Strona 5 z 6

Re: Świat Dysku

: 24 sty 2014, 09:42
autor: hariett
No tak. Ale tu nie ma mowy o usuwaniu budynku.
Gość wyraził się że skoro karta BGJ wpływa na budynek (bo dotyczy jego karty i jest związana z posiadaniem budynku) to uchronienie przez przykrym efektem BGJ kosztuje 3$ za "nieodłożenie karty dzielnicy" i 3$ za "nieusunięcie swojego pionka".
I Wallace przyznał mu rację.
Więc nadal upieram się przy tym że budynek nie jest niszczony przez tą kartę.
Zresztą sama historia Bezdennie Głupiego Johnsona jest taka że budował i jego budynki nie rozpadały się nigdy ale zachodziły w nich nieoczekiwane wydarzenia :)

Re: Świat Dysku

: 24 sty 2014, 13:49
autor: Yavi
Więc nadal upieram się przy tym że budynek nie jest niszczony przez tą kartę.
Ok, dopytałem i wygląda na to, że masz rację.
Zwracam honor :)

Re: Świat Dysku

: 28 sty 2014, 18:18
autor: ramirez78
Tłumaczenie oficjalnego FAQ Martina Wallace'a jest już dostępne pod http://www.phalanxgames.pl/wp-content/u ... rk-FAQ.pdf

Re: Świat Dysku

: 01 lut 2014, 16:19
autor: Sytro
espresso pisze:Ja rozpatruję tę kartę jako równoczesny ruch dwóch agentów i uwzględniam zmiany w znacznikach niepokoju: agenci opuszczają dzielnice = znacznik znika, agenci pojawiają się w nowych dzielnicach = znacznik się pojawia. Jeżeli w obu dzielnicach przed zamianą były znaczniki niepokoju, to stan się nie zmieni, w innej sytuacji pojawiają się nowe znaczniki.
Ja z kolei najczęściej traktuję tą akcję jako "atomową" tj. dziejącą się jednocześnie i nierozłączną.
Po wykonaniu tej akcji stan w dzielnicach się nie zmienia (gdzie był pionek tam jest pionek- żaden nie przybył, żaden nie ubył), więc nie dodaje, ani nie usuwam znaczników.

Re: Świat Dysku

: 15 lut 2014, 22:15
autor: mitbol
Sytro pisze:
espresso pisze:Ja rozpatruję tę kartę jako równoczesny ruch dwóch agentów i uwzględniam zmiany w znacznikach niepokoju: agenci opuszczają dzielnice = znacznik znika, agenci pojawiają się w nowych dzielnicach = znacznik się pojawia. Jeżeli w obu dzielnicach przed zamianą były znaczniki niepokoju, to stan się nie zmieni, w innej sytuacji pojawiają się nowe znaczniki.
Ja z kolei najczęściej traktuję tą akcję jako "atomową" tj. dziejącą się jednocześnie i nierozłączną.
Po wykonaniu tej akcji stan w dzielnicach się nie zmienia (gdzie był pionek tam jest pionek- żaden nie przybył, żaden nie ubył), więc nie dodaje, ani nie usuwam znaczników.
Z oficjalnego FAQ 2 Ankh-Morpork http://www.phalanxgames.pl/wp-content/u ... rk-FAQ.pdf:

"Co dzieje się ze znacznikami niepokojów gdy kilka pionków zostaje razem przemieszczonych?
Pionki nie ruszają się wspólnie, więc należy stosować normalne zasady.
• Powódź – agentów przemieszcza się jednego po drugim, w kolejności ruchów.
• Kwestor – usuń oba pionki i znaczniki niepokojów, jeśli był
w ich dzielnicach, a następnie umieść pionki z powrotem
na planszy i, jeśli miałoby to miejsce wg normalnych zasad,
umieść w nich również znaczniki niepokojów.

• Nadrektor Ridcully – umieść agentów jednego po drugim."

Pionki znikają (usuwamy znaczniki, jeśli są) i wracają (dochodzą znaczniki, jeśli trzeba).

Dziękuję za uwagę :P

Re: Świat Dysku

: 15 lut 2014, 23:20
autor: lacki2000
mitbol pisze:Pionki znikają (usuwamy znaczniki, jeśli są) i wracają (dochodzą znaczniki, jeśli trzeba).

Dziękuję za uwagę :P
nom, już o tym pisałem dwie strony temu czyli w czerwcu 2013 :)

Re: Świat Dysku

: 16 lut 2014, 00:11
autor: mitbol
lacki2000 pisze:
mitbol pisze:Pionki znikają (usuwamy znaczniki, jeśli są) i wracają (dochodzą znaczniki, jeśli trzeba).

Dziękuję za uwagę :P
nom, już o tym pisałem dwie strony temu czyli w czerwcu 2013 :)
Mimo to, wątpliwości nadal występują u niektórych, więc postanowiłem napisać ;)

Re: Świat Dysku

: 18 lut 2014, 09:26
autor: Lord Gupol
Mam 2 pytania, które nasunęły się podczas rozgrywki:

1. Co się dzieje gdy na początku własnej tury mam spełniony swój warunek zwycięstwa (np kontroluję odpowiednią ilość dzielnic), ale zaciągnąłem z banku pożyczkę i nie mam 12$ na jej spłacenie?

2. Co się dzieje, gdy w trakcie gry nie mam w ogóle $$ a inny gracz zagrywa na mnie kartę zmuszającą do zapłaty mu określonej ilości $$? Nie płacę/zaciągam pożyczkę/oddaję jak będę miał/przegrywam?

Pozdrawiam

Re: Świat Dysku

: 18 lut 2014, 11:21
autor: Al_Dente
1. Wygrywasz i gra się kończy (pożyczka dotyka tylko gracza, który ma zebrać $)
2. Płacisz ile możesz i tyle, gra toczy się dalej (chyba, że to np Białolicy, to nie płacisz i bierzesz go do siebie)

Re: Świat Dysku

: 18 lut 2014, 12:16
autor: Lord Gupol
Nie rozumiem w takim razie dlaczego na jednych kartach jest bezwzględne:

*Nobby Nobbs: Zabierasz $3 wybranemu graczowi.

a na innych warunkowo:

*Pan Boggis: Każdemu z pozostałych graczy zabierasz $2 (o ile to możliwe).

Re: Świat Dysku

: 18 lut 2014, 12:21
autor: DarkBogas
Może dlatego że jak grasz na wszystkich to któryś z graczy może nie mieć kasy lub mieć za mało, a jak na jednego grasz to sam wybierasz kogo - kogoś bez kasy raczej nie wybierzesz.

Re: Świat Dysku

: 18 lut 2014, 12:38
autor: Lord Gupol
Rzeczywiście, teraz rozumiem o co w tym chodzi :)

Nie wydaje wam się w takim razie, że pożyczka z banku jest za mocną kartą w grze na 2 osoby? Większość moich partii kończy się przed skończeniem talii i w tej sytuacji ta karta daje bezzwrotne $10.

Re: Świat Dysku

: 18 lut 2014, 19:52
autor: mitbol
Lord Gupol pisze:Nie wydaje wam się w takim razie, że pożyczka z banku jest za mocną kartą w grze na 2 osoby? Większość moich partii kończy się przed skończeniem talii i w tej sytuacji ta karta daje bezzwrotne $10.
Kiedyś się zdziwisz jak ktoś z grających wyciągnie w trafionym momencie "Zamieszki" i gra się skończy nagle :p

Re: Świat Dysku

: 20 lut 2014, 20:33
autor: hariett
Sa dwie karty ktore pozwalaja zamienic budynek przeciwnika na swoj ale nalezy zwrocic przeciwnikowi koszt postawienia tych budynkow.
Ile trzeba zaplacic graczowi ktory postawil budynek w dzielnicy za 12$ kozystajac z karty ktora pozwala na postawienie budynku za polowe ceny?

Re: Świat Dysku

: 20 lut 2014, 21:31
autor: mitbol
hariett pisze:Sa dwie karty ktore pozwalaja zamienic budynek przeciwnika na swoj ale nalezy zwrocic przeciwnikowi koszt postawienia tych budynkow.
Ile trzeba zaplacic graczowi ktory postawil budynek w dzielnicy za 12$ korzystajac z karty ktora pozwala na postawienie budynku za polowe ceny?
Jeśli interpretować dosłownie to tyle on zapłacił (koszt, który poniósł), ale ja gram, że tyle ile jest podane na planszy-śmieszniej ;) Zobaczę co mi odpowie profil ankh-morpork na fb.

Aktualizacja: "Pełny koszt z dzielnicy, w której stoi budynek." Dobrze gram ;)

Re: Świat Dysku

: 19 mar 2014, 00:50
autor: zakwas
Witam, pierwszy post na forum i od razu problem:

Czy znaczniki niepokoju mogą być dostawiane w dzielnicach bez pionków np. za pomocą karty dzielnicy Mroki lub kartą akcji, bodaj, Tłum? Miałem sytuację z grą przeciwko Smokowi i pojawiła się opcja ustawienia znacznika w pustej dzielnicy, co utrudnia jego usunięcie, zgodzilem się na to, bo nie znalazłem nic przeciwko w instrukcji, ale sama idea dzielnicy z niepokojem bez pionka wydaje mi się głupia. :P

Pytam zatem czy coś przeoczyłem, czy mam się nie czepiać... ;)

Re: Świat Dysku

: 19 mar 2014, 00:52
autor: mitbol
Można dostawiać znaczniki w dowolnej dzielnicy. O to chodzi w tej świetnej grze :D

Re: Świat Dysku

: 19 mar 2014, 01:08
autor: zakwas
mitbol pisze:Można dostawiać znaczniki w dowolnej dzielnicy. O to chodzi w tej świetnej grze :D
Ale jest to gdzieś zapisane w instrukcji? Bo chodzi o to, że się nie doszukałem i mnie zdziwiła taka sytuacja... ;)

Re: Świat Dysku

: 19 mar 2014, 01:13
autor: mitbol
Jest napisane na karcie tej dzielnicy :p

Wysłane z mojego HUAWEI U8815 przy użyciu Tapatalka

Re: Świat Dysku

: 19 mar 2014, 01:15
autor: zakwas
Teraz zauważyłem, że na ściągawce dla graczy, jest obostrzenie:

http://bennetgry.pl/templates/images/fi ... -pomoc.pdf

Na karcie nie ma tekstu w nawiasie. ;)
Dalej nie wiem co z innymi sytuacjami...

Re: Świat Dysku

: 19 mar 2014, 01:22
autor: mitbol
Faktycznie, pomylilem sie, zeby skorzystac z mrokow "dzielnica musi zawierac przynajmniej jeden pionek" (z intrukcji gry). Co do karty tlum-zgodnie z jej trescia (sasiedztwo dzielnicy ze znacznikiem), pionkow nie musi byc.

Wysłane z mojego HUAWEI U8815 przy użyciu Tapatalka

Re: Świat Dysku

: 11 kwie 2014, 23:15
autor: zakwas
Znowu ja. ;)

Karta Carcer wymusza zabicie agenta jeżeli w wylosowanej dzielnicy jest tylko swój chłopek? Tak gramy, ale pytam dla upewnienia się, czy dobrze robimy. :)

Re: Świat Dysku

: 12 kwie 2014, 00:08
autor: mitbol
Zgadza się, jeśli jest tylko swój pionek, trzeba go usunąć.

Wysłane z mojego HUAWEI U8815 przy użyciu Tapatalka

Re: Świat Dysku

: 09 lis 2014, 12:46
autor: fr3ak
Cześć,

mam pytanie odnośnie następującej sytuacji:
Gracz A: Smok, na planszy posiada 9 znaczników niepokojów.
Gracz B: Vimes(chociaz wg instrukcji to nieistotne), posiada olbrzymią przewagę na planszy - wyciąga ze zdarzeń losowych kartę "Zamieszki"
Pytanie: Czy następuje podliczenie pkt i wygrywa gracz B, czy z automatu przy 9 znacznikach wygrywa gracz A?

Dziękuję za odpowiedzi :)

Re: Świat Dysku

: 09 lis 2014, 13:13
autor: zakwas
fr3ak pisze:Cześć,

mam pytanie odnośnie następującej sytuacji:
Gracz A: Smok, na planszy posiada 9 znaczników niepokojów.
Gracz B: Vimes(chociaz wg instrukcji to nieistotne), posiada olbrzymią przewagę na planszy - wyciąga ze zdarzeń losowych kartę "Zamieszki"
Pytanie: Czy następuje podliczenie pkt i wygrywa gracz B, czy z automatu przy 9 znacznikach wygrywa gracz A?

Dziękuję za odpowiedzi :)
Podliczacie punkty, zwycięstwo przez wykonanie celu można ogłosić tylko na początku swojej tury, przed jakąkolwiek akcją.