tomekkw1003 pisze:
Pytanie nr. 1 (dla tych co przeszli minimum jeden scenariusz)
Spoiler:
Po każdym scenariuszu w ramach nagrody dostaje się dodatkowe żetony. Ja już mam po trzech scenariuszach pięć: mogę usunąć przeciwnika, dodać 2x3 jednostki czasu i dodać dwukrotnie +3 do rzutu. Czy to nie robi się zbyt proste? Może ja źle robię i powinno się zostawiać tylko żetony wygrane w ostatnim scenariuszu?
Odp.:
Spoiler:
Widzę, że nieźle wam idzie. Zdobyć więcej niż 1 żeton bonusu za scenariusz to bardzo dobry wynik. Z taką ilością żetonów gra robi się rzeczywiście prostsza, ale cały czas pozostaje pytanie - zużywać czy zostawić sobie na jakiś finałowy scenariusz, który będzie pieruńsko trudny? (Bo że są jednorazowego użytku, to chyba pamiętaliście?)
Teraz mnie jeszcze tknęło - widziałem w innym temacie, że zużywaliście już jakieś żeotny. Jak dobre wyniki mieliście, że aż tyle tego macie?
W temacie twojej odpowiedzi (Spoiler zawiera nawiązanie do Proroctwa smoków)
Spoiler:
Nie wiem czemu ale ubzdurałem sobie że dodatkowe żetony są do użycia raz w scenariuszu. Masz rację - są jednorazowego użytku. Dzięki za naprowadzenie.
Więc nie mam już pięciu - mam trzy.
W pierwszym scenariuszu poszło nam kiepsko - rozwiązany za trzecim podejściem, ale tam jeden żeton się należał nawet ze słabym wynikiem.
Marcy też za trzecim razem ale w małej ilości JC więc nabiło trochę wynik - dwa żetony
I Smoki - też dwa żetony - tu wynik zdecydowanie nabiła kasa - nie wydaliśmy nic w sklepie to na koniec mieliśmy coś ze 20 punktów na plus
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
: 26 sty 2017, 21:50
autor: chantelle
hej, czy żetony zasobów - żółte, niebieskie, zielone, brązowe - gracze mogą sobie przekazywać jak przedmioty?
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
: 27 sty 2017, 11:43
autor: tomasz86
Witam,
Czy dodatki z edycji wspieram.to różnią się od tych bez tej edycji?
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
: 30 sty 2017, 13:23
autor: donmakaron
chantelle pisze:hej, czy żetony zasobów - żółte, niebieskie, zielone, brązowe - gracze mogą sobie przekazywać jak przedmioty?
Żetony zasobów można sobie przekazywać jak przedmioty, chyba że scenariusz przewiduje inaczej (w opisie zasad z bazy), np. gdy reprezentują nie fizyczne zasoby.
tap tap tap
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
: 31 sty 2017, 23:38
autor: kmdradama
Hej,
Proszę o sprostowanie czy dobrze rozumiem:
1.Wchodzimy do lokacji za JC z rzutu kostka
2. Gracze rozstawiaja się na poszczególnych miejscach (bez wydania JC)
3. Wszyscy jednocześnie oglądamy karty miejsca (i tu jeżeli otrzymujemy jakiś przedmiot to już nie wydajemy JC czyli np biorę przedmiot X i po dyskusji robie ruch na wolną kartę miejsca)
4. Dyskusja
5. Wydajemy 1 JC i działamy (ruch, test, pass) w dowolnej kolejności - czyli np wiemy ze ktoś będzie miał walkę to idziemy mu z pomocą (bo na naszych kartach miejsc nic
ciekawego się nie dzieje)
6. Podgląd kart (jeżeli ktoś zmienił miejsce albo dołączył do walki)
7. Dyskusja
8 . 1 JC i dopiero wtedy pomagamy w walce
Dzięki za pomoc
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
: 01 lut 2017, 21:52
autor: krecilapka
kmdradama pisze:Hej,
Proszę o sprostowanie czy dobrze rozumiem:
1.Wchodzimy do lokacji za JC z rzutu kostka
Tak dla uściślenia: po prostu wchodzicie do lokacji . Nie wymaga to żadnego rzutu kością. Ale możnaby tak uznać, że jest to jeszcze w ramach czasu wydanego na przejście między obszarami.
2. Gracze rozstawiaja się na poszczególnych miejscach (bez wydania JC)
Dokładnie.
3. Wszyscy jednocześnie oglądamy karty miejsca (i tu jeżeli otrzymujemy jakiś przedmiot to już nie wydajemy JC czyli np biorę przedmiot X i po dyskusji robie ruch na wolną kartę miejsca)
Niemalże tak. Musicie odczytać karty miejsca, możecie wziąć przedmiot jeśli nie wymagało to żadnego testu, wszystko jak dotąd nie wymagało wydania dodatkowo czasu. Ale ruch to już nie. Po dyskusji żeby wykonać ruch pionem na kolejne pole, to już będzie wymagało wydania jednostki czasu, w której wszyscy będą mogli znów wykonać po 1 akcji.
4. Dyskusja
No to zawsze dowolnie i bezkosztowo.
5. Wydajemy 1 JC i działamy (ruch, test, pass) w dowolnej kolejności - czyli np wiemy ze ktoś będzie miał walkę to idziemy mu z pomocą (bo na naszych kartach miejsc nic ciekawego się nie dzieje)
Dokładnie. W wymienionym przykładzie w tej jednostce czasu gracz stojący na polu z walką mógłby zacząć walczyć (wykonywać test) Inni gracze mogliby na to pole wejść i koniec. Do walki się nie dołączą w tej rundzie (oni w ramach czasu wykonali przejście) i dopiero w przyszłej rundzie, znów po wydaniu czasu wszyscy mogą wspólnie po kolei pokonywać test (czyli walczyć i osłabiać przeciwnika). Tak tylko przypomnę: gracz na polu z walką mógłby wykonać "pass" by poczekać na wsparcie. Ale jeśli na tym polu leżą w teście np. tarcze z sercem i czaszką to i tak dostanie automatyczne obrażenia.
6. Podgląd kart (jeżeli ktoś zmienił miejsce albo dołączył do walki)
Właśnie tak.
7. Dyskusja
Jak wcześniej agenci mogą telepatycznie porozumiewać się ze sobą zawsze dowolnie.
8 . 1 JC i dopiero wtedy pomagamy w walce
W zasadzie wszystko świetnie załapałeś i nie bardzo jest Ci z czym pomagać. No chyba tylko życzyć udanych testów i przyjemnej przygody .
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
: 07 lut 2017, 11:43
autor: tomasz86
W gre jeszce nie zagrałem ale chcę dobrze poznać instrukcję tak żeby nie robić błędów. Czy jest jakis FAQ?
1. Pytanie o JC. Czytam karte i okazuje się że jest tam Test. Wykonuje go w tej JC? Jesli nie to co z tarczami negatywnymi?
2. Odkrywam kartę i znajdue się tam test. Mam mało życia. Nie chce wykonywać testu albo nie mam posiadanej umiejętności. Czyli jak rozumiem zgodnie z regułą i tak mogę stracić życie i tarcze też działają niekorzystnie?:
3.. Czyli jeśli podczas testu pozostanie tarcza z czaską ale jest bez riposty to trace życie?
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
: 07 lut 2017, 13:00
autor: donmakaron
tomasz86 pisze:W gre jeszce nie zagrałem ale chcę dobrze poznać instrukcję tak żeby nie robić błędów. Czy jest jakis FAQ?
tomasz86 pisze:1. Pytanie o JC. Czytam karte i okazuje się że jest tam Test. Wykonuje go w tej JC? Jesli nie to co z tarczami negatywnymi?
Samo czytanie karty nie zużywa JC. Natomiast każdy test wymaga zużycia JC. Możesz spotkać (z grubsza rzecz ujmując) dwie sytuacje:
- Wchodzicie do nowej lokacji, rozstawiacie się na kartach, czytasz swoją kartę (do tej pory nie wydano żadnej JC) - na karcie jest test. Teraz możesz wydać 1 JC żeby próbować zdać ten test.
lub
- Jesteś na jakiejś tam karcie, wydajesz 1 JC żeby przejść na inną kartę, czytasz nową kartę i jest tam test, poprzednia JC wydana została na ruch, więc żeby wykonać test musisz wydać kolejną JC.
tomasz86 pisze:2. Odkrywam kartę i znajdue się tam test. Mam mało życia. Nie chce wykonywać testu albo nie mam posiadanej umiejętności. Czyli jak rozumiem zgodnie z regułą i tak mogę stracić życie i tarcze też działają niekorzystnie?:
Jeśli test nie posiada kłódki, nie musisz go wykonywać. Jeśli nie podejmiesz się dobrowolnego testu, to nie rozstawiasz nawet tarczy, więc nie odpalą się negatywne ich efekty. Jeśli natomiast jesteś zmuszony do testu, ale spasujesz, odpalają się negatywne efekty czarnych tarcz i, jeśli test posiada przynajmniej jedną czerwoną czachę na tarczach, tracisz 1 punkt życia.
tomasz86 pisze:3.. Czyli jeśli podczas testu pozostanie tarcza z czaską ale jest bez riposty to trace życie?
Obrażenia za czerwone czaszki otrzymujesz tylko jeśli odpali się riposta (czyli jeśli zarówno na twoim wyniku jak i tarczach po rzucie widnieją czaszki).
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
: 07 lut 2017, 13:08
autor: tomasz86
Teraz rozumiem. Jeśli nie ma kłodki to nie musze rozkładać tarcz itd. Taką możliwość dopiero daje próba testu która kosztuje 1JC.
1. Czyli jeśli chcę wykonąc test to w tej jednostce czasu rzucam kościami a ktoś inny może w tej jednostce przyjść z pomocą. Da to możliwość taką że w nestępnej JC ta druga osoba co ma mniej obrażeń będzie mogła spróbować dokończyc test.
2. Odkrywam kartę z testem ale nie chce wykonywac go. Co mogę przekazać drużynie, jakie informacje?
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
: 07 lut 2017, 13:54
autor: Miszon
pytanie odnośnie końcówki pierwszego scenariusza:
Spoiler:
Dostaliśmy taką "kostkę Rubika" z jakimś szlaczkiem z adnotacją, że "będziesz mógł ją wykorzystać w kolejnych przygodach". Jak rozumiem chodzi o kolejne scenariusze?
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
: 07 lut 2017, 14:52
autor: Bea
Też chciałam wyjaśnić jedną wątpliwość. Sytuacja jest taka: wchodzę na kartę, nie ma tam testu ale jest wybór np. jeśli masz coś tam to idź tam, a jeśli masz coś innego to idź gdzieś indziej. Rozumiem, że robię to w ramach jednostki czasu zużytej na wejście. Ale pytanie, czy mogę w ogóle tego nie robić, czyli nigdzie się nie przenosić, tylko w kolejnej jednostce czasu opuścić tę kartę?
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
: 07 lut 2017, 17:34
autor: Jelithe
Pytanie o grupowy test. Powiedzmy, że przeprowadzamy test w dwie osoby. Który scenariusz będzie poprawny 1 czy 2?
1. Rzucam kostkami, rozpatruję wynik, odrzucam tarcze, rozpatruję ripostę, efekty tarcz dodatkowych. Teraz rzuca druga osoba i znowu wszystko rozpatruje na siebie, o ile nie wyczyściła wszystkich tarcz. Oznacza to, że jeśli jest tarcza ze stratą jednostki czasu, to można stracić aż dwie w tym teście.
2. Rzucam kostkami, usuwam trafione tarcze. Druga osoba rzuca kostkami, usuwa trafione tarcze. Jeśli jakieś zostały, oboje rozpatrujemy ripostę, efekty tarcz dodatkowych.
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
: 07 lut 2017, 17:46
autor: Lothrain
Jelithe pisze:Pytanie o grupowy test. Powiedzmy, że przeprowadzamy test w dwie osoby. Który scenariusz będzie poprawny 1 czy 2?
1. Rzucam kostkami, rozpatruję wynik, odrzucam tarcze, rozpatruję ripostę, efekty tarcz dodatkowych. Teraz rzuca druga osoba i znowu wszystko rozpatruje na siebie, o ile nie wyczyściła wszystkich tarcz. Oznacza to, że jeśli jest tarcza ze stratą jednostki czasu, to można stracić aż dwie w tym teście.
2. Rzucam kostkami, usuwam trafione tarcze. Druga osoba rzuca kostkami, usuwa trafione tarcze. Jeśli jakieś zostały, oboje rozpatrujemy ripostę, efekty tarcz dodatkowych.
Pierwsza odpowiedź jest prawidłowa. Na początek trzeba wysłać prawdziwego fightera
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
: 07 lut 2017, 20:43
autor: Jelithe
Dzięki za wyjaśnienie. To z pewnością utrudni przechodzenie testów...
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
: 08 lut 2017, 10:27
autor: rafaelus
Pytania do Proroctwa smoków dla osób, które już znają scenariusz. Nie przeszliśmy całego (dopiero jeden skok), więc prosimy o nie zdradzanie zbyt wielu szczegółów nie dotyczących tych pytań.
PYTANIE 1 & 2
Spoiler:
1. Postać złodziejki kradnie 3 raz, odkrywa przedmiot informujący, że została złapana i musi walczyć lub uciekać straży. Czy jeżeli na jej polu stoi też inna postać może pomóc w walce czy złodziejka musi walczyć sama?
2. Po walce/ucieczce bierzemy przedmiot 10, który informuje nas, że jesteśmy poszukiwani. Możemy dalej kraść? Wg FAQ na BGG ta karta ma błędy:
POD 5. What happens after Item 7 has been taken? Do you continue to track future robbery attempts? Are the neutral tokens cleared?
The official answer is that Item 10 needs some errata.
It should say that Guillem can not attempt future robberies (reversal of previous ruling)
Item 10 stays in play for the run, and the "we have to escape" challenge happens every time a skull is rolled when moving.
Wg FAQ kradzieże nie są już możliwe. Polskie tłumaczenie tego nie uwzględnia, a robi to kolosalną różnicę.
PYTANIE 3
Spoiler:
Napis "Obszar 3" jest czerwony, mimo, że jego normalną nazwę napisano na biało, czyli wyjście z niego kosztuje +2 JC?
PYTANIE 4
Spoiler:
Zabraliśmy Maga Rhoma i udaliśmy się do szambelana. Jednak agent, który miał maga przy sobie wyrzucił w pechowym teście w zaułku same czaszki, co zgodnie z opisem wroga, z którym walczył, spowodowało jego śmierć. Czy Rhom ginie czy zostaje przekazany kolejnemu graczowi ponieważ agent stracił 1 życie (a właściwie wszystkie . Na karcie nie ma zapisu, że Rhom traci tyle żyć ile agent, więc wydawało nam się, że mag zmienia agenta...
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
: 08 lut 2017, 12:07
autor: donmakaron
Miszon pisze:pytanie odnośnie końcówki pierwszego scenariusza:
Spoiler:
Dostaliśmy taką [...]
Dobrze rozumiesz.
Bea pisze:Też chciałam wyjaśnić jedną wątpliwość. Sytuacja jest taka: wchodzę na kartę, nie ma tam testu ale jest wybór np. jeśli masz coś tam to idź tam, a jeśli masz coś innego to idź gdzieś indziej. Rozumiem, że robię to w ramach jednostki czasu zużytej na wejście. Ale pytanie, czy mogę w ogóle tego nie robić, czyli nigdzie się nie przenosić, tylko w kolejnej jednostce czasu opuścić tę kartę?
Kiedyś twórcy interpretowali taki wybór jako test, ale ostatecznie uznali, że nie kosztuje to JC. Jeśli karta wyraźnie nie mówi, że nie musisz wybrać i nie możesz zrobić nic innego (np. kłódką czy dodatkowym komentarzem), to możesz opuścić kartę bez podejmowania decyzji. Gracze często posiłkują się też treścią (fabularną) karty.
rafaelus pisze:Pytania do Proroctwa smoków dla osób, które już znają scenariusz. Nie przeszliśmy całego (dopiero jeden skok), więc prosimy o nie zdradzanie zbyt wielu szczegółów nie dotyczących tych pytań.
PYTANIE 1 & 2
1. Sprawdzę jak będę miał karty pod ręką.
2. FAQ z którego korzystasz jest uznany za oficjalny, więc w podanej sytuacji nie można już korzystać z tej zdolności.
rafaelus pisze:PYTANIE 3
Spoiler:
Napis "Obszar 3" jest czerwony, mimo, że jego normalną nazwę napisano na biało, czyli wyjście z niego kosztuje +2 JC?
3. Tak. Wyjście kosztuje więcej JC zgodnie z zasadami.
rafaelus pisze:PYTANIE 4
Spoiler:
Zabraliśmy Maga Rhoma i udaliśmy się do szambelana. Jednak agent, który miał maga przy sobie wyrzucił w pechowym teście w zaułku same czaszki, co zgodnie z opisem wroga, z którym walczył, spowodowało jego śmierć. Czy Rhom ginie czy zostaje przekazany kolejnemu graczowi ponieważ agent stracił 1 życie (a właściwie wszystkie . Na karcie nie ma zapisu, że Rhom traci tyle żyć ile agent, więc wydawało nam się, że mag zmienia agenta...
4. Doczytam karty i wyedytuję odpowiedź do tego posta. Ale chyba powinien przejść do innego agenta.
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
: 08 lut 2017, 14:12
autor: rafaelus
Dzięki za odpowiedzi! Wyedytuj też proszę mój cytat w Twoim poście bo widać pytania 1&2.
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
: 08 lut 2017, 14:21
autor: Bea
Ja niestety widzę, że im dalej w las tym zasady robią się coraz bardziej niejasne. Instrukcje dodawana do do poszczególnych dodatków (a w zasadzie to co mówią nam w bazie tylko) są zbyt oględne i pozostawiają wiele wątpliwości.
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
: 08 lut 2017, 14:39
autor: donmakaron
rafaelus pisze:Dzięki za odpowiedzi! Wyedytuj też proszę mój cytat w Twoim poście bo widać pytania 1&2.
Dziwne... u mnie nie widać. Pociąłem dla pewności.
Zasady bywają mętne. Dociekliwi i przewrażliwieni (jak każdy doświadczony planszówkowiec, którego wkurzają niejasności) będą cierpieć. Ale nie było do tej pory chyba nic, co by drastycznie wpływało na grę (no może poza limitem 6 kostek...). Gdzieś tam przytniecie na 1 JC, a gdzieś gra was na 2 JC. Wszystko rozejdzie się po kościach. A gra jest na tyle elastyczna i przyjazna graczowi, że wszystko można na gorąco zhomerulować na podstawie fabuły. Przerywanie gry na 20 minut szukania po necie odpowiedzi i spierania się nad interpretacją szkodzi bardziej, niż założenie na korzyść/niekorzyść graczy i parcie dalej.
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
: 08 lut 2017, 23:01
autor: donmakaron
@rafaelus:
Spoiler:
wychodzi mi, że w podanym przypadku złodziej musi sam zmierzyć się z patrolem, a kwestię Rhoma trzeba rozstrzygnąć na czuja - niby agent nie traci życia, więc Rhom też nie powinien, ale z drugiej strony jego opiekun zginął... To jeden z tych momentów, które chyba trzeba rozstrzygnąć samemu. Na moje mógł uciec, może trzeba rozpatrzeć ripostę i wedle tego oddać go do innego gracza? Trudno powiedzieć.
Tak czy inaczej puściłem zapytanie na bgg.
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
: 08 lut 2017, 23:47
autor: Arius
Pytanie o walkę bronią palną.
Kiedyu przeciwnik ripostuje?
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
: 09 lut 2017, 10:51
autor: Chaaber
Jak wypadnie Ci czaszka na kości, dopiero wtedy liczysz ile jest czaszek w sumie na kościach i na tarczach. Jak nie ma czaszki na żadnej kości, to nie ma riposty.
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
: 09 lut 2017, 11:44
autor: Bea
Chaaber pisze:Jak wypadnie Ci czaszka na kości, dopiero wtedy liczysz ile jest czaszek w sumie na kościach i na tarczach. Jak nie ma czaszki na żadnej kości, to nie ma riposty.
I jak nie ma czaszki na tarczach też nie ma riposty .
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
: 09 lut 2017, 12:25
autor: donmakaron
Jeśli na karcie broni albo zasadach dodatkowych z początku scenariusza nie jest napisane, że broń nie wywołuje riposty, to wywołuje ją na normalnych zasadach przytoczonych przez poprzedników.
W PoD była chyba opcja ataku dystansowego, który nie wywoływał riposty jak się strzelało na sąsiednie pole, ale już nie pamiętam dokładnie. W każdym razie było to wyraźnie opisane w zasadach scenariusza.
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
: 25 lut 2017, 20:27
autor: arturszc
Mam pytanko do posiadaczy gry,
Jak wyglądają kolejne ścianki w kostce testu?
Chcę zagrać w scenariusz który jest w wersji print and play, ale nie wiem jak ma wyglądać kostka
Z góry dziękuję za odp