Strona 5 z 8

Re: Herosi / Heroes - nowa gra od Fabryki Gier Historycznych

: 29 kwie 2015, 10:33
autor: Sienio
adalbert pisze:A jaki rozmiar tych koszulek?
Karty mają wymiar: 63x88mm.

Re: Herosi / Heroes - nowa gra od Fabryki Gier Historycznych

: 29 kwie 2015, 19:39
autor: vojtas
Sienio pisze:
adalbert pisze:A jaki rozmiar tych koszulek?
Karty mają wymiar: 63x88mm.
Czyli standard card game (CCG). Szare FFG albo zielone Mayday.

Re: Herosi / Heroes - nowa gra od Fabryki Gier Historycznych

: 04 maja 2015, 09:45
autor: Acaraje
Ktoś jeszcze grał w Herosów? Jakieś spostrzeżenia?

Re: Herosi / Heroes - nowa gra od Fabryki Gier Historycznych

: 04 maja 2015, 10:45
autor: karawanken
Grałem na razie jeden raz. Ogólnie wrażenia pozytywne choć początkowo mieliśmy z żoną drobne trudności z zasadami i trzeba było wertować instrukcje. Ciężko to początkowo ogarnąć, możliwości jest sporo, ale to kwestia ogrania i z kolejnymi rozgrywkami bedzie na pewno lepiej. Karty i kości prezentują sie wspaniale. Małe zastrzeżenia do planszy graczy - lekko się wyginają. Ogólnie pozytywnie.

Re: Herosi / Heroes - nowa gra od Fabryki Gier Historycznych

: 04 maja 2015, 16:13
autor: Błysk
Ja grałem kilka razy na Pyrkonie. Gra jest ładnie wykonana to na pewno. Osobiście podobała mi się, ale wielkim minusem był dla mnie brak różnorodności tak na pierwszy rzut oka- bardzo irytowało mnie, że każdy żywioł ma swojego żywiołaka czy 3 z 4 żywiołów mają smoka za najmocniejszą jednostkę (chociaż inne jednostki już są różne ;) ), wydawało mi się również, że mało jest ogólnie typów jednostek, ale wydaje mi się, że się czepiam. Muszę wspomnieć, że większość meczy grałem w uproszczonym wariancie zasad, chyba tylko raz na pełnym, ale z zasadami nie było większego problemu, pewnie dopiero po kilkunastu partiach jakieś niuanse bym roztrząsał.

Kolejną irytującą mnie rzeczą było to, że we wszystkich partiach, które zagrałem zaklęcie nie były jakoś bardzo różnorodne, ale nie było też bardzo źle, widać że poszczególne szkoły magii mają pewną specjalizację, no przynajmniej u ziemi to zauważyłem, bo nią grałem najwięcej. Mam wrażenie, że w grze chodzi o to by stworzyć dobrze działający "silniczek" i później konsekwentnie powtarzać rzucanie zaklęć, które przeciwnik stara się rozproszyć. Świetny jest patent z otrzymywaniem obrażeń za zatrzymywanie gry kiedy na kostkach ma się żywioł przeciwny, to trochę różnicuje grę, bo nie można używać praktycznie zaklęć z żywiołu przeciwnego, ale jeszcze lepiej byłoby moim zdaniem gdyby położyć większy nacisk na specjalizację żywiołu, chociaż to wymagałoby większej ilości zaklęć na żywioł i zmiany mechaniki doboru kart.

Ważne w grze jest odpowiednie ustawienie jednostek, które bardzo przypomina komputerową karciankę Duel of Champions, dobry pomysł, dobrze zrealizowany.

Na Pyrkonie mocno zastanawiałem się czy nie kupić Herosów, głównie za mechanikę jednoczesnego rzucania kośćmi, piękne i solidne wykonanie (za które warto zapłacić tą cenę, na prawdę jestem zauroczony), za możliwości taktyczne połączone z grą pod presją czasu i to, że jest dwuosobowa (a to u mnie bardzo ważne). Gdybym odczuł jakieś większe zróżnicowanie graniem różnymi żywiołami i być może miał czas na poznanie kilku ciekawych taktyk i ogólnym przekonaniem się, że nie jest trochę jednostajnie jak mi się wydawało, to na pewno wyjechałbym z Herosami, jednak tym razem z Pyrkonu wróciłem z czymś innym, a Herosów pewnie kupię jeśli będę miał okazję pograć jeszcze trochę i/ lub zostaną zapowiedziane dodatki rozwijające podstawową zawartość.

Re: Herosi / Heroes - nowa gra od Fabryki Gier Historycznych

: 04 maja 2015, 19:48
autor: Acaraje
Gra zamówiona :) Czekam na dostawę. W sumie to nie mogę się doczekać, nie ukrywam że od początku zajawiłem się na ten tytuł :)

Re: Herosi / Heroes - nowa gra od Fabryki Gier Historycznych

: 06 maja 2015, 20:43
autor: Sienio
Dziękujemy za komentarze!
Co sądzicie o losowości w tym tytule? Podczas Pyrkonu można było usłyszeć sporo dyskusji o tym, czy więcej jest losowości czy strategii w "Herosach". A jak Wy uważacie?

Re: Herosi / Heroes - nowa gra od Fabryki Gier Historycznych

: 06 maja 2015, 21:45
autor: eltadziko
Sienio pisze:Dziękujemy za komentarze!
Co sądzicie o losowości w tym tytule? Podczas Pyrkonu można było usłyszeć sporo dyskusji o tym, czy więcej jest losowości czy strategii w "Herosach". A jak Wy uważacie?
Co prawda grałem tylko raz na Pyrkonie i to wtedy, gdy byłem zmęczony, więc moje szare komórki nie pracowały zbyt dobrze, ale :P Wydaje mi się, że gra nie jest zbytnio losowa. Zazwyczaj rzuca się kostkami już z zamiarem wyrzucenia konkretnego zestawu, więc kostki powodują tylko, że coś osiągniemy trochę szybciej lub trochę wolniej. Ewentualnie czasem zmienimy plany po jakimś innym dobrym rzucie, ale zazwyczaj i tak się rzuca kostkami dotąd aż się wyrzuci to co się chce, więc nie opiera się strategii na tym, co wypadnie na kostkach, ale na tym co sami obmyślimy. A na to jakie mamy zaklęcia w talii mamy duży wpływ, bo je wszystkie sami sobie wybieramy (z ograniczonej puli, ale jednak mamy wybór), więc tu też nie jest jakoś mega losowo.

Re: Herosi / Heroes - nowa gra od Fabryki Gier Historycznych

: 08 maja 2015, 09:00
autor: Der
https://youtu.be/Ptv4B-mzJjE

Wideo z moją recenzją i opisem podstawowych zasad. No pupy imho nie urywa

Re: Herosi / Heroes - nowa gra od Fabryki Gier Historycznych

: 08 maja 2015, 09:25
autor: Gambit
Der pisze:https://youtu.be/Ptv4B-mzJjE

Wideo z moją recenzją i opisem podstawowych zasad. No pupy imho nie urywa
Czy ja dobrze zrozumiałem z filmiku, że zrecenzowałeś Herosów po jednej niepełnej rozgrywce?

Re: Herosi / Heroes - nowa gra od Fabryki Gier Historycznych

: 08 maja 2015, 10:37
autor: KubaP
Gambit pisze:
Der pisze:https://youtu.be/Ptv4B-mzJjE

Wideo z moją recenzją i opisem podstawowych zasad. No pupy imho nie urywa
Czy ja dobrze zrozumiałem z filmiku, że zrecenzowałeś Herosów po jednej niepełnej rozgrywce?
Szkoda prądu.

Re: Herosi / Heroes - nowa gra od Fabryki Gier Historycznych

: 08 maja 2015, 14:34
autor: Błysk
Co do losowości ja po Pyrkonie odniosłem wrażenie, że właśnie pula zaklęć jest bardzo losowa i przy niekorzystnym układzie (np. prawie same karty żywiołu przeciwnego) ciężko coś ugrać. Można powiedzieć, że losowość definiuje warunki partii, ale później już trzeba dostosować się do układu na mapie. Powiem tak, dla zabawy jak najbardziej fajnie się gra i wykonuje plan, ale nie ma co zawdzięczać zwycięstwa geniuszowi taktycznemu. ;) Chociaż musiałbym zagrać więcej niż kilka partii na Pyrkonie, żeby to dobrze ocenić. To takie pierwsze wrażenie.

Post scriptum- przy czym jestem człowiekiem, który uważa, że losowość w NS HEX nie decyduje jakoś bardzo często o tym kto wygra. ;)

Re: Herosi / Heroes - nowa gra od Fabryki Gier Historycznych

: 08 maja 2015, 15:00
autor: Gambit
Błysk pisze:Co do losowości ja po Pyrkonie odniosłem wrażenie, że właśnie pula zaklęć jest bardzo losowa i przy niekorzystnym układzie (np. prawie same karty żywiołu przeciwnego) ciężko coś ugrać.
Karty żywiołu przeciwnego można kupować choćby po to, aby mieć co odrzucać do dopakowania innych czarów. To też jakaś metoda.

Re: Herosi / Heroes - nowa gra od Fabryki Gier Historycznych

: 08 maja 2015, 15:09
autor: Błysk
Gambit pisze:
Błysk pisze:Co do losowości ja po Pyrkonie odniosłem wrażenie, że właśnie pula zaklęć jest bardzo losowa i przy niekorzystnym układzie (np. prawie same karty żywiołu przeciwnego) ciężko coś ugrać.
Karty żywiołu przeciwnego można kupować choćby po to, aby mieć co odrzucać do dopakowania innych czarów. To też jakaś metoda.
Niby tak, ale nie jest czasem tak, że jak zatrzymuję grę i na kościach mam żywioł przeciwny to dostaję za każdą taką kość obrażenia? Może źle zapamiętałem, ale chyba tak było. Wtedy to po prostu droga do samobójstwa :)

Re: Herosi / Heroes - nowa gra od Fabryki Gier Historycznych

: 08 maja 2015, 15:14
autor: carlos
Błysk pisze:
Gambit pisze:
Błysk pisze:Co do losowości ja po Pyrkonie odniosłem wrażenie, że właśnie pula zaklęć jest bardzo losowa i przy niekorzystnym układzie (np. prawie same karty żywiołu przeciwnego) ciężko coś ugrać.
Karty żywiołu przeciwnego można kupować choćby po to, aby mieć co odrzucać do dopakowania innych czarów. To też jakaś metoda.
Niby tak, ale nie jest czasem tak, że jak zatrzymuję grę i na kościach mam żywioł przeciwny to dostaję za każdą taką kość obrażenia? Może źle zapamiętałem, ale chyba tak było. Wtedy to po prostu droga do samobójstwa :)
Masz rację, ale przecież możesz kartami przeciwnego żywiołu podpakować karty swojego żywiołu (nie musisz mieć na kościach wyrzuconych żywiołów kart, które odrzucasz w celu wzmocnienia).

Re: Herosi / Heroes - nowa gra od Fabryki Gier Historycznych

: 08 maja 2015, 15:15
autor: Gambit
Błysk pisze:
Gambit pisze:
Błysk pisze:Co do losowości ja po Pyrkonie odniosłem wrażenie, że właśnie pula zaklęć jest bardzo losowa i przy niekorzystnym układzie (np. prawie same karty żywiołu przeciwnego) ciężko coś ugrać.
Karty żywiołu przeciwnego można kupować choćby po to, aby mieć co odrzucać do dopakowania innych czarów. To też jakaś metoda.
Niby tak, ale nie jest czasem tak, że jak zatrzymuję grę i na kościach mam żywioł przeciwny to dostaję za każdą taką kość obrażenia? Może źle zapamiętałem, ale chyba tak było. Wtedy to po prostu droga do samobójstwa :)
Ale kupujesz je za symbole karty, a nie za symbole danego żywiołu. Więc jeśli oprócz potrzebnych symboli kart, nie będziesz miał żadnego symbolu "złego" żywiołu, to spokojnie kupisz tę kartę, bez ranienia się. Tak samo odrzucasz karty bez płacenia za nie. Grając więc magiem wody, możesz bezpiecznie kupić dwie karty z czarami ognia, a potem rzucając czar wody, odrzucić je, żeby go wzmocnić.

Re: Herosi / Heroes - nowa gra od Fabryki Gier Historycznych

: 08 maja 2015, 15:19
autor: Błysk
Racja, przepraszam za zamieszanie ;) Chociaż i tak tego typu taktyka wydaje mi się ryzykowna i mało wydajna, kiedy przeciwnik ma akurat wiele czarów swojego żywiołu. No, ale na Pyrkonie grałem bez wzmacniania zaklęć, to też mogło czynić różnicę.

Re: Herosi / Heroes - nowa gra od Fabryki Gier Historycznych

: 08 maja 2015, 15:20
autor: Adam Kwapiński
Der pisze:https://youtu.be/Ptv4B-mzJjE

Wideo z moją recenzją i opisem podstawowych zasad. No pupy imho nie urywa

Jeśli dobrze wyczuwam trendy panujące wśród projektantów gier, to właśnie w tym miejscu powinienem kogoś wyzwać od debili i obrazić się na forum :)))

A tak poważnie. Trochę słabo poznaliście grę i jest to eufemizm. Do opinii ma prawo każdy, ale nazywanie czegoś recenzją wymaga trochę bardziej rzetelnego podejścia - o ile ma być traktowane poważnie.

Polecam też najpierw na spokojnie zapoznać się z instrukcją i rozegrać partię dwuosobową.
Rozgrywka 3 lub 4 osobowa (chyba, że gracie, w któryś z trybów umożliwiający grę w parach) na pierwszy raz to nie jest dobry wybór, bo nieznajomość gry sprawi, że nie będziecie wiedzieć co się dzieje, a im mniej ktoś rozumie tym łatwiej o opinię, że coś jest głupie.

Ps. Przed rozpoczęciem rozgrywki każdy z graczy dociąga ze swojej 9-kartowej talii 4 karty na rękę.

Re: Herosi / Heroes - nowa gra od Fabryki Gier Historycznych

: 08 maja 2015, 15:24
autor: Adam Kwapiński
Błysk pisze:Racja, przepraszam za zamieszanie ;) Chociaż i tak tego typu taktyka wydaje mi się ryzykowna i mało wydajna, kiedy przeciwnik ma akurat wiele czarów swojego żywiołu. No, ale na Pyrkonie grałem bez wzmacniania zaklęć, to też mogło czynić różnicę.
Hmm... Wszystko zależy od wersji w jaką grałeś. Na Pyrkonie w większości prezentowaliśmy podstawową wersję gry (żeby szybko pokazać o co chodzi). W tej wersji nie ma wzmacniania zaklęć ani też przeciwny żywioł nie rani Cię w żaden sposób (możesz używać zaklęć przeciwnego żywiołu dokładnie z taką samą efektywnością jak innych). W pełnej wersji działają obie zasady ale co ważniejsze ustalenie tego, jakim Herosem gramy odbywa się w ramach wybierania początkowych zaklęć z toru (3 dodatkowe czary do naszej początkowej talii, z którą zaczniemy grę). Dlatego jeśli widzimy przewagę/niedobór zaklęć danego żywiołu to zwyczajnie wybieramy innego Herosa.

Re: Herosi / Heroes - nowa gra od Fabryki Gier Historycznych

: 08 maja 2015, 15:47
autor: Gambit
Adam Kwapiński pisze:Ps. Przed rozpoczęciem rozgrywki każdy z graczy dociąga ze swojej 9-kartowej talii 4 karty na rękę.
Wyjdę na debila pewnie, ale przejrzałem właśnie instrukcję i nie znalazłem informacji o tym, że na starcie ciągnie się 4 karty na rękę.

Re: Herosi / Heroes - nowa gra od Fabryki Gier Historycznych

: 08 maja 2015, 15:48
autor: karawanken
Przepraszam gdzie w instrukcji jest napisane, że z tali startowej dobieram 4 karty przed rozpoczęciem. Bo chyba czegoś nie zauważyłem.

No i byłem drugi z pytaniem :)

Re: Herosi / Heroes - nowa gra od Fabryki Gier Historycznych

: 08 maja 2015, 15:52
autor: carlos
Niestety nie ma takiej informacji w instrukcji.

Re: Herosi / Heroes - nowa gra od Fabryki Gier Historycznych

: 08 maja 2015, 15:53
autor: Leser
Gambit pisze:
Der pisze:https://youtu.be/Ptv4B-mzJjE

Wideo z moją recenzją i opisem podstawowych zasad. No pupy imho nie urywa
Czy ja dobrze zrozumiałem z filmiku, że zrecenzowałeś Herosów po jednej niepełnej rozgrywce?
Z przyjemnością przeczytałbym odpowiedź na to pytanie. Bo to, że autor "recenzji" nawet raz nie zagrał w wariant dwuosobowy, jest powiedziane jasno =/

Re: Herosi / Heroes - nowa gra od Fabryki Gier Historycznych

: 08 maja 2015, 15:56
autor: Gambit
Leser pisze:Z przyjemnością przeczytałbym odpowiedź na to pytanie. Bo to, że autor "recenzji" nawet raz nie zagrał w wariant dwuosobowy, jest powiedziane jasno =/
Podejrzewam, że jeśli ktoś ma odwagę wrzucić taką "recenzję" do Internetów, przyznać się w niej do rozegrania niepełnej partii, to ma w nosie takie pytania i odpowiadanie na nie :)

Re: Herosi / Heroes - nowa gra od Fabryki Gier Historycznych

: 08 maja 2015, 16:32
autor: Adam Kwapiński
Gambit pisze:
Adam Kwapiński pisze:Ps. Przed rozpoczęciem rozgrywki każdy z graczy dociąga ze swojej 9-kartowej talii 4 karty na rękę.
Wyjdę na debila pewnie, ale przejrzałem właśnie instrukcję i nie znalazłem informacji o tym, że na starcie ciągnie się 4 karty na rękę.
Nie zamierzam płynąć z nurtem w kwestii wyzywania kogokolwiek;p
A już szczególnie, że masz rację. Mea culpa. Niestety nie ma tej informacji w instrukcji - kwestia była już poruszona w wątku dotyczącym zasad. Skutecznie udało nam się "zgubić" to zdanie natomiast jesteśmy w trakcie rozwiązywania problemu tak aby w pozostałej części nakładu (dotychczas do graczy trafiło stosunkowo niewiele egzemplarzy) w pudełku z grą znalazła się stosowna informacja.

Tak czy inaczej oficjalnie polecam grać dociągając 4 karty na rękę. Da się i bez tego i raczej nie popsuje to w żaden sposób gry natomiast wprowadza zbędną fazę, w której wszyscy w pierwszej akcji będą dociągać karty.