Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Portal Games pisze:Zapraszamy na Portalkon, do Gliwic, gdzie przygotowaliśmy masę atrakcji dla fanów gier Portalu.
Patrząc na to co szykujecie, to Wy nas chcecie puścić z torbami Albo zmusić do szukania drugiego etatu No, ale wtedy nie będziemy mieli czasu grać
Pozdrawiam
Prototyp strategii sci-fi, to ciekawy, ambitny strzał. Wygryźć TI3 i Eclipse'a łatwo nie będzie (bo domyślam się, że ten klimat), ale jakby ktoś miał to zrobić, to właśnie Portal.
Biedny mój portfel... obiecałem mu, że będą tylko Pixele i Osadnicy, a tu nagle Unita i Heroes of Normandie.
Trzeba tylko mieć nadzieję, że w tym roku odwołają Essen, bo widmo odżywiania się kartonem jest coraz bliższe.
Jakiś czas temu Ignacy pisał o tym, by jak najszybciej kończyć swoje projekty gier, bo chwila zwłoki i może być za późno. Ktoś nas uprzedzi. Zrobi niemal identyczną grę, pokaże ją wcześniej i nam pozostanie wyrzucić swój projekt do kosza.
Nie powiem, można się w tym zawodzie nabawić paranoi. Cały czas wisząca nad nami groźba „szybciej, bo się spóźnisz, człowieku!”.
I takiego właśnie maila dostałem od Ignacego.
Temat: „:)”Treść: „Zdaje się, że ktoś wymyślił już twoją grę.”
I link.Nie powiem, serce podeszło mi do gardła.Klik. Czytam.Nagle kawa przestała mi smakować.
Link prowadzi do opisu powstającej właśnie kooperacyjnej gry horror sf w klimatach Aliens. Akurat od kilku miesięcy pracuję nad taką. Może to tylko zbieżność gatunku i tematu? Może Ignacy się pomylił? Czytam dalej…
Rozpoczęcie gry in medias res, ups. Każdy gracz prowadzi jedną z postaci załogi, posiada własny ukryty cel, zgodny lub nie z celem całej załogi. Załoga przeszukuje statek, naprawia uszkodzenia, unika spotkania z obcymi. Zamiast obcych mamy znaczniki mówiące, że być może coś tam jest – szmery, ruchy w ciemności. Stwory mają swoją kartę i mechanizm rozwoju i rozmnażania. Mamy kapsuły ratunkowe, systemy samozniszczenia, barykadowanie drzwi, badanie szczątków obcych, zabezpieczanie próbek, specjalne pole wentylacji, negocjacje między graczami. I tak dalej…
No cóż. Doczytałem do końca. Zgadza się WSZYSTKO.
Pierwsza myśl: rzeczywiście, ktoś właśnie wymyślił moją grę. Niezbyt przyjemne uczucie.
Potem chwila otrzeźwienia. Dobra, przyjrzyjmy się jeszcze raz temu opisowi. Dokładnie, każdemu zdaniu, zdjęciom planszy i roboczych komponentów.
Im dłużej się przyglądam, tym więcej widzę różnic. Ale nadal mam mieszane uczucia.
Jakie wieści z Portalkonu? Wiadomo już coś nt. planu wydawniczego na resztę 2014 roku? Aktualizacja powinna zachodzić w czasie rzeczywistym, a nie dopiero w jutrzejszej prasie.
Rozpoczęcie gry in medias res, ups. Każdy gracz prowadzi jedną z postaci załogi, posiada własny ukryty cel, zgodny lub nie z celem całej załogi. Załoga przeszukuje statek, naprawia uszkodzenia, unika spotkania z obcymi. Zamiast obcych mamy znaczniki mówiące, że być może coś tam jest – szmery, ruchy w ciemności. Stwory mają swoją kartę i mechanizm rozwoju i rozmnażania. Mamy kapsuły ratunkowe, systemy samozniszczenia, barykadowanie drzwi, badanie szczątków obcych, zabezpieczanie próbek, specjalne pole wentylacji, negocjacje między graczami. I tak dalej…
Ktoś może kojarzy, o jakiej grze pisał Michał Oracz? Zagrałbym
Zdjęcia z Portalkonu, m.in. Wiedźmin, czy zdjęcia z prezentacji możecie znaleźć na profilu facebookowym ZnadPlanszy: https://www.facebook.com/ZnadPlanszy/ph ... tos_stream . Tycjan dzielnie wrzuca tam zdjęcia od rana.
ZnadPlanszy | YouTube Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
yosz pisze:Zdjęcia z Portalkonu, m.in. Wiedźmin, czy zdjęcia z prezentacji możecie znaleźć na profilu facebookowym ZnadPlanszy: https://www.facebook.com/ZnadPlanszy/ph ... tos_stream . Tycjan dzielnie wrzuca tam zdjęcia od rana.