System szukania współgraczy -

... czyli zloty miłośników planszówek! Tu możesz także umawiać się na granie w Twoim mieście.

Czy korzystałbyś/ korzystałabyś z system szukania współgraczy?

tak
173
89%
nie
21
11%
 
Liczba głosów: 194

Awatar użytkownika
KubaP
Posty: 5834
Rejestracja: 22 wrz 2010, 15:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 137 times
Been thanked: 409 times

Re: System szukania współgraczy -

Post autor: KubaP »

Odokar pisze:
KubaP pisze:Od sklepów mamy i-szop. Odokar, to nie był zarzut, to naturalne, że Twój projekt ma w założeniu promować Twój sklep, nikt nie ma o to do Ciebie pretensji. Jako użytkownicy chcielibyśmy po prostu mieć możliwość pominięcia w wynikach informacji od sklepów. Ok?
Niestety tego nie spełnię z dwóch powodów, które przytoczyłem powyżej i powtórzę w skrócie:
1. Uważam że sklepy szczególnie w naszej branży są bardzo wartościowe.
2. Nie jestem w stanie weryfikować co lub kto jest sklepem a co nie. Wierzenie, że ktoś rzetelnie zaznaczy checbox to utopia. Rzetelnie podejdą ci co są uczciwi i spam nie jest im w głowie i za to system ich ukarze. A kombinatorzy nie zaznaczą i będzie im dobrze.
Jest określona i dość krótka lista sklepów w Polsce. To chyba proste. I tak potrzebujesz moderacji. A gwarantuję Ci, że sklepy zamulą Ci system i szybko przestanie być postrzegany, jako coś fajnego.
Awatar użytkownika
Odokar
Posty: 659
Rejestracja: 05 maja 2010, 11:36
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Re: System szukania współgraczy -

Post autor: Odokar »

KubaP pisze: Jest określona i dość krótka lista sklepów w Polsce. To chyba proste. I tak potrzebujesz moderacji. A gwarantuję Ci, że sklepy zamulą Ci system i szybko przestanie być postrzegany, jako coś fajnego.
Nie pełni się z tym zgadzam. Owszem większość sklepów jest znana ale:
1. nie wszystkie
2. wielu handluje na allegro i nie ma sklepu i co z takimi?
Vincent
Posty: 397
Rejestracja: 27 lip 2011, 13:23
Been thanked: 1 time

Re: System szukania współgraczy -

Post autor: Vincent »

Może wprowadzić po prostu jakiś limit, ile eventów można robić dziennie/tygodniowo? Poza tym ofert ze sklepów stacjonarnych z innych miast nie będzie widać (wyszkujesz eventy odbywające się np 20km od Ciebie). A sklepy internetowe nie wydaje mi się by robiły eventy.. bo po pierwsze muszą zaznaczyć opcje gdzie chcą grać, a po drugie co im to da? Sam event nie spowoduje że ktoś kupi od nich grę, a event "duch" (bo nie będzie się można do niego podpiąć, skoro nie oferuje żadnego miejsca gry) tylko zniechęci potencjalnych klientów, więc taki sklep działałby na swoją szkodę.
Awatar użytkownika
KubaP
Posty: 5834
Rejestracja: 22 wrz 2010, 15:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 137 times
Been thanked: 409 times

Re: System szukania współgraczy -

Post autor: KubaP »

Odokar pisze:
KubaP pisze: Jest określona i dość krótka lista sklepów w Polsce. To chyba proste. I tak potrzebujesz moderacji. A gwarantuję Ci, że sklepy zamulą Ci system i szybko przestanie być postrzegany, jako coś fajnego.
Nie pełni się z tym zgadzam. Owszem większość sklepów jest znana ale:
1. nie wszystkie
2. wielu handluje na allegro i nie ma sklepu i co z takimi?
Twój system, rób z nim co chcesz. Zauważ tylko, że ŻADEN gracz się nie wypowiedział ZA umieszczeniem sklepów. Niestety, zachowujesz się jak Matrix...
Awatar użytkownika
Odokar
Posty: 659
Rejestracja: 05 maja 2010, 11:36
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Re: System szukania współgraczy -

Post autor: Odokar »

Vincent pisze:Może wprowadzić po prostu jakiś limit, ile eventów można robić dziennie/tygodniowo? Poza tym ofert ze sklepów stacjonarnych z innych miast nie będzie widać (wyszkujesz eventy odbywające się np 20km od Ciebie). A sklepy internetowe nie wydaje mi się by robiły eventy.. bo po pierwsze muszą zaznaczyć opcje gdzie chcą grać, a po drugie co im to da? Sam event nie spowoduje że ktoś kupi od nich grę, a event "duch" (bo nie będzie się można do niego podpiąć, skoro nie oferuje żadnego miejsca gry) tylko zniechęci potencjalnych klientów, więc taki sklep działałby na swoją szkodę.
Mądre słowa i słuszna analiza :-)
Dokładniej tez tak uważam :-)
Awatar użytkownika
Odokar
Posty: 659
Rejestracja: 05 maja 2010, 11:36
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Re: System szukania współgraczy -

Post autor: Odokar »

KubaP pisze: Twój system, rób z nim co chcesz. Zauważ tylko, że ŻADEN gracz się nie wypowiedział ZA umieszczeniem sklepów. Niestety, zachowujesz się jak Matrix...
jak Matrix... Przeceniasz moje możliwości :-)
Awatar użytkownika
KubaP
Posty: 5834
Rejestracja: 22 wrz 2010, 15:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 137 times
Been thanked: 409 times

Re: System szukania współgraczy -

Post autor: KubaP »

Odokar pisze:
Vincent pisze:Może wprowadzić po prostu jakiś limit, ile eventów można robić dziennie/tygodniowo? Poza tym ofert ze sklepów stacjonarnych z innych miast nie będzie widać (wyszkujesz eventy odbywające się np 20km od Ciebie). A sklepy internetowe nie wydaje mi się by robiły eventy.. bo po pierwsze muszą zaznaczyć opcje gdzie chcą grać, a po drugie co im to da? Sam event nie spowoduje że ktoś kupi od nich grę, a event "duch" (bo nie będzie się można do niego podpiąć, skoro nie oferuje żadnego miejsca gry) tylko zniechęci potencjalnych klientów, więc taki sklep działałby na swoją szkodę.
Mądre słowa i słuszna analiza :-)
Dokładniej tez tak uważam :-)
Ok, widzę, że nie dojdziemy do porozumienia. Życzę powodzenia i trzymam kciuki, bo sam chętnie będę z tego systemu korzystał.
Vincent
Posty: 397
Rejestracja: 27 lip 2011, 13:23
Been thanked: 1 time

Re: System szukania współgraczy -

Post autor: Vincent »

Ja i tak nie widzę z punktu widzenia sklepu sensu, aby robić event.. co to by miało na celu? Nie rozumiem. To gracze grają ze sobą, to oni robią eventy. Sklep może jedynie zaoferować swoje miejsce.
Awatar użytkownika
KubaP
Posty: 5834
Rejestracja: 22 wrz 2010, 15:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 137 times
Been thanked: 409 times

Re: System szukania współgraczy -

Post autor: KubaP »

Vincent pisze:Ja i tak nie widzę z punktu widzenia sklepu sensu, aby robić event.. co to by miało na celu? Nie rozumiem. To gracze grają ze sobą, to oni robią eventy. Sklep może jedynie zaoferować swoje miejsce.
Darmowa reklama, ot co.
Awatar użytkownika
Agrowal
Posty: 38
Rejestracja: 03 sty 2012, 21:48
Lokalizacja: Gdynia

Re: System szukania współgraczy -

Post autor: Agrowal »

A byłaby możliwość takiej funkcji, że jak pierwsze wyszukiwanie nas nie satysfakcjonuje i jest zaśmiecone np przez takie sklepy to można by pomijać użytkownika przy następnym przeszukiwaniu ?
A druga pomysł odnośnie sklepòw to niech mają opcję 'szukanie sklepy w okolicy' (jak dla mnie to może być przydatne) a jak znajdą się takie które bedą agresywnie się reklamować w innych nieprzeznaczonych dla nich działach to tylko zraża do siebie użytkowników.
Grzegorz
Vincent
Posty: 397
Rejestracja: 27 lip 2011, 13:23
Been thanked: 1 time

Re: System szukania współgraczy -

Post autor: Vincent »

Też uważam że to zraża do siebie i taką reklamą nic dobrego by nie zrobili dla siebie. Może da radę zaznaczyć przy dowolnym użytkowniku "pomijaj go w moich wynikach wyszukiwania"?
Awatar użytkownika
Odokar
Posty: 659
Rejestracja: 05 maja 2010, 11:36
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Re: System szukania współgraczy -

Post autor: Odokar »

Vincent pisze:Też uważam że to zraża do siebie i taką reklamą nic dobrego by nie zrobili dla siebie. Może da radę zaznaczyć przy dowolnym użytkowniku "pomijaj go w moich wynikach wyszukiwania"?
Tak jak napisałem wcześniej
Odokar pisze: Dodatkowo mogę dorobić mechanizm blokowania informacji dla danego konta o innym koncie i każdy może sobie sam subiektywnie poblokować informacje od tych co uzna, że coś jest z nimi nie tak.
Bardzo dobrze sprawdza się to w praktyce :-)
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: System szukania współgraczy -

Post autor: zephyr »

Jak sklep ma miejsce do grania i graczy którzy tam się pojawiają to niech będzie widoczny - chyba o to chodzi.

Checkbox mógłby się przydać IMO tylko dla ludzi którzy szukają fajnego sklepu w okolicy bo nie wiedzą że mają jakiś mały sklep bliżej niż jakiś bardziej widoczny.

Jak ktoś spamuje jakimiś śmieciami, i to niezależnie czy jest sklepem czy panią Jadzią sprzedającą skarpetki, a przy okazji oferuje partię w wojnę przy straganie jak ktoś chce, czy może kimś kto właśnie gra w jakąś grę sieciową i szuka ludzi do klikania na jego referal - powinien dostać bana/wyfiltrowanie wiadomości na najniższy poziom widoczności i tyle.

A coraz częściej jakaś firma wiąże się ze spotkaniami, jak np sklep Zakamary w Argesorze, czy różne kluby które oferują się wspierać planszomaniaków stołami, dostępnymi grami, itd. jakoś nie specjalnie to przeszkadza w przyjściu tam i graniu, a dodatkowe usługi z których można skorzystać albo nie to raczej plus niż minus.

Nie rozumiem jakie ma znaczenie czy jest sklepem, dopóki nie każe kupować swoich produktów jako warunek konieczny, a faktycznie daje się grać, czemu nie. (zwłaszcza jak system reputacji będzie działał) Pewnie trafią się też użytkownicy bardziej uciążliwi niż spamujący sklep.
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
Awatar użytkownika
djedi gamer
Posty: 482
Rejestracja: 27 mar 2012, 10:38
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time

Re: System szukania współgraczy -

Post autor: djedi gamer »

Genialny pomysł! Czy to będzie strona www? Super, jeśli obok zwykłych spotkań, można by było organizować także spotkania online.
I dobrym pomysłem jest ustalanie dokładnego harmonogramu spotkania, coś jak doodle.
Awatar użytkownika
Odokar
Posty: 659
Rejestracja: 05 maja 2010, 11:36
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Re: System szukania współgraczy -

Post autor: Odokar »

Odokar pisze:Najbardziej aktualny proponowany zbiór obiektów w systemie:

konto - osoba lub instytucja (np. sklep, klubik, itd...) mająca konto w systemie
atrybuty to:
- nazwa (obowiązkowe)
- e-mail (obowiązkowe)
- hasło (obowiązkowe)
- GG
- skype
- miasto
- gmina/dzielnica
- opis
- typ (sklep, osoba prywatna, klub, inne)

konto - termin - czas w jakim konto ma możliwość grać. Terminów może być kilka.
atrybuty to:
- konto
- data/czas od
- data/czas do

konto - rekomendacja - można rekomendować (polecać) innych uczestników systemu. Jest to szczególnie istotne jak chcielibyśmy kogoś zaprosić do siebie do domu na grę a nie znamy osobiście człowieka.
Uwaga ! tylko rekomendacje pozytywne !! chodzi o to aby nie było trolingu !!!
atrybuty to:
- konto rekomendujące
- konto rekomendowane
- opinia (słowna opinia o koncie)

lokacja - miejsce gdzie można grać. Konto może podać miejsca gdzie istnieje możliwość grania. Będzie prezentowane na mapie google maps
atrybuty to:
- nazwa
- miasto
- gmina/dzielnica
- ulica
- opis

lokacja - termin - czas w jakim lokacja jest dostępna do grania. Terminów może być kilka.
atrybuty to:
- lokacja
- data/czas od
- data/czas do

lokacja - rekomendacja - można rekomendować (polecać) lokacje.
Uwaga ! tylko rekomendacje pozytywne !! chodzi o to aby nie było trolingu !!!
atrybuty to:
- konto rekomendujące
- lokacja rekomendowana
- opinia (słowna opinia o lokacji)

gra - słownik gier
atrybuty to:
- nazwa
- opis
- seria
- kategoria
- dział
- producent

gra - rekomendacja - można rekomendować (polecać) gry.
Uwaga ! tylko rekomendacje pozytywne !! chodzi o to aby nie było trolingu !!!
atrybuty to:
- konto rekomendujące
- gra rekomendowana
- opinia (słowna opinia o grze)

gra - konto - powiązanie konta z grami
atrybuty to:
- konto
- gra
- mam grę - tak/nie
- chcę zagrać - tak/nie
- chcę mieć - tak/nie
- mogę wypożyczyć - tak/nie
- chcę pożyczyć - tak/nie
- sprzedam - tak/nie
- chce kupić - tak/nie
- cena sprzedaży
- cena wypożyczenia za dobę
- opis (czy nowa, zniszczona, może czegoś brakuje)

spotkanie - opis konkretnego spotkania graczy
- konto - ten kto zainicjował spotkanie i będzie za nie odpowiadał
- lokacja - ze zbioru powyżej
- ilość graczy od
- ilość graczy do
- opis

spotkanie - termin - czas w jakim odbywa się spotkanie. Terminów może być kilka.
atrybuty to:
- spotkanie
- data/czas od
- data/czas do
- zamknięte tak/nie (wyłączone zapisywanie)

spotkanie - rekomendacja - można rekomendować (polecać) spotkania.
Uwaga ! tylko rekomendacje pozytywne !! chodzi o to aby nie było trolingu !!!
atrybuty to:
- konto rekomendujące
- spotkanie rekomendowane
- opinia (słowna opinia o spotkaniu)

spotkanie - termin - gra - co będzie na spotkaniu grane w danym terminie
- spotkanie - termin
- gra

spotkanie - termin - konto - deklaracja konta na spotkanie w danym terminie sam czy z jakimiś osobami
- spotkanie - termin
- konto
- ilość graczy
- niezdecydowany - tak/nie
Awatar użytkownika
kolderek
Posty: 1368
Rejestracja: 15 paź 2007, 17:25
Lokalizacja: Tychy
Been thanked: 1 time

Re: System szukania współgraczy -

Post autor: kolderek »

rozumiem że projekt rusza? jednak jest 1OO osób w ankiecie (chociaż nie wierzyłem) :-)
Awatar użytkownika
Odokar
Posty: 659
Rejestracja: 05 maja 2010, 11:36
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Re: System szukania współgraczy -

Post autor: Odokar »

kolderek pisze:rozumiem że projekt rusza? jednak jest 1OO osób w ankiecie (chociaż nie wierzyłem) :-)
Jak widać powyżej już ruszył i to wcześniej :-)
Świadczy o tym powyższy projekt obiektów jakie będą występowały w systemie :-D

Teraz prosiłbym Was właśnie o skupienie się na tym projekcie i pisanie swoich uwag, propozycji, sugestii itd...
czyli krótko mówiąc dyskusja już bardziej konkretna :-)
Awatar użytkownika
virco
Posty: 1463
Rejestracja: 15 gru 2010, 15:31
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 1 time

Re: System szukania współgraczy -

Post autor: virco »

podaj linka do wersji beta ..dodamy opinie i komentarze :)
Click me for -> Virco BGG Collection
Click me for -> Virco Forum Topic Buy/Sale/Trade
Stałe rabaty : planszostrefa.pl 10% | zgrami.pl 10% | 3trolle.pl 5% | planszak.pl 5%
Awatar użytkownika
Odokar
Posty: 659
Rejestracja: 05 maja 2010, 11:36
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Re: System szukania współgraczy -

Post autor: Odokar »

virco pisze:podaj linka do wersji beta ..dodamy opinie i komentarze :)
Wpierw musi być dopracowany projekt
Róbmy po kolej ze sztuką projektowania systemów IT :-)

Analiza -> projekt -> implementacja -> testy -> wdrożenie -> modyfikacje

Zapytuje ponownie, jakie są wasze uwagi do przedstawionego powyżej projektu ?
Awatar użytkownika
grzes19
Posty: 118
Rejestracja: 25 lis 2007, 11:12
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Re: System szukania współgraczy -

Post autor: grzes19 »

Można do konta - termin dodać lokalizację - np. ktoś wyjeżdża w inne miejsce na jakiś czas lub jest w podróży służbowej i ma ochotę zagrać w innym miejscu niż swoje "domowe".
Kolekcja

Liczba 19 w moim nicku to deczko mniej niż mój wiek / 2 ;)
Awatar użytkownika
Odokar
Posty: 659
Rejestracja: 05 maja 2010, 11:36
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Re: System szukania współgraczy -

Post autor: Odokar »

Najprawdopodobniej od 1 września ruszy implementacja projektu :-)
Awatar użytkownika
iapetus
Posty: 226
Rejestracja: 27 lut 2012, 09:54
Lokalizacja: Warszawa/Lublin
Kontakt:

Re: System szukania współgraczy -

Post autor: iapetus »

Dodałbym dwa atrybuty:

konto:
- numer telefonu (nieobowiązkowy)

Notorycznie zdarzaja się zmiany planów, na forum jest trochę wpisów pięć minut przed rozpoczęciem spotkania: "sorry, nie będzie mnie". Pół biedy jak masz net w kieszeni, w przeciwnym razie masz problem.

spotkanie:
- organizator

W podobnym celu jak powyżej. Chcialbym wiedzieć kto będzie ogarniał wszystkich uczestników i z kim powinienem się kontaktować "w razie czego".

Być może numery telefonów załatwią temat organizatora lub odwrotnie: przy zakładaniu spotkania organizator poda swój numer. W drugim przypadku ograniczymy ilość prywatnych danych w systemie. Nie wiem na ile to jest problematyczne pod kątem bezpieczeństwa poufnych danych. Niby to nie dane osobowe (nie da się zidentyfikować człowieka), ale zawsze ktoś mógłby się nimi zainteresować w niecnych celach ;)

Tak na marginesie to zgłaszam się do testowania!
Awatar użytkownika
monga
Posty: 373
Rejestracja: 27 wrz 2005, 13:19
Lokalizacja: Wrocław

Re: System szukania współgraczy -

Post autor: monga »

Ja bym dodała jeszcze do obiektu konto pole wiek / rok urodzenia (oczywiście pole nieobowiązkowe).

Z jednej strony wiek ma drugorzędne znaczenie, z drugiej strony gry planszowe to poza samym graniem również spotkanie towarzyskie, dlatego szukając kontaktów do grania chciałabym móc sprecyzować pewne ramy wiekowe, bo chociaż grać bardzo lubię to znam lepsze sposoby wykorzystania wolnego czasu od spędzenia go np. z grupą 15-latków - nawet przy mojej ulubionej grze.
Awatar użytkownika
iapetus
Posty: 226
Rejestracja: 27 lut 2012, 09:54
Lokalizacja: Warszawa/Lublin
Kontakt:

Re: System szukania współgraczy -

Post autor: iapetus »

Jak do tej pory niezbyt wielu spotykałem amatorów planszówek poniżej 18-19 lat. Powyżej tego wieku dla mnie nie ma różnicy czy ktoś ma 25 czy 45 lat, z każdą grupą wiekową gra mi się dobrze. O wiele ważniejsze jest doświadczenie w grach i szybkość przyswajania zasad, ale tego nie da się opisać parametrem ;)

Może w takim razie informacja na temat gracza typu "znam, mogę wytłumaczyć zasady"? Z jednej strony od razu jest info czy masz do czynienia z wymiataczem (jeśli 15-latek jest w stanie wprowadzić nowego w Here I Stand ja z nim mogę grać), z drugiej wiesz z kim się kontaktować żeby ustawić coś w co od dawna chciałeś zagrać.

Tak czy siak myślę że takie szczegóły można zostawić na rozwój aplikacji w przyszłości.
Awatar użytkownika
zozu
Posty: 7
Rejestracja: 06 sie 2012, 11:59

Re: System szukania współgraczy -

Post autor: zozu »

świetny pomysł!

jestem zupełnie zielona w kwestiach programowania i te wszystkie "obiekty" zupełnie do mnie nie przemawiają, ale bardzo chętnie wypowiem się, jak już coś będzie dostępne bardziej "fizycznie", połączone jedno z drugim.

powodzenia!
ODPOWIEDZ