przedpremierowy egzemplarz: https://www.youtube.com/watch?v=z_UOSYDhMA0
- ariser
- Posty: 1138
- Rejestracja: 16 lut 2016, 19:29
- Lokalizacja: Cieszyn
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 49 times
- kaimada
- Posty: 1135
- Rejestracja: 06 sty 2007, 13:58
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 131 times
Re: WarTime - taktyczny skirmish w czasie rzeczywistym
Oj ja nie pozwolę, żeby było o grze cicho.Błysk pisze:Sorry za double post, ale zamówiłem grę. Jak dojdzie to aż chyba założę bloga, zeby napisać recenzję, bo tak o niej cicho.
Dla mnie to była najlepsza gra targów Essen Spiel17. Zagrałem i natychmiast kupiłem.
- maciejo
- Posty: 3370
- Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
- Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
- Has thanked: 126 times
- Been thanked: 131 times
Re: WarTime - taktyczny skirmish w czasie rzeczywistym
Masz pojęcie czy ktoś to wyda w Polsce ?kaimada pisze:Oj ja nie pozwolę, żeby było o grze cicho.Błysk pisze:Sorry za double post, ale zamówiłem grę. Jak dojdzie to aż chyba założę bloga, zeby napisać recenzję, bo tak o niej cicho.
Dla mnie to była najlepsza gra targów Essen Spiel17. Zagrałem i natychmiast kupiłem.
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
- kaimada
- Posty: 1135
- Rejestracja: 06 sty 2007, 13:58
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 131 times
Re: WarTime - taktyczny skirmish w czasie rzeczywistym
Na mój nos to nie jest gra do wydania w Polsce.maciejo pisze:Masz pojęcie czy ktoś to wyda w Polsce ?kaimada pisze:Oj ja nie pozwolę, żeby było o grze cicho.Błysk pisze:Sorry za double post, ale zamówiłem grę. Jak dojdzie to aż chyba założę bloga, zeby napisać recenzję, bo tak o niej cicho.
Dla mnie to była najlepsza gra targów Essen Spiel17. Zagrałem i natychmiast kupiłem.
- maciejo
- Posty: 3370
- Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
- Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
- Has thanked: 126 times
- Been thanked: 131 times
Re: WarTime - taktyczny skirmish w czasie rzeczywistym
W sumie to gra jest chyba poza instrukcją niezależna językowo,czy się mylę
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
- pan_satyros
- Posty: 6133
- Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
- Lokalizacja: Siemianowice
- Has thanked: 652 times
- Been thanked: 513 times
- Kontakt:
Re: WarTime - taktyczny skirmish w czasie rzeczywistym
Na fotach to szpetne jak wczesny prototyp xD
Censor emeritus podcastu ZnadPlanszy: Pełną parą
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
- kaimada
- Posty: 1135
- Rejestracja: 06 sty 2007, 13:58
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 131 times
Re: WarTime - taktyczny skirmish w czasie rzeczywistym
Są jeszcze karty dla dowódców, magów, czy smoka.maciejo pisze:W sumie to gra jest chyba poza instrukcją niezależna językowo,czy się mylę
Gra wygląda dużo lepiej na żywo niż na zdjęciach. Ale nadal jest to WizKids, więc cudów nie ma. Ja mam nierówno przycięte karty na przykład...pan_satyros pisze:Na fotach to szpetne jak wczesny prototyp xD
- crsunik
- Posty: 2870
- Rejestracja: 03 sty 2014, 12:12
- Lokalizacja: Warszawa Wesoła
- Been thanked: 2 times
Re: WarTime - taktyczny skirmish w czasie rzeczywistym
Pytanko ktoś grał w WarTime oraz w Shadespire? Waham się między tymi dwoma tytułami
Re: WarTime - taktyczny skirmish w czasie rzeczywistym
Poczekaj do weekendu. Wartime powinno dojść do mnie we czwartek, w Shadespire grałem i w sobotę będę miał dodatki. Wydaje mi się, że to będą jednak inne gry, ale zobaczymy.crsunik pisze:Pytanko ktoś grał w WarTime oraz w Shadespire? Waham się między tymi dwoma tytułami
EDIT: Z tego co się orientuje jest tylko 10 scenariuszy i żadnych zasad jak zrobić własne. To znaczy, że regrywalność może być taka sobie jak ktoś nie będzie miał inwencji co do wymyślania scenariuszy i "systemu punktowego" dla jednostek, szkoda.
- kaimada
- Posty: 1135
- Rejestracja: 06 sty 2007, 13:58
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 131 times
Re: WarTime - taktyczny skirmish w czasie rzeczywistym
WizKids ma rozwijać mocno ten system z tego co wiem.Błysk pisze:Poczekaj do weekendu. Wartime powinno dojść do mnie we czwartek, w Shadespire grałem i w sobotę będę miał dodatki. Wydaje mi się, że to będą jednak inne gry, ale zobaczymy.crsunik pisze:Pytanko ktoś grał w WarTime oraz w Shadespire? Waham się między tymi dwoma tytułami
EDIT: Z tego co się orientuje jest tylko 10 scenariuszy i żadnych zasad jak zrobić własne. To znaczy, że regrywalność może być taka sobie jak ktoś nie będzie miał inwencji co do wymyślania scenariuszy i "systemu punktowego" dla jednostek, szkoda.
Re: WarTime - taktyczny skirmish w czasie rzeczywistym
Zobaczymy, fajnie jednak jakby udostępnili jakieś zasady "punktów" czy chociaż "generator losowych scenariuszy". Boję się też brzydoty tej gry, bo moja druga połówka zwraca na to wielką uwagę, ale pozostaję dobrej myśli. Najwyżej odsprzedam.kaimada pisze: WizKids ma rozwijać mocno ten system z tego co wiem.
Re: WarTime - taktyczny skirmish w czasie rzeczywistym
I kolejny double post, ale uznałem, że warto, bo pierwsze wrażenia.
Wykonanie:
Gra jest solidna, poza tymi klepsydrami. Te do 30, 60, 90 sekund odmierzają u mnie równo, dłuższych nie sprawdziłem. Problem jest taki, że jedna przyszła "dziurawa", mam nadzieję, że Wizkids mi to dośle, bo jak nie, to gra na dłuższą metę będzie niegrywalna (60 sekund upływa na niej w jakieś 45s). A i karty, karty są słabej jakości.
Poza tym, że jest solidna, to jest po prostu szpetna. O ile szpetotę jednostek da się usprawiedliwić czytelnością to szpetoty kart i mapy podstawowej już nie da się usprawiedliwić. Karty mają brzydki awers, brzydki rewers i 0 artów. Mapa podstawowa to po prostu trawa bez artów. Ładne są niektóre pola dodatkowe (las), ale są wszystkie takie same. Wszystko pod czytelność, szkoda.
Jest też moim zdaniem prosty błąd w designie. Nadrukowanie białych liczb na żółte klepsydry jest tak głupie, że nawet sobie nie wyobrażam, że ktoś mógł na to wpaść.
Zasady:
Proste, przejrzyste, mieliśmy tylko jedną wątpliwość (* z muru, ostatecznie wzięliśmy to na logikę i uznaliśmy, że główna zasada jest ważniejsza).
Rozgrywka: pomimo prostoty zasad to jest nad czym myśleć, albo inaczej- gdyby nie patent z klepsydrami, to byłoby za proste, ale z tym jest presja na szybkie działanie i przez to robi się błędy taktyczne, świetny patent. Zagraliśmy 3 scenariusze (próbny i dwa z kampanii). Weszły nam już do gry karty i one też dobrze działają, dzięki nim udało mi się wygrać drugi scenariusz. Szkoda, że nie ma aspektu morale czy flankowania, ale wtedy pewnie cięzko byłoby z tego zrobić real time grę. Dużo frajdy w tych niecałych 10 minutach.
Inne aspekty:
Cholera, to 10 scenariuszy to serio będzie mało, to jest do przegrania w jeden dzień i jeśli szybko nie wyjda zasady do tworzenia własnych scenariuszy i armii to będę naprawdę zawiedziony i będę wtedy żałował wydanych pieniędzy. Wprawdzie można rozgrywać ponownie te same scenariusze, ale z innym rozstawieniem jednostek, dla mnie to jednak trochę mało.
Podsumowując: Świetna gra, ale szpetna i praktycznie nieregrywalna, o ile szybko nie pojawią się fanowskie scenariusze/ zasady tworzenia scenariuszy i dobierania armii w sieci. Jeśli nie ma na to widoków to poczekałbym na używkę, zagrał wszystko i odsprzedał dalej.
P.S. Ktoś prosił Wizkids o dosłanie jakiejś części gry? Założyłem oficjalny ticket, ale boję się, że z USA to może im się nie chcieć.
EDIT: No cóż, polityka zwrotów Wizkids jest nieco dziwna, pierwsze ja muszę wysłać im uszkodzoną część na własny koszt. Słabo.
Wykonanie:
Gra jest solidna, poza tymi klepsydrami. Te do 30, 60, 90 sekund odmierzają u mnie równo, dłuższych nie sprawdziłem. Problem jest taki, że jedna przyszła "dziurawa", mam nadzieję, że Wizkids mi to dośle, bo jak nie, to gra na dłuższą metę będzie niegrywalna (60 sekund upływa na niej w jakieś 45s). A i karty, karty są słabej jakości.
Poza tym, że jest solidna, to jest po prostu szpetna. O ile szpetotę jednostek da się usprawiedliwić czytelnością to szpetoty kart i mapy podstawowej już nie da się usprawiedliwić. Karty mają brzydki awers, brzydki rewers i 0 artów. Mapa podstawowa to po prostu trawa bez artów. Ładne są niektóre pola dodatkowe (las), ale są wszystkie takie same. Wszystko pod czytelność, szkoda.
Jest też moim zdaniem prosty błąd w designie. Nadrukowanie białych liczb na żółte klepsydry jest tak głupie, że nawet sobie nie wyobrażam, że ktoś mógł na to wpaść.
Zasady:
Proste, przejrzyste, mieliśmy tylko jedną wątpliwość (* z muru, ostatecznie wzięliśmy to na logikę i uznaliśmy, że główna zasada jest ważniejsza).
Rozgrywka: pomimo prostoty zasad to jest nad czym myśleć, albo inaczej- gdyby nie patent z klepsydrami, to byłoby za proste, ale z tym jest presja na szybkie działanie i przez to robi się błędy taktyczne, świetny patent. Zagraliśmy 3 scenariusze (próbny i dwa z kampanii). Weszły nam już do gry karty i one też dobrze działają, dzięki nim udało mi się wygrać drugi scenariusz. Szkoda, że nie ma aspektu morale czy flankowania, ale wtedy pewnie cięzko byłoby z tego zrobić real time grę. Dużo frajdy w tych niecałych 10 minutach.
Inne aspekty:
Cholera, to 10 scenariuszy to serio będzie mało, to jest do przegrania w jeden dzień i jeśli szybko nie wyjda zasady do tworzenia własnych scenariuszy i armii to będę naprawdę zawiedziony i będę wtedy żałował wydanych pieniędzy. Wprawdzie można rozgrywać ponownie te same scenariusze, ale z innym rozstawieniem jednostek, dla mnie to jednak trochę mało.
Podsumowując: Świetna gra, ale szpetna i praktycznie nieregrywalna, o ile szybko nie pojawią się fanowskie scenariusze/ zasady tworzenia scenariuszy i dobierania armii w sieci. Jeśli nie ma na to widoków to poczekałbym na używkę, zagrał wszystko i odsprzedał dalej.
P.S. Ktoś prosił Wizkids o dosłanie jakiejś części gry? Założyłem oficjalny ticket, ale boję się, że z USA to może im się nie chcieć.
EDIT: No cóż, polityka zwrotów Wizkids jest nieco dziwna, pierwsze ja muszę wysłać im uszkodzoną część na własny koszt. Słabo.
Re: WarTime - taktyczny skirmish w czasie rzeczywistym
W moim przypadku to im się chciało Bez zbędnych pytań dosłali to czego brakowało.Błysk pisze:Ktoś prosił Wizkids o dosłanie jakiejś części gry? Założyłem oficjalny ticket, ale boję się, że z USA to może im się nie chcieć.
EDIT: Mnie brakowało żetonu więc nic im nie wysyłałem.
Re: WarTime - taktyczny skirmish w czasie rzeczywistym
I tak się zaciąłem na "download package list", bo przycisku nie mogę znaleźć, więc próbuję mailem z kilkoma zdjęciami, że mam zepsutą część, mam rachunek za grę i "Panowie, no nie da się tak, a nie przez ten system?". Zobaczymy.zielok pisze:W moim przypadku to im się chciało Bez zbędnych pytań dosłali to czego brakowało.Błysk pisze:Ktoś prosił Wizkids o dosłanie jakiejś części gry? Założyłem oficjalny ticket, ale boję się, że z USA to może im się nie chcieć.
EDIT: Mnie brakowało żetonu więc nic im nie wysyłałem.
Jednocześnie napisałem do sklepu, z którego mam grę. Może oni jakoś pomogą.
- kaimada
- Posty: 1135
- Rejestracja: 06 sty 2007, 13:58
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 131 times
Re: WarTime - taktyczny skirmish w czasie rzeczywistym
Udało mi się wreszcie zrobić materiał o WarTime. Przegląd elementów i pierwsze wrażenia z WarTime na ZnadPlanszy
Ogólnie zgadzam się z tym, że gra wygląda jak zaawansowany prototyp, ale gra się w nią niesamowicie przyjemnie...
Ogólnie zgadzam się z tym, że gra wygląda jak zaawansowany prototyp, ale gra się w nią niesamowicie przyjemnie...