Strona 5 z 289

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG?)

: 03 sie 2016, 19:00
autor: sqb1978
Strzelam, że małe karty to będą przedmioty, których akcje będą wpływać na coś. Stąd też mniejszy deck, ale kart w grze nie powinno być znacząco mniej. Ale to czysta teoria. Czekam z niecierpliwością :)

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG?)

: 03 sie 2016, 19:12
autor: sirafin
ceville pisze:Niestety obawiam się trochę tego levelowania kart, też myślę, że ulepszone karty będą w dodatkach. Czyli bez dodatków spora część zabawy może mnie ominąć? We WP kupowałem dodatek jak chciałem nowych kart, tu kupuję by ulepszyć stare. No właśnie, jak w dodatkach będą ulepszone wersje kart to będzie mniej całkiem nowych. To też słabe, biorąc pod uwagę, że ulepszone wersje robią podobne rzeczy, a jednak człowiek chciałby nowości.
Obawy uzasadnione tylko przy założeniu, że wszystkie karty mają bazowy poziom 0, a ich ulepszenie oznacza zwiększenie poziomu o 1.

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG?)

: 03 sie 2016, 19:38
autor: ceville
sqb1978 pisze:Strzelam, że małe karty to będą przedmioty, których akcje będą wpływać na coś.
Nie wydaje mi się. Pistolet z przykładu nie wyglądał chyba na mniejsza kartę. A modyfikował akcję. Poza tym nie może być mniejszy bo jest przymusowo dodawany do talii, więc wszystkie karty by tam musiały być mniejsze. A ktoś mówił że małych kart jest około 30. Więc raczej stawiam ze to tokeny graczy no i ewentualnie jakieś efekty na nich nałożone typu choroby czy inne stany. ewentualnie może przypomnienie akcji lub coś w tym stylu.

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG?)

: 03 sie 2016, 20:48
autor: sqb1978
Przyjrzałem się renderom i rzeczywiście masz rację, wyglądają na znaczniki badaczy.

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG?)

: 03 sie 2016, 22:04
autor: Sekator
pan_satyros pisze:
ceville pisze:Tak na marginesie może ktoś poleci jak się z tym światem zapoznać najlepiej?
1. Zgroza w Dunwich i inne przerażające opowieści - najlepszy na rynku wybór opowiada w świetnym tłumaczeniu
Potwierdzam, lepszej rekomendacji nie dostaniesz.

Chyba że chcesz iść całkiem na hardcore, to http://www.barnesandnoble.com/w/barnes- ... 1106658815 :D

Ja mam i polecam, no ale to jak widać, język oryginału i do tego opasły tom.

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG?)

: 04 sie 2016, 07:34
autor: kozz84
tomb pisze: Sokole oko. Ciekawe, czy to minimum 30, czy dokładnie 30.
Jak się pogrzebie na stronie to można znaleźć masę różnych obrazków. Tutaj jest w lepszej jakości dla dwóch postaci:

https://images-cdn.fantasyflightgames.c ... s_back.png

https://images-cdn.fantasyflightgames.c ... s_back.png

Mnie najbardziej zaciekawiła mechanika ulepszania kart w talii pomiędzy partiami. Ciekawe jak to będzie wyglądać. Nie mogą przecież każdej karty wydrukować w wersji podstawowej i ulepszonej, bo zmniejszyło by to ilość kart o połowę. Czyli tylko poszczególne rodzaje kart będą miały możliwość elepszenia??? Tak czy inaczej nie mogę się doczekać.

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG?)

: 04 sie 2016, 09:25
autor: ceville
kozz84 pisze:
tomb pisze: Mnie najbardziej zaciekawiła mechanika ulepszania kart w talii pomiędzy partiami. Ciekawe jak to będzie wyglądać. Nie mogą przecież każdej karty wydrukować w wersji podstawowej i ulepszonej, bo zmniejszyło by to ilość kart o połowę. Czyli tylko poszczególne rodzaje kart będą miały możliwość elepszenia??? Tak czy inaczej nie mogę się doczekać.
No właśnie też myślę, w sumie to niemal pewne, że niektóre karty tylko będą miały ulepszenia. Chociaż, jeśli się przyjrzymy dokładnie zdjęciom, to widać, że chyba wszystkie karty mają możliwość ulepszenia, prócz kart neutralnych. Na każdej karcie klasowej, pod kosztem, widać taki półksiężyc, w którym znajdują się te "kropki levelu karty". W takim razie obstawiam, że w podstawce zobaczymy dużo kart na najniższym levelu i po kilka ledwie ulepszonych wersji dla każdej klasy (by nikt nie był poszkodowany). Natomiast lepsze ulepszenia, a do każdej karty jest ich kilka, będą do zebrania w cyklu dodatków, bardzo możliwe, że ulepszenia podstawowych kart będą się ciągnęły poprzez kilka cykli.
Takie rozłożenie sprawy pozwoli graczom, którzy mają podstawkę zapoznać się odrobinę z tą mechaniką, a jak wsiąkną to będą mieli chęć kupować dodatki dla ulepszonych kart.

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG?)

: 04 sie 2016, 10:37
autor: wojo
sirafin pisze:
wojo pisze:- Tryb kampanii jest zdecydowanie zapożyczony z WP:LCG
O trybie kampanii WP:LCG jedynie czytałem, ale nie miałem okazji grać. Jakie unikalne rozwiązania z WP:LCG zostały twoim zdaniem zapożyczone do Arkham LCG?
Kampania w LOTR LCG z grubsza działa tak:
- Gramy scenariusz tak jak zwykle
- Natomiast w zależności od tego "jak" przejdziemy scenariusz zdobywamy karty łask (pozytywne) lub karty brzemion (negatywne) które towarzyszą nam w następnych scenariuszach (albo są wtasowywane do odpowiednich tali, albo startują na stole)
Przykład: w scenariuszu w Morii spotykamy się z Balorogiem i scenariusz w pewnym stopniu stawia przed nami wybór:
-- albo przed Balrogiem uciekamy ale sprawia że do puli kampanii trafiają aż cztery brzemiona, które będą nas prześladować być może do końca gry
-- albo poświęcamy bohatera i pokonujemy Balroga (co jest cholernie trudne) ale w zamian cierpimy tylko dwa brzemiona zamiast czterech (ale tracimy bohatera).

Teraz w AH:LCG jeżeli spojrzysz na dziennik kapani to widać tam miejsce na zapisywanie Earned assetes/weaknesses które z kolei można dojrzeć tutaj i tutaj od razu widać ich podobieństwo do łask i brzemion. Oczywiście w AH:LCG jest dodatkowy pomysł levelowania kart (domyślam się że w zamian za doświadczenie widoczne na karcie kampanii).

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG?)

: 04 sie 2016, 10:51
autor: LordMongo
Hype się nakręca prawie tak samo jak na "PokemonGo". Szpece od marketingu meldują wykonanie zadania. :twisted:

Tak z innej beczki - założyciel wątku już mógłby zedytować pytajnik w tytule...

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG?)

: 04 sie 2016, 10:54
autor: c08mk
Ja czekam na publikację rulebooka, wtedy się wszystko wyjaśni. Na pierwszy rzut oka wygląda, że dużo zapożyczyli z LotRa LCG, tak jak wcześniej wspomniane boons and burdens. Podobnie "plansza" która wygląda jak mechanika z dodatku Grey Havens.

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG?)

: 04 sie 2016, 11:03
autor: Trolliszcze
Ten sam autor gry, więc trudno, żeby nie zapożyczał ;)

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG?)

: 04 sie 2016, 11:43
autor: the_ka
kozz84 pisze:
tomb pisze: Nie mogą przecież każdej karty wydrukować w wersji podstawowej i ulepszonej, bo zmniejszyło by to ilość kart o połowę. Czyli tylko poszczególne rodzaje kart będą miały możliwość elepszenia???
Może karty będę dwustronne

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

: 04 sie 2016, 11:48
autor: smutas123
To nie jest tak, że właśnie Lotr LCg dobiegł do końca swojego cyklu wydawniczego i teraz Arkham będą wypuszczać - na zbliżonej mechanice?

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

: 04 sie 2016, 11:49
autor: the_ka
smutas123 pisze:To nie jest tak, że właśnie Lotr LCg dobiegł do końca swojego cyklu wydawniczego i teraz Arkham będą wypuszczać - na zbliżonej mechanice?
Pokazali niedawno duży dodatek - Piaski Haradu

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

: 04 sie 2016, 11:58
autor: tomb
Przypatrzeliście się kartom agend, które leżą na samej górze. Zastanawiające, że nie mają one żadnych instrukcji mechanicznych, jedynie sam tekst fabularny (i jakąś liczbę). A może tym razem całość rozgrywki ujęto rzeczywiście w bardziej narracyjną formę?
smutas123 pisze:To nie jest tak, że właśnie Lotr LCg dobiegł do końca swojego cyklu wydawniczego i teraz Arkham będą wypuszczać - na zbliżonej mechanice?
Gdzieś ostatnio przeczytałem, że któryś z twórców Władka przyznał, że mają przygotowany już setny scenariusz i robią dalej. Z obliczeń wynika, że jest to zapas na następne dwa sezony, więc na razie gry będą ukazywać się równolegle. Tylko z polskiej perspektywy Władca wydaje się mało popularny.
LCG bez turniejów zyskuje w czasie, bo dodatki do niego będą zawsze atrakcyjne. Może stąd decyzja o kolejnym produkcie kooperacyjnym.

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

: 04 sie 2016, 12:07
autor: Carmash
Byłem posiadaczem WP i gra bardzo mi się podobała. Co prawda każdy scenariusz z podstawki kończyłem pojedynczo, co przy dobrej talii było niebywale proste, dlatego też sprzedałem ten tytuł, nie spróbowawszy trybu kampanii. I z perspektywy czasu nieco żałuję tej decyzji. Jednakże, po ogłoszeniu przez FFG kooperacji w oparciu o twórczość Lovecrafta, drugi raz tego błędu nie popełnię. Przy WP, choć uwielbiam to uniwersum, obawiałem się lawiny dodatków. A teraz? Otwieram portfel i biorę wszystko jak leci.

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

: 04 sie 2016, 12:31
autor: wojo
tomb pisze:Przypatrzeliście się kartom agend, które leżą na samej górze. Zastanawiające, że nie mają one żadnych instrukcji mechanicznych, jedynie sam tekst fabularny (i jakąś liczbę). A może tym razem całość rozgrywki ujęto rzeczywiście w bardziej narracyjną formę?
Wygląda że faktycznie na stronie A tej konkretnej agendy nie ma tekstu mechanicznego. Natomiast po tym jak karta się odwróci na stronę B (po tym jak zbierze się na niej wystarczająco "progress" tokenów, w przykładzie 3, to się ja odwraca) to tam już efekt jest.

Zdaje się że te agendy działają bardzo podobnie jak karty scenariusza w WP:LCG.

Natomiast nie do końca rozumiem o co chodzi z kartą Act (drugą częścią księgi). Jedne co mi przychodzi że to jest tak że:
- "źli" - scenariusz/talia przeciwności wrzuca progress na Agendę
- gracze wrzucają na Acts i jest to rodzaj jakiegoś wyścigu
kto pierwszy dojdzie do końca swojej części księgi (gra czy gracze) ten wygrywa. Choć pewnie gracze mogą przegrać i w inny sposób (śmierć postaci).

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG?)

: 04 sie 2016, 12:36
autor: wojo
the_ka pisze:
kozz84 pisze:
tomb pisze: Nie mogą przecież każdej karty wydrukować w wersji podstawowej i ulepszonej, bo zmniejszyło by to ilość kart o połowę. Czyli tylko poszczególne rodzaje kart będą miały możliwość elepszenia???
Może karty będę dwustronne
Raczej bym wykluczył dwustronność kart graczy, w końcu będziemy (zdaje się z rysunku) dociągać je z tali.

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

: 04 sie 2016, 12:41
autor: Ayaram
Ja się zastanawiam co teraz... 2 kooperacyjne lcgi to zdecydowanie nie na polski portfel i teraz pytanie co da więcej... jedna cała seria, czy dwie "połówki" :? Póki co się bardziej skłaniam ku 2giej opcji, ale... :?

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

: 04 sie 2016, 12:47
autor: c08mk
Ayaram pisze:Ja się zastanawiam co teraz... 2 kooperacyjne lcgi to zdecydowanie nie na polski portfel i teraz pytanie co da więcej... jedna cała seria, czy dwie "połówki" :? Póki co się bardziej skłaniam ku 2giej opcji, ale... :?
Ja wolę kontynuować LotRa. Jak go kiedyś skończą będzie można zacząć kolekcjonować Arkham o ile nie pojawi się inny ciekawszy LCG. Dostępność wersji angielskiej zawsze będzie dobra, a w dodatku po paru latach rozszerzenia czy core będzie już poprawkami z erraty.

Edycja: swoją drogą jeżeli masz wersję PL LotRa LCG to Galakta może go w pewnym momencie zakończyć jeżeli dużo graczy przejdzie do Eldritcha LCG.

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

: 04 sie 2016, 12:50
autor: tomb
wojo pisze:Natomiast nie do końca rozumiem o co chodzi z kartą Act (drugą częścią księgi).
Hm, Actów chyba się nie odwraca, bo w przykładzie leżą już na nim trzy żetony, a liczba na karcie to dwa. Może kolejne karty Agend i Actów odrzuca się jednocześnie (po spełnieniu warunku na Agendzie), a żetony na Actach modyfikują działanie Agend.

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

: 04 sie 2016, 13:20
autor: smutas123
Na reddicie jest osobny dział poświecony tej gierce: https://www.reddit.com/r/arkhamhorrorlcg/.
Pojawiło się też foto z Genconu https://twitter.com/DiceAndNames/status ... 4893530112

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

: 04 sie 2016, 14:06
autor: wojo
tomb pisze:
wojo pisze:Natomiast nie do końca rozumiem o co chodzi z kartą Act (drugą częścią księgi).
Hm, Actów chyba się nie odwraca, bo w przykładzie leżą już na nim trzy żetony, a liczba na karcie to dwa. Może kolejne karty Agend i Actów odrzuca się jednocześnie (po spełnieniu warunku na Agendzie), a żetony na Actach modyfikują działanie Agend.
Zdaje mi się że możesz mieć rację, chociaż myślę że Act też się odwraca (stąd strona 1A). Natomiast może być tak że w momencie odwrócenia agendy sprawdzamy czy na Act jest wystarczająca liczba żetonów i jeżeli tak to dzieje się coś lepszego jeżeli nie to gorszego.

Muszę przyznać że intrygująca jest taka próba rekonstrukcji ogólnych zasad ze strzępków informacji i zdjęć :) natomiast myślę że wkrótce te szczegóły się ukarzą.

Natomiast całkiem na marginesie zastawiam się czy FFG nie strzela sobie trochę w stopę wypuszczając dwa podobne produkty w tym samym czasie. I mam tu konkretnie na myśli Mansions of Madness 2ed i AH:LCG. Obie zdają się uderzać w kooperację/solo grę w tym samym świecie. Oczywiście jedna to duża gra planszowa z aplikacją a druga to karcinaka ale ... obie mocno stawiają na elementy RPG i klimat ...

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

: 05 sie 2016, 08:25
autor: poket
Przyglądał się ktoś z was dokładnie przebiegu rundy ?
Można poczytać tutaj co wygląda mi na odrobinę łatwiej przystępne niż w przypadku LOTRA, z którą na początku miałem problemy.

Można się domyślać że karty mini będą służyły do wyboru akcji, które są resetowane w fazie przygotowania.
Czyżby jedną akcję będzie można wykorzystać raz na rundę?
Może być niezłym wyzwaniem pokonać scenariusz mając 3 różne akcje, gdzie co rundę wychodzi karta przeciwnośći i jeszcze spacerowanie po lokacjach.

Już mi się podoba i czekam na zapowiedź od Galakty.
Nie mam ciśnienia zebrać wszystkich dodatków ale język Polski zwiększy przyjemność czerpaną z rozgrywki.

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

: 05 sie 2016, 09:05
autor: ceville
poket pisze:Przyglądał się ktoś z was dokładnie przebiegu rundy ?
Można poczytać tutaj co wygląda mi na odrobinę łatwiej przystępne niż w przypadku LOTRA, z którą na początku miałem problemy.
W tym momencie wygląda mi to na "grę wyścig", mocno optymalizacyjną. Mamy tylko 3 akcje na rundę, a co rundę dokładany jest znacznik zagłady, więc musimy się spieszyć bo jak się agenda wypełni to pewnie słabo. Musimy więc optymalizować ruchy by zrobić jak najwięcej w rundzie, bo czas goni.