Strona 5 z 22

Re: Teomachia

: 18 lut 2015, 21:47
autor: okon
zakwas pisze:
Sienio pisze:
zakwas pisze:W ogóle, to strasznie po cichu przeszła rozsyłka i zakończenie akcji ze wspieram.to... ;)
Pisaliśmy o wysyłce i na Wspieram.to (jako aktualizacja) i na naszym FB i na naszej stronie. Może nie trąbiliśmy o tym szczególnie mocno, ale informowaliśmy o tym fakcie :)

Nie dostałem maila... :(

Anyway gra dotarła, jest kilka partii za mną, jest trochę plusów i trochę minusów, ale to może za jakiś czas napiszę. ;)



też dostałem już swoją wersję


a czego jest więcej + cz - ?


zagram dopiero w sobotę :(

Re: Teomachia

: 18 lut 2015, 21:52
autor: zakwas
Teraz plusów, ale przy pierwszym podejściu nie było tak dobrze. ;)

Re: Teomachia

: 18 lut 2015, 23:38
autor: Adam Kwapiński
Teomachia jest grą, z rodzaju easy to learn, hard to master. Przy pierwszym podejściu wiele rzeczy może zdawać się niezbalansowanych albo bezużytecznych ale wszystko ma swoją przyczynę. Oczywiście jak to w grach niesymetrycznych pewnie ciężko mówić o idealnym balansie. Co ciekawe po pierwszych grach za mocne uważa się bardzo często te bóstwa czy karty mitów, które po większej liczbie partii wydają się bardzo przeciętne. No i oczywiście trzeba pamiętać, że ogromną rolę w grze odgrywa licytacja - czasem jakość naszej talii bywa drugorzędna jeśli tylko wiemy kiedy się wycofać albo jak wciągnąć przeciwnika w kosztowne rozdanie.

Co do pytania o wersję duwosobową, a wieloosobową to problem dotyczył licytacji. W pierwotnej wersji nie było zasady desperacji i "pożyczania" żetonów z banku do wyrównywania stawki jeśli nie było nas na to stać. A z racji, że w Teo żetony czcicieli liczą się do naszej siły do pojawiał się problem gracza z mniejszą liczbą takich żetonów. Albo tworzył on sztuczny limit dla pozostałych graczy albo był z góry skazany na porażkę z powodu przewagi uzyskiwanej dzięki czcicielom umieszczonym w stawce. Teraz jak na to patrzymy z pozostałymi autorami to zbiera nas na śmiech jak mogliśmy nie wpaść na tak banalne rozwiązanie wcześniej. Szczególnie, że dwóch z nas swego czasu sporo czasu spędzało grając w pokera.

Re: Teomachia

: 19 lut 2015, 00:37
autor: okon
:) Tak pokerek uczy życia i pokory :)

to był genialny problem z mechaniką z texasa :) i według mnie jedyne słuszne rozwinięcie deckbuldingu . Choć na razie grałem sam ze sobą . Szkoda jedynie że niektóre karty mają brzydkie Arty :) to drobnostka ale ... jednak jest to minus .
Myślę że była to przyczyna przez którą wiele osób zrezygnowało z zakupu w 2012 .
Grafika na okładce nie jest zbyt ładna , podobnie prezentują się stare karty bogów i mitów. Te po liftingu są już spoko . Szkoda że większość kart nie doczekała się odświeżenia .

Ale sama mechanika to miód i rozpusta .


Sława

Re: Teomachia

: 19 lut 2015, 12:32
autor: Kopyrda
Co się dzieje gdy zabraknie żetonów cudów w stawce a warunek bóstwa został spełniony? Przy sześciu żetonach nie jest trudno doprowadzić do takiej sytuacji, zwłaszcza w grze czteroosobowej - nie dostajemy żetonu czy można dobrać jakiś inny który go będzie symbolizował?
Odnośnie licytacji, można np. dodać proroka i cofnąć wiernego, żeby wyrównać podbicie innego gracza który dał 4 wiernych? Czy tylko wolno dokładać żetony?
I jeszcze jeden problem - jeden gracz ma same żetony wiernych natomiast inny dołożył do stawki kapłana i suma jego punktów jest nieparzysta - w jaki sposób zakończyć taką licytację, skoro nie będzie się dało jej wyrównać?

Re: Teomachia

: 19 lut 2015, 12:57
autor: Yavi
Kopyrda pisze:Co się dzieje gdy zabraknie żetonów cudów w stawce a warunek bóstwa został spełniony? Przy sześciu żetonach nie jest trudno doprowadzić do takiej sytuacji, zwłaszcza w grze czteroosobowej - nie dostajemy żetonu czy można dobrać jakiś inny który go będzie symbolizował?
Odnośnie licytacji, można np. dodać proroka i cofnąć wiernego, żeby wyrównać podbicie innego gracza który dał 4 wiernych? Czy tylko wolno dokładać żetony?
I jeszcze jeden problem - jeden gracz ma same żetony wiernych natomiast inny dołożył do stawki kapłana i suma jego punktów jest nieparzysta - w jaki sposób zakończyć taką licytację, skoro nie będzie się dało jej wyrównać?
Postaram się odpowiedzieć i przy okazji sprawdzę na ile zrozumiałem instrukcję ;)
1. Żetony cudu, co zauważył mój kolega ostatnio, są dwustronne - z jednej strony jest 1 znaczek cudu, z 2 dwa znaczki ;) I chyba gdzieś było napisane, że można czymś zastąpić żetony.
2. Chyba można tylko dokładać, daje się zawsze żetony, o które ktoś przebił + dopiero ewentualnie przebija własnymi.
3. Tutaj wchodzi chyba ta zasada, która pozwala pożyczyć te żetony z banku na czas licytacji.

Re: Teomachia

: 19 lut 2015, 15:20
autor: Adam Kwapiński
Co do żetonów cudu to faktycznie są dwustronne i zasadniczo powinno ich wystarczać w większości rozgrywek - jeśli się okaże, że ich mimo wszystko brakuje należy zastąpić je jakimś innym znacznikiem.

Natomiast co do zasad licytacji to tutaj bardzo ważne są szczegółowe zapisy w instrukcji:
1. Można podbijać TYLKO o jeden żeton (wierny, kapłan, prorok). Nie można podbić o 4 wiernych np. Stawki zawsze musza być wyrównywane zarówno jakościowo jak i ilościowo. Nie możemy wyrównać podbicia prorokiem poprzez dorzucenie 2 kapłanów.

2. Jeśli nie mamy żetonów aby wyrównać stawkę możemy użyć zasady desperacji i "pożyczyć" te żetony z banku. Oczywiście nie możemy w ten sposób podbijać. Żetony pożyczone z banku należy odrzucić po rozdaniu bez względu na to czy wygraliśmy czy przegraliśmy. Nie ma sposobu aby znalazły się one w naszej wspólnocie (wszelkie karty pozwalające na wycofanie żetonów ze stawki do wspólnoty w przypadku żetonów odrzuconych spowodują ich odrzucenie).

Re: Teomachia

: 20 lut 2015, 14:14
autor: Kopyrda
Niedopatrzenie z mojej strony z tymi podwójnymi żetonami cudów, za to licytacje pewnie bym cały czas przeprowadzał nie tak jak trzeba :)

Re: Teomachia

: 23 lut 2015, 12:48
autor: Jack Daniel's
Witam,
wydaje mi się, że znalazłem błąd w druku. W dodatku, na karcie ze skróconą instrukcją, Valkira i Żerca mają takie same symbole wydrukowane.

Re: Teomachia

: 24 lut 2015, 11:42
autor: Wydawnictwo FGH
Jack Daniel's pisze:Witam,
wydaje mi się, że znalazłem błąd w druku. W dodatku, na karcie ze skróconą instrukcją, Valkira i Żerca mają takie same symbole wydrukowane.
Tak, niestety nie dostrzegliśmy tego na etapie przygotowań.

Na naszej stronie są już tapety z "Teomachii"!

Re: Teomachia

: 26 lut 2015, 13:08
autor: Sienio
Dziś pojawił się pierwszy unboxing "Mitologii słowiańskiej", czyli pakietu, który było można zdobyć na Wspieram.to. Zapraszamy do czytania i oglądania!

Teomachia + Mitologia słowiańska - unboking

Re: Teomachia

: 27 lut 2015, 12:23
autor: okon
Jestem po pierwszej zapoznawczej partii .

I gra po prostu rewelacja . Za tak małe pieniądze dostałem potężnie rozbudowaną grę karcianą dającą masę frajdy .
Podczas rozgrywki non stop analiza na zasadzie to schodzi to wejdzie tamtym grał ......... mózg 100 % procent obciążenia .
Trzeba umieć się wstrzelić w licytacji , wiedzieć kiedy używać bohaterów czy nowych drewnianych kapłanów .
Z tematyką to był strzał w 10 .. z mechaniką to był strzał w trzy 10 . Więcej napisze po sobocie bo się umówiłem na grube granie :) a po jednej grze ciężko jest też wszystko dostrzec . Ale mimo wszystko pierwsze wrażenie jest piorunujące . Jedyną wadą są nierówne ilustracje na kartach , niektóre zachwycają i są klimatyczne ( pasja ) a niektóre hmmm...... już nie :)( bohaterski czyn ) . Ale i tak nie odbiera to radości z gry .

Gra jest jak świeżą bryza na skostniałym rynku deckbuliderów i karcianek w ogóle.

Pytanie do wydawnictwa . Czy jest szansa na pojawienie się pokerowych żetonów z kickstartera w normalnej sprzedaży ?
Czy jest szansa na wznowienie z poprawionymi grafikami ?
Czy jest szansa na jakieś dodatki z nowymi kartami modlitw ? ( chociażby pnp )
A może jakieś ekskluzywne wydanie ?

Pozdro

PS .Już jaram się jak pochodnia na myśl o herosach :) Na razie gry FGH w które grałem do tej pory demolują

Re: Teomachia

: 01 mar 2015, 22:22
autor: okon
Ok pograłem przez weekend więcej i nie zmieniam swojej opinij na temat tej gry .
Po prostu rewelacja choć niektóre rzeczy mogły by wyglądać inaczej .
Sama licytacja powinna pozwalać na większą agresje według mnie ciekawe czy testowano grę z opcją na podbicje o więcej żetonów niż jeden . Stawka początkowa też może powinna mieć większe maksimum np 5 . ( tylko czy to by wyszło grze na dobre to już nie wiem :/ ) . Na pewno skróciło czas gry bo nieraz się delikatnie przedłuża . Trzeba by potestować
Sama rozgrywka i działanie kart to już rewelacja . Za zwyczaj na początku opieramy swoją talię o jakiś jeden motyw przewodni np. karta zmartwychwstanie . Następnie zaczynamy napędzać swoją maszynę zagłady i w odpowiednich momentach uderzamy . Wszystko musimy kalkulować , liczbe kart ataków wroga , możliwość doboru następnych kart czy umiejętności bóstw . Nie jest to gra lekka , i wydaje mi się ze nie wszystkim graczom się spodoba ale jeśli lubicie karcianki ( całe to tworzenie układów , mielenie talii , dodawanie dodatkowych kart do limitu ręki itp) i decyzyjność ( całkowita kontrola nad tym co się dzieje wszystko zależy od nas i naszych decyzji ) to gra dla was . Czuje się satysfakcje z rozgrywki i świadomość że zwycięstwo zawdzięczamy sobie a nie fartowi . Dla mnie jedna z moich ulubionych pozycji ..... tylko te grafiki :( :P i delikatne odczucie że mechanizm licytacji mógł by działać lepiej :/ ( może to tylko niedosyt po soczystych all inach z normalnego texasa :) :) ) .

Re: Teomachia

: 02 mar 2015, 00:22
autor: zakwas
Chyba jestem jedynym, który nie marudzi na grafiki. :D

Bardzo mi odpowiada klimat wczesnego MtG, z którym mi się oprawa wizualna gry mocno kojarzy.

Re: Teomachia

: 02 mar 2015, 01:18
autor: okon
zakwas pisze:Chyba jestem jedynym, który nie marudzi na grafiki. :D

Bardzo mi odpowiada klimat wczesnego MtG, z którym mi się oprawa wizualna gry mocno kojarzy.

nie wieżę karta "Bohaterstwo " czy "załamanie sfer " łamią nawet najodporniejszych ale jedna karta jest nad wszystko co widziałem do tej pory : "Próba sił " :P to już przegięcie .( mówię oczywiście o grafikach )

A jeżeli wziąć pod uwagę działanie kart jaka jest według was najmocniejsza ?

Mój MVP to dom modlitw :)

Re: Teomachia

: 02 mar 2015, 08:46
autor: Ink
Kickstarter skończył się na 123k USD. Gratulacje :)

Re: Teomachia

: 02 mar 2015, 22:58
autor: ozy
Pięknie, gratulacje! :)

Re: Teomachia

: 04 mar 2015, 09:43
autor: Wydawnictwo FGH
Pięknie dziękujemy! :)

Na TVN24 pojawił się wczoraj dość obszerny materiał o Teomachii. Jest już dostępny na Sieci:

Pół miliona złotych na polską grę. Od internautów z całego świata.

Re: Teomachia

: 07 mar 2015, 08:37
autor: Sienio
Tycjan w ostatnim swoim wpisie na ZnadPlanszy ocenił "Teomachię". Zapraszamy do przeczytania tej krótkiej i treściwej recenzji.

Ekspres II: Splendor, Teomachia, Saint Petersburg

Re: Teomachia

: 10 mar 2015, 15:13
autor: Sienio
Jeśli ktoś chciałby pograć w nowe mitologie (te, które były dostępne na Kickstarterze) zapraszamy do Lublina na Lubelskie Dni Fantastyki. Podczas tej imprezy będzie można zobaczyć wybrane przez nas mitologie.

Re: Teomachia

: 12 mar 2015, 18:21
autor: crispy
Może ktoś już jest zainteresowany odsprzedaniem Mitologii Słowiańskiej? :D

Re: Teomachia

: 13 mar 2015, 16:43
autor: Sienio
crispy pisze:Może ktoś już jest zainteresowany odsprzedaniem Mitologii Słowiańskiej? :D
Jeśli nie znajdziesz "Mitologii słowiańskiej" na rynku wtórnym, polecam poczekać. Jeszcze w tym roku szykujemy jedną niespodziankę dla fanów tego tytułu :)

Re: Teomachia

: 12 kwie 2015, 12:40
autor: Tycjan
Fabryka Gier Historycznych ma do Was pewne pytanie związane z Teomachią ;)
http://wspieramto.znadplanszy.pl/2015/0 ... teomachii/

Re: Teomachia

: 22 kwie 2015, 08:16
autor: smalco
Nowe mitologie w zupełnie odmiennej szacie graficznej. Mam w domu dodatek i nowe karty są w odmiennej szacie graficznj co męczy straszliwie, ale na szczęście wasza firma wychodzi nam na przeciw i robi nowe mitologie w jeszcze bardziej odmiennej szacie SUPER. Zero kosekwencji, zero spujnoście graficznej.

Re: Teomachia

: 27 kwie 2015, 00:35
autor: Adam Kwapiński
Po pierwsze: nowa szata graficzna pojawiła się, bo bardzo wielu graczom spodobał się nowy wygląd kart mitów oraz bóstw. Po drugie: chyba nie doczytałeś do końca informacji dotyczącej kolejnych mitologii - to nie będzie "jeszcze bardziej odmienna szata graficzna". Wszystkie nowe mitologie będę spójne z tym jak wyglądały już dostępne karty nowych bóstw i mitów (między innymi w mitologii słowiańskiej). I po trzecie: "spójności".