notness pisze:Mam kilka pytań, które wydają się być niejasno (lub wcale) opisane w instrukcji.
1. Jak na grę właściwie wpływają Chłopi ? Rozumiem, że można z nimi walczyć lub nie. Który z graczy zyska na zaatakowaniu Chłopów? Czy region najpiew musi być oczyszony z Chłopów?
2. Kwestia bohaterów. Na początku gry nie ma żadnych bohaterów. Podczas testowej rozgrywki nie pojawili się ani razu. Rozumiem, ze do gry wprowadzają ich karty Starego Świata. Jaki jest cel wejścia do krainy, w której są bohaterowie, skoro instrukcja mówi o tym, że eliminują oni po każdej rundzie figurki znajdujące się w danym regionie? Rozumiem, że raz położony żeton Bohatera zostaje tam już do końca gry ? Czy jest szansa, żeby ten żeton z gry wycofać? Slaneah dostaje dodatkowe punkty za działania poczynione w regionie zasiedlonym przez Bohatera, jednak rozumiem, że to trochę samobójcza misja, skoro Bohater wyżyny co rundę jakieś jego figurki.
3. Rozumiem, że punkty zwycięstwa w fazie zepsucia/korupcji dostaje się tylko w przypadku ew. spustoszenia regionu?
To jest... errr... staroszkolna instrukcja FFQ, czyli pisana pod hasłem "graczom w oko"
Teraz jest już lepiej, choć wciąż FFG zasługuje na swe nieoficjalne rozwinięcie, tj. "F*****g FAQ Games" :>
1. Chłopi są... w sumie po to, żeby choć trochę poczuć się jak porządni Bogowie Chaosu, którzy nie wyrzynają tylko siebie nawzajem, ale też miażdżą zwykłych szaraczków
Do tego w talii Starego Świata są karty, które mogą odpalić punktowanie za każdego zmasakrowanego przez nas chłopa lub np. przeobrazić ich w bohaterów (choć to ostatnie chyba jest tylko w dodatku). Ale tak, są tylko baaardzo pobocznym elementem gry. Acha, pamiętaj że zgodnie z zasadami musisz przypisać wszystkie wykulane trafienia, tak więc jeśli nie jesteś w stanie zabić figurek przeciwników, a chłopi są pod ręką, to zabijasz ich. Choć oczywiście Khornowego warunku obrotu nie spełniają.
2. Bohaterowie też są trochę dla fluffu. Pojawiają się i przemieszczają / znikają tylko pod wpływem kart Starego Świata, nie ma innej opcji, gracze nic z nimi nie mogą zrobić. Do czego służą? Trochę też do balansu - pamiętaj, że kartę Starego Świata rozpatruje gracz o najniższym poziomie zagrożenia, a Bohaterowie atakują tylko figsy tego o poziomie najwyższym. Nic nie stoi więc na przeszkodzie, aby - jeśli karta pozwala - podrzucić takiego Bohatera do jakiejś prowincji, gdzie panoszy się jakiś Khorne czy inny czerwony troll ;> Co do Slaanesha: tak, to jest igranie z ogniem, ale zwróć też uwagę, że On...Ona...Ono... whatever... że Fioletowy potrzebuje najmniej obrotów by wygrać "na kółku". Jest to więc taki trochę hazard: wejść do prowincji z Bohaterem, co mi da żeton obrotu, ale być może zabije figurkę; wszakże Bohater może odstraszać też innych graczy, więc może warto? :>
3. Tak. Jeśli po położeniu żetonów zepsucia ich suma (+ Spaczeń) jest równa lub większa 12, region "pęka". Najpierw punkty zgarniają wszyscy, którzy w tej rundzie
w dowolnej fazie położyli (nie tylko w fazie Zepsucia! - co kombi się szczególnie z kartami Nurgla) tam swoje żetony zepsucia (+ Szczur za obecność, o ile gracie z Rogatym). A dopiero w Fazie Końcowej, w odpowiednim kroku, zgarniane są punkty za pierwsze i drugie miejsce w regionie.