Witam szanownych recenzentów Nippona
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
wprawdzie minęło sporo czasu od premiery, a wątek poruszył "x" ważnych kwestii.
chciałbym wrócić do kilku z nich:
był zarzut że tor wiedzy jest bez sensu bo:
- nakład jest nieadekwatny do profitów
- można w jednym ruchu zdobyć np. 6 pomysłów pod zakup następnych fabryk.
to prawda, ale to samo dotyczy również i węgla i kasy. W jednym ruchu przy trochę rozwiniętych 2 fabrykach można zgarnąć nawet 8 węgli dzieląc żetony wpływu (2+1)
I nie wyklucza to przecież rozwoju tego toru + bonus przy konsolidacji na kolejną turę.
To samo z kasą.
bonusy z gwiazdek są jak w węglu, dotatkowe fabryki które dają jeszcze jedną gwiazdkę. Moje uwaga do tego wątku - poziom 2 to minimum, bo jest parzysta liczba do rozwoju z pomysłami z rynku czy bonusu konsolidacji.
Poza tym jest też na planszetce bonus z ilości fabryk 2 i 3 poziomu.
moje spostrzeżenie jest takie, że warto zaczynać rundę od zasilenia lokalnego rynku, by zdobyć węgiel/kasę/pomysły i potem w trakcie rundy naprodukować nowe produkty w fabrykach i wchodzić w kolejną rundę z pełnymi magazynami
3 meeple na polu akcji dla 2 osób - też naturalnie grałem z 2 na polu akcji zanim mnie oświeciliście na tym forum - dzięki! (instrukcja niby o tym mówi wprost ale ta ramka z regułami dla 3 i 2 graczy co do zasad ilości w rzędzie "naturalnie sugeruje" odnieść tą zasadę też do pól akcji)
na koniec pytanie: w instrukcji w dziele kontrakty jest napisane, że "każdy gracz musi zrealizować od 1 do 3 kontraktów" Obowiązek, limit? Nie można np. 4?
z góry dzięki za ew. odpowiedź na pytanie.