Mage Knight - zasady, reguły, pytania.

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5609
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 797 times
Been thanked: 1243 times
Kontakt:

Re: Mage Knight PL

Post autor: mat_eyo »

Po nieudanym szturmie ufortyfikowanego miejsca (a więc też miasta) musisz wycofać się na bezpieczną pozycję, najczęściej tam, skąd atakowałeś. Oznacza to, że aby w nowej turze ponowić atak należy znów wydać 2 punkty ruchu.
lichking
Posty: 89
Rejestracja: 16 gru 2012, 18:41
Has thanked: 24 times
Been thanked: 10 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: lichking »

No i dodatkowo znowu reputacja -1... i tak za każdy szturm.
Awatar użytkownika
Edwardo
Posty: 573
Rejestracja: 13 wrz 2010, 11:48
Lokalizacja: Wroclove
Has thanked: 27 times
Been thanked: 19 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Edwardo »

Czy będąc w mieście mogę dokonać zakupu za punkty wpływu pochodzące jedynie z poziomu reputacji i moich tarcz w tym mieście bez zagrywania kart wpływu? Wydawało mi się, że tak ale zmylił mnie zapis: "Dodatkowe lub karne punkty (za reputację i za tarcze w Mieście) uwzględniasz tylko raz na turę, niezależnie od tego ile rzeczy kupujesz. Nie uwzględniasz ich, gdy nie wykorzystałeś kart z działaniem Wpływ w trakcie negocjacji z ludnością."
Jestem Stanley i jestem planszoholikiem www.planszoholik.pl
Awatar użytkownika
pabula
Posty: 2106
Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 69 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: pabula »

Musisz wykorzystać swoją akcję w turze jako negocjacje z ludnością.
W czasie swojej tury musisz zagrać co najmniej jedną kartę.
Nie musi to być jednak karta z punktami Wpływu.
Same punkty z tarcz i Reputacji wystarczą
Awatar użytkownika
Edwardo
Posty: 573
Rejestracja: 13 wrz 2010, 11:48
Lokalizacja: Wroclove
Has thanked: 27 times
Been thanked: 19 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Edwardo »

Dzięki. Ale o co więc chodzi w tej regule, którą zacytowałem?
Jestem Stanley i jestem planszoholikiem www.planszoholik.pl
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5609
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 797 times
Been thanked: 1243 times
Kontakt:

Re: Mage Knight PL

Post autor: mat_eyo »

Ja myślę, że pabula nie do końca ma rację. Po pierwsze raczej nie trzeba zagrywać karty bo co jeśli turę zaczyna się w mieście i tam chce się ją zakończyć tylko negocjując?
Powtórzę moją interpretację tego samego zagadnienia sprzed dwóch stron:
"według mnie chodzi o to, że nie możesz sobie dodać punktów z reputacji/tarcz w mieście dopóki nie wykorzystasz punktów zagranych z w kartach (o ile jakieś zagrałeś)."
Awatar użytkownika
Edwardo
Posty: 573
Rejestracja: 13 wrz 2010, 11:48
Lokalizacja: Wroclove
Has thanked: 27 times
Been thanked: 19 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Edwardo »

To by miało sens. Sorry, że powtórzyłem pytanie sprzed dwóch stron. A pabula o tyle ma rację, że w swojej turze możesz zagrać choć jedną kartę a jak nie zagrasz to musisz odrzucić przynajmniej jedną.
Jestem Stanley i jestem planszoholikiem www.planszoholik.pl
Awatar użytkownika
pabula
Posty: 2106
Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 69 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: pabula »

Edwardo pisze:Nie uwzględniasz ich, gdy nie wykorzystałeś kart z działaniem Wpływ w trakcie negocjacji z ludnością."
Jeśli w instrukcji jest tak jak napisałeś to zostały naniesione poprawki po tłumaczeniu, o których nie wiem. Inaczej powinno być:
Dodatkowe lub karne punkty (za reputację i za tarcze
w Mieście) uwzględniasz tylko raz na turę, niezależnie ile
rzeczy kupujesz. Nie uwzględniasz ich, gdy Działanie Wpływ
nie jest wykorzystywane w negocjacjach z ludnością
A chodzi o to, że nie uwzględniasz bonusu z tarcz/reputacji, gdy punkty Wpływu chcesz wykorzystać do zagrywanych kart np: "Nauka" (Learning) i naszą akcją w turze nie jest Negocjacja z ludnością.
lichking
Posty: 89
Rejestracja: 16 gru 2012, 18:41
Has thanked: 24 times
Been thanked: 10 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: lichking »

pabula - wielkie dzięki! Mnie też nurtował ten zapis, ale teraz jest wszystko jasne.
Awatar użytkownika
Brylantino
Posty: 1381
Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 191 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Brylantino »

Jednostki elitarne (złote) można rekrutować tylko w białym mieście? Czy są jeszcze inne sposoby, aby takowe zdobyć? Zastanawia mnie również możliwość wymiany jednostki. Jeżeli nie mamy już miejsca na nową, a chcielibyśmy zamienić jedną ze starych, to możemy to zrobić, nawet jak została ona wykorzystana (leży na niej żeton dowodzenia)?
pattom
Posty: 1428
Rejestracja: 23 sty 2010, 14:18
Lokalizacja: Wrocław

Re: Mage Knight PL

Post autor: pattom »

Brylantino pisze:Jednostki elitarne (złote) można rekrutować tylko w białym mieście? Czy są jeszcze inne sposoby, aby takowe zdobyć? Zastanawia mnie również możliwość wymiany jednostki. Jeżeli nie mamy już miejsca na nową, a chcielibyśmy zamienić jedną ze starych, to możemy to zrobić, nawet jak została ona wykorzystana (leży na niej żeton dowodzenia)?
Jednostki z symbolem miasta możesz rekrutować w każdym mieście.
Jeśli nie chcesz już korzystać z jakiejś jednostki to możesz ją rozpuścić nawet gdy jest wykorzystana i ranna, na to miejsce możesz rekrutować nowe jednostki.


Przewodnik - strona 9, 10 i 12 -

Jednostki
- Ikona lub ikony pod kosztem werbunku wskazują miejsca,
w których możesz zwerbować daną

Werbowanie jednostek
- Oczywiście, możesz cały czas werbować jednostki (nawet jeśli nie
masz wolnych żetonów dowodzenia). W takim przypadku, przed
wzięciem nowej jednostki, musisz rozformować (usunąć z gry)
starą. W ten sposób zwalnia się żeton dowodzenia i możesz go
przypisać nowej jednostce.

Jednostki Wykorzystane i Gotowe...
- Możesz rozformować wykorzystaną jednostkę, aby móc
zwerbować na jej miejsce nową jednostkę. Nowa jednostka,
przyłączając się do ciebie, staje się Gotowa (niezależnie od tego,
czy poprzednia była wykorzystana czy nie).

Ranne jednostki
- Nie możesz aktywować rannej jednostki. Nie możesz jej również
przypisać kolejnych obrażeń. Jest po prostu bezużyteczna do czasu
wyleczenia (albo wymiany na nową, zdrową).
Awatar użytkownika
8janek8
Blokada konta
Posty: 900
Rejestracja: 08 mar 2010, 21:08
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 14 times
Been thanked: 28 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: 8janek8 »

Jednostki złote pojawiają się w grze w najbliższej rundzie po odkryciu kafelka głównego (brązowego). Wykładasz na przemian jednostki elitarne i zwykłe (w tej kolejności). Rekrutujesz je tak samo jak zwykłe jednostki (zgodnie z symbolem na karcie).
Collection
Sprzedam
Kupię dodatki do: Runewars (Banners of War), Warhammer: Inwazja (Ukryte Królestwa), Battle Star Galactica (Świt), Revolution! (The Palace), Fresco, Scoville
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5609
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 797 times
Been thanked: 1243 times
Kontakt:

Re: Mage Knight PL

Post autor: mat_eyo »

Wszystko się zgadza, dla rozwiania wątpliwości dodam tylko to co pisałem stronę wcześniej:

Czerwone, Niebieskie i Zielone miasta - można werbować tylko jednostki z ikoną miasta

Białe Miasto - można werbować WSZYSTKIE jednostki
Awatar użytkownika
Brylantino
Posty: 1381
Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 191 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Brylantino »

No właśnie mi chodziło o to, kiedy te złote gry wchodzą do puli jednostek do rekrutacji? Po odkryciu terenów brązowych? Nigdy nie słyszałem o tej zasadzie...
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5609
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 797 times
Been thanked: 1243 times
Kontakt:

Re: Mage Knight PL

Post autor: mat_eyo »

Też nie mogłem na początku tego znaleźć ale jest i to całkiem wyraźnie napisane.

Reguły strona 4:

"2.c stwórz nową pulę jednostek:
-Jeśli co najmniej jeden teren główny został odkryty, rozłóż
naprzemiennie jednostki elitarne (złote) i zwykłe (srebrne):
elitarne, zwykłe, elitarne, itd."
Awatar użytkownika
Brylantino
Posty: 1381
Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 191 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Brylantino »

Kolejne dwa pytania:
1. Przy podbijaniu fortyfikacji (wieża magów/baszta/miasto) zawsze płacimy 2 punkty ruchu, czy raczej jest to uzależnione od terenu na jakim miejsce stoi?
2. Przy odbieraniu nagrody z ołtarza można wykorzystać również manę ze źródła, czy trzeba mieć 3 w kryształach np?
Awatar użytkownika
B
Posty: 795
Rejestracja: 01 cze 2007, 21:08
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Has thanked: 5 times
Been thanked: 6 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: B »

1. teren jest wyznacznikiem
2. można brać manę z dowolnych legalnych źródeł
pattom
Posty: 1428
Rejestracja: 23 sty 2010, 14:18
Lokalizacja: Wrocław

Re: Mage Knight PL

Post autor: pattom »

B pisze:1. teren jest wyznacznikiem
2. można brać manę z dowolnych legalnych źródeł
Przy czym do miasta ruch zawsze kosztuje 2 punkty :-)
lichking
Posty: 89
Rejestracja: 16 gru 2012, 18:41
Has thanked: 24 times
Been thanked: 10 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: lichking »

Chciałbym potwierdzić, że gram prawidłowo:

Altem Magowie, mogą (po wzmocnieniu czarną maną) sprawić, żeby wszystkie zagrane przez nas ataki w tej turze były (w zależności od podjętej decyzji) oblężnicze lub zimnym ogniem. Czy oprócz zagrywanych kart dotyczy to również ataków przeprowadzanych przez podległe nam jednostki?
Awatar użytkownika
pabula
Posty: 2106
Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 69 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: pabula »

lichking pisze:Chciałbym potwierdzić, że gram prawidłowo:

Altem Magowie, mogą (po wzmocnieniu czarną maną) sprawić, żeby wszystkie zagrane przez nas ataki w tej turze były (w zależności od podjętej decyzji) oblężnicze lub zimnym ogniem. Czy oprócz zagrywanych kart dotyczy to również ataków przeprowadzanych przez podległe nam jednostki?
Tak.
Grając na BGG znaleźliśmy kombo o niesłychanej mocy przeciw wielu wrogom: (szczególnie przeciw Volkare)
Flame Wave + Altem Mages (z czarną maną) - horda orków pada jak muchy :)
Awatar użytkownika
Misio205
Posty: 418
Rejestracja: 30 lis 2012, 11:18
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 2 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Misio205 »

Najpierw cytujemy skill z karty: "Wybierz jedno:
1. W tej walce wszystkie ataki, które zagrasz będą atakami zimnym ogniem
2. Wszystkie Twoje ataki bedą dodatkowo atakami oblężniczymi.

ad. 1
ataki z jednostek, na przykład z chłopów nie są atakami które zagrywasz, tylko które "aktywujesz" - termin z instrukcji - więc jako takie nie pasują do tej części skilla. -> instrukcja str. 4 pkt. 5

ad.2
Twoje, a więc nie Twoich jednostek. Gra w wielu miejscach rozróżnia bohatera, od przyległych mu jednostek i gdyby chodziło o umiejętności jednostek, zostałoby to dodane do opisu skilla.
Obrazowo widzę to tak: Magowie rzucają na mnie (bohatera) czar, że wszystkie ataki które zagrywam (wyprowadzam z kart) są atakami oblężniczymi. Obok mnie stoi taki sobie chłop i nagle on też ma atak oblężniczy? Jednostka którą kontrolujemy ma ataki/skille same w sobie
lucasd
Posty: 4
Rejestracja: 11 mar 2013, 20:39

Re: Mage Knight PL

Post autor: lucasd »

Wedlug BGG oficjalna odpowiedz mowi tak. Altem do wszystkiego

There is an "official response" that Altem Mage ability that refers to "All attacks you play" includes attacks generated by your units, skills, etc.
http://boardgamegeek.com/article/8166598#8166598
Awatar użytkownika
Daymos
Posty: 24
Rejestracja: 30 kwie 2011, 10:42

Re: Mage Knight PL

Post autor: Daymos »

Pytanie odnośnie karty "nauka":
Na podstawie tego co wcześniej było napisane już wiem że:
W trakcie zagrywania karty nauka można uzyskiwac wpływ z:
- kart akcji podstawowych i zaawansowanych.
W trakcie zagrywania karty nauka nie można uzyskiwac wpływu z:
- reputacji
- bonusu z miast (tarcz umieszczonych na karcie zdobytego miasta)

Mam pytanie, czy w trakcie zagrywania kart nauka mogę uzyskac wpływ z:
- zdolności moich jednostek (np. chłopów)?
- żetonu umiejętności Goldyxa "błyszcząca fortuna"? (wydaje mi się że nie, ponieważ jest tam napisane "podczas negocjacji").
- żetonu umiejętności Arythey "ciemne negocjacje" lub żetonu umiejętności Norowasa "jasne negocjacje"? (wydaje mi się że tak, ponieważ nigdzie nie jest wspomniane, że mogę tego użyc tylko w czasie negocjacji).
Awatar użytkownika
pabula
Posty: 2106
Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 69 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: pabula »

Tak. Zgadza się wszystko co piszesz.
Dodatkowo (tylko chcę to potwierdzić z Vlaada) jeśli nasza akcja w turze to negocjacje to możemy wykorzystać wszystkie te zdolności do zagrywania Wpływu w Nauce.
lucasd
Posty: 4
Rejestracja: 11 mar 2013, 20:39

Re: Mage Knight PL

Post autor: lucasd »

Jak sie uzyje "nauki" podczas interakcji to mozna uzyc bonusow z reputacji itp.,
a podczas normalnej gry mozna uzyc zdolnosci (dowolnej) dajacej interakcje ale bez bonusu.
Inaczej nigdy nie byloby mozliwe zakupienie np. familiarow z dodatku, gdzie masz wyraznie podane ze na magicznej polanie
nie ma interakcji (czyli bonusow i np.slawy dla Norowasa)

In addition, they can be recruited on a magic glade; it counts
as your action for the turn, but it is not considered
to be an interaction – you just play the required
Influence and recruit them. Reputation bonus or
penalty has no impact on this, and effects marked
“if used during interaction” are not triggered.

UPDATE:
Goldyx ma wyraznie w skillu tylko podczas interakcji, ale reszta juz nie.
Wiec jest wyjatkiem.
ODPOWIEDZ