Sid Meier's Civilization the Boardgame

Nasze home-rules do różnych gier, a także PRZETESTOWANE i ciekawe home-rules znalezione w sieci.
Awatar użytkownika
uyco
Posty: 1056
Rejestracja: 09 sty 2006, 13:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 148 times
Been thanked: 25 times

Sid Meier's Civilization the Boardgame

Post autor: uyco »

Po wielu miesiącach dostępne są w końcu w wersji angielskiej kompleksowe home rules do cywilizacji przygotowane przez Stefano Colett'ę. Kogo nie przestraszy przebrnięcie przez niemal 100 str. reguł zapraszam pod poniższe adresy:

http://www.mindcreations.com/projects/c ... /index.php
lub
http://www.boardgamegeek.com/game/30333
'STAY OUT OF MY TERRITORY.'

kupię sprzedam
Awatar użytkownika
wojo
Posty: 751
Rejestracja: 20 sie 2008, 13:40
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 3 times

Re: Sid Meier's Civilization the Boardgame

Post autor: wojo »

Jeżeli ktoś nie chce aż tak bardzo modyfikowac zasad jak uyco zaproponował w powyższym poście polecam te proste rzeczy:

0. Żetony surowców nie są rozkładana na początku na planszy lecz w czasie odkrywania losowane na bierząco.

1. Każdy gracz otrzymuje dodatkowe pieniądze w każdej turze. W naszej grupie było to zwykle 20 złota. Mozna używać tylko w pierwszej erze lub przez całą gre. Dobrze jest też rozpoczynać z dodatkowym osadnikiem.

2. Wybierając pozycje startową gracz dostaje do wyboru dwa lub trzy żetony surowców aby umieścić ja na swojej stolicy.

Opcja 0. porostu skraca czas rozkładania gry. Natomiast 1. i 2. poza tym że czynią gre ZNACZNIE krótszą (a więc i bardziej grywalną), wyrównują szanse graczy. Nikt nie zostanie na początku znacznie z tyłu z powodu pecha przy odkrywaniu terenu.

Nie pamiętam już w tej chwili czy te usprawnienia wymyśliliśmy sami czy zostały wzięte z Geek'a.
Kolekcja na BGG, sprzedam
Jestem (współ)autorem: Bitwa pod Grunwaldem, Ora et Labora, Proch i Stal, Metallum
ODPOWIEDZ