Widzę, że dyskusja „trochę” odbiega od tematu a powinna kierować nasze myśli w stronę Midgaardu
Co do naszej wstawki cytatów - nie staramy się przez taki ruch narzucać swojej racji i zbijać kogoś argumenty. Póki, co dyskusja toczy się cały czas przez platformę FB.
Mam nadzieję, że uda nam się stworzyć główne postacie oczami kilku różnych ilustratorów zanim wybierzemy właściwy wizerunek.
Pozostając przy temacie forum - Vuko Drakkainen oczami wyobraźni kolejnego ilustratora.
Poprzednia ilustracja przedstawia Vuko z początku powieści a ta już z końcówki, jako Nocnego Wędrowca.
P.s. Podobno ilustratorzy szykują mały smaczek w postaci Vuko + cyfral(zaczną pewnie od konceptów)
Re: Pan Lodowego Ogrodu
: 15 lip 2013, 22:17
autor: costi
Co do pierwszej ilustracji Vuko - naramienniki są IMHO trochę za duże (a na pewno za szerokie, przez co głowa wydaje się nieproporcjonalnie mała), a nagolenniki zrobiłbym bardziej starodawne, a nie jak fragment zbroi wspomaganej To samo tyczy się napierśnika, który w dodatku nijak nie jest folgowy. To nie jest nowoczesna technologia zamaskowana jako tradycyjny pancerz, to jest tradycyjny pancerz zrobiony na wzór nowoczesnej technologii. No i przydałby się jednak ten "kwadratowy, tarczowy jelec" na mieczu (vide drugi art), obecny wygląda jak zaproszenie do odcięcia palców.
Co do samej twarzy - oczy to oni chyba mieli czarne, a nie czerwone? No i sam Vuko miał fińsko-chorwackie korzenie, w rysach IMHO słabo to widać widać.
Re: Pan Lodowego Ogrodu
: 16 lip 2013, 08:56
autor: Sandman
costi pisze:No i sam Vuko miał fińsko-chorwackie korzenie, w rysach IMHO słabo to widać widać
Dokładnie to fińsko-polskie, wychowywał się w Chorwacji (tak wiem, czepiam się ), ale faktycznie można by spróbować to bardziej oddać w rysach twarzy (na ostatniej ilustracji mi Vuko kojarzy się bardziej z Amitrajem).
Re: Pan Lodowego Ogrodu
: 25 lip 2013, 14:12
autor: tyrtaurus
Witam wszystkich użytkowników
Jako fan cyklu PLO oraz postaci Vuko Drakkainena musze wtracic swoje 3 grosze do dyskusji na temat jedo wygladu.
Jak stwierdziła Freihoff, Ulf wyglądał jak macho z ogolonym łbem , mi osobiście rysunki z książki wszystkie się podobały lecz na nich zawsze miał kaptór lub zbroję, a jako komandos pewnie nie nosił by takiej fryzury.
PS. jesli dobrze pamietam wąż powinien być chyba biały
Re: Pan Lodowego Ogrodu
: 23 sie 2013, 10:38
autor: RedImp
mały bonus na weekend
Re: Pan Lodowego Ogrodu
: 06 wrz 2013, 08:16
autor: RedImp
Testy, testy, testy, testy………….. – przeciek
Re: Pan Lodowego Ogrodu
: 06 wrz 2013, 13:55
autor: Solmath
Wygląda dość "sucho".
Re: Pan Lodowego Ogrodu
: 06 wrz 2013, 14:00
autor: piwoslaw
jak na razie bida ( . Wielkie tworzenie mapy a tu jak na razie mamy niewiele z tego . Mam nadzieje ze jeszcze wiele przed nami, bo w tym, momencie w ogóle mi się nie podoba NIESTETY
Re: Pan Lodowego Ogrodu
: 06 wrz 2013, 14:09
autor: conus
Imo Cyfral wygląda naprawdę super - kawał dobrej roboty.
Re: Pan Lodowego Ogrodu
: 06 wrz 2013, 14:14
autor: RedImp
Spokojnie. To tylko jak to ładnie ujęliście „sucha” grafika, aby testy nie przebiegały przy białych kartkach z naniesionymi długopisem elementami. Układ planszy ciągle się zmienia a co do mapy - to będzie całkiem inna . Wiedzcie, że coś się dzieje BEWARE
conus pisze:Imo Cyfral wygląda naprawdę super - kawał dobrej roboty.
Obecnie wygląda jeszcze lepiej niż na powyższej ilustracji.
Re: Pan Lodowego Ogrodu
: 17 wrz 2013, 10:58
autor: Władca Areny
Miałem przyjemność grać wczoraj w prototyp PLO. Trzeba przyznać, że zapowiada się kawał porządnej gry, z prawie zerową losowością, kilkoma drogami do zwycięstwa i sporą dozą kombinowania. Gra skierowana do geeków z dość wysokim progiem wejścia, więc forumowicze powinni być zadowoleni. Szczerze kibicuję projektowi, bo tak dobra książka jest warta dobrze zaprojektowanej gry.
Re: Pan Lodowego Ogrodu
: 17 wrz 2013, 20:31
autor: CheshireCat
oooo, jako fan serii książek nie mogę się już doczekać
Re: Pan Lodowego Ogrodu
: 18 wrz 2013, 09:44
autor: sewhoe
Niestety (w mym całkowicie subiektywnym odczuciu) szata graficzna jakoś kompletnie mnie nie przekonuje. Patrząc na załączone obrazki przypomniała mi się taka stara gra rodzimej produkcji na Amigę pod tytułem "Doman". Wspomnienie to nie jest przyjemne.
Re: Pan Lodowego Ogrodu
: 18 wrz 2013, 11:59
autor: CheshireCat
No ja przypatrzyłem się grafice przedstawionej, też jakoś do moich wyobrażeń o świecie stworzonym przez Grzędowicza, nijak się nie ma, no ale nie można oceniać dzieła, przed jego ukończeniem, liczę, że gra nie będzie tylko dobra pod względem mechaniki, ale i graficznie będzie zachęcać do siebie, bo jednak w dzisiejszych realiach, oba czynniki są ważne. To już druga planszówka na podstawie moich ulubionych serii tworzona (Wiedźmin jest pierwszy) i liczę, że obie dorównają jakością książką (a przynajmniej, nie będzie między nimi skandalicznej przepaści ;P)
Re: Pan Lodowego Ogrodu
: 18 wrz 2013, 12:48
autor: RedImp
Nie obawiajcie się o poziom graficzny gry – prototyp, który komentujecie nie ma nic wspólnego pod względem wizualnym z tym do czego dążymy. Postaramy się sprostać waszym oczekiwaniom co nie będzie proste! Od dłuższego czasu wrzucamy na FB fanom powieści koncepty czy też ilustracje do komentowania. Kiedy zamkniemy prace graficzne wizualizujące świat i jego bohaterów dopiero wtedy zaczniemy konkretne prace do gotowego produktu uwzględniając zebrane wcześniej komentarze.
Jeśli chodzi o różnice Wiedźmin – PLO trudno cokolwiek mi powiedzieć o tym pierwszym bo nie grałem w prototyp(mogę tylko być pewny, że będzie świetny skoro robi go Ignacy). W chwili obecnej prototyp PLO jest dla graczy lubiących cięższe tytuły choć zasady będą proste to ich zależności jakie mogą zbudować gracze podczas rozgrywki mogą przysporzyć o ból głowy
Jest spora szansa, że pierwszą imprezą, na której będzie można w niego zagrać jest grudniowy PIONEK. Może Essen
Poniżej jedna z ostatnich propozycji ilustracji wrzucona na FB.
Czy wiecie o kogo chodzi?
Re: Pan Lodowego Ogrodu
: 21 wrz 2013, 22:40
autor: CheshireCat
że niby van Dyken w otoczeniu ostrzy?
Re: Pan Lodowego Ogrodu
: 29 paź 2013, 11:38
autor: RedImp
Essen to nie tylko wydane gry o czym mogli przekonać się szczęśliwcy grający w prototyp Pana Lodowego Ogrodu w strefie F105 Prototypes-Autorenworkshop hali nr 2.
Poniżej zdjęcie prototypu z robocza oprawą wizualną ale za to fajnie działającą mechaniką. Kolejne testy Gliwicki Pionek
Re: Pan Lodowego Ogrodu
: 25 lis 2013, 20:49
autor: Tarvil
Gra wygląda naprawdę świetnie . Jestem bardzo ciekaw mechaniki, czy wiadomo kiedy instrukcja trafi do "open bety", tj. kiedy zostanie upubliczniona jako wersja niemal finalna?
Re: Pan Lodowego Ogrodu
: 26 lis 2013, 09:46
autor: RedImp
Nie planujemy udostępniać instrukcji do czasu zamknięcia prototypu.
W dniach 14-15 grudnia podczas 21 edycji Gliwickiego Pionka będzie można zagrać w prototyp.
Zgodnie z planami już w drugiej połowie grudnia będzie można zagrać w Centrum Gier "Feniks" w Toruniu.
Poniższą treść umieszczamy w spoilerze, bo znajdują się tam treści, które mogą zasugerować kierunek wydarzeń w książce dla tych, co czytają lub zamierzają.
Mechanika w skrócie
Spoiler:
Wybrzeże Żagli podzielone na 9 obszarów(ilość graczy decyduje na ilu obszarach toczy się rozgrywka), w których gracze/czyniący walczą o dominacje. Każdy z czyniących oprócz znaczników wpływów ma swoje jednostki specjalne(tworzone dzięki czenieniu – dla nieznających książki - spłycając chodzi o magię). Dzięki jednostkom specjalnym gracz może zrealizować swój warunek zwycięstwa:
- Fjolsfinn – Zasiedla Lodowy Ogród – Lodowymi Drakkarami stara się dostarczyć z wybrzeża określoną ilość znaczników wpływów innych graczy z regionów, w których dominuje (Jednostki specjalne: Emisariusz, Lodowy Drakkar, Bracia Drzewa)
- Callo – Stara się odizolować na wybrzeżu dwa regiony – niezbędne użycie fauna jak i koszmaru który zsyła na mieszkańców(Jednostki specjalne: Dzikie Dzieci, Faun, Sen)
- Freihoff – Stara się wprowadzić na wybrzeże religię Podziemnej Matki budując wieże dzięki jednostką specjalnym np. Oświeconej Istocie( Jednostki specjalne: Straż Świątynna, Oświecona Istota, Czyniący Szpieg)
- Van Dyken – Stara się wchłonąć określoną ilość Czynnika M( w dużym uproszczeniu magii) z wybrzeża – dzięki dominacji przesuwa żetony uroczyska do Ciernia(swojej siedziby ) (Jednostki specjalne: Szczurzy Grajek, Krab, Wywern)
Na planszy mamy dwa wskaźniki:
- Tor reputacji/moralności: Każde czynienie(spłycając użycie magii) – powoduje spadek na tym torze reputacji gracza
- Tor Martwego Śniegu: Granica, do jakiej gracze mogą się posunąć nie niszcząc równowagi Midgaardu – czynienie powoduje przesuwanie znacznika
Pola akcji na planszy:
- Żmijowe Gardło: handel/uzyskanie zasobów
(odnośnie zasobów to występują trzy: Czynnik M, Populacja, Złote Gwichty w skrócie kasa)
- Wpływy
- Przemieszczenie
- Żarłoczna Góra
- Kruczy Cień
- Czynienie
- Aktywacja( tutaj mamy odpalenie części zdolności specjalnych naszych jednostek oraz walka)
- Vuko
Vuko – postać, która temperuje zapędy graczy – ma on swoje podstawowe działanie, do którego w trakcie gry dochodzą modyfikacje(bardzo niekorzystne dla graczy). Przed fazą dominacji Vuko przychodzi do gracza, który ma najgorszą reputację. Po wielu testach wiemy, że gracze unikają go jak ognia starając się wypchnąć innego gracza na torze reputacji a jeśli odwiedziny głównego bohatera są nieuniknione to starają się skierować go do odpowiedniego regionu, aby mieć jak najmniejsze konsekwencje.
Co turę gracze otrzymują z regionów zasoby(jakie i w jakiej ilości jest zależne od wpływów, jakie tam posiadają) pozwalające na dalszy rozwój. Po określonych turach mamy też punktacje regionów i to jest druga ścieżka do wygranej tj. tor punktacji.
Trzecim rozstrzygnięciem jest tor martwego śniegu- w przypadku osiągnięcia jego granicznej wartości następuje koniec gry- tak naprawdę to wszyscy gracze przegrywają z grą a sukces osiąga VUKO – dla rozstrzygnięcia rywalizacji miedzy graczami patrzymy na tor reputacji, który gracz wyszedł z tego najkorzystniej (gracz o najlepszej reputacji/moralności wygrywa – spotykają go najmniejsze konsekwencje po powrocie)
To na tyle, co możemy ujawnić
Póki co to mamy 0% losowości podczas gry – chyba, że liczyć błędy graczy
Zapraszamy do testowania podczas imprez, na których zagościmy z prototypem.
Re: Pan Lodowego Ogrodu
: 29 lis 2013, 08:44
autor: Kiran
Zapowiada się znakomicie. Dla mnie to i tak pozycja "must have" ale błagam podajcie jakiś termin wydania.
Re: Pan Lodowego Ogrodu
: 29 lis 2013, 13:10
autor: RedImp
Jak zamkniemy prototyp to podamy termin Do tego czasu – cisza.
Dla pocieszenia umieszczamy poniżej dzisiejszą ilustrację oddającą sedno drobnych przepychanek na planszy.
Re: Pan Lodowego Ogrodu
: 29 lis 2013, 13:28
autor: Acaraje
Coraz bardziej mi się podoba
W sumie dobrze ze jeszcze nei podaliście terminu premiery, przynajmniej mój portfel odpocznie na jakiś czas
Re: Pan Lodowego Ogrodu
: 03 gru 2013, 08:11
autor: Kiran
Szkoda a myślałam, że podacie jakieś szczątkowe informacje co do terminu
Czy ktoś z forumowiczów grał w prototyp?
Re: Odp: Pan Lodowego Ogrodu
: 03 gru 2013, 10:05
autor: Epyon
Grałem w niedzielę, dziś lub jutro napiszę więcej na blogu
Wysyłane z mojego HTC Desire Z za pomocą Tapatalk 2