Railroad Tycoon

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6359
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 194 times
Been thanked: 490 times
Kontakt:

Re: Railroad Tycoon

Post autor: yosz »

1. Nie - raz wzięty udział spłacasz co turę do końca gry
2. Udziały 5 i 10 są w zasadzie tylko na zamiany. Oczywiście jak chcesz to możesz wziąć od razu 5 udziałów i dostanie 25 tysięcy, ale do końca gry co turę za te udziały 5 tysięcy do banku
3. Tak, ale nie pamiętam dokładnie ile ;) gdzieś w instrukcji jest
4. Tak, od gracza startowego wszyscy wykonują po jednej akcji i tak trzy razy
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
BloodyBaron
Posty: 1308
Rejestracja: 15 sie 2007, 12:25
Lokalizacja: War Shau - czyli szał wojny? :)
Been thanked: 1 time

Re: Railroad Tycoon

Post autor: BloodyBaron »

Lucf pisze:Ech, teraz ja będę męczył o zasady : )
Czytam instrukcję Wargamera [tragedia!] i całe szczęście Rebela ściągłem bo o niebo lepsza.

1 "Kiedy gracze otrzymają już swoje dochody, to muszą zapłacić dywidenda od udziałów. Każdy z graczy musi zapłacić 1 000$ za każdy udział jaki wydał."

Każde takie udziały spłaca się TYLKO pod koniec tury/rundy w której się wzięło te udziały? Czyli, pomimo że one zostajądo końca gry to nie muszę tej kumulacji spłacać do turę (moment w którym uzyskuję tyle dochodów co wskazuje moja lokomotywa) ?
co rundę odejmujesz od dochodu wszystkie akcje, które wyemitowałeś do tego momentu gry - akcje wyemitowane na początku ciążą do końca gry.
Lucf pisze:2 W KAŻDYM MOMENCIE swojego ruchu mogę wziąć te udziały i np za udział z cyferką "5" dostaję 5x 5 tys = 25 tysięcy dolarów ?
możesz wyemitować akcje kiedy chcesz - za każdą dostajesz 5 tysięcy. W Rails of Europe wprowadza się ograniczenie, że można wyemitować akcje tylko na pokrycie kosztów inwestycji - ma to znaczenie wtedy, gdy rozpatruje się warunki zwycięstwa dla Baronów, którzy zgarniają punkty, jeśli mają najwięcej pieniędzy na koniec gry. Warto stosować tą zasadę i na amerykańskiej planszy.
Lucf pisze:3. Czy jak kładę skrzyżowanie to płacę więcej?
Nie. Krzyżówka kosztuje tyle samo co prosty tor. Myślę, że Yoszowi też się myli Steam i AoS z Railroadem. Mówi o tym wprost instrukcja na stronie 7 - pierwsze zdanie z tłumaczenia z rebela.
Lucf pisze:4. Grałem jedynie w Stema i mi się miesza teraz wszystko :) ogólna zasada jest taka , że jak wylicytujemy pierwszego gracza to począwszy od niego, każdy po kolei WYKONUJĘ JEDNĄ Z PULI DOSTĘPNYCH AKCJI : np ulepsza lokomotywę. POTEM DRUGI GRACZ też wybierą JEDNĄ MOŻLIWĄ AKCJĘ, potem TRZECI gracz tylko jedną akcję. Dalej wracamy do pierwszego gracza i on wykonuje JEDNĄ AKCJĘ <---- i to wszystko 3 razy, tak ?
myli mi się to ze Steamem i dlatego pytam :)
tak - każdy gracz w każdej rundzie wykonuje jedną z dostępnych akcji. w turze są 3 rundy.
Lucf pisze:5. Do licytacji wg instrukcji wargamera używamy stawki 1$ ...... :O
jeśli miałeś na myśli 1 000 dolców, to słusznie. Drobnych w grze nie ma.

a propos dodatku:
Wczoraj pierwszy raz grałem na mapie Europy - jak dla mnie oczywisty must-have. Gra się bardzo dobrze, jednak lepiej niż na planszy amerykańskiej. Przy liczbie pięciu graczy na pewno wybiorę Europę, przy sześciu optymalnie będzie na starej.

edit: Yosz mnie ubiegł, ale wrzucam.
_________
Moje gry
Lucf
Posty: 1346
Rejestracja: 09 lip 2008, 22:29
Been thanked: 1 time

Re: Railroad Tycoon

Post autor: Lucf »

Właśnie w insturkcji od Waramera piszą że JEDEN DOLAR : ) Domyśliłem się że chodzi o jeden tysiak-najniższa stawka. W rebelowej też tak jest : "Gracz może przebić ofertę poprzedniego gracza (zaoferować więcej pieniędzy) lub spasować. Minimalna początkowa oferta to 1$."

A GDZIE pisze o tym, że akcje spłacamy do końca gry? Każdą akcję co turę? Pewnie macie rację , ale coś nie mogę tego znaleźć
___
Można urbanizować TYLKO szare miasta? [tzn dokładać kosteczki]

i jak jest w końcu z tym znacznikiem i DOCHODEM jak ktoś przekroczy 100 punktów?

tak przy okazji - czy zdarzają się RUNDY w których jeden z graczy np poprzez trzy akcje TYLKO BUDUJE TORY? Albo przez trzy akcje przesyła kosteczki? Czy raczej jest to optymalizacja? Jedna lokomotywa + tory+ kosteczki np?
Awatar użytkownika
BloodyBaron
Posty: 1308
Rejestracja: 15 sie 2007, 12:25
Lokalizacja: War Shau - czyli szał wojny? :)
Been thanked: 1 time

Re: Railroad Tycoon

Post autor: BloodyBaron »

Lucf pisze:Właśnie w insturkcji od Waramera piszą że JEDEN DOLAR : ) Domyśliłem się że chodzi o jeden tysiak-najniższa stawka. W rebelowej też tak jest : "Gracz może przebić ofertę poprzedniego gracza (zaoferować więcej pieniędzy) lub spasować. Minimalna początkowa oferta to 1$."

A GDZIE pisze o tym, że akcje spłacamy do końca gry? Każdą akcję co turę? Pewnie macie rację , ale coś nie mogę tego znaleźć
rebel pisze: 3. Dochód i dywidenda
Wszyscy gracze otrzymują dochód (w dolarach), który wskazywany
jest przez ich Lokomotywę na liczniku dochodu.
Kiedy gracze otrzymają już swoje dochody, to muszą zapłacić dywidenda od udziałów. Każdy z graczy musi zapłacić 1 000$ za każdy udział jaki wydał. Jeżeli gracz ma więcej udziałów niż dochodu, to musi wydać kolejne udziały, by spłacić swój dług. Aż do następnej Fazy Dochodu nie płaci się dywidend od udziałów wydanych na opłacenie tego długu.
Można urbanizować TYLKO szare miasta? [tzn dokładać kosteczki]
tak - przy czym urbanizacja oznacza przede wszystkim zamianę szarego miasta na kolorowe miasto - a przy okazji dodanie tam 2 kosteczek.
w Rails of Europe są karty, które pozwalają tylko na dodawanie kostek - więc można je zagrać na dowolne miasto. Nie pamiętam już, czy są też w paczce kart operacji dla amerykańskiej planszy.
i jak jest w końcu z tym znacznikiem i DOCHODEM jak ktoś przekroczy 100 punktów?
nie martw się, raczej Ci się to nie zdarzy.
tak przy okazji - czy zdarzają się RUNDY w których jeden z graczy np poprzez trzy akcje TYLKO BUDUJE TORY? Albo przez trzy akcje przesyła kosteczki? Czy raczej jest to optymalizacja? Jedna lokomotywa + tory+ kosteczki np?
bardzo różnie bywa - bardzo zależy, co chcesz w danym momencie zrobić, na ile się zadłużać, co robią inni gracze, nie ma reguły.
Dlatego ta gra jest naprawdę dobra.
_________
Moje gry
Lucf
Posty: 1346
Rejestracja: 09 lip 2008, 22:29
Been thanked: 1 time

Re: Railroad Tycoon

Post autor: Lucf »

Każdy z graczy musi zapłacić 1 000$ za każdy udział jaki wydał.
i tutaj w instrukcji przydało by się zdanie "DO TEJ PORY, OD POCZĄTKU GRY" - wtedy było by do końca jasne i oczywiste.
Dzięki za wszystkie info.
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Railroad Tycoon

Post autor: zephyr »

i jak jest w końcu z tym znacznikiem i DOCHODEM jak ktoś przekroczy 100 punktów?
nie martw się, raczej Ci się to nie zdarzy.
a mnie to szczerze martwi, bo przy szybkim pójściu w dalekie wysyłki taka sytuacja może się zdarzyć, a zasady są IMO mało precyzyjne
znaczy sugerują że dochód się resetuje co IMO jest głupie trochę... zwłaszcza że na torze przy 100+ jest dziwne 9$, które sugeruje jednak opcję +9$
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
Lucf
Posty: 1346
Rejestracja: 09 lip 2008, 22:29
Been thanked: 1 time

Re: Railroad Tycoon

Post autor: Lucf »

@zephyr - ja co prawda jeszcze nie otworzyłem planszy ale studuiję zasady i też mi wydaje się że minimum 9$ + 1 + 2 + 3 itd. to by było bardziej logiczne.

a czy grał ktoś bez kart i bez magnatów? Piszą że dla początkujących najpierw tak zagrać, tak też zamierzaam, bo będzie dwóch nowych. W sumie losowość będzie mniejsza : )

Odnośnie losowania nowych kostek do rozbudowanych miast i wsi kusi mnie by wprowadzić mechanizm ze Steama gdzie na planszy leży kilka zestawów i wybiera się ten najlepszy. Tu można by losować trzy i z tych trzech wybierać.
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Railroad Tycoon

Post autor: zephyr »

lepiej kupić Steama, naprawdę nie widzę sensu zmieniać RT na Steama, dużo roboty i skutek niepewny
(albo AoS jak nie Steam)
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
Awatar użytkownika
BloodyBaron
Posty: 1308
Rejestracja: 15 sie 2007, 12:25
Lokalizacja: War Shau - czyli szał wojny? :)
Been thanked: 1 time

Re: Railroad Tycoon

Post autor: BloodyBaron »

zephyr pisze:
i jak jest w końcu z tym znacznikiem i DOCHODEM jak ktoś przekroczy 100 punktów?
nie martw się, raczej Ci się to nie zdarzy.
a mnie to szczerze martwi, bo przy szybkim pójściu w dalekie wysyłki taka sytuacja może się zdarzyć, a zasady są IMO mało precyzyjne
znaczy sugerują że dochód się resetuje co IMO jest głupie trochę... zwłaszcza że na torze przy 100+ jest dziwne 9$, które sugeruje jednak opcję +9$
Według info z forum BGG - jeśli jakimś cudem przekraczasz stówę - dostajesz stałe 9 tys.
Z tym, że nie widzę możliwości, żeby gracz dojechał do takiego wyniku w trakcie gry - być może na koniec gry w sumie z punktacją za linie główne i punkty za barona tak - ale to już wtedy nie ma znaczenia dla dochodu.
_________
Moje gry
Lucf
Posty: 1346
Rejestracja: 09 lip 2008, 22:29
Been thanked: 1 time

Re: Railroad Tycoon

Post autor: Lucf »

a czy można budować połączenia niezaloeżnie od poprzednich? np łączę jedno miasto z drugim na pólnocy, a potem dwa zupełnie inne miasta na poludniu. Nie jest to zakazane w instrukcji nigdzie
Awatar użytkownika
BloodyBaron
Posty: 1308
Rejestracja: 15 sie 2007, 12:25
Lokalizacja: War Shau - czyli szał wojny? :)
Been thanked: 1 time

Re: Railroad Tycoon

Post autor: BloodyBaron »

Lucf pisze:a czy można budować połączenia niezaloeżnie od poprzednich? np łączę jedno miasto z drugim na pólnocy, a potem dwa zupełnie inne miasta na poludniu. Nie jest to zakazane w instrukcji nigdzie
Nie jest zakazane, więc można. To zresztą jest niezła strategia - żeby porobić sobie przyczółki w różncych kluczowych miejscach, bo można czasem liczyć, że inni gracze będą zmuszeni korzystać z takich torów we własnych połączeniach. Czasem też się zdarza zażarta walka w licytacji jeśli wychodzi karta dająca punkty za dostawę kostki do miasta, do czego potrzebne jest jedno-dwa połączenia i warto skupić się na takiej karcie.
_________
Moje gry
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Railroad Tycoon

Post autor: zephyr »

Albo mało grałem albo macie inny groupthink, można robić niespójną sieć ale zwykle jest to pozbawione sensu.

Najbardziej opłacalna jest wysyłka przez dużą ilość własnych połączeń, więc na początku trzeba rozbudować sensownie sieć tak, żeby takie połączenia istniały. Czasami jest sens wybudować jakieś połączenie w innym miejscu np żeby kogoś przyblokować w bardziej ciasnym rejonie (np wschód na mapie USA wymaga obecności kilku graczy), ale generalnie nie nazwałbym porozrzucanych po mapie połączeń dobrą strategią.

Jeśli takie połączenie da np pkt za kartę to może się zwrócić, ale nic nie zastąpi dobrze zbudowanej spójnej sieci.
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
Awatar użytkownika
janekbossko
Posty: 2614
Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 26 times
Been thanked: 27 times

Re: Railroad Tycoon

Post autor: janekbossko »

kiedys byla mowa o jakims wznowieniu...nowej wersji jak cos przekręciłem to mnie poprawcie...wiadomo cos juz?
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6359
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 194 times
Been thanked: 490 times
Kontakt:

Re: Railroad Tycoon

Post autor: yosz »

za granicą już jest dostępne albo za chwilę będzie: http://boardgamegeek.com/boardgame/38479
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 79 times
Been thanked: 252 times

Re: Railroad Tycoon

Post autor: jax »

dziwacznie szerokie rzeki w tej reedycji ;)

ogólnie widzę, że mapa została przycięta po brzegach (i dobrze bo była gigantyczna), ale z drugiej strony co z tego, jak tor dochodu i punktacji został wyrzucony na bok jako oddzielna plansza - czyli ciągle zajmuje to wszystko masę miejsca

tak w ogóle to nie mogę się doczekać zagrania w dodatek Railways of England and Wales (właśnie do mnie dotarł) :) -- tylko ten koszmarny fiolet na mapie wypala mi oczy :evil: :roll: (zupełnie jak w Rails of Europe :roll: ). Co im szkodziło zostawić lekki niebieski kolorek jak w podstawce? :roll:

jestem też bardzo ciekaw jak będzie działał ten 'zaawansowany' wariant akcyjny w Railways of England and Wales - jest co badać :twisted:
Ostatnio zmieniony 23 wrz 2009, 12:46 przez jax, łącznie zmieniany 1 raz.
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6359
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 194 times
Been thanked: 490 times
Kontakt:

Re: Railroad Tycoon

Post autor: yosz »

jax pisze:Co im szkodziło zostawić lekki niebieski kolorek jak w podstawce? :roll:
Bo się myliło z normalnym niebieskim? :>
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Lucf
Posty: 1346
Rejestracja: 09 lip 2008, 22:29
Been thanked: 1 time

Re: Railroad Tycoon

Post autor: Lucf »

widzę że Railways of the World dają dwie plansze w 1 pudle? Gratis MEKSYK : ) I widzę że będzie to kompatybilne z RT? Hm -chyba widzę że nawet nie trzeba mieć RT : )

a jak jest z tymi Railways of England and Wales ?
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6359
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 194 times
Been thanked: 490 times
Kontakt:

Re: Railroad Tycoon

Post autor: yosz »

Railways of World == (Railroad Tycoon + Mapa Meksyku) - po prostu wydawca nie ma już praw do posługiwania się nazwą Railroad Tycoon.

Railways of England and Wales to rozszerzenie do RoW / RRT tak samo jak Rails of Europe
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Lucf
Posty: 1346
Rejestracja: 09 lip 2008, 22:29
Been thanked: 1 time

Re: Railroad Tycoon

Post autor: Lucf »

Grałem! Ogólnie gra jest super. Pewnie kupię jakiś dodatek.
Ale
W instrukcji niewiele o SKRZYŻOWANIACH - jak robimy skrzyżowanie jak płacicie? Graliśmy że nic się nie dopłaca.

Góry - za hex BRĄZOWY jest4 000$ a jest jescze przekroczenie brązowej linii* DODATKOWO 4tys.Czyli mogę sobie lawirować pomiędzy tymi liniami i może być taniej.
w ang. instrukcji "ridge"

Graliśmy bez kart i bez połączenia z zach. Zdziwienie nastapiło kiedy ktoś chciał rozbudować szare miasto w CZERWONE - okazuje się że nie ma czerwonych miast do budowy. Widzę że jakoś to rozwiązane jest w połączeniu z zach. Ale na mapie tylko 3 czerwone miasta. Do tych miast każdy kto ma LOSOWE czerwone kosteczki będzie musial dążyć, zastanawiam się czy to jest jakoś dobrze zbalansowane...

i musiałem dopuścić budowę czerwonych miast bo mówili "musi być błąd druku! czemu niby tego nie można budować" :)

W pierwszej grze mieliśmy max 10 pożyczek. Nie wyobrażam sobie 50 :) jak ktoś tu podawał :D

Dlaczego nie ma torów-ROZJAZDÓW?! :| Też bolało. chyba Autorzy chcieli by można było budować w jednym ruchu tylko jedno połączenie.
Rzeczywiście pojawiały się spory typu "to jest góra!" nie to jest pole!"

Rozwiązywaliśmy to tak: czego jest więcej na danym heksie - tyle placisz.
Awatar użytkownika
dasilwa
Posty: 1128
Rejestracja: 18 maja 2005, 18:33
Lokalizacja: Stolica
Been thanked: 1 time

Re: Railroad Tycoon

Post autor: dasilwa »

1.Za skrzyżowanie nic się nie dopłaca.
2. Tak możesz lawirować między tymi liniami ale nie zawsze wtedy wychodzi taniej.
3. Nie ma czerwonych miast do rozbudowy. To nie jest błąd.
4. Rozjazdów nie ma i wg. mnie to ma sens.

Proponuje zagrać z kartami wtedy niektórzy gracze mogą mieć więcej niż 10 pożyczek. Dzięki kartom licytacja się zaostrzy.
Lucf
Posty: 1346
Rejestracja: 09 lip 2008, 22:29
Been thanked: 1 time

Re: Railroad Tycoon

Post autor: Lucf »

Railways of World == (Railroad Tycoon + Mapa Meksyku) - po prostu wydawca nie ma już praw do posługiwania się nazwą Railroad Tycoon.

Railways of England and Wales to rozszerzenie do RoW / RRT tak samo jak Rails of Europe
Rzeczywiście teraz zauważylem że RoW to ta sama mapa tylko z okrojonym torem punktacji - wygląda tak niepełnie :)

widzę że w Rails of europe są bonusy na planszy za to kto połączy jakieś miasta. I na Wo World widze jakieś NOWE karty , graficznie zrobione tak samo jak te nadruki na Rail of world - czyżby za każdym razem losowało sie inne takie karty z bonusowymi punktami?*

pS
rzeczywiście były kolory z odróżnieniem kolorów kostek CZARNY/FIOLETOWY
pSS
do czego służą na mapie Europy pola od 1 do 5? Zaznacza się drugiego trzeciego itd gracza? ten kto dał mniej niż pierwszy jest drugi , taki nowy mechanizm?

warto kupić Europę w ogóle? :)
*tutaj podobne karty http://www.boardgamegeek.com/image/296300?size=large W Europie chyba też się losuje po jednej na grę :|
Lucf
Posty: 1346
Rejestracja: 09 lip 2008, 22:29
Been thanked: 1 time

Re: Railroad Tycoon

Post autor: Lucf »

Można prosić o jakieś sugestie? :) Topic coś zsunął się wdół ; )
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6359
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 194 times
Been thanked: 490 times
Kontakt:

Re: Railroad Tycoon

Post autor: yosz »

Lucf pisze:widzę że w Rails of europe są bonusy na planszy za to kto połączy jakieś miasta. I na Wo World widze jakieś NOWE karty , graficznie zrobione tak samo jak te nadruki na Rail of world - czyżby za każdym razem losowało sie inne takie karty z bonusowymi punktami?*
Trasy punktowane są teraz dostępne od początku - nie musi wyjść dodatkowa karta żeby zapunktować trasę np New York - Chicago. Na tych kartach jest po prostu ściągawka - podobna do tej która jest na mapie Europy. Na mapie USA po prostu widać się nie zmieściła. Zawsze punktują te same trasy (czy to w Europie czy w USA)
do czego służą na mapie Europy pola od 1 do 5? Zaznacza się drugiego trzeciego itd gracza? ten kto dał mniej niż pierwszy jest drugi , taki nowy mechanizm?
Oficjalnie - do niczego. Natomiast jeżeli ktoś chce zagrać z jakimś wariantem na turn order że licytuje się nie tylko gracza startowego, ale także pozostałe miejsca (jak np w Age of Steam) - wówczas możesz skorzystać z tych kółek
warto kupić Europę w ogóle? :)
Warto - mniejsza mapa, ciaśniejsza. Lepiej się gra w mniejszą ilość osób. Możesz się też zastanowić nad Anglią zamiast Europą
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
melee
Posty: 4341
Rejestracja: 28 cze 2007, 20:20
Lokalizacja: Warszawa / CK
Been thanked: 3 times

Re: Railroad Tycoon

Post autor: melee »

Z tym, że Anglia jest przeznaczona do grania w wersji "udziałów" w firmach. Miast jest ogromna ilość.
Lucf
Posty: 1346
Rejestracja: 09 lip 2008, 22:29
Been thanked: 1 time

Re: Railroad Tycoon

Post autor: Lucf »

Raczej na Europą się zastanawiam w pierwszej kolejności bo bliższa moim graczom.
A czy nie zauważyliście że jakieś karty w USA są przegięte? I np. można by je wyrzucić z gry? Don Simon trochę o tym pisał w ŚGP. My na razie graliśmy bez kart. Bo ja sam pierwszy ram grałem i znajomi też pierwszy raz. W tym wariancie jest mniej czerwonych miast i trzeba było dorobić nowe miasta czerwone. Bo tak to schodzą kostki na połączenie z zach. Chyba tak trzeba robić. Zresztą nie mialem wyjścia :) Zostalem sterroryzowany , że jakiś błąd w druku jest :)


Jeden kolega w pierwszym ruchu wybudował pełno połączeń na półn wsch. Jak potem doczytałem w instrukcji - nie można pozwolić by ktoś tam dominował. Wygrał . Choć kiepsko mu szło na początku. Jednak później tamte połaczęnia dawały mu trochę punktów. Czyżby sprawdzało się to niezbalansowanie mapy? Inni nie mają szans? Nie ma rady i wszyscy muszą tam walczy i blokować? Zobaczymy w następnych grach, ale na pierwszu rzut nie podoba mi się to.... Może zlikwidować tamto jedno miasto ? :D
ODPOWIEDZ