Strona 5 z 7

Re: Dungeon Saga PL !

: 09 gru 2015, 00:48
autor: Błysk
Kurcze, a jakby spróbować porównywać mechanicznie do Imperial Assalut? :) Akurat dzisiaj miałem okazję zagrać.

Re: Dungeon Saga PL !

: 09 gru 2015, 08:09
autor: janekbossko
Czyli gra nie skaluje sie? Zawsze 4 herosów tak?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Dungeon Saga PL !

: 09 gru 2015, 08:24
autor: Rocy7
janekbossko pisze:Czyli gra nie skaluje sie? Zawsze 4 herosów tak?
tak.

Re: Dungeon Saga PL !

: 09 gru 2015, 08:49
autor: pattom
Czołem,

jak wygląda sprawa z jakością wydania polskiego?

Re: Dungeon Saga PL !

: 09 gru 2015, 08:52
autor: karawanken
pattom pisze:Czołem,

jak wygląda sprawa z jakością wydania polskiego?
Nikt go jeszcze nie widział na oczy więc nie wiadomo :D sam jestem ciekawy

Re: Dungeon Saga PL !

: 09 gru 2015, 10:33
autor: Wassago
Jakoś pewnie jak eng, tylko karty i instrukcja drukowana przez barda

Re: Dungeon Saga PL !

: 09 gru 2015, 11:30
autor: Rocy7

Re: Dungeon Saga PL !

: 11 gru 2015, 12:03
autor: wilczur
ktoś już dostał? Jakość komponentów? Zastanawiam się nad kupnem ale cena lekko odstrasza:

Zawartość pudełka:
4 plastikowe modele bohaterów
4 plastikowe modele bossów
18 plastikowych modeli sług
10 plastikowych drzwi
18 plastikowych elementów wyposażenia lochów
Przewodnik dla początkujących
Instrukcja
Księga Przygód
33 dwustronne segmenty lochów
50 plastikowych klipsów do żetonów
Plus: Kostki, karty postaci, ponad 70 kart i ponad 100 żetonów!

Martwi mnie trochę sposób łączenia kafli podziemi - czy to stoi prosto? Na filmikach widać że się lekko rozjeżdża... :/

Re: Dungeon Saga PL !

: 11 gru 2015, 12:13
autor: Fegat
Dostałem wiele pytań, aby "zaatakować wydawcę" i zrobić recenzję, ale bard nawet nie odpisał na maila... Tak więc w najbliższym czasie u mnie nie przewiduje recki tej gry :P, a z miłą chęcią bym spróbował ;)

Re: Dungeon Saga PL !

: 11 gru 2015, 12:15
autor: Gambit
wilczur pisze:ktoś już dostał? Jakość komponentów? Zastanawiam się nad kupnem ale cena lekko odstrasza:
Jak dostanę, dam znać
wilczur pisze:Martwi mnie trochę sposób łączenia kafli podziemi - czy to stoi prosto? Na filmikach widać że się lekko rozjeżdża... :/
To jest opcjonalne. Jeśli nie boisz się tego, że porozwalasz kafelki przesuwając figurki, czy coś takiego, możesz obejść się bez tych złączek.

Re: Dungeon Saga PL !

: 11 gru 2015, 12:40
autor: Rocy7
wilczur pisze:ktoś już dostał? Jakość komponentów? Zastanawiam się nad kupnem ale cena lekko odstrasza:

Martwi mnie trochę sposób łączenia kafli podziemi - czy to stoi prosto? Na filmikach widać że się lekko rozjeżdża... :/
Cena nieadekwatna do zawartosci. Albo inaczej cena jest adekwatna do zawartosci jesli bierzesz pod uwage ekwipunek 3D do lochow z tym ze w kampanii rzadko wyjmujesz do z pudelka ;) Kwestie mechaniczne sa we wczesniejszych moich postach.

Laczniki do kafli sa zbedne.

Re: Dungeon Saga PL !

: 11 gru 2015, 12:48
autor: ajfel
wilczur pisze: Martwi mnie trochę sposób łączenia kafli podziemi - czy to stoi prosto? Na filmikach widać że się lekko rozjeżdża... :/
Posiadam wersją EN, ale w tym przypadku raczej nie ma mowy by były jakieś różnice.

Łączenie kafli podziemi tymi plastikowymi gówienkami to absolutna porażka. Ani to dobrze nie wygląda, ani nie jest w stanie utrzymać planszy w kupie (za luźne są).
Jedynym słusznym rozwiązaniem jest imho granie bez tego, podobnie jak w Level 7: Omega Protocol, Dwarf King's Hold i innych. Odrobina ostrożności i da się nie rozwalić planszy podczas rozgrywki.

Swoją drogą, kompletnie nie rozumiem wydawców, którzy konsekwentnie, ciągle decydują się na takie rozpadające plansze. Przecież zrobienie kafelków z puzzlowatymi połączeniami to dokładnie ten sam koszt, a rozwiązanie 100x wygodniejsze. Co innego gdy kafle są duże (Sedition Wars, Claustrophobia, SDE itd), ale przy tak małych modułach to niestety rozwiązanie słabe.

Ponieważ takich gier mam już kilka, rozważam zakup płyty pleksi, żeby ją kłaść na ułożonej planszy i po niej biegać figurkami. Pomysł często stosowany przez fanów gier wojennych (tam z trochę innych powodów). Niestety to kosztuje, poza tym ciężko się zdecydować na optymalny rozmiar płyty.

Re: Dungeon Saga PL !

: 12 gru 2015, 01:25
autor: Rocy7
Mantic planuje całkiem sporo dodatków z nowymi scenariuszami wypuścić, ceny poszczególnych są całkiem spoko około 6 £.

Jest też "sezon pass" za £30.74

It includes all of the rules, adventures, character sheets, cards, overlord panels and more.

https://www.manticdigital.com/product/d ... ollection/
Spoiler:

Re: Dungeon Saga PL !

: 12 gru 2015, 20:32
autor: Rocy7
Polska wersja jest już w sprzedaży pod nazwą Dungeon Saga Grobowiec Króla Krasnoludów od 219 zł

Obrazek

W opisie polskiego wydania najprawdopodobniej jest błąd
Wielość trybów gry łączy w sobie zalety wielu rodzajów gier kooperacyjnych! Dungeon Saga pozwala na rozgrywkę zarówno samotnemu graczowi jak i w trybie współpracy przeciw grze: gracz-nekromanta kontra gracze-bohaterowie (w liczbie od 2-4) lub gracz-nekromanta kontra drużyna śmiałków prowadzona przez jednego gracza. Każda większa lub mniejsza grupa przyjaciół znajdzie tu coś dla siebie!
w podstawkę nie da się zagrać w tryb solo / kooperacji bez kart Niewidzialnego Overlorda z Adventurer Companion, chyba, że Bard dodał je w gratisie, ale wtedy ilość kart byłaby bliżej 100 (67 podstawka +22 IO).

Re: Dungeon Saga PL !

: 13 gru 2015, 18:19
autor: wilczur
taki chłyt marketindody - da się ale z dodatkiem :D

Re: Dungeon Saga PL !

: 13 gru 2015, 19:22
autor: janekbossko
zacząłem powolutku bazgrać figurki ;)

czy wiadomo coś o bardowskich planach dodatków? jakichkolwiek?

Re: Dungeon Saga PL !

: 28 gru 2015, 11:35
autor: jarekk
Hej. Czy mógłby ktoś podać mi jak brzmi treść specjalnej umiejętności Orlafa? Niestety egzemplarz gry, którym dysponuję dotarł nie kompletny. Brakuje karty tej właśnie postaci. Za to Hoggar jest zdublowany. Podobnie sprawa ma się z kaflami podziemi. Według rozpiski powinno być ich 33, a jest 35. Ciężko się natomiast zorientować, których brakuje, a których jest w nadmiarze. Niestety kafle nie mają numeracji (co jest przydatnym rozwiązaniem występujących w innych grach podobnego typu). Na pewno nie ma kafelka z leżącą figurą (?), widocznego w Księdze Przygód. Ale to chyba wynika z jakiś błędów w składzie instrukcji. Widziałem podobne spostrzeżenie na forum gry w BGG. Z góry dziękuję. Pozdrawiam!

Re: Dungeon Saga PL !

: 28 gru 2015, 12:48
autor: Rocy7
jarekk pisze:Hej. Czy mógłby ktoś podać mi jak brzmi treść specjalnej umiejętności Orlafa?
Orlaf atakuje wszystkich przyległych wrogów 1 raz, (łącznie z wrogiem stojacym za nim) - 1 do ilości kości w tym ataku.

Re: Dungeon Saga PL !

: 28 gru 2015, 12:57
autor: jarekk
Dziękuję. Pozdrawiam!

Re: Dungeon Saga PL !

: 28 gru 2015, 21:11
autor: Pasza
Po zakupie Dungeon Saga w wersji PL i lekturze The Adventurer’s Companion stwierdzam, że ten dodatek to pozycja obowiązkowa i Bard po prostu musi go wydać i to jak najszybciej. Powody są co najmniej dwa. Po pierwsze cała zabawa zaczyna się z kreatorem postaci oraz całą gama umiejętności, czarów, przedmiotów itd. oraz mega użytecznymi kartami "niewidocznego Pan Podziemi", które pozwalają grać kooperacyjnie lub solo. Drugi powód na konieczny pospiech z jego wydaniem, to mała różnorodność i ilość scenariuszy podstawki. Moim zdaniem szybko się obgrają i wiekszość osób będzie chciała urozmaicenia rozgrywki. Dlatego mimo tego że nie lubię mieszania wersji językowych szybko będę rozglądał się za zakupem tego dodatku i pewnie spora grupa graczy zrobi to samo. Jego cena ok 40-50$/160zł nie powala więc, ruch należy do wydawnictwa Bard, a pytanie brzmi czy chcą zarobić więcej naszej kasy? 8)

Re: Dungeon Saga PL !

: 29 gru 2015, 11:02
autor: Rocy7
O Adventurer Companion i jego wadach pisałem już tu
http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... 96#p729796

Kampanie z dodatkowymi 6 misjami figurkami kaflami Return of Valandor mozna kupic za 30 £ na stronie Mantic.

http://www.manticgames.com/mantic-shop/ ... andor.html

Ale jest tez print and play tej kampanii za 5,11 £ https://www.manticdigital.com/product/d ... ture-pack/

Re: Dungeon Saga PL !

: 29 gru 2015, 11:42
autor: Gromb
Kolejna gra z kłodami pod nogami. Nawet jeżeli byłem nią zainteresowany, tak teraz nie jestem. I nie marudzę, o nie, bo przy ciekawych tytułach zawsze wkładam wysiłek, by zrozumieć reguły i ulepszyć swój egzemplarz. BGG, playmaty, dodatkowe żetony, karty pomocy, koszulkowanie, laminowanie itp. itd. Taki urok naszego hobby, jednak przy takiej kasie, kiedy oczekuje się dobrego produktu, a znowu dostajemy coś niekompletnego, źle wydanego, znowu wątpliwości, czy będzie dodatek PL czy nie, to ... słabe to jest, naprawdę. Słabe i męczące. I o ile, naprawdę dobrym pozycjom można to wybaczyć, bo wynagrodzą trud, tutaj nie ma mowy. Nie wiem, czy istnieje wątek poświęcony sknoconym tytułom i jak gracze je naprawiają (lub nie), ale poważnie myślałem o zakupie DS w wersji PL, a to dedykowany wątek, więc wyleje żale.

Re: Dungeon Saga PL !

: 29 gru 2015, 11:45
autor: AkitaInu
Gromb pisze:Kolejna gra z kłodami pod nogami. Nawet jeżeli byłem nią zainteresowany, tak teraz nie jestem. I nie marudzę, o nie, bo przy ciekawych tytułach zawsze wkładam wysiłek, by zrozumieć reguły i ulepszyć swój egzemplarz. BGG, playmaty, dodatkowe żetony, karty pomocy, koszulkowanie, laminowanie itp. itd. Taki urok naszego hobby, jednak przy takiej kasie, kiedy oczekuje się dobrego produktu, a znowu dostajemy coś niekompletnego, źle wydanego, znowu wątpliwości, czy będzie dodatek PL czy nie, to ... słabe to jest, naprawdę. Słabe i męczące. I o ile, naprawdę dobrym pozycją można to wybaczyć, bo wynagrodzą trud, tutaj nie ma mowy. Nie wiem, czy istnieje wątek poświęcony sknoconym tytułom i jak gracze je naprawiają (lub nie), ale poważnie myślałem o zakupie DS w wersji PL, a to dedykowany wątek, więc wyleje żale.
Napisz prosze coś więcen o tych negatywach, jakiś opis czy cośtakiego, lub co Ci się nie podobało :)

Re: Dungeon Saga PL !

: 29 gru 2015, 12:11
autor: Rocy7
AkitaInu pisze: Napisz prosze coś więcen o tych negatywach, jakiś opis czy cośtakiego, lub co Ci się nie podobało :)
Wiem, ze pytanie nie bylo do mnie, ale po 5 grach (w tym 1 w wariancie kooperacyjnym) potrzymuje moje uwagi


Wrażenia z wersji ENG

Wydanie
Plusy:
wrażenie robią trójwymiarowe elementy lochów jak szafki, skrzynie czy drzwi,szkoda, że nie używa ich się w pewnej klasie w każdym ze scenariuszy
kafelki mapy są dość ładne
Na plus/minus; figurki ujdą, jak za taką cenę trochę ich mało, dodatkowo kuracja we wrzątku obowiązkowa.
Minusy: trafił mi się egzemplarz z brakującym 1 kafelkiem mapy a drugi ma zdartą częściową grafikę (jest to jednak najprawdopodobniej wada mojej kopii).

Zagrałem 2 scenariusze z osobami grającymi;od czasu do czasu wprowadzające i trochę wstępnych przemyśleń.
Z punktu widzenia niedzielnych graczy gra się podoba:
- jest szybka
- ma dość proste zasady do wytłumaczenia
- są emocje w walce, nigdy nie wiesz co jest za drzwiami korytarza
- wydanie jest ładne

Z punktu widzenia gracza bardziej doświadczonego (2 partie)
Zalety
- system walki przewiduje nagrody kary za ustawienie względem przeciwnika, ataki z flanki czy z tyłu
-system LOS nie jest mordęgą
- postacie czarujące mają trochę wyborów taktycznych
- bohaterowie mają różny atak, obronę oraz punkt w których ranny utrudniają im funkcjonowanie
- lochy są ujawniane tylko do najbliższych drzwi, wprowadza to więcej nieznanego do scenariuszy

Wady:
- specjalna zdolność postaci jest jednorazowa, więc kiepsko różnicuje bohaterów (są jednak dodatkowe zdolnosci klasowe odblokowywane w ramach kampanii)
- kampania z podstawki nie przewiduje rozwoju postaci, do każdego scenariusza na sztywno są przypisane zdolności bohaterów oraz ekwipunek (ogranicza to ilość wyborów przed graczami).

- tylko jedna akcja w turze (z reguły wybór ogranicza się do którego wroga najpierw zaatakować)

- overlord ma bardzo ograniczoną ilość aktywacji potworów do użycia.
- warunek wygranej overlorda (powal 1 z bohaterow) negatywnie wplywa na balans z uwagi na duza losowosc walki i brak zdolnosci leczacych czesci postaci (zwlaszcza mag).

Tryb solo / kooperacyjny mnie nie wciagnal.

Teraz kilka słów o Adventurer Companion
Uwaga ogólne Adventurer Comapnion może dać graczom świetne możliwości tworzenia ciekawych herosów i przeżywania interesujących przygód o ile:
a) będą mieli czas na tworzenie postaci, przygód i lochów
b) sami sobie zbalansują grę.

Zalety
- system niezbadanego lochu (losowa plansza, która powstaje w trakcie rozgrywki)
- duży wybór ras (8) i klas (9) daje sporo kombinacji
Wady
- użycie oryginalnej kampanii z bohaterami stworzonymi przez graczy, i ekwipunkiem zdobywanym w trakcie przygody najprawdopodobniej negatywnie wpłynie na balans gry.  Jest jedynie wzmianka o maksymalnym poziomie doświadczenia jaki mogą mieć bohaterowie dla danego scenariusza  w przypadku grania w oryginalną kampanię
-- AC nie precyzuje jak zbalansować grę w trybie niezbadanego lochu, co dać overlordowi jeśli bohaterowie chcieliby grać tym trybie zaczynając od poziomu 3 (w domyśle należy dać overlordowi bossa podobnego poziomu). Twórcy jedynie sugerują o zdaniu się na wyczucie i użyciu systemu punktów, co jednak może nie zadziałać do końca.

Re: Dungeon Saga PL !

: 29 gru 2015, 12:29
autor: Wassago
Co do tego brakującego kafelka, to nie było go w wyprasce?