Veridiana pisze:Kolejne pytanie:
Czy jeśli za tytuł trzeba zapłacić obniżeniem dochodu o 3, a gracz posiada dochód na poziomie 2, to:
a) nie może kupić tytułu
b) może i obniża dochód do 0
c) może i obniża dochód do -1 (jest taka uwaga w instrukcji, że tory prestiżu, dochodu i honoru nie są w żadną stronę ograniczone)
jeśli c) jest prawdą, to co się dzieje, jeśli w fazie dochodu gracz nie ma czym zapłacić?
W instrukcji jest jasno napisane, że zarówno Prestiż, jak i Przychód "...mogą być większe(lub mniejsze) niż wskazują to tory..." (str. 17)
Tak więc można zejść na ujemy przychód.
Co zaś robić gdy jesteśmy niewypłacalni? Ja bym zastosował starą dobra zasadę z wielu gier - za każdy moniak, którego nie jesteśmy w stanie spłacić tracimy 1 punkt zwycięstwa (aczkolwiek może powinna to być większa liczba niż 1).
Zdecydowanie
wymaga to uściślenia!
Ja zaś mam 3 przypadki/nieścisłości/błędy?
1) Patron "Kardynał de Fleury"
W innym temacie została już poruszona kwestia przegiętego patrona "Kardynał de Fleury", który powinien mieć "1 punkt za każde 2 pary w rodzinie", więc tę sprawę uważam za zamkniętą.
2) Patron "John Paul Jones",
który dostaje
2 punkty za każdy tytuł w rodzinie również jest (moim zdaniem) przegięty. Powinien to być 1 punkt za każdy tytuł.
Dlaczego? Otóż:
Każdy patron ma taki sam schemat opcjonalnych zadań:
Pierwsze - trudniejsze, ale lepiej punktujące, bo wymagające specjalnego wysiłku:
- 2 punkty za każdego wżenionego do rodziny [zawód] w 4-tej generacji
(jeden z patronów ma zamiast zawodu "kobiety, które dają co najmniej 2 karty znajomych", ale jest to ok. Dowód na końcu posta)
Drugie - łatwiejsze, robione przy okazji, ale słabiej nagradzające:
- 1 punkt za [misję/pałac+przedsiębiorstwo/...]
I tylko jeden patron punktuje za drugie zadanie mocniej i za narzucenie sobie stylu gry "Tytuły For the Win" dostaje aż dwa punkty za każdy. Teoretycznie drugie "pod-zadania" polegają na tym, że wystarczy podczas całej gry położyć troszkę większy nacisk na pewien aspekt, by w efekcie zarobić na tym kilka dodatkowych punkciorów. Tutaj - daje to mocnego kopa.
Graliśmy partyjkę gdzie jedna osoba miała tego patrona.
Dzięki zgarniętym 6 tytułom (i oczywiście kilku małżeństwom) osiągnęła pod koniec gry prestiż ok. 30-35(wychodził poza skalę), a na koniec jeszcze tak przy okazji dostała 12 punktów za inwestowanie w te tytuły.
3) Misja "Królewska Marynarka Wojenna"
jax pisze:Pytania:
- czy karta misji Kariera w Marnarce Wojennej ma błąd? Jest na niej warunek: 'jeśli masz min. Anglika'. Na każdej innej karcie jest: 'jeśli masz min. 2 [narodowość]'. I nie wiem czy celowo jest tu inaczej (tzn. tylko 1 osoba zamiast 2) czy to pomyłka?
Też się na to naciąłem, Jax.
"Aby wykonać tę misję wżeń do rodziny min. (Brytyjczyk) "
Sugeruje nam to, że chodzi o jednego Brytyjczyka.
Druga opcja - "2" została "zjedzona" przy projektowaniu karty.
Rozwiązanie:
13 z 15-tu misji wymaga "wżenienia min. 2 [narodowość/profesja]",
czternasta wymaga "min. 5 (francuz)
a piętnasta to nasza nieszczęsna "Królewska Marynarka Wojenna".
Nagrody proponowane przez inne misje "wżeń dwóch X" są porównywalne. Może więc Brytyjczyków jest mniej, dlatego wystarczy znaleźć jednego? Otóż nie, co udowadnia poniższa tabelka.
Sprawdziłem ilość narodowości (i przy okazji profesji):
Stąd wniosek: na 99% na karcie "Królewska Marynarka Wojenna" jest błąd. Powinno być "min. 2 Brytyjczyków"
Nawiązując zaś do punktu drugiego i misji dodatkowej jednego z patronów "2 punky za każdą kobietę dającą co najmniej 2 znajomych w IV pokoleniu" :
jak widać każdej profesji jest ok. 13,
zaś kobiet, które dodają co najmniej dwóch znajomych jest 16.
Jest niby łatwiej, ale z drugiej strony wszystkie to kobiety, więc trochę łatwiej - trochę trudniej... inaczej. Nie można się czepiać.
Co do patrona "John Paul Jones" i misji "Królewska Marynarka Wojenna" - ja będę grał po swojemu, bo obecna wersja jest moim zdaniem kompletnie bez sensu.
Czekam jednak na oficjalne stanowisko wydawcy w sprawie niewypłacalności w przypadku ujemnego przychodu. Z góry dziękuję.